Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny 2013 - co wybrać. Opinie i recenzje.

jarekmax 13 Lip 2013 12:11 10719 229
  • #91
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Potrzebny mi zakup testera uniwersalnego na szybkie roboty wyjazdowe do prostych awarii. Czy brać:
    -- V-scan DS936?
    czy
    -- Autel MaxiDas DS908?
  • IGE-XAO
  • #92
    tzok
    Moderator Samochody
    andrzej20001 napisał:
    Autel MaxiDas DS908
    Nie ma czegoś takiego, jest V-SCAN DS908 i jest Autel MaxiDas DS708. V-Scan to marka VIAKENa, kryją się pod nią urządzenia różnych firm lub ich chińskie klony.
  • IGE-XAO
  • #93
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Więc ds708 autela czy ds936 viaken-a??
  • #94
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #95
    tzok
    Moderator Samochody
    ...ale z dwojga złego chyba Autel lepszy, przynajmniej lepsza (jakakolwiek) marka.

    Może trochę dołóż i kup sobie X-431 Diagun, Launch Polska ma teraz na nie promocję (4900 zł netto).

    Osobiście wolę interfejs + netbook/tablet ale do 4 tys. "legala" w tej cenie nie kupisz, tylko klony.
  • #97
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #99
    sunlux

    Poziom 20  
    krbl napisał:
    bartek_j napisał:
    Ostatnio na alledrogo się pojawiło takie coś: Toyota TIS Mini VCI. Za czery stówy. Widział to ktoś ? Co to umie ?


    jak sama nazwa wskazuje mini-
    coś tam sie połączy - nie powiem-
    parametry zapomnieć o podglądzie w czasie rzeczywistym

    ot taka zabawka uda sie albo i nie

    pozdr


    Czas robi swoje i obecnie mini VCI sprawuje się rewelacyjnie jak dla amatorskiej diagnozy Toyot i Lexus - wiele można nim zrobić. Łączy się świetnie, nie pokazuje fikcyjnych błędów, podgląd w czasie rzeczywistym jak najbardziej działa choć nie jest to rakieta ale zawsze można ograniczyć ilość jednocześnie odczytywanych parametrów.

    Z moim obserwacji nie ma mniejszej funkcjonalności niż profesjonalny tester Boscha znajomego za 20tys. złotych, nie wspominając już o abonamencie a w dodatku ten tester Boscha pokazał kilka fikcyjnych błędów mimo aktualnej wersji.

    Najważniejsze, że mini VCI działa bezproblemowo nawet pod Windows 7 64-bit a kosztuje 100-150zł.
    Program współpracujący z tym interfejsem to Techstream 8.00.034 - specjalnie to diagnozy Toyoty / Lexus i program ciągle się rozwija.

    A słowo mini oznacza jedynie to, że łączy się tylko z Toyotą i Lexusem w odróżnieniu od 3 razy droższego MVCI, który obsługuje Toyote, Lexusa, Honde i Volvo ale i tak do każdego z tych aut trzeba mieć inny program.
    Z testów kilku kolegów mini VCI i MVCI mają podobną szybkość działania.
  • #100
    piterkra
    Poziom 9  
    andrzej20001 napisał:
    Więc ds708 autela czy ds936 viaken-a??


    ja bym brał ds708 autela
  • #101
    max1_1
    Poziom 11  
    mam ds908 dwa lata i nadal dla mnie jest nieprzewidywalny co robi a co nie
    nie robi fordów po 2006 co mi najbardziej przeszkadza do nich używam autocoma ryżowca

    Dodano po 33 [minuty]:

    mam teraz na warsztacie voyagera z 2007 roku i nie łączy mi sie z nim ds 908 może ktoś podpowie czym podłączyć się z silnikiem ,2,7 crdi
  • #102
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #103
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #104
    max1_1
    Poziom 11  
    witam ja mam ds908 od viakena,vcds-a i autocoma ryżowca obecnie jestem zainteresowany właśnie vcm,clipem i lexiom chętnie bym poznał czyjeś zdanie.co do moich sprzętów-ds908 nie liczcie że robi wszystko co ma w spisie to jest jedna wielka niewiadoma ,dobrze robi fiaty,fordy po 06 nie ma ich nawet w meni Natomiast auto kom ryżowiec działa bez zarzutów
  • #105
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #106
    dob12
    Poziom 21  
    max1_1 napisał:
    chętnie bym poznał czyjeś zdanie.co do moich sprzętów-ds908


    Mam też ds 908,
    Faktycznie jest nie przewidywalny.
    Dość dobrze radzi sobie z mercedesami,robiłem nim kilka starszych osobowych jak i vanów vito i sprinter.
    Jest też trochę namieszane z modelami,czasem trzeba aby podejrzeć bloki pomiarowe np.abs w vito 110 cdi musiałem wejść w abs ,ale w viano.
    w sprinterze 906 z 06 r,w silniku ma adaptacje,testy itp i radzi sobie z tym.Bez problemu kasuje inspekcje w liczniku.
    Co do francuzów to różnie ,w 307 chyba z 08r nie kasował w ogóle błędów w silniku,natomiast w BSI bez problemu.
    Kiedyś miałem mondeo 07 z świecącym airbag-iem,łączył sie z poduchami ale nie widział błędów.Poza tym Ople robi słabiej niż op-com ,ale radzi sobie.Do grupy VAG uzywam vcds ori,ale ds 908 robi to porównywalnie.
  • #107
    tzok
    Moderator Samochody
    ogorek350ts napisał:
    A co do AUTO COMA to nie taki głupi, a tani sprzęt, rzekł bym że sporo lepszy od magneti marelli za 10K.
    Tylko (oryginalny) AutoCom CDP+ kosztuje trochę więcej niż 10k zł...
  • #108
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #109
    trans-serwis
    Poziom 39  
    ogorek350ts napisał:
    Ok ale nie oryginalny robi więcej niż to Magneti oryginalne..

    Jak dojdą do ciebie smutni panowie od nieoryginalnego oprogramowania to nie będziesz z niego taki zadowolony.
  • #110
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #111
    DEE29
    Poziom 9  
    Witajcie.

    Mam pytanie do fachowców z Launch X-431 DIAGUN .
    Interesuje mnie czy Diagun bedzie współpracował z modelami Mitsubishi przed 2000 rokiem bo przewaznie takie bede obsługiwał jak i większość Japonczyków . Dzieki za odpowiedz w temacie .
  • #112
    grzees
    Poziom 2  
    Witam,
    przymierzam się do zakupu sprzętu do diagnostyki samochodowej, przeglądnąłem wiele wątków poświęconych temu tematowi i doszedłem do wniosku, że na początek nie ma co przepłacać.
    Wstępnie wybór padł na Launch X-431 Diagun lub Master (na razie sprawdzam czym się różnią), zastanawiam się jednak na ile konkurencyjny dla nich jest V-Scan DS936 oferowany w promocyjnej cenie przez Viakena? Czy ktoś miał z tym styczność i może napisać parę słów? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • #113
    turbolpg
    Poziom 1  
    Witam

    Przeglądam temat od jakiegoś czasu i wniosek jeden im dalej w las....
    Potrzebuję nabyć tester do małego warsztatu.
    Auta jak wiadomo trafiają się różnej maści.
    Najwięcej niemca i japońca.
    Budżet ok 10-13tyś.
    Mam na uwadze Autoboss v30 i mega macs 42, ale niekoniecznie.
    Ogólnie interesowałoby mnie urządzenie bez konieczności wykupowania abonamentu.
    Jak wygląda sprawa mega macs z abonamentem?
    Proszę o porady na co zwracać uwagę co omijać szeroko.
    Znam VAG, VCDS, LEXIE.

    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
  • #114
    Daro122
    Poziom 30  
    Używam mega macs 50 , japońce to słaba strona tego testera coś tam w nich robi ale czasem brak podstawowych parametrów . Abonament drogi około 1800zł , którego nie musisz wykupywać tester dalej działa bez zmian , czasem trafia się "super promocja" tylko 3500zł za trzy lata .Akcesoria cholernie drogie .Duży plus - generalnie zawsze się łączy . Używam jedocześnie CDIf 2 ten w zasadzie leży na półce bo mało kiedy się łączy.
  • #115
    pan_piotr
    Poziom 13  
    Witam,

    Ostatnio zakupiłem Honde Civic. Chciałbym ja podłączyć ją do komputera i zobaczyć jak kondycja tego samochodu wygląda ale również jak by w przyszłości pojawiły się błędy to być w stanie je zdiagnozować i usunąć.
    Z informacji które wyczytałem najpopularniejszy interface ELM327 tak naprawdę nie jest w stanie poradzić sobie z pełną diagnostyką tego samochodu.
    Czy możecie polecić jakiś interface oraz oprogramowanie który podała temu zadaniu w rozsądnej cenie.

    Dzięki za pomoc.
  • #116
    tzok
    Moderator Samochody
    pan_piotr napisał:
    Ostatnio zakupiłem Honde Civic. Chciałbym ja podłączyć ją do komputera i zobaczyć jak kondycja tego samochodu wygląda
    Szczerze - jedź do warsztatu na przegląd, na prawdę trzeba sporo wiedzy i doświadczenia, żeby móc powiedzieć coś konkretnego o stanie auta na podstawie diagnostyki komputerowej, poza tym to wyjdzie taniej i będzie pewniejsze.

    Jeśli chcesz czytać tylko błędy ze sterownika silnika związane z układem kontroli emisji spalin to ELM327 Ci wystarczy.
  • #117
    pan_piotr
    Poziom 13  
    Cześć,

    Z Japońcami nie mam doświadczenia bo zawsze miałem samochody z koncernu VW i w przypadku tamtych samochód zakup interfacu mi się zwrócił kilkaktronie bo byłem w stanie naprawić wiele usterek tylko po cenie częsci co powodowało że koszty eksploatacji samochodu były mniejsze a ja mogłem sobie pozwolić na zakup częsci z wyższej pólki. Tak samo chce zrobić w przypadku Hondy ale aby móc wiedzieć co auto boli to musze być w stanie zdiagnozować problem dlatego potrzebuje dowiedzieć jaki interface kupic do zastosowań domowych.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pan_piotr napisał:
    Cześć,

    Z Japońcami nie mam doświadczenia bo zawsze miałem samochody z koncernu VW i w przypadku tamtych samochód zakup interfacu mi się zwrócił kilkaktronie bo byłem w stanie naprawić wiele usterek tylko po cenie częsci co powodowało że koszty eksploatacji samochodu były mniejsze a ja mogłem sobie pozwolić na zakup częsci z wyższej pólki. Tak samo chce zrobić w przypadku Hondy ale aby móc wiedzieć co auto boli to musze być w stanie zdiagnozować problem dlatego potrzebuje dowiedzieć jaki interface kupic do zastosowań domowych który będzie w stanie zdiagnozować oraz usunąć błedy w komputerze.
  • #118
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #119
    pan_piotr
    Poziom 13  
    non e vero italiano napisał:
    Kup carmanscann lite.



    A czy jest coś w bardziej przystępnej cenie.
    Koszt interface carmanscann lite z tego co widze to jest ok. 6K to jest dla mnie zdecydowanie za dużo za interface.

    Nawet nie wiedziałem ze takie cudo jest.
  • #120
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto