Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny 2011- co wybrać. Opinie i recenzje.

actron 20 Lip 2012 23:57 11499 558
  • #481 20 Lip 2012 23:57
    royal90
    Poziom 11  

    Witam, to teraz ja się wtrącę. Mam do wydania 10 tysięcy złotych i szukam Dobrego testera. Sęk w tym że już bawiłem się w takie tańsze do 3K i jak się okazało lipa była. Podam przykład funkcjonalności jakiej bym oczekiwał. Jest sobie Ford tranzyt, nie palił a uszkodzona była pompa paliwa - pokazał mi to mój interfejs i interfejsy w stacjach diagnostycznych. Wymieniłem - ale co jak nie przyjął pompy. Trzeba było jechać jeszcze jeszcze gdzieś żeby za chipować, albo nie wiem co zrobić żeby to działało - i zrobili. Palił bez problemu. Czym to takie coś osiągnąć?

  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #482 21 Lip 2012 00:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie wszystko da się zrobić przez interfejs i złącze diagnostyczne. Zwłaszcza jeśli chodzi o "przeszczepianie" używanych podzespołów, często nie ma innego wyjścia niż podpięcie się programatorem bezpośrednio pod pamięć/procesor.

    Może więc zamiast inwestować tylko w sprzęt warto by zainwestować w jakieś szkolenia...

  • #483 21 Lip 2012 06:37
    piwek9
    Warunkowo odblokowany

    Nie istnieje idealny tester do wszystkich marek.
    Jak poprzednik napisał warto się szkolić , nie znam osoby która by znała wszystkie marki trzeba się wyspecjalizować w czymś .

  • #484 21 Lip 2012 07:32
    Auto Serwis_R
    Poziom 9  

    Witam panowie zastanawiam sie nad zakupem autocoma.I mam do was pytanie jak sobie radzi z np.Suzuki volvo czy innymi mniej popularnymi markami bo mam diaguna i czasami mnie zawodzi.Proszę o pomoc jakiś nr.tel do kogoś kto ma takie urządzenie aby wymienić sie doświadczeniami.

  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #485 21 Lip 2012 22:20
    royal90
    Poziom 11  

    tzok napisał:
    Nie wszystko da się zrobić przez interfejs i złącze diagnostyczne. Zwłaszcza jeśli chodzi o "przeszczepianie" używanych podzespołów, często nie ma innego wyjścia niż podpięcie się programatorem bezpośrednio pod pamięć/procesor.

    Może więc zamiast inwestować tylko w sprzęt warto by zainwestować w jakieś szkolenia...
    Rozumiem, dziękuję za wyjaśnienie. W takim razie może poleci mi ktoś SPRAWDZONY sprzęt do korekcji liczników (mniej istotne bo to i tak za granicę mi potrzeba, a tu czegoś takiego się nie robi, ale dobrze było by mieć coś w zanadrzu, a najważniejsze to aby mieć czym sprawdzić oryginalny przebieg) i kodowania kluczyków (a za tym oczywiście takie rzeczy jak odczytanie PINu, rozblokowanie radia itp). Bo te moje badziewia to ani tego ani tego nie potrafią - a miały. Albo np zmiana obrotów silnika (w dieslach WV działają moje bez problemu ale benzyniak nie choroby), czy dogłębne wpinanie się w moduł komfortu aby np ustawić autoryglowanie przy jakiejś tam prędkości (tak wiem, zależne od modułu komfortu).

    Pozdrawiam

  • #486 22 Lip 2012 07:17
    piwek9
    Warunkowo odblokowany

    Więc nie istnieje sprzęt do odczytu kodu pin radia po złączu , trzeba to robić za pomocą programatorów i programów Kalkulatorów .
    Kod Pin urządzenia przeważnie są do poszczególnych marek Aut , w benzyniakach nie ma czegoś takiego jak regulacja wolnych obrotów , można to zrobić np. odczytać zawartość Flash i obrobić mapę silnika , pytanie po co? .
    Takie coś jak kolega pisze o np. zamykanie zamka po osiągnięci pewnej prędkości , zmiany języka itp. To się nazywa kodowanie od dawna można to robić w każdym aucie .Jednak jestem wręcz pewien że wszystkich aut kolega nie opanuje zabraknie życia , radzę się wyspecjalizować w czymś .
    Aby w 50% robić prawie wszystko trzeba zbieraniny różnych sprzętów za kilkadziesiąt tyś zł.

  • #487 22 Lip 2012 15:29
    arti20
    Poziom 2  

    mam pytanie co byście zaprponowali za sprzęt do diagnostyki za ok 10000/11000 zł ( cena już z przewodami ). Chodzi mi o coś dobrego i uniwersalnego do "wszystkich" marek samochodów.
    myślałem troche o otc, texa, delphi, launch, KTS. Ale chciałbym poznać opinie bardziej doświadczonych i pracujących na tych kompach, a może coś zupełnie innego niż wymieniłem będzie dużo lepsze .
    Pozdrawiam i liczę na pomoc :D

  • #489 23 Lip 2012 09:21
    arti20
    Poziom 2  

    Wkradła sie literówka chodziło oczywiscie o 11 000zł macie jakies propzycje dobrych testerów do "wszystkiego" czy moze kilk osobnych, niezależnych testerów????

    Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych. [ociz]

  • #490 24 Lip 2012 22:19
    aiver3
    Poziom 9  

    Potrafi ktoś porównać oprogramowanie Magneti Marelli oraz TEXA? Korzystam teraz z TesterTech'a MM lecz jest ma już ono 4 lata i zastanawiam się czy aktualizować to oprogramowanie, które mam czy kupić program od TEXA. Cenowo oba są zbliżone i musiałbym zapłacić okolo 3000 PLN.

  • #491 27 Lip 2012 12:43
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Pokazało sie urządzenia Multi-Scan F3 i AUTEL MaxiDAS ktos z kolegów testował ? Jak ma sie co do możliwosci do Diaguna X431? Który lepszy?

  • #492 08 Sie 2012 19:38
    jarekmax
    Poziom 12  

    A co powiecie o AUTOCOMIE colonie z all..... czy wart jest kasy czy lepiej dorzucić i kupić DIAGUNA X431???

  • #493 14 Sie 2012 20:34
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam wszystkich mam pytanko jaki sprzęt polecicie do odczytu PINu z imo w samochodach grupy volkswagen

  • #494 14 Sie 2012 20:39
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #495 21 Sie 2012 23:26
    zun
    Poziom 12  

    Witam

    Poszukuje sprzetu do wszystkich marek , ale glownie Mercedesa , co do niego wymagam :
    -obsluga DPF (wypalanie , diagnostyka , ale to raczej po CDI i inicjalizacja nowych)
    -obsluga automatycznych skrzyn biegow , z dobrym podgladem wartosci rzeczywistych i z mozliwoscia robienia adaptacji
    -dobra obsluga wszelakich commonraili , glownie mercedesa ale nie tylko - a tu wszystko co za tym idzie , inicjalizacja wtryskow itp , itd

    jak wyglada w takich sprzetach mozliwosc diagnozy aktywnej - czy sa testy na EGR , sprawnosc Turbo itd , itp ? Czy tu raczej nie ma takich opcjach jak w dedykowanych (StarDiagnosis tec) i trzeba sobie radzic samemu ?
    Otwieram warsztat wiec kazdy pieniadz sie liczy , ale zdaje sobie sprawe z tego , ze bez dobrego sprzetu diagnostycznego nie mam co tego warsztatu otwierac - pracuje w ASO od 6 lat , wiec wiem co od sprzetu chce i co musi miec zeby praca szla sprawnie a kleint wyjezdzal zadowolony dobrze naprawionym samochodem ;) Poradzcie jaki sprzet i jesli mozecie polecic dobrego sprzedawce to chetnie skorzystam - szczegolnie takiego ktory ma umowy podpsiane z firmami leasingowymi (widzialem tego mnostwo na allegro , ale z racji tego ze pracuje w serwisie to nie wyznaje sie na sprzetach uniwersalnych).Z gory dziekuje za fachowe porady ;)

  • #496 27 Sie 2012 01:16
    psilos1
    Poziom 31  

    Witam,czy ktoś z Szanownych Kolegów miał styczność z interfejsem Tecnomotor Socio 300 .Chodzi mi o opinie użytkowników np.dostępność aktualizacji .

  • #497 31 Sie 2012 12:35
    hg25
    Poziom 10  

    Panowie
    A co polecicie mi do wózków toyota po 2008r i Linde po 2006r?

  • #498 31 Sie 2012 13:21
    Krzzysiek1981
    Poziom 13  

    Do toyoty widziałem kiedyś taki mały testerek.Niestety był to sprzet serwisanta od tych wózków i nie pamietam nazwy.Ogólnie miał mały wyświetlacz i był po angielsku.

  • #499 07 Wrz 2012 23:44
    klosek6
    Poziom 13  

    Witam. Czy Launchem x431 Gx3 w mercedesie w211 dezaktywuję sbc? muszę jutro wymienić klocki i tarczę i mam launcha tylko nie wiem jak tym dezaktywować ma ktoś jakąś instrukcję?

  • #500 10 Wrz 2012 13:08
    dominik1988l
    Poziom 9  

    Posiadam tester Sun ethos i gdy wystąpi problem serwis owszem naprawi go ale w cenie takiej że sie nie opłaca i wymyśla usterki, na moim przykładzie sprzet sie nie uruchamiał kazali mi zmienic baterie, kupiłem nowe energizer a serwis stwierdził ze nowe sie rozlały, naprawa 1500zł lecz nie dadzą gwarancji na naprawe.......zero sladu na płycie głównej po wylaniu baterii, stare baterie tez ładne i czyste....
    SK Service tak mnie załatwił

  • #501 18 Wrz 2012 18:38
    east-import
    Poziom 8  

    jarekmax napisał:
    A co powiecie o AUTOCOMIE colonie z all..... czy wart jest kasy czy lepiej dorzucić i kupić DIAGUNA X431???

    Cena mniej niż 1/10 szweckiego a Robi 99% to co ten za 10 000- 15 000 Więc sam zdecyduj

  • #502 18 Wrz 2012 19:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #503 18 Wrz 2012 19:52
    east-import
    Poziom 8  

    Niby tak . ale to przesada by nabijać kasę Korporacją za coś co tak naprawdę jest w produkcji tańsze o 1000%

  • #504 18 Wrz 2012 19:55
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #505 18 Wrz 2012 20:07
    jarekmax
    Poziom 12  

    east-import napisał:
    Niby tak . ale to przesada by nabijać kasę Korporacją za coś co tak naprawdę jest w produkcji tańsze o 1000%


    coś w tym jest racji ale trzeba by się na dziki zachód przeprowadzić by można spokojnie używać klonów. No chyba ze ktoś nie ma oficjalnego warsztatu i naprawia auta w "stodole" to kto go sprawdzi? Ale mając legalny warsztat nie bardzo warto ryzykować kilkunastu tysięcy kary za takie przyjemności.

    Nawiązując do kar za takie oprogramowanie to ciekawe jakby wziął dobrego prawnika i upierał się na swoim bo na dobra sprawę kupujemy ten sprzęt od pana X i płacimy mu za to otrzymujemy fakturę i sprawa legalności takiego sprzętu powinniśmy w takiej sytuacji mieć w DU..E!!! bo to pan X powinien odpowiadać za to i to jego powinni ścigać za legalność i ewentualne cło.

  • #506 18 Wrz 2012 20:10
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #507 02 Paź 2012 01:56
    trujaki
    Poziom 2  

    Witam
    Ponawiam pytanie kolegi czy ktoś z Was miał styczność ze skanerami firmy tecnomotor socio? Interesuje mnie aktualizacja w j.polskim

  • #508 01 Lis 2012 15:06
    krysti55
    Poziom 2  

    Witam wszystkich użytkowników forum !
    Mam pytanie do osób zajmujących się diagnostyką oraz naprawą aut głównie azjatyckich . Chciałbym kupić tester który będzie najlepszy do azji ( do aut europejskich będę posiadał inny ).
    Czy ktoś z Was posiada hanatech multiscan p1 i jest w stanie go porównać z x431 .Proszę o opinie tylko osoby które miały bądź mają do czynienia z hanatech .Ewentualnie co byście polecili do ogólnie pojętej azji ( jeśli jest coś lepszego ) .

  • #509 01 Lis 2012 15:50
    dylan1
    Poziom 18  

    ja posiadam SALUSA AM10 czyli teraz Hanatech

  • #510 01 Lis 2012 18:32
    tzok
    Moderator Samochody

    Te ręczne skanery od Viakena to zabawki, może dla amatora do własnego garażu albo do pracy w terenie. Z tanich to klon AutoCom CDP+ i do tego netbook, najlepiej z dyskiem SSD, żeby bezstresowo zbierać logi podczas jazdy.

  Szukaj w 5mln produktów