Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2013 - co wybrać. Opinie i recenzje.

jarekmax 17 Mar 2013 20:01 14796 229
IGE-XAO
  • IGE-XAO
  • #62
    Grzana77
    Level 2  
    Witam panowie choć trochę powiedzcie mi na temat tego MULTI SCAN f3 czy może jest to fcar3 co to i czy warto na początek jakieś wskazówki z góry dzieki wielkie dob12 Ty byś mógł coś powiedzieć
  • IGE-XAO
  • #63
    dob12
    Level 21  
    NIe znam tego skanera,nigdy nie miałem go w rękach i nie wiem co potrafi,ale z opisu ,wyglądu i ceny będzie to coś podobnego do auto snap gd860 czy v scan ds908,oprogramowanie będzie pewnie do każdej z poszczególnych marek zbliżone do serwisowego,natomiast na temat jego możliwości się nie wypowiem z wiadomych względów
  • #64
    mjakubczyk
    Level 11  
    djcichy878 wrote:
    kolego Tolo BMW E46 nie ma zasilania(+) OBD w kabinie można połaczyć się przez adapter pod maską musisz mieć przejściówke.


    To dość ciekawe, jakim cudem ds908 zasilany z gniazda obd działa całkiem sprawnie w e46.
  • #65
    szeryf12
    Level 11  
    Może i jakoś działa przez to OBD ale jak jest okrągłe słącze w BMW to najlepiej sie przez nie łączyć i nie powinno być problemu
  • #66
    Grzana77
    Level 2  
    dob 12 dzięki podpowiedź
    jak go dorwę w łapy to dam znać jak to ,, smiga "
  • #67
    manta19
    Level 10  
    Witam.Czytałem cały wątek na temat Carman scan lite gdyż chce takowy sprzęt zakupić tylko sprzedawca nie posiada kabla CAN....Zastanawia mnie czy będe mógł zatem wykorzystać tester w 100%??Będe robił azjaty od 1995 do 2010 czy będzie problem z czyms??Proszę o info osoby które miały badź mają ten tester.Pozdrawiam
    P.s. czy w daewoo lanos moge programować klucze przypomocy tego testera??
  • #69
    younglord
    Level 2  
    Witam , mam snap-on solus pro na sofcie 9.2 , chciałem się zapytac czy którykolwiek z was spotkał sie z możliwością aktualizacji w inny sposób czyli poprzez ominięcie oficjalnego dealera , aktualizacja u dealera to rozbój w biały dzień.
  • #70
    Jackall
    Level 27  
    No tak, jeśli pamiętam to chyba było 700 ojro, ja się zastanawiam nad zakupem Texa txt truck+car, lub Txt truck + solus pro. Tam aktualizacja jest na podobnych warunkach. W moim " służbowym" solusie mam 11.3 i nadal mu brakuje. Ostatnio w W202 nie widział w ogóle ABS, no jaja jak berety!
  • #71
    antek111111
    Level 11  
    Witam, chciałem się podzielić z wami wrażeniami na temat AUTEL MAXIDAS 708 miałem go 1,5 roku i powiem wam że nie ma tragedii dla początkującego który zna podstawy angielskiego będzie bardzo dobry. Nigdy nie miałem sytuacji żeby się nie połączył z samochodem. Jednym z minusów tego testera była dość uboga baza w opis kodów bledow a najczęściej z BMW i na japoncach, z resztą było ok. Następna sprawa to ten dotykowy ekran to totalna porażka ponieważ palcem nie idzie nic zrobić np. jak chcesz wpisać VIN jak diagnozujesz jaguara czy land rovera tylko i wyłącznie rysik bo bez niego nie wpiszesz nic:). A teraz będę się przymierzał do kupna Snap On Solus Ultra ponieważ bawiłem się nim i też już ma dotykowy ekran i mega precyzyjny nie tak jak autel. Ostatnio miałem klienta z Mazda5 2.0 diesel i DPF się świecił, w jakimś warsztacie powiedzieli mu że filtr do wyrzucenia i będzie go to kosztowało 2 tys fontów za nowy. Ja z ciekawości podpiąłem autko pod kompa i poprowadził mnie krok po kroku i zrobiłem regeneracje DPF , zajęło mu to dokładnie 38 min . Solus sam sobie sterować obrotami i turbina czasami zwiększał obroty włączył turbina potem chłodził i na końcu sama kontrolka DPF zgasła i gość już śmiga 3 miesiące i był ostatnio mi powiedzieć że to nie ten samochód tak zapie.... Jak jeszcze będę robił jakieś ciekawe rzeczy tym Solusem Ultra to dam znać bo na razie jak dla mnie spisuje się na medal ale zobaczymy co będzie dalej.
  • #72
    hitek
    Level 17  
    Witam!

    Noszę się z zamiarem zakupu interfejsu diagnostycznego typu Star Diag do Mercedesa. Na znanym portalu występują dwie wersje tego urządzenia: mniejsza za ok 1600 złotych i większa od 2900 złotych.

    Interesuje mnie MERCEDES MB STAR DIAG C4 SD CONNECT +SOFT.

    Czy ktoś może używa tego urządzenia i może coś o nim powiedzieć?
    Zaznaczam, że chcę używać tego w warsztacie samochodowym z naciskiem na diagnostykę Mercedesa.

    Pozdrawiam
  • #73
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Różnią się zasadniczo to tym ze jeden działa bezprzewodowo (ten droższy) a drugi przewodowo (ten tańszy).
    Oczywiście to nie jest żaden oryginał i musisz się z tym ukrywać. Bo koło oryginału to on tylko stał, co do różnic to robi to samo i naprawdę ok co oryginał.
  • #74
    szatz
    Level 25  
    W poprzednim tygodniu zauważyłem bardzo dużą obniżkę cenową na DEC SUPERSCAN 3. W promocji z 14800 zł na 10900zł (brutto) czy ktoś wie dlaczego ?
  • #75
    KarizmoGSM

    Level 27  
    szatz wrote:
    W poprzednim tygodniu zauważyłem bardzo dużą obniżkę cenową na DEC SUPERSCAN 3. W promocji z 14800 zł na 10900zł (brutto) czy ktoś wie dlaczego ?


    Wystarczy przeczytać aukcje

    Code:
    10900ZŁ BRUTTO!!! (BEZ WORKSHOPA)
  • #76
    szatz
    Level 25  
    Czytałem.
    Dodatek w postaci workshopa w wersji professional to ok 1200 zł netto więc to nie tłumaczy takiej obnizki.
  • #77
    KarizmoGSM

    Level 27  
    szatz wrote:
    Czytałem.
    Dodatek w postaci workshopa w wersji professional to ok 1200 zł netto więc to nie tłumaczy takiej obnizki.


    Ja widziałem za ponad 2 tysie, zapytaj się ich to będziesz wiedział więcej. Chyba lepszego sposobu nie ma.
  • #78
    bartycho2038
    Level 9  
    Witam serdecznie! ] A teraz do rzeczy. Chce kupić coś takiego http://allegro.pl/v-scan-multi-standard-pl-vag-toyota-opel-ford-obd2-i3255648843.html . Mam warsztat samochodowy, i przyznam nie raz by mi się przydał do usunięcia usterek takich jak airbag, abs. Mam elma 327, ale wiadomo to jest bardziej zabawka niż prawdziwe narzędzie. I teraz moje pytanie czy to coś potrafi? Wiadomo że nie jest to urządzenie typu launch x431. Czy miał ktoś z tym doczynienia?. Czy faktyczie oprócz aut z grupy vag, będę mógł np skasować airbagi, np w hondzie? Niby 700zł to nie pieniądze świata, ale poco mam kupować coś co mi się do niczego nie przyda. Z góry dzięki za odpowiedzi!
  • #79
    User removed account
    User removed account  
  • #80
    coralgol1976
    Level 16  
    Ciężarówki -> duży kaliber, ogólnie bez serwisówek diagnostyka jest mocno utrudniona.

    Uniwersale:

    -Texa robi dużo, chyba najwięcej z uniwersali, ale nie wszystko (robi też naczepy);
    -Jaltest - przereklamowany i w ... drogi,
    -Autocom - robi coraz więcej, ale nadal mało i tylko oni wiedzą który błąd co dokładnie oznacza,

    ogólnie do ciężarówek trzeba zbierać serwisówki, których ceny zwalają z nóg - oczywiście w oryginale...
  • #81
    jokerro
    Level 34  
    Z tym ze cena za usługi przy ciężarówkach też jest w miarę proporcjonalna i sprzęt można odrobić nawet szybciej jak na osobówce gdzie ceny za oryginalny też ścinają z nóg.
    Moim skromnym zdaniem jakby dystrybutorzy i sprzedawcy popuścili z cen to nikt nie pakowałby się w ryżówki bo od producenta testery wychodzą za grosze pewnie w cenach ryżówek ale każdy musi zarobić do oporu dopiero sprzeda.
    W moich rejonach jest kilka warsztatów które obsługują jedna markę ciężarówek i obserwując bardzo dobrze prosperują i nie muszą kupować pod każdą markę testera.
    Tyle ode mnie bo mógłbym pisać i pisać.
  • #82
    kamilek_snk
    Level 10  
    Witajcie!
    Wróciłem do tematu po pół rocznej przerwie. Moje spostrzeżenia:
    - pół roku temu byla mowa o Autoboss V30 i Launch X-431
    - teraz do stawki widzę, że wszedł DEC 3 czy też DS908.

    Po tym wszystkim, już nawet nie wiem czy Diagun to, to samo co Launch X-431 ??? Proszę o odpowiedź.

    Osobiście podobają mi się urządzenia, które współpracują z PC.

    Proszę o porównanie DEC 3 z TEXA NAVIGATOR TXC
  • #83
    40neos
    Level 13  
    Witam, odświeżam temat
    Jestem początkującym elektronikiem samochodowym. Niedawno kupiłem interfejs do pojazdów grupy VAG
    Rozważam kupno lepszego testera do samochodów osobowych ponieważ aktualnie mam interfejs obsługujący tylko pojazdy grupy VAG, a chciałbym rozszerzyć ilość obsługiwanych marek pojazdów.
    Czy mógłby ktoś wyrazić swoją na temat tych 2 testerów diagnostycznych ? :

    AUTOCOM CDP 2013

    V - SCAN Mulit GOLD od firmy Viaken

    Głównym ich zadaniem będzie kasowanie błędów, inspekcji, wgrywanie nowych adaptacji itd

    Dodam, że na Launcha, KTSa lub CDIF/2 nie stać mnie jeszcze
  • #84
    walczaklu
    Level 12  
    to tym bardziej nie stać Cię na autocoma ...
  • #85
    40neos
    Level 13  
    Akurat na AUTOCOMA mnie stać, mam do przeznaczenia 1000 zł
  • #86
    jokerro
    Level 34  
    za 1000 tez nienaszalejesz ale cdp cie zaskoczy niejednokrotnie,poczytaj troche.cdp ma problem a fordami i ogolnie z autami przed 00r.zalezy jeszcze jaka wersje sobie kupisz(kolor hehe)kiedys cdp byly dobre te jedne z pierwszych a teraz to loteria niesamowita,co kolor to inna plyta i inne mozliwosci a kazdy sprzedawca chwali bo chce sprzedac.
  • #87
    dob12
    Level 21  
    40neos wrote:
    Akurat na AUTOCOMA mnie stać, mam do przeznaczenia 1000 zł


    Za takie pieniądze to tylko klona Autocoma kupisz ,bez licencji i legalnie w warsztacie używać tego raczej nie wolno.
    Ori z licencją na program ,to ok 8 000 zeta.
  • #88
    40neos
    Level 13  
    Wiadome, że nie kupię oryginalnej produkcji. Głównym zadaniem mojego testerka miałaby być diagnoza samochodów po 2000r właśnie i nie będzie on stosowany w prywatnym warsztacie samochodowym tylko ma posłużyć do nauki diagnostyki itd.
  • #89
    dorsz32
    Level 9  
    Ostatnio nabyłem Autel MOT 908 Pro – sprzęcik całkiem fajnie się sprawuje. Ktoś tu wcześniej opisywał droższy model DS708, ale w większości zalet muszę się zgodzić. Działa sprawnie z większością aut, jakie zajeżdżają na warsztat (głównie europejskie i azjatyckie) – odczyt kodów, kasowanie inspekcji olejowej bez problemu. Można nim diagnozować system sterowania silnikiem, ABS, automatyczną skrzynię biegów, klimę, poduszki powietrzne – standard w niezłej cenie (ok. 2000 złotych z rokiem darmowych aktualizacji). Na razie wystarcza, nie planuję przenosić się na nic innego (ewentualnie w przyszłości na droższy model DS708 Pro).
  • #90
    MobilTruck
    Level 31  
    dorsz32 wrote:
    Ostatnio nabyłem Autel MOT 908 Pro – sprzęcik całkiem fajnie się sprawuje.odczyt kodów, kasowanie inspekcji olejowej bez problemu. Można nim diagnozować system sterowania silnikiem, ABS, automatyczną skrzynię biegów, klimę, poduszki powietrzne – standard w niezłej cenie (ok. 2000 złotych z rokiem darmowych aktualizacji).

    Czyli taki Elm w droższej wersji.
    Myślę że Cdif w najniższym przedziale cenowym,pozamiatał by ten Chinski sprzet.Jak Ryżowy to tylko "Autokom"