Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.

Adam Gmail 08 Aug 2014 15:54 18777 236
  • #151
    sikor83
    Level 14  
    Witam ja posiadam AutoBoss Elite od ponad roku i nie miałem z nim nigdy żadnych problemów, łączy praktycznie z wszystkim, super pomoc techniczna jeśli czegoś nie można znaleźć to bez problemu pomogą, ja jestem bardzo zadowolony, jeśli ktoś z wielkopolski chciałby zobaczyć przetestować zapraszam. Tak nawiasem kolego astre 1 to się robi bez komputera bo co tam byś chciał ciekawego zobaczyć jak to prosty układ.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #152
    redbaron76
    Level 10  
    masz racje,ale taki sprzet powinien pomagac wlascicielowi a nie marnowac jego czas przy poszukiwaniu jak tu sprawdzic cos tym sprzetem.mysle ze caly ford jest u ciebie po angielsku jak u mnie ,a przykladowo chewrolet nubira mimo usilnych staran niejest kompatybilny z tym cackiem,nawet przez obd.
  • #153
    sikor83
    Level 14  
    Kolego ja mam wszystko po polsku, bez problemu testuję nubirę, skontaktuj się serwisem bo coś masz nie tak.
  • #154
    janusz2008
    Level 33  
    Do rafigarage; ja posiadam ten tester z licencją. Jest to nowa rzecz i rozwojowa, ma wiele złych przetłumaczeń na polski, ale dla doświadczonego nic strasznego. Jest to uniwersal i za tą cenę ujdzie, mam jeszcze wiele serwisówek.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #155
    redbaron76
    Level 10  
    kolega janusz ma racje jest to sprzet rozwojowy,naszczescie jego braki mozna w prosty sposob uzupelnic najtanszym auto comem.

    Dodano po 22 [minuty]:

    kolego sikor 83 w astrze auto comem np. wylaczysz pojedynczo wtryskiwacze w czasie pracy,lub zamkniesz zupelnie,otwierasz zawór EGR.moze to dla ciebie proste sprawy bez podpicia sprztu.dla mnie nie.natomiast autobossem elite którego posiadam z licencją kupionego od dilera w polsce-tego NIEZROBISZ.pozdrawiam.
  • #156
    sikor83
    Level 14  
    Fakt jest taki że ja jestem zadowolony, ja raczej robię sporo aut dużo młodszych a z tymi autoboss dobrze sobie radzi. Auto coma mam gdzieś też ryżowego ale nie używam wygodniej bossa na kierownicę powiesić niż z laptopem w aucie siedzieć. Posiadam jeszcze serwisówki do większości aut ale to już inna beczka.
  • #157
    darek_naprawa
    Level 17  
    tzok wrote:
    ExtremeAuto wrote:
    W grę wchodziło oczywiście legalne
    To jak legalne - czemu szukasz na Allegro a nie u dystrybutorów.
    ExtremeAuto wrote:
    Na poczatku myslalem nad zakupem Autocom lub Delphi, jednak mierna jakosc ofert na alledrogo i zrezygnowalem
    Zarówno Autocoma jak i Delphi można kupić od autoryzowanego dystrybutora, jak się orientowałem to cena jest ok 8000-12000zł.
    ExtremeAuto wrote:
    Z "pewnego źródła" czyli od kogos kto oferuje pobranie lub odbior osobisty
    Pewne źródło to jest: http://www.launch.pl/ a Diagun w promocji kosztuje 4900zł...

    Zainteresuj się jeszcze sprzętem Autela... dystrybutorem jest Viaken.


    Dystrybutor jak to dumnie brzmi.Po mojemu polski sprzedawca chińskiego sprzętu.Launch to chiński wynalazek i nie widzę potrzeby żeby płacić dwa razy więcej u "dystrybutora".Można zamówić z chin oryginał i będzie to samo.Oczywiście oryginalny sprzęt jest dużo lepiej wykonany niż klon bez aktualizacji.Autocom jest dobry do podstawowej diagnozy.Oczywiście launch też nie jest idealny,są co jakiś czas aktualizacje ale nie we wszystkich wszystko działa.Zawsze lepiej mieć starszy soft.Ale ogólnie sprzęt jest ok.Programy w nim wykorzystywane są prawie identyczne jak w interfejsach oryginalnych do danej marki,ale nie ma się czemu dziwić.Większość sprzętu jest produkowana w chinach a oni jak wiadomo zrobią wszystko,to dlaczego nie mogli by skopiować paru programów i wsadzić w jedno pudełko i sobie nazwać po swojemu.Zakup sprzętu oryginalnego na allegro taniej niż u tzw.dystrybutorów jest jak najbardziej na miejscu,jeżeli sprzęt jest oryginalny to wszyscy zamawiają z tego samego miejsca mają po prostu tylko różne marże.
  • #158
    ociz
    Moderator of Cars
    Dziwi mnie ta Wasza naiwność. Jeśli chodzi o autocoma to nie sprzęt kosztuje a oprogrmowanie. Tego drugiego nie dostaniesz legalnie za ~2k pln z allegro.
  • #159
    iMonique
    Level 1  
    Panowie,
    przeczytałam całe forum, nawet dwa razy.. Jednak decyzji odnośnie sprzętu jeszcze nie podjęliśmy, i chciałabym spytać o zdanie kogoś mądrzejszego w tej materii. Szukamy testera, głównie pod marki europejskie, do ok. 15.000zł.
    Oczywiście wszystko musi być legalne. Po konsultacjach z kilkoma ludźmi "z branży" i godzinach spędzonych na tym i innych forach zastanawiamy się między:
    1. AUTOCOM CDP+
    2. AUTOBOSS V30 ELITE (choć na temat tego sprzętu opinie są różne)
    3. BOSCH KTS (tylko nie wiemy, który model byłby najlepszy)
    4.ewentualnie LAUNCH x431 DIAGUN, choć wiemy, że ten lepiej radzi sobie z markami japońskimi
    Czytaliśmy jeszcze o Delphi DS150E, który podobno jest nieco tańszą wersją Autocoma i radzi sobie równie dobrze...

    Jakie są doświadczenia Panów związane z danym sprzętem? Powiem szczerze, że jakość tłumaczeń też ma niemałe znaczenie, gdyż tata średnio radzi sobie z językiem angielskim. Papa jest mechanikiem od XXX lat, i postanowiłyśmy z siostrą zrobić mu prezent w postaci takiego sprzętu.
    Tata nie miał do czynienia z takim sprzętem wcześniej, więc przejrzystość i łatwa obsługa też się liczy. Ale jest "kumaty" i szybo się uczy :) No i ważne też, żeby był to w miarę niezawodny sprzęt. Wiadomo, ze uniwersal nie zrobi wszystkiego, ale większość ze swojego opisu powinien.

    Niektórzy dystrybutorzy oferują szkolenia z zakresu obsługi ich sprzętu po zakupie, a czy wiedzą może Panowie, czy takie szkolenia można odbyć też w jakiś specjalistycznych firmach/zakładach, gdzie wytłumaczą tacie wszystko dokładnie, bez pośpiechu?

    Będę Panom bardzo wdzięczna za jakiekolwiek sugestie, podpowiedzi i rady.
    Pozdrawiam!
  • #160
    darek_naprawa
    Level 17  
    Wracając do tematu Autocom i delphi to raczej to samo tylko w innej szacie graficznej.Ze względu na tłumaczenie i łatwość obsługi można spokojnie polecić.Cena jednak nie jest mała i dochodzi zakup laptopa.Do procedur serwisowych typu kodowania,klucze,wymiany sterowników raczej się nie nadaje tak jak wszystkie uniwersalne.Szkolenie do obsługi tego urządzenia jest raczej nie potrzebne.Są w programie opisy w razie niejasności co i jak robić. Launch jest dużo lepszy i tańszy ale też ma swoje wady,choćby tłumaczenie.Procedury serwisowe są trochę zawiłe ale robi więcej niż autocom.Podstawa to znajomość języka angielskiego.Na stronie producenta oprócz aktualizacji można też znaleźć opis procedur do poszczególnych marek samochodów.Aktualizacje ukazują się co jakiś czas i to też jest dobre,jednak cena ich po wygaśnięciu rocznej licencji też nie jest mała zwłaszcza że nie które nie wnoszą zbyt dużo a nawet wręcz odwrotnie są gorsze.Można się jeszcze pokusić o vsana z firmy viaken podobno działa podobnie jak launch tylko jest lepiej tłumaczony na język polski.Jednak moje doświadczenie z tą firmą jeżeli chodzi o aktualizacje nie jest zbyt dobre.
  • #161
    tzok
    Moderator of Cars
    Jedno co mogę powiedzieć to Delphi/Autocom może być wzorem jeśli chodzi o polską wersję językową. Jest bardzo proste w obsłudze i można zintegrować np. z Autodatą.
  • #162
    Adam Gmail
    Level 10  
    Potwierdzam opjnie przedmówcy.
    Autocon daje rade. Uzupełnij sobie jeszcze najtańszą wersją gscana tak jak ja zrobiłem i dasz rade niemalże ze wszystkim sobie poradzić. Co ważne update nie jest obowiązkowy.
  • #163
    User removed account
    User removed account  
  • #164
    dawidos145
    Level 12  
    Witam serdecznie,
    interesuje mnie programator do sterowników EDC 15/16/17, razem z ławą pozycjonującą, max 1200 zł i taniej, chciałbym sprzęt sprawdzony do edycji tych sterowników.
    Jeżeli istnieje tańszy i sprawdzony to również proszę o opinnie.
    Zastanawiam się na dzień dzisiejszy nad galletto.
    Pozdrawiam
  • #165
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    dawidos145 wrote:
    Witam serdecznie,
    interesuje mnie programator do sterowników EDC 15/16/17, razem z ławą pozycjonującą, max 1200 zł i taniej, chciałbym sprzęt sprawdzony do edycji tych sterowników.
    Jeżeli istnieje tańszy i sprawdzony to również proszę o opinnie.
    Zastanawiam się na dzień dzisiejszy nad galletto.
    Pozdrawiam


    szukasz czegoś po OBD?
    ja bym rozważył jednak coś do programowania na stole bo bezpieczniej.
  • #166
    dawidos145
    Level 12  
    tak tak, oczywiscie na stole, galleto plus rama bdm. zreszta taki programator również chyba można wykorzystać do wszelakich sterowników.
    proszę o porady
  • #168
    jokerro
    Level 34  
    Galettem jedynie zaszelejecie przy chiptuningu,hotstartach itp i wykorzystacie bdm do odczytu fulla,flascha czy eproma.
    Warto mieć ale generalnie wszystko.przy tej robocie to programatorow pasuje około 10 wszystkich coby juz kompleksowo podchodzic do aut.
  • #169
    dawidos145
    Level 12  
    Rozumiem, ale czym na początek ugryźć edc 15,16 i np 17 , by np, zmienić wsad sterownika silnika ze skrzynią automatyczną na manualną itd. coś pozmieniać itp.
    zainteresowało mnie galleto gdyż widze robi takie rzeczy i róznie inne sterowniki ale czy warto np dać taką cenę, czy lepiej kupić jak narazie coś tańszego.
    Ps: chciałbym również wykorzystać programator do wgrywania wsadów sterowników airbag itp.

    oczywiście w grę wchodzi też cała rama bdm do pozycjonowania.
  • #170
    User removed account
    User removed account  
  • #171
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    falubaz1 wrote:
    z edc 17 to tak uważaj bo postawienie tego sterownika po nie udanej zabawie kosztuje parę ładnych złotych

    A co to ogarnia?
  • #172
    User removed account
    User removed account  
  • #173
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ogólnie nie biorę do naprawy to czego nie ogarniam bo na siłę to krzywdę se można zrobić.
    Mam parę fantów ale zawsze można coś dokupić.
  • #174
    KRISFAN
    Level 10  
    witam
    proszę o parę opinii o sprzęcie OBDLink SX czy warto,lub propozycje podobnego,
    głównie poszukuję interfejsu do własnej diagnozy (Mazda) ewentualnie znajomym z okolicy co nieco sprawdzić na początek bez szaleństw mogę wydać max do 300zł za interfejs
  • #175
    diodabg
    Level 30  
    Za 300zl to kup sobie Autel md801 na Aliexpress.com i bedziesz mógł robić prawie wszystkie auta na dodatek jest legalny wiec nikt ci nic nie zrobi.
  • #176
    tzok
    Moderator of Cars
    OBDLink SX to praktycznie to samo ELM327 (a dokładnie STN1110), tylko z legalnym oprogramowaniem. Jest to typowy interfejs "generic OBD".
  • #177
    Sebastian BACH
    Level 1  
    zamietki wrote:
    a czy ktoś wie coś na temat FOXWELL NT644

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    matiss chetnie bym podjechal do ciebie i zobaczyl jak sobie radzi twój AUTOBOSS i czy rzeczywiście jest godny polecenia podaj jakies namiary podjade jestem z pod wawki...dzieki
    witam jestem tu nowy kolega pyta o foxwell nt 644 ja posiadam skaner tej firmy ale model nt 500 no i powiem ci że daje rade
  • #178
    KRISFAN
    Level 10  
    tzok wrote:
    OBDLink SX to praktycznie to samo ELM327 (a dokładnie STN1110), tylko z legalnym oprogramowaniem. Jest to typowy interfejs "generic OBD".

    czyli różni je tylko pochodzenie oprogramowania? czy dokładnie zrobię to samo na tanim zamienniku? jak one się mają do kompatybilności
  • #179
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie licząc licencjonowanego oprogramowania, które dostajesz w komplecie - zrobisz tym to samo co każdym innym kabelkiem na chipie STN1110. Generalnie przydatne do Fiatów, Fordów i ew. Opli, poza tym tylko podstawowe kody OBD.
  • #180
    KRISFAN
    Level 10  
    tzok wrote:
    Nie licząc licencjonowanego oprogramowania, które dostajesz w komplecie - zrobisz tym to samo co każdym innym kabelkiem na chipie STN1110. Generalnie przydatne do Fiatów, Fordów i ew. Opli, poza tym tylko podstawowe kody OBD.

    Z tego wynika że nie opłaca się kupować droższego jeśli posiada te same funkcje,
    pod warunkiem że posiada owy chip ,tanie zamienniki mają chyba jakąś chińską podróbę.Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/show_item.php?item=4623494292
    i, http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4642733918&ref=last-visited
    i tu pytanie czy warto dołożyć parę złoty i nabyć coś takiego, czy wybrać interfejs , czy raczej kierować się ku testerowi, ten drugi chyba zapewnia więcej możliwości.

    Dodano po 8 [minuty]:

    diodabg wrote:
    Za 300zl to kup sobie Autel md801 na Aliexpress.com i bedziesz mógł robić prawie wszystkie auta na dodatek jest legalny wiec nikt ci nic nie zrobi.

    Oprogramowanie jest w polskiej wersji?