Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny 2013 - co wybrać. Opinie i recenzje.

jarekmax 11 Gru 2013 23:25 8703 229
  • #211 11 Gru 2013 23:25
    Ebuman
    Poziom 7  

    Witam. Przymierzam się do zakupu testera i mam pewien dylemat. Jestem początkujący i moje doświadczenie to głównie zwykły VAG z allegro. Liznąłem troszkę KTS 520 ale nie w pełnej opcji. Zastanawiam się nad: Launch x431 (tylko który Diagun, Master), CDFI/2, Autoboss v30 ? Może macie jakieś inne podobne typy? Głównie zależy mi na intuicyjnym testerze który poradzi sobie w miarę dobrze z większością pojazdów. Z góry dziękuje.

  • Katalog Megger
  • #212 14 Gru 2013 15:17
    Adam Gmail
    Poziom 10  

    Ebuman napisał:
    Witam. Przymierzam się do zakupu testera i mam pewien dylemat. Jestem początkujący i moje doświadczenie to głównie zwykły VAG z allegro. Liznąłem troszkę KTS 520 ale nie w pełnej opcji. Zastanawiam się nad: Launch x431 (tylko który Diagun, Master), CDFI/2, Autoboss v30 ? Może macie jakieś inne podobne typy? Głównie zależy mi na intuicyjnym testerze który poradzi sobie w miarę dobrze z większością pojazdów. Z góry dziękuje.

    Zapomnij o jednym uniwersalnym urządzeniu do wszystkiego. Ja juz sobie to wybiłem z głowy. Jak kupisz coś dobrego do europy (np. Kts, gutman, texa czy Brain Bee) to nie zrobisz nic w azji poza kodami błędów. I odwrotnie. Dlatego też jak pisałem wcześniej zmuszony byłem szukać czegoś do Azji. Mam na testach Gscana i jak na razie wpada bardzo dobrze, oczywiście w azji.
    Niebawem wrzucę więcej info po testach.

  • Katalog Megger
  • #213 14 Gru 2013 16:39
    40neos
    Poziom 13  

    A jeżeli kupiłby x431 + Autobossa v30 obskoczy większość marek Europy i Azji ?

  • #214 15 Gru 2013 09:59
    Adam Gmail
    Poziom 10  

    40neos napisał:
    A jeżeli kupiłby x431 + Autobossa v30 obskoczy większość marek Europy i Azji ?


    Z Launchem to podobno trzeba uważać na wersje pirackie, których na rynku nie brakuje bo bywają z nimi problemy nie tylko natury prawnej. Spotkałem tam np. takie tłumaczenie jak "erupcja worka powietrznego" :)
    Połączenie x431 z Autobosem v30 wydaje się mimo wszystko rozsądne. Nie wiem tylko dlaczego na temat Autobossa są tak rozbieżne opinie. Jedni chwalą a inni wieszają psy. Sam go nie miałem więc nie powiem. Może ludzie pracują na kompletnie rożnych wersjach softu ?
    Z europy Texa, Gutman czy Brain Bee wydaja się być lepszym wyborem ale znów są droższe.

  • #215 15 Gru 2013 11:20
    tzok
    Moderator Samochody

    W warsztacie z którego usług korzystam mają BrainBee ST-6000 i bardzo go sobie chwalą ale z tego co miałem okazje podejrzeć to polskie tłumaczenie bywa momentami słabe.

    Nie wydaje mi się natomiast aby wersje pirackie i oryginalne miały się różnić jakością tłumaczenia, co najwyżej piracka wersja może mieć starsze oprogramowanie (i być może z tego powodu gorzej przetłumaczone).

  • #216 15 Gru 2013 22:36
    Ebuman
    Poziom 7  

    A jak z cenami akutalizacji BrainBee ST-600? Bo sam tester pewnie coś około 10k.

  • #217 16 Gru 2013 17:01
    tomek-autohandel
    Poziom 1  

    Witam, przeczytałem cały temat i doszedłem do wniosku, ze najlepszym dla mnie uniwersalnym diagnoskopem bedzie autoboss V30 w najnowszej odsłonie elite. Prowadzę auto handel i zależy mi na diagnozie jak największej ilości marek z rożnych kontynentów. Zauważyłem ze w Niemczech powyższy model mozna kupić taniej nawet dużo taniej, czy ktoś z Was ma doświadczenia jak to jest kupić z niemieckiego rynku? Chodzi mi o ceny późniejszych aktualizacji i ewentualnej pomocy technicznej? Jakie języki są do wyboru? Znam dobrze niemiecki, ale słabiej angielski. Dziękuję.

  • #218 16 Gru 2013 21:01
    Ebuman
    Poziom 7  

    A czy ktoś miał styczność z B-Touch ST9000?

  • #219 21 Gru 2013 17:59
    Adam Gmail
    Poziom 10  

    Mam do czynienia z ST 6000. Za aktualizację wołają 2500 PLN ale przynajmniej nie trzeba płacić żadnych kar za pominięte. W tej cenie dają wszystko co pominąłem (u mnie było to 2 lata) i rok do przodu na zapas czyli w sumie 3. Nawet nie tak źle.
    Z kolei ST 9000 lub B-touch (bo to to samo) to kolejna generacja po ST-6000.
    Zastanawiałem się nad wymianą starego na nowy ale czekam aż sie jakaś fajna oferta pojawi na wymiane. Póki co za nowego ST-9000 wołają 9900 z tabletem jako dodatek. Do tego jeszcze podatek VAT.

  • #220 22 Gru 2013 08:27
    pasat1
    Poziom 11  

    Posiadam autoboss v30 elitte od ponad roku, jedno co powiem PORAŻKA!!! jaki i w sprzęcie jak i w obsłudze klijenta kupione w daxpol

  • #221 22 Gru 2013 10:54
    kamilbuli
    Poziom 11  

    Witam serdecznie posiadam hyundai i10 poszukuje jakiegoś testera do własnego użytku. Chodzi mi o to abym mógł odczytać AIRBAG ABS EPS a nie tylko silnik.

  • #223 23 Gru 2013 20:13
    Adam Gmail
    Poziom 10  

    kamilbuli napisał:
    Witam serdecznie posiadam hyundai i10 poszukuje jakiegoś testera do własnego użytku. Chodzi mi o to abym mógł odczytać AIRBAG ABS EPS a nie tylko silnik.

    Jeżeli chcesz tylko to robić to chyba Carman to ogarnie. Nie wiem tylko z jakiego typu produkcji masz tego i10. Ważne to jest o tyle że do 2005 Carman był w Korei dostawcą testerów fabrycznych do Kia i Hyundai a od 2005 roku całość przejął Gscan i teraz ta firma dostarcza tester GDS do serwisów autoryzowanych.
    Ja bawiłem się już Gscanem w Hyundai i30 z 2009 roku i powiem że wymiata. Silnik, abs, ESP, klima, deska, immo, airbag itd. Do tego kodowanie kluczy, mnóstwo aktywacji, resety. Ten tester na twój własny użytek to zdecydowanie za dużo. Raczej nadaje się do dobrego serwisu zajmującego się elektroniką.

  • #224 23 Gru 2013 20:46
    DoctorCar
    Poziom 14  

    Witam
    Mam Launch'a X431 od 2008r. kupiony w Viakenie i powiem że od początku jestem z niego zadowolony.

    Ma swoje wady jak:
    - wolne ładowanie programów do poszczególnych marek
    - wtyczka Super16, teraz przeszkadza (wiem że nowsze już tej puszki nie maja bo kolega kupił sobie nie tak dawno)
    - Brak wewnętrznej baterii, po wypięciu wtyczki gaśnie i od nowa trzeba soft ładować
    - spolszczenie jest kiepskie, radze uzywac EN

    Zalety:
    - wbudowana Drukarka
    - łączy się prawie ze wszystkim i nieraz naprawde zaskakuje, ale i potrafi rozczarowac
    - Czarno bialy wyswietlacz- widać wszystko w mocnym słoncu :)
    - Toporna konstrukcja - idealna do warsztatu
    - Częste aktualizacje, jak wykupuje co drugi rok na rok :)
    Chyba że częściej jakąś marke potrzebuje to są ludzie którzy aktualizacje na sztuki sprzedaja

    Na początku wszystko było całkiem ok, ale z Fordem była porażka raz wszystko raz nic, rozłączał, ale po ok. 1,5roku całkowicie zmienili soft i do tej pory jest idealnie z Fordem, może to nie WDS, ale jest nieźle i szybko robi.

    Osobiście polecam

  • #225 26 Gru 2013 18:57
    marwoj79
    Poziom 9  

    Posiadam autoboss v30 Elite trzy miesiące i musiałbym powtórzyc słowa kolegi Pasata1.Ale raz mnie pozytywnie zaskoczył ,w mercedesie C 220 połączył się ze wszystkimi modułami [chyba było ich 15] i przetłumaczył na język polski.Drugi raz bym go nie kupił.
    Największy problem jest w tym że poda ci nr. błędu ale nie znajdziesz go w żadnym spisie.Dzwoniąc do Daxpolu oczywiście jak się uda dodzwonic najczęściej na drugi dzień z czystej ciekawości bo klient już dawno odfrunął i bez żadnej opłaty .Pytam się sprzedawcy tego testera co oznacza błąd xxx...[robłem Kango] odpowiedział mi że to silniczek krokowy
    Ja mu na to że podłączył kolega z innego warsztatu tester i wyszło mu że to błąd czujnika
    koła zamachowego.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Po wymianie czujnika koła zamachowego auto odpalało za każdym razem.
    Poprosiłem aby dali mi swoją listę kodów.Odpowiedź,my też siedzimy na internecie i sciągamy

  • #226 26 Gru 2013 19:14
    Ebuman
    Poziom 7  

    Witam.
    Jak myślicie czy lepiej wybrać Mega Macs 42 czy B-Touch ST-9000?

  • #227 26 Gru 2013 22:11
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Witam.
    Panowie mam pytanie na windows XP jakie wersję lexi i pp2000 będą najlepiej działać i jednocześnie będą miały największe możliwości.

  • #228 28 Gru 2013 23:15
    zbig-o-wag
    Poziom 7  

    marwoj79 napisał:
    Największy problem jest w tym że poda ci nr. błędu ale nie znajdziesz go w żadnym spisie.

    Wgraj sobie stare aktualizacje tak z przed roku, kody błędów z opisami i wszystko przetłumaczone, w nowych faktycznie brakuje czasem przetłumaczonych słów czy zdań i kody zdarzają się być bez opisu.
    Ja sobie sprzęt dalej chwalę ale umówmy się, jednym uniwersalem się świata nie zwojuje a druga sprawa że np oryginalna serwisówka do renówki to ponad 25tys a tu masz większość marek za 9...

  • #229 01 Sty 2014 22:46
    rado084
    Poziom 10  

    marwoj79 napisał:
    Posiadam autoboss v30 Elite trzy miesiące i musiałbym powtórzyc słowa kolegi Pasata1.Ale raz mnie pozytywnie zaskoczył ,w mercedesie C 220 połączył się ze wszystkimi modułami [chyba było ich 15] i przetłumaczył na język polski.Drugi raz bym go nie kupił.
    Największy problem jest w tym że poda ci nr. błędu ale nie znajdziesz go w żadnym spisie.Dzwoniąc do Daxpolu oczywiście jak się uda dodzwonic najczęściej na drugi dzień z czystej ciekawości bo klient już dawno odfrunął i bez żadnej opłaty .Pytam się sprzedawcy tego testera co oznacza błąd xxx...[robłem Kango] odpowiedział mi że to silniczek krokowy
    Ja mu na to że podłączył kolega z innego warsztatu tester i wyszło mu że to błąd czujnika
    koła zamachowego.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Po wymianie czujnika koła zamachowego auto odpalało za każdym razem.
    Poprosiłem aby dali mi swoją listę kodów.Odpowiedź,my też siedzimy na internecie i sciągamy


    Co za masakra wyprawiaja w tym DaxPolu... Jesli to prawda co kolego piszesz to nabijają ludzi w butelkę. Ja już miałem kupowac ten sprzet ale wiekszosc opinii (około 80%) jest na NIE! Pomoc techniczna podobno do niczego, forum nieżyje i podobno łącząc sie z autem trzeba czasami wyszukiwac dane auto po konkretnej aktualizacji! SZOK! Teraz jest promocja 9 tys zl z 2 latami aktualizacji. Dziwne bo nikt nie daje 2 lata aktualizacji przy zakupie nowego sprzetu... Co koledzy by zaproponowali na zakup interfejsu diagnostycznego do kwoty 7-8 tys nowego lub uzywanego?

  • #230 02 Sty 2014 21:33
    marwoj79
    Poziom 9  

    Dzięki kolego zbig-o-wag za podpowiedź.Czasami się trzeba cofnąc żeby iśc naprzód.

    Dodano po 20 [minuty]:

    O kurcze ,cofnąłem stronę i czytam że jesteś zachwycony tym sprzetem.
    To może powiesz coś o forum Autoboss [bo mnie zapewniali przy sprzedaży że wszystkie niejasności wyjaśnimy na nim.]

    Ciąg dalszy.