Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2011- co wybrać. Opinie i recenzje.

actron 21 Apr 2016 20:07 19974 558
Automation24
  • #121
    Stolarczyk25
    Level 9  
    Chcę kupić Tester GPTool-100 Global Pro SOLO z Ekolab-u Jaka jest opinia o tym testerze. Dzięki
  • Automation24
  • #122
    potegat
    Level 20  
    Co wybrać do diagnostyki BMW ? GT1 czy OPS.
    Nie wiem czy dobrze doczytałem ale Ops obsługuje tylko modele powyżej E65 ?,
    I czy taki Gt1 z allegro za niecałe 3000 do czegoś się nadaje ?.
  • #123
    mrcn1
    Level 12  
    a jakby porównać v30 do kts540, bosch wychodzi nieco drożej ale bardziej interesują mnie właściwości
  • Automation24
  • #124
    Anonymous
    Anonymous  
  • #125
    dwoje19
    Level 25  
    Czy jest gdzieś jakiś spis, ospis np. w PDFie co dokładnie diagun robi w poszczególnych markach lub nawet modelach aut?.
  • #126
    MobilTruck
    Level 31  
    Panowie czy TEXA TXT Truck da się zdiagnozować moduły AD blue w ciągnikach Volvo fh13 i Dafie 105 z roku 2007?Jak wygląda test elementów wykonawczych w tych ciężarówkach?Pytam bo dzwoniąc do przedstawiciela nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie,a firma w której pracuje zastanawia się nad zakupem tego diagnoskopu.
  • #127
    zbynekw
    Level 10  
    Kolego Pitol TexaTruck sprzęt do diagnostyki ciężarówek i naczep.Błedy i parametry czyta w miare,wiele adaptacji itp.Nie wiem jak robi Volvo ale naprzykład scania r nie rewelacja moim zdaniem.Są tam schematy dane techniczne itp.A jeśli pytasz o Adblue o diagnostykę to myśle że spokojnie.Jeśli chcesz coś wiecej z dawkami Adblue robić to zapomnij nie ten sprzęt.
  • #128
    MobilTruck
    Level 31  
    Dzięki zbynekw.Dlatego zastanawiam się czy nie podpowiedzieć mojemu prezesowi żeby kupił dwie chińskie serwisów-ki właśnie tych marek.W sumie sprzęt będzie wykorzystywany na potrzeby własne,ale naczepy już nie "ugryzie" jak to jest w texie.Może ktoś się wypowie na temat Vci Dafa i Vcads-a Volvo w wersji azjatyckiej i podpowiedziałby jakiegoś godnego polecenia sprzedawce? oczywiście na Pw.
  • #129
    zbynekw
    Level 10  
    Kolego napewno sprzęt servisowy jest lepszy zrobisz nim wiele więcej.Jeśli interesuje cię tylko Daf i Volvo to nie konieczna Texa bo tam masz abonament płatny.A schematy i dane tech znajdziesz na necie albo kupisz za parę zł.
  • #130
    vanbasa4
    Level 11  
    Witam wszystkich forumowiczów;) Zastanawiam Się nad kupnem sprzętu diagnostycznego do 12tys zł Mam na oku 2 DELPHI DS150E i Pocket2. Posiada ktoś któryś z tych urządzeń co sądzicie o nich którego byście kupili? Z tego co się orientuje to Delphi jest na abonament nie wiecie przypadkiem czy po roku użytkowania (bo producent daje abonament na rok) urządzenie się zablokuje i będę musiał wykupywać zaś ten abonament. Czy będzie ono dalej funkcjonalne ale z ograniczonymi pewnymi funkcjami?. Jak zaś jest w przypadku Pocketa2, Urządzenie musi spełnić moje potrzeby w dziedzinie podstawowej diagnozy auta, odczyt błędów, odczyt parametrów silnika, kompresja, ustawianie konta wtrysku itp. Zależało by mi tez również by urządzenie było po części uniwersalne, Ale większa uwagę będzie skupiało na Renault,Opel,Skoda,Audi,VW i od czasu do czasu na innych markach.
  • #131
    vanbasa4
    Level 11  
    Widzę ze z pomocą w wyborze ciężko. Zdecydowałem się na zakup Delphi DS150E czytałem coś nie coś na ten temat i funkcjonalnością poleciłbym Delphi, na razie jestem zadowolony z tego urządzenia bardzo dobrze robi Renault, Opla, Grupę VW na innych markach na razie nie testowałem. Porównując do CDIF a Delphi bez wahania to drugie.
  • #132
    loaz
    Level 10  
    Witam wszystkich serdecznie.
    Za uwarzyłem na forum pewne tematy na temat urządzeń diagnostycznych składających się głównie z 3 uniwersalnych testerów -
    -X431 Firmy Launch
    -V30
    -Ethos
    W tym temacie opisze pierwsze z tych urządzeń czyli X431 Diagun

    X431 Diagun jest to urządzenie do diagnostyki aut osobowych. Tester jest wykonany z dobrych materiałów. Gumowo-Metalowo-Plastikowa. Zasada działania urządzenia jest na wykorzystaniu technologii PDA tzw. Przenośnej , mobilnej.
    Kolorowy ekran dotykowy LCD o wielkości 4.3 cala jest bardzo dokładny i wyraźny nawet w dużym oświetleniu. Technologia Bluetooth jest bardzo dobrą funkcją gdyż możesz jednocześnie diagnozować i naprawiać samochód nawet na zasięgu 25m . Diagnozowanie 2 samochodów jednocześnie jest wygodnym a zarazem kłopotliwym usprawnieniem urzadznie. Bateria litowo-polimerowa wystarcza na 10-15 godzin pracy nie tak jak pisze producent (25-30h). Możliwość drukowania błędów , wykresy parametrów w formie graficznej.Najważniejszym plusem są aktualizację które sie dość szybko pojawiają.

    Przejdźmy do wykonywania przez urządzenie podstawowej cechy czyli diagnozowanie auta. Przedstawię to w sposób punktacyjny od 0-10
    0=Brak możliwości połączenia
    1=Słabe możliwości diagnostyki
    2=Słabe możliwości diagnostyki jednak lepsze niż 1
    3=Słabe możliwości diagnostyki lepsze od 2
    4=Średnia diagnostyka urządzenia
    5=Średnia diagnostyka urzadzenia lepsza niż w 4
    6=Dobra diagnoza
    7=Dobry+ za diagnoze
    8=Bardzo dobrze przeprowadza diagnoze
    9=BDB+
    10=Rewelacyjnie

    Więc zaczynamy(najbardziej znane marki):
    Audi: 7
    Bmw:7
    Citroen: 5
    Chlyser/Jeep: 6
    Dodge: 5
    Dacia:3
    Gm:5
    Ford USA/Europa: 6/7
    Fiat: 6
    Honda: 7
    Lancia: 6 (Komputery fiata w nowszych modelach)
    Mercedes : 7+
    Mitshubishi: 6
    Nissan:6
    Opel: 7
    Peugot: 8
    Renault: 8
    Seat:6 (stare modele) 8(nowe modele)
    Saab: 6
    Suzuki:6
    Subaru:7
    Toyota:7
    Vw: 9/10

    Każda marka byłaa testowana na min.2-3 samochodach.

    Zalety:
    +Dotykowy wyświetlacz
    +Możliwośc aktualizacji za darmo
    +Małe gabaryty
    +Obsługa wielu marek prawie całkowicie
    +Wytrzymała bateria
    +Dobre wykonanie.
    +Cena


    Wady:
    -Słaby język polski
    -Problem z częściami

    Chyba było by tyle.
    Ocena końcowa : 7/10 Jest to tester uniwersalny nie typowy firmowy. Język jest w tym urządzeniu porażka lecz nie jest to jakaś straszna wada. Zdarzają się błędy pomiarowe. Pozatym ok.
  • #133
    czaderx
    Level 14  
    fajny opis jednak co do Forda to najwyzej dalbym 3 ale to tylko moja opinia co do reszty to popieram i jako uzadzenie UNIWERSALNE uwazam, ze warto je miec.
  • #134
    loaz
    Level 10  
    Co do forda jest różnie starsze modele przed 2004 rokiem dyspnowały innym komputerem z nimi jest troche gorzej , natomiast po 2005r był już nowy komputer w Mondeo, Galaxy, Focus i Fiest-cie. I robiły się prawie jak serwisowy tester. Citroena i Peugota porównywałem z LEXIA.

    Co do DS708 jest tak strasznie chwalony na forum. Jednak co do niego mam kilka ważnych uwag, lecz nie będe robił propagandy na forum.

    Wg.Mnie specyfikacja urządzeń jest następujaca

    Serwisowy>X431=Ds708>v30=DEC
  • #135
    auto-77
    Level 10  
    Witam wszystkich. Mam pytanko czy Gutmann jest lepszy od KTS-a i Launcha, czy warto wywalać tyle kasy
  • #137
    Werewolf
    Level 25  
    Potrzebuje coś do wstępnego programowania transponderów głownie z rodziny HITAG 2 ID46. Czy ktoś może coś polecić ?
  • #138
    matiss
    Level 12  
    "Wg.Mnie specyfikacja urządzeń jest następująca
    Serwisowy>X431=Ds708>v30=DEC"

    Ciekawa opinia że X431 jest lepszy od V30 mógłbyś poprzeć jakimiś doświadczeniami z jednym i drugim? Bo mam z goła inne doświadczenia ale może coś ominąłem.

    Co do porównania z autelem to mocno przesadziłeś, ds708 nawet Fiata nie ma w kategoriach nie wspominając o innych europejskich autach...
  • #139
    loaz
    Level 10  
    matiss wrote:
    "Wg.Mnie specyfikacja urządzeń jest następująca
    Serwisowy>X431=Ds708>v30=DEC"

    Ciekawa opinia że X431 jest lepszy od V30 mógłbyś poprzeć jakimiś doświadczeniami z jednym i drugim? Bo mam z goła inne doświadczenia ale może coś ominąłem.

    Co do porównania z autelem to mocno przesadziłeś, ds708 nawet Fiata nie ma w kategoriach nie wspominając o innych europejskich autach...


    Posiadam v30 i x431 obydwa urzadzenia są dobre lecz przewage ma X431 ze wzgledu na większą ilość możliwośći zależnie od marki. Jeden zrobi to 2 zrobi tam to.
  • #140
    manta19
    Level 10  
    Witam.Posiadam delphi ds150e i jestem zadowolony,ale słabo robi peugeota do 2000 r-np 406 nic nie zrobi!!Mam okazje kupic oryginalny tester Peugeot TEP 92 z wszystkimi kablami za 700zl.Czy warto w to sie bawić??Prosze o podpowiedź
  • #141
    autoelektron
    Level 10  
    loaz wrote:

    Wg.Mnie specyfikacja urządzeń jest następująca

    Serwisowy>X431=Ds708>v30=DEC


    Z tym zdecydowanie nie mogę się zgodzić, miałem łącza i v30, od ponad roku intensywnie użytkuje superscan 2 firmy DEC (teraz nowsza wersje wypuścili), żadnego z uniwersalnych urządzeń nie można równać z superscan 2 (jeżeli chodzi o głębokość diagnozy a nie ilość marek) moim zdaniem lepiej mniej a dobrze
    owszem łącz np. w bmw jest lepszy i dobrze robi Azję (bmw w superscan kuleje) ale superscan w markach europejskich (poza bmw oraz mercedesem i volvo których nie ma - ponoć maja być) jest nie do pobicia przez żadne z uniwersalnych skanerów
    forda superscanem robię na poziomie idsa
    w renault - perfekcyjnie, m. in. wyciąga pin z uch ( na razie tylko z niektórych)
    psa - wszystko co przedtem robiłem pożyczaną lexią/proxią robię superscanem 2
    fiat - jak dla mnie rewelacja, nawet w porównaiu z włoszczyzną
    landrover - brakuje trochę opcji w disco3 i nowym range ale i tak doskonale
    opel - opcjom lepszy ale to jest w końcu wielomarkowe urządzenie a nie dedykowane jednej marce
    suma sumarum - jeżeli chcemy diagnostyki na poziomie serwisu forda, renault, psa, fiata, alfe, landrovera polecam superscan
    jedyna wada: dla niektórych może być tłumaczenie a raczej częściowy brak polskiego w niektórych markach
  • #142
    kamihen
    Level 16  
    A może ktoś się wypowie na temat CDP Pro made in Sweden wyprodukowany w Chinach.
  • #143
    Dulan
    Level 26  
    Ostatnio robiłem takie BMW i opcja jest. Nie testowałem, bo nie było potrzeby.
    W każdym razie jeżeli chodzi o te auto, to X431 daje wiele możliwości.
    Aha, z jaśkami i ABS może być problem.
  • #144
    marci_n
    Level 17  
    Niestety podłączyłem auto i nie było takiej opcji, można tylko podiagnozować ale nie znalazłem opcji kodowania
  • #146
    Rav16v
    Level 12  
    Witam,
    waham sie przed wyborem urzadzenia diagnostycznego, ktore ma robic glownie Opla, inne marki mnie nie interesuja. I teraz pytanie. Ktore urzadzenie poza ori Tech 2 od Vetronixa bedzie mialo mozliwosc resetowania i przypisywania ecu i pozostalych urzadzen w autach. Obecnie pracuje na Opcomie, jednak na nim w wiekszosci przypadkow nie mozna tego zrobic. W Corsie D udalo sie, Vectra C nie przechodzi, Corsa C tez nie bardzo. Potrzebuje cos co bedzie w 100% pewne. Celowalbym w Vetronixa, jednak teraz trafic ori to jak wygrac w totka. Istnieje jakas alternatywa? Np Launch itp?
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc,

    Rav
  • #147
    Anonymous
    Anonymous  
  • #150
    Rav16v
    Level 12  
    A mozecie dokladniej? Z tego co widze na rynku to raczej jest ciezki do wyjecia. Wszedzei tylko Vetronixy i chinole...