Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.

Adam Gmail 16 Lut 2014 14:21 16602 236
  • #31
    Topek21
    Poziom 2  
    Witam.
    Mam zamiar kupić SD do Mercedesa na popularnym serwisie aukcyjnym. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że większość oferowanych tam interfejsów jest chińskich, chociaż ponoć te w miarę dobrze działają, a sprzęt będzie używany wyłącznie do swoich potrzeb, więc stąd taki wybór. Znalazłem kilka ofert gdzie sprzedający oferują tester z kablami i laptopem z wejściem oczywiście RS232. Są też oferty z dyskami zewnętrznymi, gdzie sprzedający zapewnia, że interfejs działa na każdym komputerze. Dodaje przejściówkę z RS232 na USB. Moje doświadczenia z połączeniem auta poprzez USB nie są miłe, dlatego zastanawia mnie fakt jak to działa w tym przypadku. Ktoś użytkuje coś podobnego ? Proszę o jakieś sugestie.
    Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #32
    KarizmoGSM

    Poziom 25  
    Topek21 - obecnie na allegro to 100% to chinole i tylko dysk WEWNĘTRZNY zapewnia stabilną prace, laptop oczywiście z rs232
  • #33
    zwoj14
    Poziom 9  
    Witam
    Chciabłym zakupić tester diagnostyczny uniwersalny.
    Szukam szukam i na nic nie mogę się zdecydować.
    Po głowie chodzi mi kilka sprzętów tj 'Cdif , autoboos launch pc maxx Autocom.
    Prowadzę mały warsztat i tester najlepiej żeby łączył się z każdą marką
    (odczyt błędów , delikatne konfiguracje)
    Zależy mi żeby oprogramowanie było legalne
    Cena do 6000 pln
    Pozdrawiam
  • #34
    dylan1
    Poziom 19  
    dec superscan jest na allegro za 7 tys
  • #35
    ŁG auto serwis
    Poziom 9  
    My uzywamy Hella Mega macs 42 SE z najnowszym oprogramowaniem . do tego mamy x431 diagun 3 , plus Autocom . Wczesniej mielismy autela maxidas ds708 , ale mając 3 powyższe testery nie było sensu go trzymac.
    W zasadzie bez problemu na tych 3 sprzetach mozesz trafnie diagnozowac i regulowac wiekszosc samochodow po 2000 roku i prowadzic w oparciu na tym sprzecie warsztat .
    polecał bym zaczac od autocoma , pozniej dokupic diaguna( ok 3000-3500 PLN) , a na koncu helle ( ok 11000 )
  • #36
    zwoj14
    Poziom 9  
    Posiadam autocoma tylko ,że z allegro za 1500pln a jest to nielegalne oprogramowanie .... Daje rade ale nie ma tylu funkcji co oryginał .
    Za Autocoma z licencja trzeba z tego co wyczytałem z forum dać minimum 12 koła a tyle nie posiadam ...
    Dltego zalęzy mi na czyms legalnym w miarę mądrej cenie
    Pozdrawiam
  • #37
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Mam orginalnego autocoma , 2tys, trzeba by tylko zaktualizowac soft
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #38
    ŁG auto serwis
    Poziom 9  
    zwoj14 napisał:
    Posiadam autocoma tylko ,że z allegro za 1500pln a jest to nielegalne oprogramowanie .... Daje rade ale nie ma tylu funkcji co oryginał .
    Za Autocoma z licencja trzeba z tego co wyczytałem z forum dać minimum 12 koła a tyle nie posiadam ...
    Dltego zalęzy mi na czyms legalnym w miarę mądrej cenie
    Pozdrawiam


    jak mialbys budzet 3000 -4000 to mozesz pomyslec o oryginale Launchu x431 Diagun III . interfejs ma troche malo czytelny i jest w jez angielskim ,ale mozliwosci ma duzo
  • #39
    bula_wrz
    Poziom 16  
    ŁG auto serwis napisał:
    . Wczesniej mielismy autela maxidas ds708 , ale mając 3 powyższe testery nie było sensu go trzymac.


    Powiedz mi jak to się sprawuje?? i jak kosztują aktualizacje?? ja robię klime i potrzebuje skanera do podglądu parametrów rzeczywistych, moduł komfortu i oczywiście odczyt/ kaoswanie błędów.
    Nie będę wymagał poważnych robót od kompa bo się na tym nie znam i narazie nie zamierzam się zagłębiać w poważną diagnostykę bo i tak roboty mam max.
    Więc wydaje mi się że na moje potrzeby sprzęt za ok 4500 byłby odpowiedni.
    Czy może wystarczyłby za 2800??
    http://autel-tech.pl/urzadzenia-profesjonalne...arki-wszystkie-systemy-parametry-biezace.html
    proszę o opinie
  • #40
    ŁG auto serwis
    Poziom 9  
    Od czasu do czasu takie DS708 pojawiaja sie na allegro za ok 2700 w uzywce. swojego tez za tyle sprzedałem . On jest stosunkowo latwy w obsludze i podejrzewam ,ze na posłuży Ci dobrze.Jesli chodzi o sprawy zwiazane z komfortem sprawdzi się przyzwoicie .
    Ma duzy kolorowy wyswietlacz ( fajny bajer jak cos bedziesz przy kliencie robił ) , obsługuje wszystkie najpopularniejsze marki i wyglada duzo bardziej solidnie i konkretnie np .od Diaguna 3 .
    Nie bedziesz tez mial problemów z dalsza odsprzedaza .
    Tego modelu, 802 pro nie znam i wolalbym sie nie wypowiadac .
    Mam nadzieje ,ze pomogłem .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jacek79 napisał:
    Mam orginalnego autocoma , 2tys, trzeba by tylko zaktualizowac soft

    ile kosztuje aktualizacja softu ?

    Dodano po 22 [minuty]:

    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.
  • #41
    diodabg
    Poziom 30  
    Na jednym z warsztatów w których pracuje mają ds708 i md802 i ten DS dużo robi więc warto polecić. MD leży u nich w szafce jako dodatkowy bo ponoć nie czyta wszystkiego co DS.
    W orginale z aktualizacjami online DS708 kosztuje 700 euro a DS802 250 euro więc jak cena sugeruje wygląda że DS to wyższa półka.
    Sam mam kilka testerów ale główny na którym pracuje to Autocom i robie nim większość aut bez problemu.
  • #42
    grisza76
    Poziom 2  
    Adam Gmail napisał:

    Według moich doświadczeń:
    Autoboss v30 - znajomy miał i sprzedał bo tester całkiem był ale tłumaczenie tragedia, wsparcie posprzedażowe = kupiłes to się teraz martw.

    Zazwyczaj elektrodę tylko czytam, ale... Ręce, nogi w wszystko inne opada, gdy się czyta takie posty w stylu: " Według moich doświadczeń znajomy cioci kolegi miał i jest do d**y" Naprawdę, można mieć różne zdanie o V30 (ja sobie chwalę), ale brak wsparcia posprzedażowego? Prosta sprawa - jak dzwonisz z pytaniem, jak testerem zdiagnozować klocki w lanosie (autentyk) to ci nie pomogą. Masz problem - dzwoń, nawet ci nr tel. podam do gościa od pomocy technicznej: 728 564 410.

    Brak tłumaczeń polskich? Jakoś nie zauważyłem, choć przy kilkunastu mniejszych aktualizacjach miesięcznie normalne przecież jest, że tłumaczenie niektórych opóźnia się - o ile pamiętam, NAJWIĘKSZE opóźnienie to było ok. 4-6 tygodni.

    Owszem, zdarzają się babole w tłumaczeniach - wszystkim się zdarzają.
    Jak popatrzysz, ile tłumaczenia jest do przemielenia - przestanie Ci to przeszkadzać. Oczywiście, autoboss może zrobić tak, jak np Brainbee czy Git - 4 aktualizacje rocznie. Ale ja wolę natychmiastowy dostęp do poprawek, niż 3 miesiące czekania na przetłumaczenie 2 zdań.

    Adam Gmail, na początku Ci wysmarowałem mocnego posta, ale wziłąłem łyk herbatki. W życiu nie miałeś autobossa w ręku, a powtarzasz głupoty. Ale ponoć czasem zdarza się każdemu :) Kupiłeś już tego G-Scana?

    BraiBee - teraz na rynku pojawił się w tych samych cenach, co w Italcomie, ale z uruchomioną dodatkową bazą danych, za którą Italcom śpiewał coś ok. 3 k.. Więc okazja chyba niezła, bo nawet w czasach ST-6000 tester dawał radę. Bodajże widziałem go na stronie Motochemica, a z ceną pewnie sie jeszcze dogadać można :)


    Na koniec kolejny kwiatek - głębia merytorycznej wypowiedzi mnie powala, faktycznie post godny 68 stron lektury tego wątku:
    pasat1 napisał:
    Posiadam autoboss v30 elitte od ponad roku, jedno co powiem PORAŻKA!!! jaki i w sprzęcie jak i w obsłudze klijenta kupione w daxpol


    Komentarz? Ucz się chłopie gramatyki, bo merytorycznie niestety zero. Tak jak napisał kolega. Dlaczego opinie o autobossie są rozbieżne? Chyba dlatego, że dużo ludzi, którzy w życiu nie mieli nic do czynienia z diagnostyką, bierze dotacje i zakłada warsztat. I wtedy natyka się na Autobossa, bo w tych pieniądzach to faktycznie robi i Europę i Azję. Gdy się biorą do pracy, okazuje się czasem, że diagnostyka jest trudniejsza niż wymiana oleju. Ale ciężko się przyznać do braków w wiedzy, więc to na pewno tester winny :D

    zbig-o-wag napisał:


    zachwycony?! Sprzęt póki co oceniam na dobry stosunek możliwości/cena, nie ma służyć do zachwytu tylko do robienia pieniędzy

    Uczcie się konkretnych wypowiedzi od Zbiga :) Najwięcej konkretnych informacji o Autobosie podał
  • #43
    Marcin_ca1
    Poziom 22  
    Witam
    Chciałbym zakupić star diagnosis developer, bo coraz więcej mercedesów się robi a mój mega macs powoli ma za małe możliwości do tej marki.

    Chodzi np o ustawienia air matic, reset sbc itp.

    Czy warto inwestować w C4 czy C3 z najnowszym softem ma te same możliwości, jakie są różnice, podajcie jakieś pewne źródło nie chce kupić ryżowego, chyba że ktoś używa i potwierdzi że spisuje sie dobrze.
  • #44
    diodabg
    Poziom 30  
    grisza76 napisał:
    Dlaczego opinie o autobossie są rozbieżne? Chyba dlatego, że dużo ludzi, którzy w życiu nie mieli nic do czynienia z diagnostyką, bierze dotacje i zakłada warsztat.

    Trzeba dodać jeszcze że jak już zakupią to sugerują się że za tą cenę komputer powinien diagnozować wszystko sam i jeszcze najlepiej żeby też wykręcał części !
    Po co doświadczenie przecież ma Autobosa, Kts'a , Autocoma i innego jeżozwierza ;)
    Nawet niechce im się nauczyć angielskiego do obsługi urządzenia !
    A odczytanie błędów i wymiana wszystkiego co pokazał diagnoskop to pomyłka !
    Dodam też że zamiast wydawać pieniądze na alkohol lub papierosy nauczcie się angielskiego żeby nie płakać że się nie rozumie a na dodatek wszystkie dokumentacje i tak są w języku angielskim więc też się przyda.
    I każdy sprzęt jeżeli go obsługuje kumaty mechanik jest dobry...
    Podpowiem jak ja się uczyłem mechaniki początkiem lat '90 poszedłem pracować na dobry warsztat bez żadnego doświadczenia i dlatego szef zaproponował 10 zł za dzień pracy ! 8 zeta traciłem dziennie na dojazdy pociągiem i tramwajem 2 zeta zostawało na jedzonko mieszkałem u rodziców więc chociaż spanie gratis. Po pół roku dostałem podwyżke na 25zl za dzień a po roku byłem już na prowizji i nie wierzyłem że tyle można zarobić. Po 2 latach miałem ok 10 uczniów pod sobą . Do tej pory niektórzy znajomi wspominają że byłem frajer że robiłem za takie pieniądze !!!
    Dla mnie frajerem jest każdy kto nie chce poświęcić jednego roku w swoim zasran...m życiorysie żeby nauczyć się czegoś od fachowca bo nie będzie tyrał za darmo bo myśli że urodził się geniuszem i wszystko należy mu się z urzędu !
    Trzeba zrozumieć że to czego się nauczysz zostanie ci do końca życia więc nie znasz się to załap się gdzieś na warsztat i naucz się od innych co wiedzą co i jak.
    A nie kupuje sprzęt często nie za swoje bo z dotacji w dodatku nie umie go obsługiwać i puzniej zaśmieca internet że sprzęt kiepski bo nie poprowadził za rączke co trzeba zrobić .
    Więc panowie co pytają co kupić - NIC I ŻADEN komp czy diagnoskop sam nie naprawi i zdiagnozuje ci samochodu a każde tłumaczenie będzie przekłamywać.
  • #45
    szymitsu21
    Moderator Samochody
    Mało tego, sama diagnostyka komputerowa to zaledwie wskazówka, a nie sama naprawa.

    Kolega ma dużo racji co do ludzi którzy zakładają warsztaty, bo tak sobie wymyślili.

    Ale ludzie którzy robią to z pasja też maja problemy żeby załapać się u mechanika, a nie wymieniacza który jeszcze będzie chciał się dzielić swoja wiedzą.
  • #46
    diodabg
    Poziom 30  
    szymitsu21 napisał:
    ludzie którzy robią to z pasja też maja problemy żeby załapać się u mechanika a nie wymieniacza

    Masz racje ale człowiek którego jest pasją naprawa i grzebanie w autkach czyta i analizuje co piszą inni i wie jak to wykorzystać... A chłopaki bez pasji po prostu chcieli by tylko umieć naprawiać ;)
    szymitsu21 napisał:
    mechanika a nie wymieniacza który jeszcze będzie chciał się dzielić swoja wiedzą.

    Wszystko zależy od człowieka ! Sam pomagam tylko młodym nie zepsutym chłopakom którzy lubią to robić bo jak pokażesz coś dla starego wygi to potem jeszcze cię poucza...
    Troszkę zboczyliśmy z tematu :-)
  • #47
    szymitsu21
    Moderator Samochody
    100% prawdy, czasami trzeba nadmienić o takich rzeczach bo to otwiera oczy i ktoś zamiast sprzętu za 10k kupi równie przydatna i mądrą książka za 100zl.
  • #48
    barti31081994
    Poziom 9  
    Witam, korzystałem z google, z szukaj na elektrodzie, ale nie znalazłem... Posiadam urządzenie DELPHI DS150 (new vci) z orginalnym programem, uniwersalnym. Niestety, jak wiadomo do wszystkiego to do niczego. Program nadaje sie do sprawdzenia niektórych błędów, ale nie wystarcza do głębszego grzebania. Pytanie, czy urządzenie to zadziała z innymi programami do autodiagnostyki bardziej ukierunkowanymi na daną markę (przypadek dotyczy peugeota 206) - Peugeot Planet 2000. Słyszałem opinie że nie da się tego zrobić, ale może się komuś udało. Pozdrawiam
  • #49
    tzok
    Moderator Samochody
    barti31081994 napisał:
    Pytanie, czy urządzenie to zadziała z innymi programami do autodiagnostyki bardziej ukierunkowanymi na daną markę
    Skoro zadajesz takie pytanie to już widać, że nie wiesz jak to działa... oczywiście nie jest to możliwe, bo skąd niby program miał by wiedzieć jak sterować nie swoim interfejsem. Kiedyś rzeczywiście był kabelek VAG-COM który zawierał jedynie konwerter poziomów napięć i umożliwiał podpięcie linii K do portu szeregowego, a całą resztą transmisji zajmowało się oprogramowanie na PC. Teraz w najlepszym przypadku interfejs jest kluczem sprzętowym do programu, a w bardziej złożonym (jak Autocom) jest częścią programu - w interfejsie jest mikro-kontroler z własnym oprogramowaniem, który realizuje część funkcji komunikacyjnych "poza" programem na PC.
  • #50
    dob12
    Poziom 21  
    barti31081994 napisał:
    .. Posiadam urządzenie DELPHI DS150 (new vci) z orginalnym programem, uniwersalnym... Niestety, jak wiadomo do wszystkiego to do niczego...

    Co z tego że ori oprogramowanie, jak głowica pewnie chiński klon.
    Ale i nawet w takim przypadku nie zgodzę się z ostatnim zdaniem
    barti31081994 napisał:
    Program nadaje sie do sprawdzenia niektórych błędów, ale nie wystarcza do głębszego grzebania


    Ciekawe,
    A ja na takim sprzęcie robię odczyt Live Data,testy podzespołów, i adaptacje.
    Wiadomo że nie potrafi tyle co serwisówka danej grupy,ale potrafi dużo.
    Tylko że samo urządzenie , tak jak napisali koledzy wyżej to nie wszystko !!!
    Do tego potrzebna jeszcze wiedza i znajomość procedur.
  • #51
    szymitsu21
    Moderator Samochody
    Ja też pracuje miedzy innymi na swych takich, jeden oprogramowianie Delphi a drugi Auto com ale niczym się nie ruznia.
    I naprawdę Kilka Marek maja naprawdę nieźle dopracowane.
  • #52
    darek_naprawa
    Poziom 17  
    Autocom czy delphi ,to ta sama firma.Sprzęt jest dobry i nie ważne czy ori czy klon.Ma tylko jedną wadę ,sam nic nie zrobi.
  • #53
    dob12
    Poziom 21  
    darek_naprawa napisał:
    Ma tylko jedną wadę ,sam nic nie zrobi.


    Wadą tego bym raczej nie nazwał ,tylko zaletą ;-)
    Bo dzięki temu jest robota :-)
    Bo i cóż z tego że ktoś sobie kupi autocoma za 300 zł,
    jak nie wie jak się z tym obchodzić......
  • #54
    darek_naprawa
    Poziom 17  
    Jak ktoś jest pojętny to się nauczy.To dobre oprogramowanie,ma dużo podpowiedzi,jest dobrze przetłumaczone na polski.Fakt faktem że większość klonów wymaga poprawek ale i bez nich dużo może.
  • #56
    diodabg
    Poziom 30  
    O czym my tu dyskutujemy ?
    To jest forum mechaniczne więc wiadomo ten co nie umie używać zawsze będzie płakał ;)
    Na forum narciarskim pewnie też płaczą że kupili sobie te same narty i kombinezon co Małysz i lipa nie działa, słabe skoki więc sprzęt słabej jakości :-)
    Na forum dentystycznym pewnie ktoś płacze na kiepskie siodełko i wiertarkę, maiła być bardzo dobra marka a jak wierci zęby teściowej to krzyczy że ją boli ;)
    Na forum ginekologicznym też znajdzie się wielu co kupili sobie samolot ;) I żonie i dla sąsiadek się podoba ale zagląda w te dziury i za cholerke nie da rady wyleczyć jak się trafi chora norka ;)
    I zawsze za każdym razem nie jest problemem to że gość się nie zna tylko sprzęt jest kijowy ! :-)
  • #57
    tysszek
    Poziom 10  
    Pracuje w warsztacie który głównie zajmuje się elektryką w samochodach i alarmami.
    Niestety ostatnio był włam i ... sprzęt i kable które mieliśmy zmienił właściciela.
    Przeczytałem wszystkie strony od początku do końca tego wątku i .... taki mentlik że bania mała.
    Chciałbym aby interfejs potrafił robić:
    - odczytywać i kasować błędy
    - adaptować sterowniki (czujnik kąta skrętu kierownicy, poziomowania ksenonów itp)
    - test elementów wykonawczych (włączenie wentylatora, zaciśnięcie hamulców elektrycznych itp.)
    - odczytać wersje sterownika np. komfortu i aby można było zmienić mu kodowanie lub dekodować funkcje
    - kasowanie inspekcji
    - kodowanie pilotów i super jak by czytał pin od imo albo kodował kluczyk
    - itp.

    Rozglądałem się i myślałem o Launch X-431 DIAGUN III, bo cena znośna. Czytałem też tu o G-SCAN ale cena mnie troszkę przerasta i do tego po za allegro nigdzie go nie widziałem. Jest jeszcze budżetowa wersja V-Scan DS936 ale o tym to mało czytałem.
    Pytanie czy launch się nada?
  • #58
    fjodek
    Użytkownik obserwowany
    powinien dac rade , tylko musisz miec jeszcze jakis tester do uzupełnieniadobry miks to wlasnie launch i delphi
  • #59
    darek_naprawa
    Poziom 17  
    V-Scan DS936 to może być dobre,chociaż mam starszego to nie do końca jest ok.Ten może być kopią launcha tak że wybrał bym launcha.
  • #60
    tysszek
    Poziom 10  
    A to delphi to które jako uzupełnienie?