Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2015 - co wybrać. Opinie i recenzje.

lukasz6263 10 Apr 2015 21:01 30567 171
Optex
  • Optex
  • #92
    loy_b
    Level 12  
    robiłeś taką tym sprzętem... wiesz że pójdzie ? Chodzi mi o to czy ktoś takie autko robił?
  • #93
    diodabg
    Level 30  
    Mam taki sprzet i zawsze laczyl mi sie z wszystkimi modulami na aliexpress kupisz go za 15$.
    Oczywiscie majac komptuer nie mysl ze naprawi ci sam auto bo to ty musisz rozumiec co pokazuje ;-)
  • #94
    kuebk
    Level 11  
    Zastanawiam sie nad zakupem VASa do zastosowan hobbystyczno-domowych, interesuje mnie cos z rodziny 505x w oryginale.

    Da sie znalezc 5051A, 5052 w cenie do przelkniecia - pytanie tylko czy zakup tego typu urzadzen ma wogole jeszcze sens?
    Wszyscy niby pisza ze 5051A to przezytek i teraz liczy sie tylko 5051B - ktory jest z 3-4 raz drozszy.

    Potrzebuje tego do nie nowych i nie starych VAGow, pewnie max to okolice 2010 roku.
  • Optex
  • #95
    blayders
    Level 13  
    Lepiej poszukaj oryginalnego VAS 5055 , jak dobrze poszukasz to wyciągniesz go za 2-3 tys. zł .
  • #96
    kuebk
    Level 11  
    Jeszcze nie widzialem 5055 w sprzedazy, same klony 5054, z rzadko 5054 w oryginale.
    Co do glowic to jest wogole jakis sposob aby potwierdzic ich legalnosc po numerach seryjnych?
  • #97
    blayders
    Level 13  
    Zapomnij o allegro bo tam 99.9% interfejsów to chińskie litewskie klony . Musisz szukać za granica , na pocieszenie 5055 nie jest podrabiane :)
  • #98
    kuebk
    Level 11  
    Na allegro to jedynie mozna popatrzec na 5051/5052, 5054 to glownie na zachodzie trzeba szukac.

    Biorac pod uwage jeszcze oscyloskop to czy pchanie sie w 5051A ma sens? Czy moze lepiej dolozyc do 5051B?
    Ludzie niby pisza ze lepszy i szybszy ale nigdzie nie udalo mi sie znalezc konkretnej specyfikacji co by porownac roznice. :(
  • #99
    kiermits4
    Level 10  
    Witam. Po przeczytaniu obszernej lektury tegoż forum na temat interfejsów i zestawów diagnostycznych skłaniam się ku gutmanowi mega macs 42- wersja na laptopa cena 8600zł - taką mi zaoferował przedstawiciel z Inter carsu. Chciałbym go jednak czymś uzupełnić - czy autocom - będzie dobrze uzupełniał gutmana , czy raczej go zdubluje. Może celować bardziej w Launcha x-431 , serwisówki na razie nie wchodzą w grę - to dopiero start warsztatu, a ja jestem bardziej lajkonikiem niż diagnostą. Co do obiektu to : pięć stanowisk , dobra lokalizacja , wiedza mocno średnia chęć i zapał duży. Gutmanna potraktuję jako uniwersalnego , a autocom, może jest go w stanie wyprzedzić w np: francuzach , czy japońcach, koreańcach ? Nie wiem jestem jak ślepy w ciemnościach, każda wskazówka mile widziana.
    Pozdrówka, dla ludzi dobrej woli , bo dość dużo tu się już dowiedziałem.
  • #100
    Adam Gmail
    Level 11  
    kiermits4 wrote:
    ...może jest go w stanie wyprzedzić w np: francuzach , czy japońcach, koreańcach ? ...

    Jak chcesz sobie Gutmana czy coś innego tak zwanego "uniwersalanego" uzupełnić o coś do pokrycia powiększającej się ilości aut koreańskich czy japońskich to polecam Gscana. Miałem jego pierwszą generację i byłem tak zadowolony że wymieniłem na wersję Gscan 2. Soft ten sam ale doszło wiele ciekawych dodatków i sam sprzęt wykonany jest lepiej. Azjatów tym ogarniasz bez problemu. Jak Ci zależny na niskiej cenie to poszukaj Gscan 1 w necie bo zapewne więcej ludzi będzie wymieniać tak jak ja więc i cena powinna być dobra.
  • #102
    faraway.pl
    Level 17  
    Poszukuję czegoś niedrogiego do Iveco Daily od 2008 roku. Może być ryżowe bo to sprzęt będzie na własny użytek a nie na usługę.
    Mam na to do 1200 zł co byście mi polecili ?
    Myślałem o czymś takim
    http://viaken.pl/pl/profesjonalny-diagnoskop-v-scan-ds904-rewolucja-sam-wybierasz-marki.html
    Hmm... niestety odpada :| dzwoniłem do nich, ich sprzęty obsługują tylko auta osobowe, a szkoda bo cena dobra. Ja potrzebuję konkretnie do Iveco, ale fajnie byłoby gdyby potrafiło to coś więcej :D
  • #103
    MobilTruck
    Level 31  
    faraway.pl wrote:
    Poszukuję czegoś niedrogiego do Iveco Daily od 2008 roku. Może być ryżowe bo to sprzęt będzie na własny użytek a nie na usługę.
    Mam na to do 1200 zł co byście mi polecili ?
    Myślałem o czymś takim
    http://viaken.pl/pl/profesjonalny-diagnoskop-v-scan-ds904-rewolucja-sam-wybierasz-marki.html
    Hmm... niestety odpada :| dzwoniłem do nich, ich sprzęty obsługują tylko auta osobowe, a szkoda bo cena dobra. Ja potrzebuję konkretnie do Iveco, ale fajnie byłoby gdyby potrafiło to coś więcej :D

    Autocom,Delphi będzie najtańszy/najlepszy.
  • #104
    tzok
    Moderator of Cars
    faraway.pl wrote:
    Poszukuję czegoś niedrogiego do Iveco Daily od 2008 roku. Może być ryżowe bo to sprzęt będzie na własny użytek a nie na usługę.
    Mam na to do 1200 zł co byście mi polecili ?
    pitool wrote:
    Autocom,Delphi będzie najtańszy/najlepszy.
    ...tylko kosztuje 10x tyle ile wynosi zakładany budżet.
  • #105
    MobilTruck
    Level 31  
    faraway.pl wrote:
    Może być ryżowe
    tzok wrote:
    ...tylko kosztuje 10x tyle ile wynosi zakładany budżet.
    Jak ryżowe to 1200zł na kilka sztuk mu wystarczy.
  • #106
    faraway.pl
    Level 17  
    Widziałem w działaniu ( sprzedawca zrobił mi prezentację na kilku moich autach ) ryżowe urządzenie określane jako zamiennik Autocoma, jest sprawne,działa jak trzeba, a i cena nie jest dla mnie zabójcza. Myślę że dla mnie będzie wystarczające aż nadto, :D
    Może je nabędę, jakie oprogramowanie polecalibyście do takiej głowicy bo widziałem już w działaniu Chiński klon Autokoma,jest niezły, ale może jest inne/alternatywne oprogramowanie które jest równie dobre ? lepsze ?, proszę o rzeczowe porady a nie w stylu że jestem be
    Zdaję sobie sprawę z ryzyka używania urządzeń tego typu, jednak sprzedawca wydaje się uczciwy nie owija w bawełnę, a urządzenie nie skopciło mi żadnego auta :D
    Podkreślam że używam tego na własne ryzyko we własnej firmie.
    Wróćmy zatem do meritum: Co oprócz klonów autocoma obsłuży to urządzenie, da rzetelne odczyty i wskazania. :?:
  • #107
    tzok
    Moderator of Cars
    faraway.pl wrote:
    Może je nabędę, jakie oprogramowanie polecalibyście do takiej głowicy bo widziałem już w działaniu Chiński klon Autokoma,jest niezły, ale może jest inne/alternatywne oprogramowanie które jest równie dobre ? lepsze ?, proszę o rzeczowe porady a nie w stylu że jestem be
    Nie ma "chińskiego klonu" oprogramowanie, to co widziałeś to było oryginalne oprogramowanie, z krakiem. To co nazywasz głowicą, jest m.in. kluczem sprzętowym do oprogramowania na PC, a dla utrudnienia życia producentom podróbek, znaczna część oprogramowania komunikacyjnego również siedzi w tej "głowicy". Używanie czegoś takiego (już zwłaszcza w firmie) podchodzi pod cały szereg paragrafów i w razie kontroli dotkliwa kara finansowa jest nieunikniona, a można również za to dostać wyrok. Urządzenie działa z oprogramowaniem na PC m.in. Autocom i Delphi (praktycznie to samo) oraz Wurth. Wurth się różni, bo jest rozwijany nieco odrębnie (bazuje na starszej wersji Autocoma), pozostałe oprogramowania do tego interfejsu różnią się tylko kolorystyką tła, przycisków i ikoną.
  • #108
    faraway.pl
    Level 17  
    Jak dotąd moje rozważania na temat tego ustrojstwa są czysto teoretyczne, jeszcze go nie kupiłem,żadnego hakerstwa ani krakerstwa nie zamierzam uprawiać, poza tym wolnoć Tomku w swoim domku :D
    Ale dzięki za kompleksową odp. Pomijając kwestię legalności i ceny, co jest lepsze, "Autocom" czy Launch :?:
    I czy Launch obsługuje busy 3,5T :?: :?: bo takich kilka mam na stanie ( Iveco,Renault )
    Jeśli nie, to czym ( oprócz wspomnianego "Autocoma" mogę zrobić te Renówki i Iveca ?
    Jeśli trzeba to dołożę parę zł, oczywiście w rozsądnych granicach :|
  • #109
    loy_b
    Level 12  
    Mam takie pytanie do osób zorientowanych w temacie potrzebuję sprawdzić dawkę w starym audi 80 1z 90r na nastawniku mes, pytanie jest do osób które faktycznie to robiły a nie tylko słyszały "że robi" mam do dyspozycji parę sprzętów i żaden mi w tym audi tego nie robi, błędy odczytuje ale wartości rzeczywistych nie pokazuje wiem że delta tech to czyta ale cena jest duża.
  • #110
    tatanka
    Level 20  
    Zastanawiacie się nad tanimi klonami.
    Co będzie jak taki klon ubije wam auto :?:
    Wystarczy kasować klienta 80zł za diagnozę i wtedy nie ma problemu z odłożeniem na aktualizację.
  • #111
    Teodor85
    Level 20  
    tatanka wrote:
    Wystarczy kasować klienta 80zł za diagnozę i wtedy nie ma problemu z odłożeniem na aktualizację.


    Dokładnie!!!
    Po co Wam aktualizacje po zamknięciu warsztatu...
  • #112
    KarizmoGSM

    Level 27  
    U mnie w okolicy to samo za diagnozę biorą po 30 zł bo nakupili chinoli i im nie zależy !
    Ja tam za podłączenie do serwisowi biorę 80 zł tylko że mnie jeden sprzęt kosztował 18 klocków a nie 100 dolorarów !

    Do tego przyjeżdżają od tych po 30 zł i mówią że znowu się kontrolka pali, normalnie ręce opadają, ludzie myślą że jak podłączą za 30 zł to już auto się automatycznie naprawia i klienci i mechanicy !
  • #114
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Ma ktoś namiary na jakieś pewne, solidnie zrobione MDI?
  • #115
    startrek82
    Level 11  
    Witam ponownie

    Zastanawiam sie nad zakupem testera diagnostycznego B-Touch st900 lub Texa Nano Diag, który byście polecili??? Ewentualnie jaki tester do europy????
  • #116
    MobilTruck
    Level 31  
    Oprysk Stonki wrote:
    Ma ktoś namiary na jakieś pewne, solidnie zrobione MDI?

    Jak masz dobrego fordowskiego VCM II,to z oprogramowaniem MDI nie będzie problemu.Widziałem,działa jedno z drugim.
  • #117
    kuebk
    Level 11  
    Co ogarnia Component Protection w VAGu? Bardzo ciezko cos znalezc, udalo mi sie tylko AVDI ale ono nie potrafi zrobic CP pomiedzy wszystkimi modulami.
  • #118
    Adam Gmail
    Level 11  
    startrek82 wrote:
    Witam ponownie

    Zastanawiam sie nad zakupem testera diagnostycznego B-Touch st900 lub Texa Nano Diag, który byście polecili??? Ewentualnie jaki tester do europy????


    B-touch czyli ST9000 to samodzielny tester. Masz duży wyświetlacz dotykowy i pracujesz bezpośrednio z autem a Texa nano diag wymaga dodatkowo jeszcze laptopa co raczej za wygodne przy pracy przy aucie nie jest. Dodatkowo nano diag będzie wystarczający do diagnotyki a jak chcesz działać coś więcej to już w droższą opcję texy musisz iść. ST9000 ma to już w pakiecie. Raczej Nano diaga musiałbyś porównywać do takiego samego interfejsu jak F-touch (ten też wymaga dodatkowego laptopa).
  • #119
    Adam Gmail
    Level 11  
    Dziś mała niespodzianka u mnie. Ten Gscan co to azjatyckie auta wymiata dał radę wypalić DPF-a w VW. Poszło i na golfie i na passacie. Powiem szczerze, że jak mi obiecywali przy zakupie, że europejską cześć softu w Gscanie też będą rozwijać to za bardzo nie wierzyłem :) A tu taka miła niespodzianka.
  • #120
    startrek82
    Level 11  
    Dzieki Adam za odpowiedz, a czy pracujesz na st 900, chodzi mi o funkcje, mozliwości tego testera z autami europejskimi, jak radzi sobie z bmw, mercedesem ????, czy ma jakieś podpowiedzi np przy adaptacjach, kodowaniach ????