Poprzednie posty.
Ja mam na testach Gscana i na 99% go biorę. Za około 9 tysiaków go można kupić. Do azji wymiata. Zresztą wrzucę w końcu więcej info na temat jego mozliwości jak obiecałem bo w święta było nieco więcej wolnego od roboty. Jak szukasz tańszego interfejsu do europy to dostepna jest w dobrej cenie przystawka F-touch firmy Brain Bee w promocji z laptopem lub polski CDiF. Ja mam z Brain Bee jeszcze strego ST6000 i daje radę a o CDiF to ci nie podpowiem bo nie używałem. Zdania są podzielone ale cenowo chyba najtańsze rozwiązanie z legali ze wsparciem po sprzedaży.
Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:
Zgodnie z obietnicą wrzucam kilka bardziej konkretnych informacji po weryfikacji możliwości testera Gscan. Na razie sprawdzałem tylko auta azjatyckie bo do takich zdaje się Gscan jest przeznaczony skoro produkuja go w Korei. Powiem że póki co mnie przekonuje bo:
- auta japońskie i koreańskie obsługuje bardzo dobrze (o czym w przykładach poniżej)
- KIA i Hyundai to faktycznie niemalże serwisówka
- komunikuje się szybko i szybko odświeża parametry
- w większości wybór pojazdu to tylko wybór złącza. Nie trzeba znać typu sterownika, kodu itp.Znacznie to ułatwia robote.
- pokazuje sporo systemów i sporo w nich parametrów
- nie ma limitu ilości parametrów jakie można podgladnąć na wykresach
- dużo elementów można aktywować w poszczególnych systemach
- ma dużo funkcji zaawansowanych (regeneracje DPF, kodowanie kluczy, adaptacje itp.) Jak swego czasu sprawdzałem Carman Scana (to samo co Asian Gold) to były funkcje podstawowe jak kasowanie inspekcji olejowych ale nic zaawansowanego to już nie było.
- w funkcjach zaawansowanych sa podpowiedzi jak je wykonać
- tłumaczenie zdaje się być zrobione bardzo dobrze. Sporadycznie pojawiają się pojedyńcze zwroty po angielsku.
- dają 2 lata gwarancji
A teraz na konkretnym przykładzie. Honda Legend Benzyna.
Fotka z wykazu systemów znalezionych
W ENGINE
- sporo parametrów silnika (w sumie było tego 6 ekranów na testerze)
- Do tego w funkcjach specjalnych było: Reset ECU, Test sprzęgła klimatyzacji, Test pompy paliwa, Adaptacja wzorca korby, Test EGR,
W ABS:
- były dostepne parametry (predkości kół, napięcie silnika pompy, stany elektrozaworów wlotowych i wylotowych.
- można było aktywować poszczególne elektrozawory
W skrzyni AT:
- były dostepne parametry, w sumie aż 3 ekrany (jeden poniżej)
- w funkcjach specjalnych było : Reset ECU, Dostep do elektrozaworów zmiany przełożenia od A do E
W IMMO kilka bardzo ciekawych funkcji specjalnych jak na fotce.
W VSA - Asysten stabilizacji toru jazdy. Z tym miałem właśnie problem bo klientowi zapaliła się cała choinka na desce a po skasowaniu kodów błędów i po przejechaniu kilkuset metrów znów działo się to samo. Pomogła adaptacja położenia neutralnego i problem zniknął.
- Funkcje specjalne: Adaptacja położenia neutralnego po wymianie któregokolwiek czujnika, Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy, Odpowietrzenie układu z krótkim opisem jak poniżej.
W VLPC - Kalibracja położenia poziomu pojazdu - jest to cały opis dlaczego i kiedy taką kalibrację nalezy wykonać. Poniżej.
W BODY - w nadwoziu po wejściu do systemu mamy to rozbite osobno na:
BCM Wskaźniki, BCM Oświetlenie, BCM wycieraczki, BCM Zamki drzwi, BCM Nadajnik bezkluczykowy. Wszędzie można zrobić sporo aktywacji jak uruchamianie zamków, wycieraczek na róznych biegach, spryskiwaczy, oświetlenia wszystkiego, wszelakich kontrolek itp.
W napędzie na wszystkie koła SH-AWD - Tutaj mamy 6 ekranów z opisem procedury postepowania przy teście układu rozdziału siły napędowej na poszczególne koła.
......
W SRS
W poduszkach rozpisane jest wszystko na poszczególne czujniki.

rado084 wrote:
... Co koledzy by zaproponowali na zakup interfejsu diagnostycznego do kwoty 7-8 tys nowego lub uzywanego?
Ja mam na testach Gscana i na 99% go biorę. Za około 9 tysiaków go można kupić. Do azji wymiata. Zresztą wrzucę w końcu więcej info na temat jego mozliwości jak obiecałem bo w święta było nieco więcej wolnego od roboty. Jak szukasz tańszego interfejsu do europy to dostepna jest w dobrej cenie przystawka F-touch firmy Brain Bee w promocji z laptopem lub polski CDiF. Ja mam z Brain Bee jeszcze strego ST6000 i daje radę a o CDiF to ci nie podpowiem bo nie używałem. Zdania są podzielone ale cenowo chyba najtańsze rozwiązanie z legali ze wsparciem po sprzedaży.
Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:
Zgodnie z obietnicą wrzucam kilka bardziej konkretnych informacji po weryfikacji możliwości testera Gscan. Na razie sprawdzałem tylko auta azjatyckie bo do takich zdaje się Gscan jest przeznaczony skoro produkuja go w Korei. Powiem że póki co mnie przekonuje bo:
- auta japońskie i koreańskie obsługuje bardzo dobrze (o czym w przykładach poniżej)
- KIA i Hyundai to faktycznie niemalże serwisówka
- komunikuje się szybko i szybko odświeża parametry
- w większości wybór pojazdu to tylko wybór złącza. Nie trzeba znać typu sterownika, kodu itp.Znacznie to ułatwia robote.
- pokazuje sporo systemów i sporo w nich parametrów
- nie ma limitu ilości parametrów jakie można podgladnąć na wykresach
- dużo elementów można aktywować w poszczególnych systemach
- ma dużo funkcji zaawansowanych (regeneracje DPF, kodowanie kluczy, adaptacje itp.) Jak swego czasu sprawdzałem Carman Scana (to samo co Asian Gold) to były funkcje podstawowe jak kasowanie inspekcji olejowych ale nic zaawansowanego to już nie było.
- w funkcjach zaawansowanych sa podpowiedzi jak je wykonać
- tłumaczenie zdaje się być zrobione bardzo dobrze. Sporadycznie pojawiają się pojedyńcze zwroty po angielsku.
- dają 2 lata gwarancji
A teraz na konkretnym przykładzie. Honda Legend Benzyna.
Fotka z wykazu systemów znalezionych

W ENGINE
- sporo parametrów silnika (w sumie było tego 6 ekranów na testerze)




- Do tego w funkcjach specjalnych było: Reset ECU, Test sprzęgła klimatyzacji, Test pompy paliwa, Adaptacja wzorca korby, Test EGR,
W ABS:
- były dostepne parametry (predkości kół, napięcie silnika pompy, stany elektrozaworów wlotowych i wylotowych.
- można było aktywować poszczególne elektrozawory
W skrzyni AT:
- były dostepne parametry, w sumie aż 3 ekrany (jeden poniżej)

- w funkcjach specjalnych było : Reset ECU, Dostep do elektrozaworów zmiany przełożenia od A do E
W IMMO kilka bardzo ciekawych funkcji specjalnych jak na fotce.

W VSA - Asysten stabilizacji toru jazdy. Z tym miałem właśnie problem bo klientowi zapaliła się cała choinka na desce a po skasowaniu kodów błędów i po przejechaniu kilkuset metrów znów działo się to samo. Pomogła adaptacja położenia neutralnego i problem zniknął.
- Funkcje specjalne: Adaptacja położenia neutralnego po wymianie któregokolwiek czujnika, Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy, Odpowietrzenie układu z krótkim opisem jak poniżej.

W VLPC - Kalibracja położenia poziomu pojazdu - jest to cały opis dlaczego i kiedy taką kalibrację nalezy wykonać. Poniżej.


W BODY - w nadwoziu po wejściu do systemu mamy to rozbite osobno na:
BCM Wskaźniki, BCM Oświetlenie, BCM wycieraczki, BCM Zamki drzwi, BCM Nadajnik bezkluczykowy. Wszędzie można zrobić sporo aktywacji jak uruchamianie zamków, wycieraczek na róznych biegach, spryskiwaczy, oświetlenia wszystkiego, wszelakich kontrolek itp.
W napędzie na wszystkie koła SH-AWD - Tutaj mamy 6 ekranów z opisem procedury postepowania przy teście układu rozdziału siły napędowej na poszczególne koła.



W SRS
W poduszkach rozpisane jest wszystko na poszczególne czujniki.

