Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2013 - co wybrać. Opinie i recenzje.

jarekmax 13 Jul 2013 12:11 14736 229
Texa Poland
  • #91
    andrzej20001
    Level 43  
    Potrzebny mi zakup testera uniwersalnego na szybkie roboty wyjazdowe do prostych awarii. Czy brać:
    -- V-scan DS936?
    czy
    -- Autel MaxiDas DS908?
  • Texa Poland
  • #92
    tzok
    Moderator of Cars
    andrzej20001 wrote:
    Autel MaxiDas DS908
    Nie ma czegoś takiego, jest V-SCAN DS908 i jest Autel MaxiDas DS708. V-Scan to marka VIAKENa, kryją się pod nią urządzenia różnych firm lub ich chińskie klony.
  • #93
    andrzej20001
    Level 43  
    Więc ds708 autela czy ds936 viaken-a??
  • Texa Poland
  • #94
    User removed account
    User removed account  
  • #95
    tzok
    Moderator of Cars
    ...ale z dwojga złego chyba Autel lepszy, przynajmniej lepsza (jakakolwiek) marka.

    Może trochę dołóż i kup sobie X-431 Diagun, Launch Polska ma teraz na nie promocję (4900 zł netto).

    Osobiście wolę interfejs + netbook/tablet ale do 4 tys. "legala" w tej cenie nie kupisz, tylko klony.
  • #97
    User removed account
    User removed account  
  • #99
    sunlux

    Level 20  
    krbl wrote:
    bartek_j wrote:
    Ostatnio na alledrogo się pojawiło takie coś: Toyota TIS Mini VCI. Za czery stówy. Widział to ktoś ? Co to umie ?


    jak sama nazwa wskazuje mini-
    coś tam sie połączy - nie powiem-
    parametry zapomnieć o podglądzie w czasie rzeczywistym

    ot taka zabawka uda sie albo i nie

    pozdr


    Czas robi swoje i obecnie mini VCI sprawuje się rewelacyjnie jak dla amatorskiej diagnozy Toyot i Lexus - wiele można nim zrobić. Łączy się świetnie, nie pokazuje fikcyjnych błędów, podgląd w czasie rzeczywistym jak najbardziej działa choć nie jest to rakieta ale zawsze można ograniczyć ilość jednocześnie odczytywanych parametrów.

    Z moim obserwacji nie ma mniejszej funkcjonalności niż profesjonalny tester Boscha znajomego za 20tys. złotych, nie wspominając już o abonamencie a w dodatku ten tester Boscha pokazał kilka fikcyjnych błędów mimo aktualnej wersji.

    Najważniejsze, że mini VCI działa bezproblemowo nawet pod Windows 7 64-bit a kosztuje 100-150zł.
    Program współpracujący z tym interfejsem to Techstream 8.00.034 - specjalnie to diagnozy Toyoty / Lexus i program ciągle się rozwija.

    A słowo mini oznacza jedynie to, że łączy się tylko z Toyotą i Lexusem w odróżnieniu od 3 razy droższego MVCI, który obsługuje Toyote, Lexusa, Honde i Volvo ale i tak do każdego z tych aut trzeba mieć inny program.
    Z testów kilku kolegów mini VCI i MVCI mają podobną szybkość działania.
  • #100
    piterkra
    Level 10  
    andrzej20001 wrote:
    Więc ds708 autela czy ds936 viaken-a??


    ja bym brał ds708 autela
  • #101
    max1_1
    Level 11  
    mam ds908 dwa lata i nadal dla mnie jest nieprzewidywalny co robi a co nie
    nie robi fordów po 2006 co mi najbardziej przeszkadza do nich używam autocoma ryżowca

    Dodano po 33 [minuty]:

    mam teraz na warsztacie voyagera z 2007 roku i nie łączy mi sie z nim ds 908 może ktoś podpowie czym podłączyć się z silnikiem ,2,7 crdi
  • #102
    User removed account
    User removed account  
  • #103
    User removed account
    User removed account  
  • #104
    max1_1
    Level 11  
    witam ja mam ds908 od viakena,vcds-a i autocoma ryżowca obecnie jestem zainteresowany właśnie vcm,clipem i lexiom chętnie bym poznał czyjeś zdanie.co do moich sprzętów-ds908 nie liczcie że robi wszystko co ma w spisie to jest jedna wielka niewiadoma ,dobrze robi fiaty,fordy po 06 nie ma ich nawet w meni Natomiast auto kom ryżowiec działa bez zarzutów
  • #105
    User removed account
    User removed account  
  • #106
    dob12
    Level 21  
    max1_1 wrote:
    chętnie bym poznał czyjeś zdanie.co do moich sprzętów-ds908


    Mam też ds 908,
    Faktycznie jest nie przewidywalny.
    Dość dobrze radzi sobie z mercedesami,robiłem nim kilka starszych osobowych jak i vanów vito i sprinter.
    Jest też trochę namieszane z modelami,czasem trzeba aby podejrzeć bloki pomiarowe np.abs w vito 110 cdi musiałem wejść w abs ,ale w viano.
    w sprinterze 906 z 06 r,w silniku ma adaptacje,testy itp i radzi sobie z tym.Bez problemu kasuje inspekcje w liczniku.
    Co do francuzów to różnie ,w 307 chyba z 08r nie kasował w ogóle błędów w silniku,natomiast w BSI bez problemu.
    Kiedyś miałem mondeo 07 z świecącym airbag-iem,łączył sie z poduchami ale nie widział błędów.Poza tym Ople robi słabiej niż op-com ,ale radzi sobie.Do grupy VAG uzywam vcds ori,ale ds 908 robi to porównywalnie.
  • #107
    tzok
    Moderator of Cars
    ogorek350ts wrote:
    A co do AUTO COMA to nie taki głupi, a tani sprzęt, rzekł bym że sporo lepszy od magneti marelli za 10K.
    Tylko (oryginalny) AutoCom CDP+ kosztuje trochę więcej niż 10k zł...
  • #108
    User removed account
    User removed account  
  • #109
    trans-serwis
    Level 39  
    ogorek350ts wrote:
    Ok ale nie oryginalny robi więcej niż to Magneti oryginalne..

    Jak dojdą do ciebie smutni panowie od nieoryginalnego oprogramowania to nie będziesz z niego taki zadowolony.
  • #110
    User removed account
    User removed account  
  • #111
    DEE29
    Level 10  
    Witajcie.

    Mam pytanie do fachowców z Launch X-431 DIAGUN .
    Interesuje mnie czy Diagun bedzie współpracował z modelami Mitsubishi przed 2000 rokiem bo przewaznie takie bede obsługiwał jak i większość Japonczyków . Dzieki za odpowiedz w temacie .
  • #112
    grzees
    Level 2  
    Witam,
    przymierzam się do zakupu sprzętu do diagnostyki samochodowej, przeglądnąłem wiele wątków poświęconych temu tematowi i doszedłem do wniosku, że na początek nie ma co przepłacać.
    Wstępnie wybór padł na Launch X-431 Diagun lub Master (na razie sprawdzam czym się różnią), zastanawiam się jednak na ile konkurencyjny dla nich jest V-Scan DS936 oferowany w promocyjnej cenie przez Viakena? Czy ktoś miał z tym styczność i może napisać parę słów? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • #113
    turbolpg
    Level 1  
    Witam

    Przeglądam temat od jakiegoś czasu i wniosek jeden im dalej w las....
    Potrzebuję nabyć tester do małego warsztatu.
    Auta jak wiadomo trafiają się różnej maści.
    Najwięcej niemca i japońca.
    Budżet ok 10-13tyś.
    Mam na uwadze Autoboss v30 i mega macs 42, ale niekoniecznie.
    Ogólnie interesowałoby mnie urządzenie bez konieczności wykupowania abonamentu.
    Jak wygląda sprawa mega macs z abonamentem?
    Proszę o porady na co zwracać uwagę co omijać szeroko.
    Znam VAG, VCDS, LEXIE.

    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
  • #114
    Daro122
    Level 31  
    Używam mega macs 50 , japońce to słaba strona tego testera coś tam w nich robi ale czasem brak podstawowych parametrów . Abonament drogi około 1800zł , którego nie musisz wykupywać tester dalej działa bez zmian , czasem trafia się "super promocja" tylko 3500zł za trzy lata .Akcesoria cholernie drogie .Duży plus - generalnie zawsze się łączy . Używam jedocześnie CDIf 2 ten w zasadzie leży na półce bo mało kiedy się łączy.
  • #115
    pan_piotr
    Level 13  
    Witam,

    Ostatnio zakupiłem Honde Civic. Chciałbym ja podłączyć ją do komputera i zobaczyć jak kondycja tego samochodu wygląda ale również jak by w przyszłości pojawiły się błędy to być w stanie je zdiagnozować i usunąć.
    Z informacji które wyczytałem najpopularniejszy interface ELM327 tak naprawdę nie jest w stanie poradzić sobie z pełną diagnostyką tego samochodu.
    Czy możecie polecić jakiś interface oraz oprogramowanie który podała temu zadaniu w rozsądnej cenie.

    Dzięki za pomoc.
  • #116
    tzok
    Moderator of Cars
    pan_piotr wrote:
    Ostatnio zakupiłem Honde Civic. Chciałbym ja podłączyć ją do komputera i zobaczyć jak kondycja tego samochodu wygląda
    Szczerze - jedź do warsztatu na przegląd, na prawdę trzeba sporo wiedzy i doświadczenia, żeby móc powiedzieć coś konkretnego o stanie auta na podstawie diagnostyki komputerowej, poza tym to wyjdzie taniej i będzie pewniejsze.

    Jeśli chcesz czytać tylko błędy ze sterownika silnika związane z układem kontroli emisji spalin to ELM327 Ci wystarczy.
  • #117
    pan_piotr
    Level 13  
    Cześć,

    Z Japońcami nie mam doświadczenia bo zawsze miałem samochody z koncernu VW i w przypadku tamtych samochód zakup interfacu mi się zwrócił kilkaktronie bo byłem w stanie naprawić wiele usterek tylko po cenie częsci co powodowało że koszty eksploatacji samochodu były mniejsze a ja mogłem sobie pozwolić na zakup częsci z wyższej pólki. Tak samo chce zrobić w przypadku Hondy ale aby móc wiedzieć co auto boli to musze być w stanie zdiagnozować problem dlatego potrzebuje dowiedzieć jaki interface kupic do zastosowań domowych.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pan_piotr wrote:
    Cześć,

    Z Japońcami nie mam doświadczenia bo zawsze miałem samochody z koncernu VW i w przypadku tamtych samochód zakup interfacu mi się zwrócił kilkaktronie bo byłem w stanie naprawić wiele usterek tylko po cenie częsci co powodowało że koszty eksploatacji samochodu były mniejsze a ja mogłem sobie pozwolić na zakup częsci z wyższej pólki. Tak samo chce zrobić w przypadku Hondy ale aby móc wiedzieć co auto boli to musze być w stanie zdiagnozować problem dlatego potrzebuje dowiedzieć jaki interface kupic do zastosowań domowych który będzie w stanie zdiagnozować oraz usunąć błedy w komputerze.
  • #118
    User removed account
    User removed account  
  • #119
    pan_piotr
    Level 13  
    non e vero italiano wrote:
    Kup carmanscann lite.



    A czy jest coś w bardziej przystępnej cenie.
    Koszt interface carmanscann lite z tego co widze to jest ok. 6K to jest dla mnie zdecydowanie za dużo za interface.

    Nawet nie wiedziałem ze takie cudo jest.
  • #120
    User removed account
    User removed account