Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2011- co wybrać. Opinie i recenzje.

actron 15 Jun 2012 15:08 19275 558
Texa Poland
  • #451
    TOMASZGODELA
    Level 10  
    a ja mam i nie narzekam V30 to niezły sprzęt przed zakupem testowałem ze 6 urządzeń... posiadam także inne sprzęta ;)

    V30-X431-GUTMAN-ACTIA... wiec jak TO gutman za 15tys zrobi tyle co V30 za 9tys TO BICIE PIANY :) WIEM BO TESTOWAŁEM

    oczywiscie dla laika może być problem z blokami w VW ale jak ktoś tego niezna lepiej niech nie naprawia samochodów od strony elektronicznej.

    V30 mam już 2 lata i moge powiedzieć tak ze to teraz połączenie GUTMANA ACTII +CARMAN (do japonii)

    Fajnie zrobione to teraz jest łącznie z najnowszymi fiatami peugeotami i cała japonią.
    Dobra obsługa diesli w porównaniu np do X431 czy DIAGUNA...
    Grubą europe z najnowszymie modelami BMW MERCA też łyka z czym problemy maja gutmany actia i bosch-e (o japonii nie wspominam bo one sie do tego nie nadają)

    Ogólnie sprzet za tę cene ok... ale jak ktoś pojęcia nie ma to lepiej zawozić samochodu do diagnozy elektroniczej do kogoś kto sie zna... a samemu zająć sie strikte naprawami mechanicznymi ... (do mnie tak mechanicy dają) i to dobry układ.

    Jeśli ktoś myśli że sprzęt za niego bedzie myślał i prowadził za rączke aż do naprawy...... TO TAKIEGO SPRZĘTU NIE MA !!
    PO TO SĄ SZKOŁY DLA MECHANIKÓW SAMOCHODOWYCH ORAZ WIELOLETNIE DOŚWIADCZENIE... ŻEBY KOMPUTEREM SIE TYLKO UKIERUNKOWAĆ!!

    RADZE KAŻDEMU Z KUPUJĄCYCH PRZED WYBRANIEM SPRZĘTU , SPRZĘT SOBIE SPRAWDZIĆI ZADAĆ PYTANIE CZY DAM RADE OBSŁUŻYĆ I POSIADAM ODPOWIEDNIĄ WIEDZE... Bo doświadczenia i wiedzy nic nie zastąpi

    Już nie mówiąc o znajomości normalnego komputera... z tego co widze część ludzi nie wie jak maile wysyłać a co dopiero kodowania w samochodach robić
    CHROŃ BOŻE WTEDY TAKIEGO MECHANIKA I KLIENTA ;)

    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #452
    prg
    Level 12  
    autoboss robi diesle bardzo słabo ...nie rozumiem jak można w parametrach zapomniec o dawce paliwa , MAF czy o ciśnieniu doładowania ,a o błędach których nie ,,widzi,, to już nie wspomnę ... .. dla mnie jeśli chodzi o ropniaki to jakaś kpina .......także nie pisz tu o obsłudze urządzenia bo nie w tym problem ....

    pozdrawiam!
  • Texa Poland
  • #453
    matiss
    Level 12  
    prg wrote:
    autoboss robi diesle bardzo słabo ...nie rozumiem jak można w parametrach zapomniec o dawce paliwa , MAF czy o ciśnieniu doładowania ,a o błędach których nie ,,widzi,, to już nie wspomnę ... .. dla mnie jeśli chodzi o ropniaki to jakaś kpina .......także nie pisz tu o obsłudze urządzenia bo nie w tym problem ....

    pozdrawiam!


    Można jakieś konkretne modele tych diesli? Bo takimi postami zaniżasz poziom merytoryczny tego forum, zresztą nie rozumiem jak można kupować w ciemno sprzęt za 10000zł bez wcześniejszego przetestowania go przynajmniej na kilku samochodach!

    A jeśli chodzi o post użytkownika MechanikChoszczno to ja również współpracuję z Fotą i otrzymałem od nich kilka razy propozycję wypożyczenia testera w tym również Autobossa na 2 tygodnie darmowych testów więc zarówno jeden post jak i drugi śmierdzi niesamowicie nieuczciwą konkurencją no chyba że przejdziemy naprawdę do konkretów... ja sprzęt mam od ponad dwóch lat co można sprawdzić na forum więc kilka aut już podłączyłem i znam trochę możliwości tego sprzętu w przeciwieństwie do osoby która ma go miesiąc i podłączyła już wszystkie diesle świata.

    Zapraszam do mnie, W-wy na Puławską na konfrontację z tymi jak to nazywacie markowymi sprzętami typu KTS, texa i inne bo w internecie to każdy mądry a klawiatura komputera wszystko przyjmie...
  • #454
    TOMASZGODELA
    Level 10  
    Quote:
    autoboss robi diesle bardzo słabo ...nie rozumiem jak można w parametrach zapomniec o dawce paliwa , MAF czy o ciśnieniu doładowania ,a o błędach których nie ,,widzi,, to już nie wspomnę ... .. dla mnie jeśli chodzi o ropniaki to jakaś kpina .......także nie pisz tu o obsłudze urządzenia bo nie w tym problem ....



    człowieku jak co piszesz to może konkretnie... to tak samo można powiedzie że baba ci dobrze nie robi .... ale co??? obiad czy cos innego ;)
    Jaki MAF jaka dawka?? jaki model?? cisnienie doładowania w jakim aucie ..??

    coś czuje że ty wogóle nie kumasz co chcesz zrobić ja znam takich kolesi ktorzy w wolnossacych dieslach chca ciśnienie na listwie CR sprawdzać :) hehehe
    albo adaptacje przepustnicy w samochodach z gaźnikiem

    jak nie umiesz czegoś zrobić i masz legalne urządzenie oraz ostatnią aktualizacje zadzwoń sobie na pomoc techniczną albo zapytaj kogoś kto sie zna lepiej niż ty :)

    pozdro [/quote]
  • #455
    User removed account
    User removed account  
  • #456
    prg
    Level 12  
    ....proszę nie pisz mi tu o nie uczciwej konkurencji ,wyraziłem swoje zdanie .....chyba po to jest ten temat , opowieści o tym że nikt nic nie wie tylko ty zaczynają byc nudne...


    s80 2.5tdi -błąd czujnika temperatury paliwa kts .... w autobosie zero błędów
    C-MAX 1.6TDCI -brak w parametrach dawki paliwa
    bmw 330d dde4 - po kilku sekundach zrywa połączenie z sterownikiem silnika=brak możliwości diagnozy
    v50 2.4d d5 -brak w parametrach dawki paliwa
    focus 1.8 tdci -brak w parametrach ciśnienia rail
    i wiele innych ,dodam że miałem zainstalowaną najnowsza aktualizację...

    także do ropniaków ten sprzęt się nie nadaje ,taka jest moja opinia ,nie rozumiem jak można zapomniec o którymś z tych parametrów w wartościach rzeczywistych w dieslu.

    Pozdrawiam wszystkich którzy nie umieją pracowac na v30 :D
  • #457
    User removed account
    User removed account  
  • #458
    prg
    Level 12  
    Motronic wrote:
    prg wrote:
    ....proszę nie pisz mi tu o nie uczciwej konkurencji ,wyraziłem swoje zdanie .....chyba po to jest ten temat

    Nie, nie po to jest.



    Sprzęt diagnostyczny - co wybrać. Opinie i recenzje.
  • #459
    User removed account
    User removed account  
  • #460
    rssilver
    Level 11  
    Zamierzam nabyć tylko i wyłącznie oryginał, nie interesują mnie podróby i klony. Uniwersalny tester diagnostyczny z naciskiem na przywracanie synchro miedzy immo a sterownikiem silnika, funkcje adaptacji transponderów, łącznie z azja.
    Autoboss ma to dość dobrze rozbudowane, do diagnostyki z prawdziwego zdarzenia nie jest mi potrzebny sprzęt po wyzej 12 tys.
    Launch x431 lub Diagun chyba też nie najgorzej mają to rozbudowane, jakieś sugestie w kwestii do 12 tys. brutto ?

    W miare poprawny odczyty błędów w grupie PSA, Renault, Toyota.
  • #461
    matiss
    Level 12  
    prg wrote:
    i wiele innych ,dodam że miałem zainstalowaną najnowsza aktualizację...

    Niestety dziś robiłem Focusa II 1.8 TDCI i raczej nie miałeś najnowszych aktualizacji bo bez problemu odczytałem m.in. takie informacje:
    Ciśnienie rail
    Temperatura paliwa na listwie
    Ciśnienie różnicowe na filtrze DPF
    MAF
    MAP
    Ilość dawki paliwa
    Temperatura przed filtrem DPF

    Oczywiście mogę wkleić zdjęcie z zrzutem ekranu lub wydruku bo dla mnie liczą się fakty a nie mity.

    Wczoraj robiłem 500 1,3 JTD i dodatkowo np. cztery korekcje wtryskiwaczy, ciśnienie zadane paliwa i to faktyczne do tego możliwość kodowania wtryskiwaczy co większość testerów z tego co wiem nie ogarnia...

    Ale kupujcie kts'y i gutmany mi to na rękę bo później jeden rozkłada ręce, drugi to samo i w końcu auto trafia do mnie szczególnie szeroko pojęta Azja.

    Pozdrawiam
  • #462
    prg
    Level 12  
    był to focus I 2003r. nie II.... a do azji są inne sprzęty ...jedno do wszystkiego jest do niczego...
  • #463
    fisio
    Level 13  
    Witam, gdzie można kupić diaguna (chinczyka) do 3000?
  • #464
    Arkadius3
    Level 16  
    Mam v30 od kwietnia i wymienię dzisiaj moje minusy dla tego sprzętu:
    - 1.9TDI VP nie mogę podglądać kanału 00 w silniku?
    - Brak alfy 159! zrobiłem duże oczy godzinę temu!
    - kodowanie wtryskiwaczy w 1.5DCI nie poszło (może coś źle robiłem). Clip bez problemu
    - częste Unkown code przy kliencie to kiepska opcja...

    to takie na szybko.
  • #465
    matiss
    Level 12  
    Arkadius3 wrote:
    Mam v30 od kwietnia i wymienię dzisiaj moje minusy dla tego sprzętu:
    - 1.9TDI VP nie mogę podglądać kanału 00 w silniku?
    - Brak alfy 159! zrobiłem duże oczy godzinę temu!
    - kodowanie wtryskiwaczy w 1.5DCI nie poszło (może coś źle robiłem). Clip bez problemu
    - częste Unkown code przy kliencie to kiepska opcja...

    to takie na szybko.


    Kolego chyba nie robiłeś jeszcze aktualizacji a polecam, z dwa tygodnie temu kodowałem wtryski w Alfie 159 JTD ale chyba na angielskiej wersji 1,2 tutaj masz rozpiskę tej wersji http://erp.autoboss.net/v30/v30function/en/alfa/1.2/v_europe_alfa_v1.2_20120330_en.pdf

    Kodowanie w 1.5 DCI robiłeś według kolejności 1234 czy 1342 od rozrządu?

    Kody bez opisu faktycznie zdarzają się ale wtedy dzwonie do techników bo od tego są i temat załatwiony.

    A teraz pytanie czy ktoś kodował wtryski Autobossem w Mercedesie? Jutro mam klienta z E klasą CDI umówionego i auto ponoć ma 50%normalnej mocy.
  • #466
    Arkadius3
    Level 16  
    matiss

    - fakt aktualizacje mam z przed miesiąca. sprawdzę jutro temat bo mam auto u siebie - a da się wypalić DPF?
    - kodowanie 1.5 od strony skrzyni biegów 1234 - tak poszło clipem
    - jak miałem problem to z pomocą tech sobie dałem spokój bo po godzinie dobijania na wszystkie możliwe numery nikt nie odebrał - wuja google szybciej zna opisy kodów błędu ;)
  • #467
    matiss
    Level 12  
    Arkadius3 wrote:
    matiss

    - fakt aktualizacje mam z przed miesiąca. sprawdzę jutro temat bo mam auto u siebie - a da się wypalić DPF?
    - kodowanie 1.5 od strony skrzyni biegów 1234 - tak poszło clipem
    - jak miałem problem to z pomocą tech sobie dałem spokój bo po godzinie dobijania na wszystkie możliwe numery nikt nie odebrał - wuja google szybciej zna opisy kodów błędu ;)


    a jaki silnik w tej Alfie? Kodowałem wtryski kiedyś w 1.5 ale już nie pamiętam czy clio czy megane i poszło. Co do pomocy technicznej to na priv mogę Ci podesłać nr pod które ja dzwonie i nie było nigdy większego problemu żeby się dodzwonić.
  • #468
    Arkadius3
    Level 16  
    Alfa 159 2.4JTD 2008

    jak możesz podaj nr na priv ;)
  • #469
    Szpadel83
    Level 12  
    Witam obecnie posiadam vcds i robilem tylko grupę vw audi, aczkolwiek chciałbym sie zając diagnostyka innych Marek, jestem mechanikiem z wykształcenia więc elektroniki cały czas sie uczę... Prosiłem o radę co kupić maxidiag Pro md801 czy vcs?? Oraz digimaster 3 czy digiprog 3 a może jakieś inne propozycje w cenie do 10tys?? Pozdrawiam i dziękuje ze odpowiedz.
  • #470
    Google [Bot]
    Level 2  
    Witam
    Potrzebuję sprzętu do odczytywania oryginalnego przebiegu z różnych sterowników w autach.
    Co polecacie do VAG, Opel i francuzy.
    Pozdrawiam
  • #471
    matiss
    Level 12  
    Arkadius3 wrote:
    Alfa 159 2.4JTD 2008

    jak możesz podaj nr na priv ;)


    Poszło, sorry że dopiero teraz ale po tym całym euro zaczął się ruch i aut przybyło na warsztat.

    Dziś w Nissanie udało mi się wyciągnąć kod PIN z immobilizera.
  • #472
    Arkadius3
    Level 16  
    dzięki!


    A pytanie idzie zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu w Sprinterze? bo jakoś nie widzę takiej opcji...
  • #473
    Sline91
    Level 2  
    Witam, mam prośbę, abyście mi doradzili jaki sprzęt kupić do diagnostyki samochodowej, mam do wydania ok 20 tyś na to, na pewno do kupienia idzie VCDS i OP COM od ADAKO, nastepnie chciałbym coś do francuzów, typu Citroen, Renault, i pytanie, od kogo to kupić, żeby to chodziło i nie robiło żadnych problemów, nie chce chińczyków bardzo tanich bo jak wiadomo nie opłaca się, oraz czy CAN CLIP i LEXIA są porównywalnie funkcjonalne z VCDS do VAG ? chodzi mi o takie rzeczy, że jak w VCDS wchodze w bloki pomiarowe i mam różne okienka z różnymi tam wartościami, to w podglądzie jeszcze jest zaznaczony zakres poprawnych wartości, i czy takie coś też ma CAN CLIP i LEXIA ? następnie co byście mi polecili dobrego do BMW i FORDA
  • #474
    tzok
    Moderator of Cars
    Sline91 wrote:
    chodzi mi o takie rzeczy, że jak w VCDS wchodze w bloki pomiarowe i mam różne okienka z różnymi tam wartościami, to w podglądzie jeszcze jest zaznaczony zakres poprawnych wartości

    "Bloki pomiarowe" to moim zdaniem chory wymysł twórców VAG-COM/VCDS, w większości innych programów diagnostycznych na PC masz po prostu listę parametrów rejestrowanych przez sterownik i sobie z niej wybierasz parametry które chcesz obserwować/rejestrować. Niektóre ECU same podają wartości oczekiwane (obliczone) inne nie. Wracając do bloków, to na poziomie protokołu komunikacyjnego one zawsze są, ale VCDS wygląda jak "niedorobiony" bo trzeba się posługiwać numerami bloków zamiast konkretnymi parametrami, do tego różne bloki są dostępne lub nie w zależności od sterownika. W innych programach wybierasz sterowni i widzisz tylko te parametry, testy i adaptacje które on obsługuje, nie musisz studiować dokumentacji sterownika, żeby wiedzieć co w którym bloku siedzi.
  • #475
    Sline91
    Level 2  
    rozumiem Cie, ale Ty zrozum też mnie :) chodzi oto że podaje przykład, podłanczam Audi A3 silnik 2.0 FSI przykładowo sprzętem WOW Snooper od WURTH, i patrze sobie parametr naprzykład...kąt wyprzedzenia zapłonu, i wartości skaczą od minus 5,7 do minus 3,2 stopnia, i skąd mam wiedzieć czy kąt jest poprawny czy nie? bo ja widze co podaje aktualnie sterownik, jakie wartości a nie mam tabelki żeby sprawdzić czy jest ok czy nie, a VCDS oferuje to, że są pokazane jakie są prawidłowe przedziały wartościowe.
  • #476
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie wiem jak OP-COM ale np. Autoscanner Opel ma komentarze do parametrów i w nich są podane prawidłowe zakresy wartości, nie jest to jednak regułą wśród (tańszych) programów na PC.
  • #477
    siwyzg
    Level 10  
    Witam serdecznie planuje zakupić HEX-USB+CAN do grupy vag z ross-tech ponieważ czeka mnie przełożenie lamp w a6 C6 ze zwykłych na ledowe. Problem polega na tym ze nie wiem czy zainwestować w HEX-USB+CAN czy może kupić launcha x431 bo planuje się poważniej zająć elektroniką w autach a launch z tego co wiem tez dobrze robi grupę vag, tylko proszę mi powiedzieć czy launchem tez mogę przekodować BORDA K w a6c6 ??? pozdrawiam
  • #478
    goryl25
    Level 2  
    Witam ! Potrzebuje Interfejs Diagnostyczny do samochodów VW , BMW E46 (wszystko od 2000r. w góre i DIESEL) a tyle tego jest że już mnie głowa boli i nie wiem co wybrać :( co forum to każdy coś innego każe kupować i mam już dylemat i proszę o wskazanie dobrego interfejsu w granicach ceny 150-400 zł , żeby nie był też za tani za 30 zł bo takiego nie odważe się podpiąć do auta :) interfejsu chce używać tak tylko dla siebie , czyli chce żebym mógł nim sprawdzić auta VW , BMW E46 przed zakupem i potem sprawdzać co w aucie jest nie tak i usuwać błędy :) Proszę o pomoc bo naprawde mam taki dylemat i nie wiem zupełnie co kupić bo tyle tego jest :( Chce żeby to był Jeden kabel do VW i BMW (o ile taki jest i oczywiście dobry) Bardzo proszę o pomoc :)
  • #479
    piwek9
    Conditionally unlocked
    Do Bmw INPA + DIS (program o potężnych możliwościach jednak wymaga dużej wiedzy)
    VW tylko VCDS (zrobisz prawie wszystko)
    Nie ma uniwersalnego do obu aut ,który dorównał by tym 2 do tych marek )
    Kupisz na allegro uniwersalny , będziesz pluł na nie , i się wk........ał, i nic nie zrobisz
    Inpa to potęga do BMW - ale wymaga wiedzy.
  • #480
    piwek9
    Conditionally unlocked
    Sory .ale jak na Allegro za 200 zł możesz kupić coś co jeszcze niedawno kostkowało grube tysiące , a kolega szuka zabawek to brak mi słów
    Poza tym diagnostyka samochodowa to nie zabawa i nie sprowadza się do odczytu i kasowania błędów