Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.

Adam Gmail 21 Apr 2016 20:03 21603 236
Buderus
  • #1
    Adam Gmail
    Level 11  
    Poprzednie posty.

    rado084 wrote:

    ... Co koledzy by zaproponowali na zakup interfejsu diagnostycznego do kwoty 7-8 tys nowego lub uzywanego?

    Ja mam na testach Gscana i na 99% go biorę. Za około 9 tysiaków go można kupić. Do azji wymiata. Zresztą wrzucę w końcu więcej info na temat jego mozliwości jak obiecałem bo w święta było nieco więcej wolnego od roboty. Jak szukasz tańszego interfejsu do europy to dostepna jest w dobrej cenie przystawka F-touch firmy Brain Bee w promocji z laptopem lub polski CDiF. Ja mam z Brain Bee jeszcze strego ST6000 i daje radę a o CDiF to ci nie podpowiem bo nie używałem. Zdania są podzielone ale cenowo chyba najtańsze rozwiązanie z legali ze wsparciem po sprzedaży.

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    Zgodnie z obietnicą wrzucam kilka bardziej konkretnych informacji po weryfikacji możliwości testera Gscan. Na razie sprawdzałem tylko auta azjatyckie bo do takich zdaje się Gscan jest przeznaczony skoro produkuja go w Korei. Powiem że póki co mnie przekonuje bo:
    - auta japońskie i koreańskie obsługuje bardzo dobrze (o czym w przykładach poniżej)
    - KIA i Hyundai to faktycznie niemalże serwisówka
    - komunikuje się szybko i szybko odświeża parametry
    - w większości wybór pojazdu to tylko wybór złącza. Nie trzeba znać typu sterownika, kodu itp.Znacznie to ułatwia robote.
    - pokazuje sporo systemów i sporo w nich parametrów
    - nie ma limitu ilości parametrów jakie można podgladnąć na wykresach
    - dużo elementów można aktywować w poszczególnych systemach
    - ma dużo funkcji zaawansowanych (regeneracje DPF, kodowanie kluczy, adaptacje itp.) Jak swego czasu sprawdzałem Carman Scana (to samo co Asian Gold) to były funkcje podstawowe jak kasowanie inspekcji olejowych ale nic zaawansowanego to już nie było.
    - w funkcjach zaawansowanych sa podpowiedzi jak je wykonać
    - tłumaczenie zdaje się być zrobione bardzo dobrze. Sporadycznie pojawiają się pojedyńcze zwroty po angielsku.
    - dają 2 lata gwarancji
    A teraz na konkretnym przykładzie. Honda Legend Benzyna.

    Fotka z wykazu systemów znalezionych
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.
    W ENGINE
    - sporo parametrów silnika (w sumie było tego 6 ekranów na testerze)
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje. Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje. Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje. Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.
    - Do tego w funkcjach specjalnych było: Reset ECU, Test sprzęgła klimatyzacji, Test pompy paliwa, Adaptacja wzorca korby, Test EGR,

    W ABS:
    - były dostepne parametry (predkości kół, napięcie silnika pompy, stany elektrozaworów wlotowych i wylotowych.
    - można było aktywować poszczególne elektrozawory

    W skrzyni AT:
    - były dostepne parametry, w sumie aż 3 ekrany (jeden poniżej)
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.
    - w funkcjach specjalnych było : Reset ECU, Dostep do elektrozaworów zmiany przełożenia od A do E

    W IMMO kilka bardzo ciekawych funkcji specjalnych jak na fotce.
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.

    W VSA - Asysten stabilizacji toru jazdy. Z tym miałem właśnie problem bo klientowi zapaliła się cała choinka na desce a po skasowaniu kodów błędów i po przejechaniu kilkuset metrów znów działo się to samo. Pomogła adaptacja położenia neutralnego i problem zniknął.
    - Funkcje specjalne: Adaptacja położenia neutralnego po wymianie któregokolwiek czujnika, Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy, Odpowietrzenie układu z krótkim opisem jak poniżej.
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.

    W VLPC - Kalibracja położenia poziomu pojazdu - jest to cały opis dlaczego i kiedy taką kalibrację nalezy wykonać. Poniżej.
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje. Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.

    W BODY - w nadwoziu po wejściu do systemu mamy to rozbite osobno na:
    BCM Wskaźniki, BCM Oświetlenie, BCM wycieraczki, BCM Zamki drzwi, BCM Nadajnik bezkluczykowy. Wszędzie można zrobić sporo aktywacji jak uruchamianie zamków, wycieraczek na róznych biegach, spryskiwaczy, oświetlenia wszystkiego, wszelakich kontrolek itp.

    W napędzie na wszystkie koła SH-AWD - Tutaj mamy 6 ekranów z opisem procedury postepowania przy teście układu rozdziału siły napędowej na poszczególne koła.
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje. Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje. ...... Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.

    W SRS
    W poduszkach rozpisane jest wszystko na poszczególne czujniki.
    Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje. Sprzęt diagnostyczny - 2014 co wybrać. Opinie i recenzje.
  • Buderus
  • #2
    zbig-o-wag
    Level 9  
    marwoj79 wrote:
    Dzięki kolego zbig-o-wag za podpowiedź.Czasami się trzeba cofnąc żeby iśc naprzód.

    Dodano po 20 [minuty]:

    O kurcze ,cofnąłem stronę i czytam że jesteś zachwycony tym sprzetem.
    To może powiesz coś o forum Autoboss [bo mnie zapewniali przy sprzedaży że wszystkie niejasności wyjaśnimy na nim.]


    zachwycony?! Sprzęt póki co oceniam na dobry stosunek możliwości/cena, nie ma służyć do zachwytu tylko do robienia pieniędzy a zachwycony to bym był mając jeszcze z 10 serwisówek fabrycznych do kompletu.

    dopisz do polskiej strony autobossa /forum/ i jesteś na nim.
  • #3
    mariank32
    Level 16  
    Ja mam od kilku dni cdif3, na razie jestem w fazie testowania. To co mogę na dziś powiedzieć to rewelacyjne wsparcie - jest do kogo zadzwonić i normalnie załatwić sprawę. Druga sprawa to wszystko po polsku, nie jakieś tlumaczenia, na razie wszystko co w spisie to robi bez problemu. Liczę się z tym , ze to uniwersal i może być różnie. Jak za te pieniądze to ok
  • #4
    dylan1
    Level 19  
    Napisze tak, siedzę w sprzęcie do diagnostyki aut już kilkadziesiąt lat i są na rynku testery które są sprawdzone i faktycznie robią to co powinny, nie sposób kupić tester nielegalny bez licencji i żyć w świadomości ze źle robimy, kupując tester trzeba myśleć przyszłościowo czy sprzęt jest rozwojowy jak z serwisem aktualizacjami... napiszę krotka listę testerów które mam i przewinęły mi się w warsztacie które mogę polecić.

    do aut europejskich polecam
    1 Reflex 3130/4130 tester włoski fantastycznie robi włoskie auta mam go w wer z oscyloskopem

    2 DEC superscan sa dwie wersje 2 i 3 robia to samo, tester budowany na bazie testerów serwisowych

    do aut japońskich polecam

    Salusa AM10 ( hanatech) dystrybutor WSOP Gliwice miałem Carman scana dobry sprzęt lecz go sprzedałem i kupiłem Salusa.



    kupując ten zestaw testerów zapewnicie sobie sprzęt z górnej półki, legalny, sprawdzony, rozwojowy.


    unikajcie nowinek na rynku większość to chińskie podróbki nowości nie sprawdzone praktycznie w warsztacie, proszę nie wierzyć w to co pisze na ulotce informacyjnej.
  • #5
    Dyzio_997
    Level 14  
    Panowie, mam nadzieję, że się nie obrazicie, ale 67 stron to trochę dużo...
    Mam na sprzęt diagnostyczny ok. 3000zł, co kupić? Interesuje mnie sprzęt, który ogarnie auta jeżdżące po polskich drogach, czyli najczęściej konstrukcje niemieckie (Audi, BMW, WV, Opel) i pokrewne (Seat, Skoda...). Pierwsze co mi wpadło w oko to V-scan DS936 lub też Autel DS 708.

    Z tego co przejrzałem temat na szybko lepiej Autel. Może jakaś alternatywa?
  • Buderus
  • #6
    diablo35012
    Level 10  
    Ja używam VCDS + kabelek z interfejsem - daje rady!
  • #7
    darek_naprawa
    Level 18  
    Czy miał ktoś problem z podłączeniem launcha x431 diagun do volvo s60 i v70.
    Mój niestety nie łączy się z niczym w tych autach.Reszta prawidłowo.Zresztą reszta modeli volvo też działa.Sprzęt oczywiście oryginalny.Sprzedawca twierdzi że w innych też tak ma.
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    darek_naprawa wrote:
    Czy miał ktoś problem z podłączeniem launcha x431 diagun do volvo s60 i v70.

    Te po 2001 r lecą tylko po CAN i dużo rzeczy zrobisz zwłaszcza w liczniku.
  • #9
    darek_naprawa
    Level 18  
    Lecą po can,ok.Ale diagun nie łączy się z v70 i s60 2002-2004.Raczej przelotka nie jest potrzebna bo inne auta działają na canie i k_l.Volvo v40 i 850 też działa.Tylko te dwa modele ,z niczym nie mogę się połączyć.Natomiast autocom bez problemu sie z nimi łączy.
  • #10
    Alien19999
    Level 12  
    Witam Panowie,

    A ja mam takie pytanko.

    Co sądzicie o TEXA??
    A może zamiast niej CDIF ??
    Albo coś innego polecicie?

    Mam możliwość kupienia Texa i się bardzo poważnie nad tym zastanawiam. Zwłaszcza, że można ją rozbudować np o ciągniki rolnicze, których w mojej okolicy pełno.

    Cena w miarę przystępna jedyna wada to cena kabli. Chyba oszaleli z tymi cenami.
  • #11
    40neos
    Level 14  
    Niedawno na rynku pojawiła się nowa wersja CDIFa, CDIF/3. Na stronie producenta widzę, że nawet atrakcyjną cenę oferują za niego.
    Ma go ktoś już w swoim warsztacie i może się na jego temat wypowiedzieć co nie co?
    Jakie ma możliwości, co zrobi, czego nie ?
  • #12
    Adam Gmail
    Level 11  
    Alien19999 wrote:
    Witam Panowie,

    A ja mam takie pytanko.

    Co sądzicie o TEXA??
    A może zamiast niej CDIF ??
    Albo coś innego polecicie?

    Mam możliwość kupienia Texa i się bardzo poważnie nad tym zastanawiam. Zwłaszcza, że można ją rozbudować np o ciągniki rolnicze, których w mojej okolicy pełno.

    Cena w miarę przystępna jedyna wada to cena kabli. Chyba oszaleli z tymi cenami.

    Jeżeli wybierasz pomiędzy Texa a Cdif to wybór moim zdaniem jest oczywisty. Texa jest o niebo lepsza. Jeśli do tego bierzesz pod uwagę ciągniki rolnicze to pamiętaj że w zasadzie tylko Texa coś w tym temacie ogarnia.
    Niestety z tego co się orientuje to Texa będzie droższa, ale w końcu coś za coś.
  • #13
    Alien19999
    Level 12  
    Wiem, że cena wysoka.
    Jak mam kupić TEXA to muszę być pewien, że zrobi więcej niż np LAUNCH X431, który kosztuję połowę ceny tetera TEXA.
    Wiadomo TEXA ma tak, że dokupujesz program, kabelki i już masz ciężarówki, czy tam motory.
    Głównie naprawą samochodów, a zastanawiam się nad wejściem w sprzęt rolniczy. Bo już mnie wkurza, że każdy przyjeżdża i gada jakie błędy miał, bo tam jakiś pseudo mechanik (nie obrażając nikogo) mu kompa podłączył i powiedział co jest zepsute. Tylko, że to co pokaże komputer, a to co jest zepsute to dwie różne rzeczy. Wytłumacz to wtedy takiemu klientowi.
  • #14
    Adam Gmail
    Level 11  
    Alien19999 wrote:
    Wiem, że cena wysoka.
    Jak mam kupić TEXA to muszę być pewien, że zrobi więcej niż np LAUNCH X431, który kosztuję połowę ceny tetera TEXA.
    ...

    Jak masz więcej do roboty z autami z Europy to bierz Texę. Jak więcej z Azji to Launcha albo najlepiej Gscana. Poza tym pamiętaj że jakość tłumaczenia jest w texa o wiele, wiele lepsza niż w Launchu.
  • #15
    fajny
    Level 21  
    Witam!
    Co sądzicie Panowie na temat interfejsu Launch X-431 MASTER (dokładnie chodzi o ten:Link? Czy jest wart swojej ceny? Czy za jego pomocą można zdiagnozować większość aut? Jaka jest różnica pomiędzy tym interfejsem, a G-SCAN'em? Czy warto dopłacić do G-SCAN'a? Jakie są jeszcze na rynku interfejsy warte uwagi w przyzwoitej cenie (do 10 tys. zł), czy w tej cenie można kupić profesjonalny sprzęt, który obsłuży wszystkie popularne auta? Czy warto kupować tańsze, dedykowane interfejsy (np. Lexia 3 (Link - chodzi o coś takiego). Nie ma wielkiego ciśnienia na perfekcyjne tłumaczenie na polski, dość dobrze posługuję się językiem angielskim. Przepraszam za ilość pytań, ale jestem początkujący w tym temacie i chciałbym poradzić się profesjonalistów (ze sprzedawcami raczej nie ma co rozmawiać, bo w ich ofertach każdy interfejs obsługuje każde auto :) )

    Pozdrawiam!
  • #16
    matiss
    Level 12  
    fajny wrote:
    Witam!
    Co sądzicie Panowie na temat interfejsu Launch X-431 MASTER (dokładnie chodzi o ten:Link? Czy jest wart swojej ceny? Czy za jego pomocą można zdiagnozować większość aut? Jaka jest różnica pomiędzy tym interfejsem, a G-SCAN'em? Czy warto dopłacić do G-SCAN'a? Jakie są jeszcze na rynku interfejsy warte uwagi w przyzwoitej cenie (do 10 tys. zł), czy w tej cenie można kupić profesjonalny sprzęt, który obsłuży wszystkie popularne auta? Czy warto kupować tańsze, dedykowane interfejsy (np. Lexia 3 (Link - chodzi o coś takiego). Nie ma wielkiego ciśnienia na perfekcyjne tłumaczenie na polski, dość dobrze posługuję się językiem angielskim. Przepraszam za ilość pytań, ale jestem początkujący w tym temacie i chciałbym poradzić się profesjonalistów (ze sprzedawcami raczej nie ma co rozmawiać, bo w ich ofertach każdy interfejs obsługuje każde auto :) )

    Pozdrawiam!


    Kolego tu się nic nie dowiesz :) Jak ktoś jest zadowolony z urządzenia to się o tym nie będzie na forach chwalił bo żyjemy w takim a nie innym kraju, zamów sobie kilka prezentacji najbardziej popularnych (każda firma oferuje darmową prezentację bez potrzeby kupna) to rozeznasz który Ci najbardziej odpowiada.
  • #17
    hg25
    Level 11  
    Witam
    Jaka obecnie jest najnowsza wersja oprogramowania Lexia i PP2000 czyli oprogramowania do obsługi Peugeot i Citroen?
  • #19
    jarirf
    Level 2  
    autocom / delphi cheaper then and can do almost same as launch
  • #20
    Adam Gmail
    Level 11  
    fajny wrote:
    Witam!
    Co sądzicie Panowie na temat interfejsu Launch X-431 MASTER (dokładnie chodzi o ten:Link? Czy jest wart swojej ceny? Czy za jego pomocą można zdiagnozować większość aut? Jaka jest różnica pomiędzy tym interfejsem, a G-SCAN'em? Czy warto dopłacić do G-SCAN'a? .......

    Do tego fragmentu się mogę odnieść bo testowałem oba urządzenia.
    Na korzyść Gscana w stosunku do Launch x-431 na pewno przemawia:
    a) znacznie lepszy hardware. Tester jest o niebo poręczniejszy i wykonany z lepszych materiałów.
    b) ekran (matyrca) w Gscanie jest wieksza, kolorowa i o większej rozdzielczości a co za tym idzie znacznie czytelniejsza
    c) pokrycie aut zwłaszcza w grupie azjatyckiej jest lepsze. Gscan ma więcej funkcji zaawansowanych jak kodowanie kluczy, wtrysków, wypalania dpf. Czasem nawet zaskoczy jak w przypadku gdy można było adoptowac pompę wtryskową w Fordzie.
    d) W Kia i Hyundai Gscan bardzo wyprzedza x-431 gdyż ma wgrany program z GDS-a czyli testera jaki masz w serwisach aso tych marek.
    e) nie ma problemów z podróbkami. Nie musisz się amrtwić czy masz oryginał czy pirata.
    f) Gscan szybciej się łączy, szybciej odświeża parametry, lepiej reaguje
    Krótko mówiąc moim zdaniem warto dołozyć. Zwłaszcza, że G-Scan zdaje się być mocno rozwojowym testerem.
  • #21
    klosek6
    Level 14  
    a ja kupiłem VDM UCANDAS i powiem , że całkiem miło mnie zaskoczył w mondeo można nawet kluczyki zakodować . Robiłem nim immo w a4 to nawet pin odczytał jak na razie mam go kilka dni ale jestem bardzo zadowolony i łączność z wifi bardzo przydatne . Zaczyna się pojawiać na portalu aukcyjnym
  • #22
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    diodabg
    Level 30  
    danielszmurlo wrote:
    Wszystko oryginalne.
    mjakubczyk wrote:
    Ile masz tej dotacji?
    chyba ponad 100.000 że na wiaciki jeszcze zostało ;-)
    klosek6 wrote:
    ja kupiłem VDM UCANDAS i powiem , że całkiem miło mnie zaskoczył

    Kolega też kupił i jak na sprzęt za 200eu to jest naprawde dobry , lepszy niż solus .
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    KarizmoGSM

    Level 28  
    danielszmurlo wrote:
    21000PLN

    56 000 zł kosztuje oryginał C4 Star Diagnosis (używka do 20 kafli)
    Co tu gadać o serwisówkach (Lexie, MB Star i Can Clip) a reszta to już ze 100 razy w tym wątku były omawiane !
  • #27
    saron22
    Trucks specialist
    Kolega chyba mial na myśli 210 000 ale jedno zero mu uciekło.
  • #28
    Anonymous
    Anonymous  
  • #29
    yamaka
    Level 9  
    Witam

    Jaki polecilibyście uniwersalny oryginalny interfejs do marek:
    BMW
    Pegueot, Citroen
    Mercedes
    Ford
    ?

    Zastanawiam się nad czymś do 6tys zł.
    Głównie do odczytu i kasowania błędów, podglądu parametrów bieżących oraz prostych kodowań i adaptacji (zmiana języka komputera itp.)

    Myślę nad:
    - CDIF/3
    - Launch X-431 Master
    - Launch X-431 Diagun

    Cenowo wychodzą podobnie. Nie interesują mnie nielegalne interfejsy.

    Pozdrawiam
  • #30
    michal.enter
    Level 11  
    hg25 wrote:
    Witam
    Jaka obecnie jest najnowsza wersja oprogramowania Lexia i PP2000 czyli oprogramowania do obsługi Peugeot i Citroen?


    Podłączam się pod pytanie. Jestem również zainteresowany zakupem interfejsu do swoich potrzeb i moje pytanie brzmi czy ma ktoś sprawdzonego sprzedawce klonów w PL? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

    Moderated By zeimp:

    Przypominam:

    Regulamin
    3.1.1. Zabronione jest jakiekolwiek udostępnianie za pomocą Forum materiałów uzyskanych nielegalnie, bądź w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem.