Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2013 - co wybrać. Opinie i recenzje.

jarekmax 21 Apr 2016 20:05 15393 229
phoenixcontact
  • #211
    Ebuman
    Level 9  
    Witam. Przymierzam się do zakupu testera i mam pewien dylemat. Jestem początkujący i moje doświadczenie to głównie zwykły VAG z allegro. Liznąłem troszkę KTS 520 ale nie w pełnej opcji. Zastanawiam się nad: Launch x431 (tylko który Diagun, Master), CDFI/2, Autoboss v30 ? Może macie jakieś inne podobne typy? Głównie zależy mi na intuicyjnym testerze który poradzi sobie w miarę dobrze z większością pojazdów. Z góry dziękuje.
  • phoenixcontact
  • #212
    Adam Gmail
    Level 11  
    Ebuman wrote:
    Witam. Przymierzam się do zakupu testera i mam pewien dylemat. Jestem początkujący i moje doświadczenie to głównie zwykły VAG z allegro. Liznąłem troszkę KTS 520 ale nie w pełnej opcji. Zastanawiam się nad: Launch x431 (tylko który Diagun, Master), CDFI/2, Autoboss v30 ? Może macie jakieś inne podobne typy? Głównie zależy mi na intuicyjnym testerze który poradzi sobie w miarę dobrze z większością pojazdów. Z góry dziękuje.

    Zapomnij o jednym uniwersalnym urządzeniu do wszystkiego. Ja juz sobie to wybiłem z głowy. Jak kupisz coś dobrego do europy (np. Kts, gutman, texa czy Brain Bee) to nie zrobisz nic w azji poza kodami błędów. I odwrotnie. Dlatego też jak pisałem wcześniej zmuszony byłem szukać czegoś do Azji. Mam na testach Gscana i jak na razie wpada bardzo dobrze, oczywiście w azji.
    Niebawem wrzucę więcej info po testach.
  • #213
    40neos
    Level 14  
    A jeżeli kupiłby x431 + Autobossa v30 obskoczy większość marek Europy i Azji ?
  • phoenixcontact
  • #214
    Adam Gmail
    Level 11  
    40neos wrote:
    A jeżeli kupiłby x431 + Autobossa v30 obskoczy większość marek Europy i Azji ?


    Z Launchem to podobno trzeba uważać na wersje pirackie, których na rynku nie brakuje bo bywają z nimi problemy nie tylko natury prawnej. Spotkałem tam np. takie tłumaczenie jak "erupcja worka powietrznego" :)
    Połączenie x431 z Autobosem v30 wydaje się mimo wszystko rozsądne. Nie wiem tylko dlaczego na temat Autobossa są tak rozbieżne opinie. Jedni chwalą a inni wieszają psy. Sam go nie miałem więc nie powiem. Może ludzie pracują na kompletnie rożnych wersjach softu ?
    Z europy Texa, Gutman czy Brain Bee wydaja się być lepszym wyborem ale znów są droższe.
  • #215
    tzok
    Moderator of Cars
    W warsztacie z którego usług korzystam mają BrainBee ST-6000 i bardzo go sobie chwalą ale z tego co miałem okazje podejrzeć to polskie tłumaczenie bywa momentami słabe.

    Nie wydaje mi się natomiast aby wersje pirackie i oryginalne miały się różnić jakością tłumaczenia, co najwyżej piracka wersja może mieć starsze oprogramowanie (i być może z tego powodu gorzej przetłumaczone).
  • #216
    Ebuman
    Level 9  
    A jak z cenami akutalizacji BrainBee ST-600? Bo sam tester pewnie coś około 10k.
  • #217
    tomek-autohandel
    Level 1  
    Witam, przeczytałem cały temat i doszedłem do wniosku, ze najlepszym dla mnie uniwersalnym diagnoskopem bedzie autoboss V30 w najnowszej odsłonie elite. Prowadzę auto handel i zależy mi na diagnozie jak największej ilości marek z rożnych kontynentów. Zauważyłem ze w Niemczech powyższy model mozna kupić taniej nawet dużo taniej, czy ktoś z Was ma doświadczenia jak to jest kupić z niemieckiego rynku? Chodzi mi o ceny późniejszych aktualizacji i ewentualnej pomocy technicznej? Jakie języki są do wyboru? Znam dobrze niemiecki, ale słabiej angielski. Dziękuję.
  • #218
    Ebuman
    Level 9  
    A czy ktoś miał styczność z B-Touch ST9000?
  • #219
    Adam Gmail
    Level 11  
    Mam do czynienia z ST 6000. Za aktualizację wołają 2500 PLN ale przynajmniej nie trzeba płacić żadnych kar za pominięte. W tej cenie dają wszystko co pominąłem (u mnie było to 2 lata) i rok do przodu na zapas czyli w sumie 3. Nawet nie tak źle.
    Z kolei ST 9000 lub B-touch (bo to to samo) to kolejna generacja po ST-6000.
    Zastanawiałem się nad wymianą starego na nowy ale czekam aż sie jakaś fajna oferta pojawi na wymiane. Póki co za nowego ST-9000 wołają 9900 z tabletem jako dodatek. Do tego jeszcze podatek VAT.
  • #220
    pasat1
    Level 12  
    Posiadam autoboss v30 elitte od ponad roku, jedno co powiem PORAŻKA!!! jaki i w sprzęcie jak i w obsłudze klijenta kupione w daxpol
  • #221
    kamilbuli
    Level 12  
    Witam serdecznie posiadam hyundai i10 poszukuje jakiegoś testera do własnego użytku. Chodzi mi o to abym mógł odczytać AIRBAG ABS EPS a nie tylko silnik.
  • #222
    Anonymous
    Anonymous  
  • #223
    Adam Gmail
    Level 11  
    kamilbuli wrote:
    Witam serdecznie posiadam hyundai i10 poszukuje jakiegoś testera do własnego użytku. Chodzi mi o to abym mógł odczytać AIRBAG ABS EPS a nie tylko silnik.

    Jeżeli chcesz tylko to robić to chyba Carman to ogarnie. Nie wiem tylko z jakiego typu produkcji masz tego i10. Ważne to jest o tyle że do 2005 Carman był w Korei dostawcą testerów fabrycznych do Kia i Hyundai a od 2005 roku całość przejął Gscan i teraz ta firma dostarcza tester GDS do serwisów autoryzowanych.
    Ja bawiłem się już Gscanem w Hyundai i30 z 2009 roku i powiem że wymiata. Silnik, abs, ESP, klima, deska, immo, airbag itd. Do tego kodowanie kluczy, mnóstwo aktywacji, resety. Ten tester na twój własny użytek to zdecydowanie za dużo. Raczej nadaje się do dobrego serwisu zajmującego się elektroniką.
  • #224
    DoctorCar
    Level 18  
    Witam
    Mam Launch'a X431 od 2008r. kupiony w Viakenie i powiem że od początku jestem z niego zadowolony.

    Ma swoje wady jak:
    - wolne ładowanie programów do poszczególnych marek
    - wtyczka Super16, teraz przeszkadza (wiem że nowsze już tej puszki nie maja bo kolega kupił sobie nie tak dawno)
    - Brak wewnętrznej baterii, po wypięciu wtyczki gaśnie i od nowa trzeba soft ładować
    - spolszczenie jest kiepskie, radze uzywac EN

    Zalety:
    - wbudowana Drukarka
    - łączy się prawie ze wszystkim i nieraz naprawde zaskakuje, ale i potrafi rozczarowac
    - Czarno bialy wyswietlacz- widać wszystko w mocnym słoncu :)
    - Toporna konstrukcja - idealna do warsztatu
    - Częste aktualizacje, jak wykupuje co drugi rok na rok :)
    Chyba że częściej jakąś marke potrzebuje to są ludzie którzy aktualizacje na sztuki sprzedaja

    Na początku wszystko było całkiem ok, ale z Fordem była porażka raz wszystko raz nic, rozłączał, ale po ok. 1,5roku całkowicie zmienili soft i do tej pory jest idealnie z Fordem, może to nie WDS, ale jest nieźle i szybko robi.

    Osobiście polecam
  • #225
    marwoj79
    Level 10  
    Posiadam autoboss v30 Elite trzy miesiące i musiałbym powtórzyc słowa kolegi Pasata1.Ale raz mnie pozytywnie zaskoczył ,w mercedesie C 220 połączył się ze wszystkimi modułami [chyba było ich 15] i przetłumaczył na język polski.Drugi raz bym go nie kupił.
    Największy problem jest w tym że poda ci nr. błędu ale nie znajdziesz go w żadnym spisie.Dzwoniąc do Daxpolu oczywiście jak się uda dodzwonic najczęściej na drugi dzień z czystej ciekawości bo klient już dawno odfrunął i bez żadnej opłaty .Pytam się sprzedawcy tego testera co oznacza błąd xxx...[robłem Kango] odpowiedział mi że to silniczek krokowy
    Ja mu na to że podłączył kolega z innego warsztatu tester i wyszło mu że to błąd czujnika
    koła zamachowego.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Po wymianie czujnika koła zamachowego auto odpalało za każdym razem.
    Poprosiłem aby dali mi swoją listę kodów.Odpowiedź,my też siedzimy na internecie i sciągamy
  • #226
    Ebuman
    Level 9  
    Witam.
    Jak myślicie czy lepiej wybrać Mega Macs 42 czy B-Touch ST-9000?
  • #228
    zbig-o-wag
    Level 9  
    marwoj79 wrote:
    Największy problem jest w tym że poda ci nr. błędu ale nie znajdziesz go w żadnym spisie.

    Wgraj sobie stare aktualizacje tak z przed roku, kody błędów z opisami i wszystko przetłumaczone, w nowych faktycznie brakuje czasem przetłumaczonych słów czy zdań i kody zdarzają się być bez opisu.
    Ja sobie sprzęt dalej chwalę ale umówmy się, jednym uniwersalem się świata nie zwojuje a druga sprawa że np oryginalna serwisówka do renówki to ponad 25tys a tu masz większość marek za 9...
  • #229
    rado084
    Level 10  
    marwoj79 wrote:
    Posiadam autoboss v30 Elite trzy miesiące i musiałbym powtórzyc słowa kolegi Pasata1.Ale raz mnie pozytywnie zaskoczył ,w mercedesie C 220 połączył się ze wszystkimi modułami [chyba było ich 15] i przetłumaczył na język polski.Drugi raz bym go nie kupił.
    Największy problem jest w tym że poda ci nr. błędu ale nie znajdziesz go w żadnym spisie.Dzwoniąc do Daxpolu oczywiście jak się uda dodzwonic najczęściej na drugi dzień z czystej ciekawości bo klient już dawno odfrunął i bez żadnej opłaty .Pytam się sprzedawcy tego testera co oznacza błąd xxx...[robłem Kango] odpowiedział mi że to silniczek krokowy
    Ja mu na to że podłączył kolega z innego warsztatu tester i wyszło mu że to błąd czujnika
    koła zamachowego.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Po wymianie czujnika koła zamachowego auto odpalało za każdym razem.
    Poprosiłem aby dali mi swoją listę kodów.Odpowiedź,my też siedzimy na internecie i sciągamy


    Co za masakra wyprawiaja w tym DaxPolu... Jesli to prawda co kolego piszesz to nabijają ludzi w butelkę. Ja już miałem kupowac ten sprzet ale wiekszosc opinii (około 80%) jest na NIE! Pomoc techniczna podobno do niczego, forum nieżyje i podobno łącząc sie z autem trzeba czasami wyszukiwac dane auto po konkretnej aktualizacji! SZOK! Teraz jest promocja 9 tys zl z 2 latami aktualizacji. Dziwne bo nikt nie daje 2 lata aktualizacji przy zakupie nowego sprzetu... Co koledzy by zaproponowali na zakup interfejsu diagnostycznego do kwoty 7-8 tys nowego lub uzywanego?
  • #230
    marwoj79
    Level 10  
    Dzięki kolego zbig-o-wag za podpowiedź.Czasami się trzeba cofnąc żeby iśc naprzód.

    Dodano po 20 [minuty]:

    O kurcze ,cofnąłem stronę i czytam że jesteś zachwycony tym sprzetem.
    To może powiesz coś o forum Autoboss [bo mnie zapewniali przy sprzedaży że wszystkie niejasności wyjaśnimy na nim.]

    Ciąg dalszy.