Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2015 - co wybrać. Opinie i recenzje.

lukasz6263 03 Jan 2015 20:21 30333 171
Texa Poland
  • #1
    lukasz6263
    Level 10  
    Poprzednie posty.

    Witam
    Potrzebuję parę informacji doświadczonych forumowiczów.

    Posiadam
    1 Uniwersalny Launch x431

    Planuję zakup:

    2 Azja G-scan
    3 Europa F-touch

    Potrzebuje informacji czy testowaliście f-toucha, są w dobrej cenie z g-scanem okolo 16 tyś, sprzedawcy zapewniają, że jest to bardzo dobry zestaw ale to wiadomo "mówią co chcemy słyszeć"

    4 Kess v2 slave czy MagPro2
  • Texa Poland
  • #2
    Jacek79
    Level 37  
    Za 16 tys lepiej kupic megamacsa
  • #3
    lukasz6263
    Level 10  
    Dziękuję za odpowiedz.

    Przebija g-scana i f-toucha?
    Poradzi sobie dobrze z Europą i Azją?
    Jeśli mega macs która wersja.
    Pozdrawiam
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    będzie ci się lepiej uzupełniał z lanchem, bo tamte dwa sa podobne do launcha
    wersja bez różnicy, soft ten sam
    lub CDP, też fajnie działa
  • #5
    Adam Gmail
    Level 10  
    lukasz6263 wrote:

    Przebija g-scana i f-toucha?
    Poradzi sobie dobrze z Europą i Azją?
    Jeśli mega macs która wersja.

    Ja bym powiedział, że diabeł tkwi w szczegółach. Miałem do czynienia z wszystkimi testerami jakie wymieniłeś i powiem że żaden z nich nie przebija drugiego.
    Po prostu F-touch zrobi ci bardzo dobrze grupę pojazdów włoskich i francuskich oraz niemieckich.
    G-scan wymiata azję i tu jest bezkonkurencyjny ale z europy zrobi tylko Mercedesa, grupę VW, Renault, Forda i Volvo.
    Mega macs za to wymiecie Ci rewelacyjnie grupę niemieckich pojazdów ale z włochami i francuzami miewa dziury w sofcie. Azja jak w KTS-ie czyli słabo.
    Znajomy ma u siebie Mega Macs-a w full opcji, ale musi uzupełniac go ST-6000 (poprzednia generacja F-touch-a) a teraz już nosi się z zakupem G-scana bo nie daje rady z rosnącą liczbą azjatów zwłaszcza Kia i Hyundai.

    Jak widzisz wszystko zależy od tego jakie fury będziesz obsługiwał.
  • #6
    lukasz6263
    Level 10  
    Super dziękuje za odpowiedź, czyli chyba się zdecyduję na gscan i ftouch, większość robię vw bmw lecz coraz częściej pojawiają się francuzy i japońce z którymi launch radzi sobie średnio, przyznam jednak, że z bmw mnie zaskoczył np kodowania.
    Jeśli chodzi o kessa zapytam w innym temacie.
  • Texa Poland
  • #7
    varaderas
    Level 7  
    Witam, Panowie mam pytanie, planuję kupić sobie komputerek diagnostyczny póki co w celach hobbystycznych, Zastanawiam się nad dwoma:
    -Foxwell NT644
    -V scan ds 936
    Co byście doradzili z tych dwóch na początek do nauki i obycia z tego typu sprzętem?
  • #9
    Dulan
    Level 26  
    szymitsu21 wrote:
    Panowie zastanawiam się co najlepiej dokupić do sprawdzania i ewentualnie dopasowania kluczyków, transponderów do samochodu.
    Myślałem o HITAG, ktoś jakieś opinie?

    Jednym sprzętem i tak wszystkiego nie zrobisz.
    Hitag i Gambit często się przydaje.
  • #11
    patryk0509
    Level 2  
    Witam,posiadam od nie dawna warsztat samochodowy,cały czas staram się doposażać,przyszedł czas na tester, zastanawiam się nad Autobossem v30 elite,Cdif/3, gutmann 42 są w podobnych cenach,który z nich jest lepszy? Dodam że zależy mi głównie na japońcach i europie,proszę opinie użytkowników tych sprzętów
  • #12
    djluki2013
    Level 12  
    witam kolegów,Mam pytanko wato coś VDM UCANDAS?? Czy to jest to samo co Auto Com lub Delphi. VDM UCANDAS zrobi znacznie więcej niż AC?? Czy to wszytko jest podobnie? Piszą że dużo robi a tak w rzeczywistości znacznie mniej?
    Proszę o opinię użytkowników
    Dzięki
  • #13
    loy_b
    Level 12  
    Autoboss jeżeli robisz nowsze auta powiedzmy od 2008 w górę to może być jako tako ogólnie nie polecam tego testera dużo rzeczy jest w nim na pokaz parę przykładów z dzisiaj:
    brak korekcji wtryskiwaczy vaneo 1.7cdi jest w parametrach ale brak wartości, volvo s80 świeci kontrolka silnika autoboss nie widzi błędów, focus 1 brak silnika 1.8 16v , 308 1.6 hdi nie kasuje błędów egr, xc90 nie kasuje błędów w dem, błędne tłumaczenia błędów, toyota d4d jeden z najpopularniejszych silników do 2006 roku brak korekcji, ciśnienia na szynie i paru głównych parametrów. Sprzęt bardzo wygodny w użyciu ładnie wygląda w warsztacie i chyba tylko tyle cdif już jest bardziej użyteczny.
  • #14
    jarecki121
    Level 2  
    witam, mam pytanko czy viaken ds 936 jest dobry
  • #15
    jokerro
    Level 34  
    jarecki121 wrote:
    witam, mam pytanko czy viaken ds 936 jest dobry


    Robilem tym,szału niema.Kwota mowi sama za siebie
  • #16
    jarecki121
    Level 2  
    chce to kupić ale nigdzie nic o tym nie pisze / co byś mi polecił ??
  • #17
    Adam Gmail
    Level 10  
    patryk0509 wrote:
    .....Dodam że zależy mi głównie na japońcach i europie......

    Czyli zależy ci na wszystkim :) Pamiętaj ze cudów nie ma. Jak coś jest do wszystkiego to jest najczęściej do niczego. Conajmniej 2 testery musisz mieć. Do azjatów najlepszy Gscan a do Europy to już masz wybór duży. I tu też zależy czy francuzy czy niemcy czy włochy. Z uniwersalnych do Europy godne polecenia są gutman, texa, st-9000 itd. WSzyszko masz omówione na forum we wcześniejszych postach.
  • #18
    jokerro
    Level 34  
    jarecki121 wrote:
    chce to kupić ale nigdzie nic o tym nie pisze / co byś mi polecił ??


    nie pisze bo malo kto to kupuje,jak dla mnie do scierwo,jak chcesz cos kupic taniego a wmiare dobrego w stosunku do ceny i oplaty za abonament to polecam CDIF.
  • #19
    redbaron76
    Level 10  
    [quote="loy_b"]Autoboss jeżeli robisz nowsze auta powiedzmy od 2008 w górę to może być jako tako ogólnie nie polecam tego testera dużo rzeczy jest w nim na pokaz parę przykładów z dzisiaj:
    brak korekcji wtryskiwaczy vaneo 1.7cdi jest w parametrach ale brak wartości, volvo s80 świeci kontrolka silnika autoboss nie widzi błędów, focus 1 brak silnika 1.8 16v , 308 1.6 hdi nie kasuje błędów egr, xc90 nie kasuje błędów w dem, błędne tłumaczenia błędów, toyota d4d jeden z najpopularniejszych silników do 2006 roku brak korekcji, ciśnienia na szynie i paru głównych parametrów. Sprzęt bardzo wygodny w użyciu ładnie wygląda w warsztacie i chyba tylko tyle cdif już jest bardziej użyteczny.
    zgadzam sie AUTOBOSS to tylko ladna i wygodna atrapa.gutman bije go na starcie,a w wersji PC wcale niejest drogi w zakupie.
  • #20
    jarecki121
    Level 2  
    kolego nie wiem czy o to samo nam chodzi / ja znalazłem na alleg. viaken ds 936 za prawie 3 tyś / pracowałeś tym ??
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    DS936 nazwałbym Viakenową podróbką Diaguna. Nie miałem styczności z tym konkretnym sprzętem ale sprzęt firmowany przez Viakena to wyłącznie chińszczyzna. Jedyną jego ewentualną zaletą powinno być przyzwoite spolszczenie (bo sami to robią). Viaken jest też dystrybutorem Autela oraz Launcha, jak chcesz od nich kupować to może MaxiDAS DS708 albo X-431 DIAGUN III? Też chińszczyzna ale powiedziałbym, że klasę lepsza.
  • #22
    Dulan
    Level 26  
    Po za tym jeden uniwersalny tester nie wystarczy. Często w niektórych modelach pokazuje fałszywe parametry i błędy. Po latach i tak dojdzie do tego, że nawet 2 lub trzy uniwersalne mu nie wystarczą, no chyba, że tylko dla diagnozy, bo jak przyjdzie kodowanko, to... :)
  • #23
    djluki2013
    Level 12  
    djluki2013 wrote:
    witam kolegów,Mam pytanko wato coś VDM UCANDAS?? Czy to jest to samo co Auto Com lub Delphi. VDM UCANDAS zrobi znacznie więcej niż AC?? Czy to wszytko jest podobnie? Piszą że dużo robi a tak w rzeczywistości znacznie mniej?
    Proszę o opinię użytkowników
    Dzięki

    Proszę o opinie, czy nie ma co sobie głowy zawracac??
  • #24
    patryk0509
    Level 2  
    Pod koniec tygodnia mam mieć prezentacje Autobossa i G-scan mam kolegę który prowadzi komis samochodowy,więc będę miał na czym testować,napisze co udało się podłączyć a co nie
  • #25
    saron22
    Trucks specialist
    Podłączyć to pewnie uda się większość aut. Ale porządnie zdiagnozować to już inna para butów...
  • #26
    redbaron76
    Level 10  
    masz racje.niepracowalem na tym sprzecie,firma viaken ma dobry kontakt z klientem,ale sprzet jest chinski,tam tez potrafia zrobic cos dobrego,ale po zprowadzeniu do polski niejest juz tak oplacalne.proponuje firmy siedzace w diagnostyce od lat.
  • #27
    Teodor85
    Level 20  
    redbaron76 wrote:
    ,firma viaken ma dobry kontakt z klientem


    Weź nie żartuj...
  • #28
    lukasz9612
    Level 8  
    Witam co sadzicie o Foxwell NT 500 czy miał ktos juz z tym styczność i czy opłaca sie w to inwestowac ? Chce powiedzieć ze narazie po godzinach szkoły robie ,,naprawy na zlecenie,, :)
  • #29
    kzh88
    Level 9  
    A coś takiego jak Bosh KTS-570 testował ktoś? Chodzi mi to po głowie w wersji PC, z tego co się naczytałem to wszyscy chwalą. Tylko strasznie drogie bo glowica okolo 20 tys i licencja taka jaka by mnie interesowala ponad 6 tys. Cena = jakość?
  • #30
    loy_b
    Level 12  
    kts to coś ala cdif tylko dużo lepszy i mniej wpadek i głupot takich nie pokazuje. Sprzęt dobrze robi auta starsze takie do 2007roku i głównie tylko europa. Do podstawowej diagnozy to dobry sprzęt. Mam pytanie do posiadaczy g-scana jest ktoś z lubelskiego co to ma i byłby chętny pokazać jak działa?