Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2011- co wybrać. Opinie i recenzje.

actron 01 Dec 2012 20:12 19272 558
Texa Poland
  • #541
    zun
    Level 12  
    KarizmoGSM wrote:
    Słuchaj mam taka starkę i moza juz ja zainstalować na każdym kąpie. Ja mam ja na Dellu D610, śmiga o wiele szybciej niż na IBM, nie kupuj z zewnętrznym dyskiem. Na razie używam 2011/05 ale zainstalowałem sobie na drugim dysku 2012/05 (są nowsze, mi na razie zbędne, nie robie nic nowego). Za taką cenę to nie ma co sie zastanawiać.
    Mam jeszcze Diaguna i Autocoma nie narzekam. Wiadomo Autocom po polsku ryżowy wart tej kasy oryginał nie, tłumaczenie ok ale diagun to tylko w angielskiej wersji.

    Z racji ze specjalizuje sie w Fiatach to zakupiłem oryginała examinera smart, jest Multiecuscan ale starszych nie rusza, pierdoły straszne pokazuje lub wcale nie pokazuje. W razie czego mogę wgrać Flesha do Examinera kontakt na PW.

    Co do DECA tu masz listę co obsługuje jak bym nie miał examinera brał bym go pod uwagę.
    http://www.decautomotive.com.ar/ing/product.htm

    Do tego DEC robi np: MARELLI IAW 1AB / 1AF co do tej pory robił tylko examiner


    Czyli to tak - do starki mam najnowsza aktualizacje , bodajze 2012/11 . Tylko pewnie to nie jest takie latwe - pewnie przy aktualizacji laczy sie z netem i potrzebuje konta na pai'u - co prawda takie mam , ale to chyba niezbyt madre zeby ruszac na tym ;) .
    Examiner to FIAT - wiesz tez na takim sprzecie troche pracuje (serwis w ktorym pracuje ma autoryzacje na Lancie z racji tego ze wczesniej robilismy Chryslera) , robilem doslonwie kilka Lancii .... strasznie do mnie nie przemawia nazwijmy to "architektura" Fiata i jego sprzetu diagnostycznego ..... pozatym mam malo doswiadczenia , wiec pewnie nie bede fiatow robil wogole lub sporadycznie , bardziej niemieckie wozy i amerykanskie . I tu chce miec jak najwieszke pole do popisu . Na pewno kupie taka starke za 3000 (i tak musze kupic kompa np do inpy/disa , wiec od razu bede mial dobry laptop a jak mniemam taki dell ma zlacze szeregowe ?). Ale oprocz tego cos musze miec do ogarniecia ogolnie reszty , tak zebym w jak najwiekszej liczbie aut mogl ogarnac skrzynie i silnik - kodowanie wtryskow , adaptacje itp . I co do tego brac - autobossa chwala i jest tanszy od konkurencji. DEC wg opisu mozliwosci chyba może robic wiecej niz autoboss , ale nieobsluguje chryslera ani jeepa wiec tu jest juz problem. Autoboss obsluguje wiecej marek , w tym Chryslera - nie pisze co prawda nic o Jeepie , ale jesli obsluguje Chryslera to powinien tez Jeepa - to przeciez ten sam producent - a moze sie myle ? Ale jak to wyglada z uzytecznoscia? Moze tyle samo co DEC ? Jest jeszcze alternatywa w postaci KTS'a , ale o nim mowi sie anjgorzej no i chyba z wszystkich najdrozszy. Jest jeszcze Launch , ktorego tez kupa ludzi chwali - wiem ze jeszcze na rynbku sa takie sprzety jak CDIF itp .... a mętlik mi się zrobił od tych sprzętów :( A ten autocom to co ? Mowisz ze mozna chinczyka wyrwac , ile taki kosztuje ?
  • Texa Poland
  • #542
    KarizmoGSM

    Level 28  
    zun wrote:
    Czyli to tak - do starki mam najnowsza aktualizacje , bodajze 2012/11 . Tylko pewnie to nie jest takie latwe - pewnie przy aktualizacji laczy sie z netem i potrzebuje konta na pai'u - co prawda takie mam , ale to chyba niezbyt madre zeby ruszac na tym .

    Nie bardzo kumam, jeżeli chodzi ci o zainstalowanie tego co masz to to ci nie wystarczy bo musisz mieć po pierwsze klucze po drugie system przygotowany i kupę kroków przed sobą , mi po tygodniu siedzenia dopiero udało mi sie to zainstalować.
    zun wrote:
    to "architektura" Fiata i jego sprzętu diagnostycznego .....

    Masz racje jest strasznie surowy nie podpowie nic ciekawego, nie lubię poskracanych opisów błędów.
    DEC robi mniej marek ale WIECEJ w tych markach, nie miałem ale czytałem ze jest naprawdę dobry i wydaje sie bardzo dobrą alternatywą dla kilku serwisówek. Producent tego tez produkuje serwisówki paru tych marek.
    Chryslera, Dodge i Jeep to teraz witech http://www.witechplus.com/ robi zresztą tak jak Fiata, Alfę i Lancie

    zun wrote:
    Jest jeszcze Launch


    to jest właśnie Diagun to mam.

    zun wrote:
    jeszcze alternatywa w postaci KTS'a , ale o nim mówi sie najgorzej no i chyba z wszystkich najdroższy


    Sledze ten watek dosyć długo i nie mogę sie zgodzić, co prawda nie mam ale wręcz przeciwnie jeden z lepszych i do tego spora pomoc po zainstalowaniu BOSCH ESI Tronic, bardzo przydatne. Z tego co wiem nie ma ryżowych

    zun wrote:
    sa takie sprzety jak CDIF itp


    To polecają jako zabawkę na początek.

    zun wrote:
    A ten autocom to co


    Wpisz w allegro bedziesz wiedział.

    zun wrote:
    a mętlik mi się zrobił od tych sprzętów


    Dokładnie miałem tak samo jak zacząłem szukać i przeglądać neta, zrobiłem ci streszczenie ale każdy może mieć swoje zdanie i powie ze jedno lepsze od drugiego.
  • #543
    zun
    Level 12  
    Witech jest dobry do Chryslera po 2005 , i to nie wszystkich - zreszta swietny sprzet. Duzo na nim pracuje. Choc do dzisiaj jego wifi pracuje kiepsko (dla amerykanocw wifi , dla fiatowych sprzetow bluetoth) ale jak sa problemy laczysz kablem i idzie jak ta lala - tak czy inaczej sprzet swietny - ale nie wydam 10000 pln zeby robic tak waska ilosc aut - duzo jednak przyjezdza aut starszych . No i witech ma jedna mega wade - niezrobisz aktualizacji - nie popracujesz wogóle ;( Tego nawet w starce nie ma .Teoretycznie na witechu mozna uruchomic emulator drb3 (zreszta examinera tez) ale o ile emulator examinera pracuje jako tako i da sie na tym pracowac o tyle drb3 to porazka i nie ma mozliwosci wgrywania flashy do modulow.

    Diagun tez wyglada jak zabawka - zreszta najpowazniej wyglada dec ;)

    Dalej nie wiem co brac - autoboss , launch czy tez kts ? Najlepiej byloby brac serwisowki do wszystkiego ;) Ale warto miec jednak troche legalnego w pelni sprzetu - wystarczy ze bede mial starke nie do konca legalna i disa/gt1
  • #544
    KarizmoGSM

    Level 28  
    zun wrote:
    starkę nie do końca legalna


    Chyba totalnie nielegalną, za posiadanie jakiejkolwiek głowicy mogą cie w tyłek cmoknąć jedynie za oprogramowanie ale na to jest Truecrypt lub założenie hasła na dysk.
    Co do witecha to sama aktualizacja 900 euro rocznie, moim zdaniem to powariowali. Słyszałem ze emulacja examinera to porażka prawda to ?

    zun wrote:
    Diagun tez wyglada jak zabawka - zreszta najpowazniej wyglada dec


    Tak ale tylko wygląda ;-), z przeczytanych informacji to jest najlepszym dostępnym Uniwersalem w tej cenie.
  • Texa Poland
  • #545
    zun
    Level 12  
    Examiner poprzez emulator działa imho nienajgorzej - dla mnie ten sprzęt to w ogóle jakiś żart - to sprzęt na miarę XX wieku . Natomiast DRB przez emulator to totalna porażka . Ale specjalnie mnie to nie dziwi - ostatnie auta obsługiwane przez DRB zjechały z taśmy bodajże 2005 roku. Nie mniej jednak jest jeszcze kilku klientów jeżdżących takimi autami i chciałoby się to robić . Jest ktoś na forum kto pracuje z takimi samochodami ?

    KarizmoGSM wrote:
    Tak ale tylko wygląda , z przeczytanych informacji to jest najlepszym dostępnym Uniwersalem w tej cenie.


    Mowisz o diagunie czy tez decu ? Domyslam sie ze o DECu . Jest ktoś kto pracował zarówno na autobossie jak i na decu kto może powiedzieć , że dec zdecydowanie jest lepszy od tego pierwszego i warto dolozyc te 5000 i go kupic ?

    Wszystko co zwiazane z Chryslerem w momencie gdy wykupił go FIAT stanęło na głowie - dla mnie FIATG to grupa jakichś faszystów . Ceny podbili do cholendarnych kwot , witecha zablokowali wymuszając aktualizacje (wcześniejszy sprzęt Chryslera nie wymagał aktualizacji , a flashowanie było możliwe po wykupieniu abonamentu na dealerconnect za niewygórowane pieniądze - rzędu kilka stówek na rok) a ich produkty to opakowane w ładne pudełka archaiczne rozwiązania . Dla mnie to buble . Ale jeździ tego dużo - rynek mnie zweryfikuje , może trzeba będzie się jednak tym Fiatem zająć . Z drugiej strony niemców jeździ na tyle dużo , że pewnie nie będę się musiał przejmować fiatem.

    KTS jest w zasadzie w podobnej cenie co DEC - a jak on wypada na tle konkurencji ?
    KTSa gdzies widzialem ryżowego - a jak z resztą - autoboss , dec ? Tylko czy to ma wogole sens - kupujesz autobossa i masz dwa lata wsparcia i aktualizacji , w decu tez chyba cos kolo roku , kts pewnie tez. A jak kupisz ryzowe to dupa.

    Haslo na dysk mozna zlamac w kilka minut ale do tego musieliby chyba miec jakis papier na rekwirowanie sprzętu. To też dla mnie ważne , jestem w takiej sytuacji , że mogę się spodziewać anonimowych telefonów do różnych służb ;)
  • #546
    KarizmoGSM

    Level 28  
    zun wrote:
    Mowisz o diagunie czy tez decu ?


    Mówię o Diagunie bo DEC to juz inny przedział cenowy (mówię tu o oryginałach). Diagun i Autobos to ta sama półka cenowa z przeczytanych postów śmiem stwierdzić ze diagun lepszy. Ale aktualizacje do diaguna strasznie drogie bo chyba z 3 kółka a do autobosa tylko 780 zł.

    zun wrote:
    KTSa gdzies widzialem ryżowego


    Może widziałeś jak chinole sprzedają ale to raczej orginały.
  • #547
    Bartek890130
    Level 13  
    Co do autobossa v30 to posiadam od roku i niekiedy ręce opadają... Mercedes na złączu 38pin zapomnij o podglądzie parametrów bierzących... nowa A klasa i B klasa nie usunie błędu w SRS. Opel odczyt błędów ok a parametry to porażka niekiedy... to samo tyczy się vw w benz (audi a4 b5, vw golf 4) rynek azjatycki nawet nawet bez większych porażek. Ostatnio Astra 2.2 dti brak komunikacji z sterownikiem silnika, dopiero po Saabie poszło zczytać błędy, o blokach pomiarowych możemy zapomnieć, Omega 2.0 16v skrzynia automat. brak komunikacji z sterownikiem silnika ( w manualnej bez problemu) Co do francjii to różnie niekiedy perfekcyjnie a nie raz to wogóle się nie połączy np z poduszkami w starszych modelach typu megane pierwszy...

    Co do pomocy technicznej to lepiej naprawde sobie w google poczytać niż dzwonić...

    Jesli ktoś miał by jakieś pytania odnośnie v30 można pytać śmiało na priv.

    Pozdrawiam!
  • #549
    zun
    Level 12  
    hubertbaran wrote:
    Nowa a klasa tzn ? 168 czy 169?


    Nowa A to ani 168 , ani 169 tylko 176 ;)
    168 to pierwsza A klasa , druga to 169 , a obecnie produkowana to 176 , ale wątpię żeby kolega miał takową na myśli - pewnie mówił o 169 i b klasie 245 , czyli starej B (nowa to 246).

    Z twojej wypowiedzi wynika ze szkoda kasy na Autobossa - lepiej dolozyc te 5 klocków i zakupić DECa , chyba mniej z nim problemów ? Nie martwi mnie akurat to , ze nie laczy sie dobrze z MB - do tego mam w planie mieć stardiagnosis - ale martwi mnie to , że z pozostałymi cięzko mu się dogadać .
    A co z diagunem - wyglada jak zabawka ale jesli mowicie ze dziala profi to czy ma takie same problemy jak autoboss czy tez lepiej sie laczy ze sprzetami ?

    Na razie ze stawki :
    -autoboss
    -dec
    -launch diagun
    -kts
    odpadl jak dla mnie autoboss dzieki opinii uzytkownika sprzętu ;) co z resztą ? najlepiej jak na razie sie chyba mowi o dec'u , tylko ze on nie robi chryslera :(
  • #550
    Bartek890130
    Level 13  
    Co do A klasy to 169 a B klasa to 245. Tam sterowniki srs są takie same. Autoboss ma tez swoje plusy takie jak drukarka, duża liczba obsługiwanych aut. Dobra dostepnosc do aktualizacji itp. No i niektore auta robi naprawde perfekcyjnie. Tylko nie raz zalicza takie fatalne wtopy.... Co do launcha kumpel ma i nie raz tez sprawia mu problemy podobne do v30.
    Najlepiej by było dla Ciebie kolego abyś sam zobaczył jak działają te wszystkie sprzęty, zaprosił przedstawicieli na pokaz, wziął pare aut na próbe i wtedy porównał.
  • #551
    zun
    Level 12  
    Im wiecej czytam tym bardziej zaczynam sie przekonywac do tego , ze najlepiej to wyposazyc sie w jak najwieksza ilosc serwisowek (prawie legalnych) i miec na pokaz jakis sredni tester do wszystkiego (ten cdif2 rzeczywiscie taki kiepski ? widze ze w zestawie mamy gadżety do oscyloskopu itp) tylko teraz ktory ten do wszystkiego wziasc - v30 ma duzo aut , ale mowicie ze sporo wtop . Launch podobnie , dec ma mniej wtop ale znowu aut nie duzo obsluguje - a kts jak wyglada ?
  • #552
    krysti55
    Level 2  
    Co do dec 3 z tego co się orientuję to mercedes już jest wprowadzony jak również został poprawiony problem resetowania się sprzętu przy rozruchu silnika .Takie informacje dostałem od przedstawiciela , ale dobrze by było gdyby ktoś to jeszcze potwierdził .
  • #553
    matiss
    Level 12  
    Kolego Bartek890130 odeślij lepiej tego Twojego Autobossa na gwarancji bo jak czytam to co piszesz to wychodzi na to że z połową aut się Tobie nie łączy a ja tydzień temu robiłem np. okulara E klase na 38pin 3.2 CDI i wszystkie parametry prawidłowe. A testery fabryczne do Opla robi SPX czyli ta sama firma która produkuje Autobossa i z nimi również nie mam w większości żadnych problemów więc wyślij niech Ci naprawią albo wgraj na nowo aktualizacje. Jeśli chcesz to mogę wysłać Ci na priv telefon pod który ja dzwonie i nie ma problemów z pomocą ale głównie korzystam z forum autobossa.

    Kolego zun ja mam V30 od ok 2,5 roku i ponad rok DEC'a więc jak chcesz szczegółowe informacje to pytaj, oba urządzenia są ok jak się potrafi z nich korzystać, V30 dużo łatwiejszy w obsłudze + drukarka ale z drugiej strony Deciem robisz cuda z autem ostatnio w Fiacie robiłem proxy alignment po wymianie podzespołu i przekodowanie BSI w P 407. Znajomy z UK kupił 2 tygodnie temu nowego Autobossa V30 ze zmienionym wyglądem i nowymi funkcjami więc najlepiej poczekać jak w Polsce będą go mieć bo póki co cisza na stronie dystrybutora. Tak to wygląda http://www.autobossuk.co.uk/products/Autoboss-V30-ELITE Ale tak jak mówią koledzy, każdy ma inne wymagania, inne potrzeby i inne robi samochody więc zamów sobie prezentacje i zdecyduj. Ja potrzebuje tester do kodów błędów, parametrów bieżących w Europie i Azji, od czasu zaadoptować automat, zakodować wtrysk i zregenerować dpfa i do tego V30 wystarcza w zupełności.
  • #555
    Bartek890130
    Level 13  
    Kolego Matiss z całym szacunkiem ale forum autobossa zwyczajnie " nie zyje" prawie nic sie na nim nie dzieje; chcial bym Ci przypomnieć ze pół roku wogóle go nie było. Pozatym na tym forum nie tylko ja narzekam na v30. Co do 38 pin Mercedes to był u mnie sam przedstawiciel autobossa i był podłączany mercedes w202 2.2cdi i też nie było podglądu parametrów. Obiecał sprawe skierować do informatyków i po ok 2 miesiącach miały być poprawki. Ale to było rok temu a poprawek dalej nie ma. Co do Opli to oczywiście zgłosiłem te sterowniki do poprawki ale też bez odzewu.
    Proszę podaj mi ten numer z chęcią przedzwonię.
  • #556
    matiss
    Level 12  
    Bartek890130 wrote:
    forum autobossa zwyczajnie " nie zyje" prawie nic sie na nim nie dzieje; chcial bym Ci przypomnieć ze pół roku w ogóle go nie było
    Zgadza się dokładnie od lutego do jakoś lipca go nie było i sam osobiście często dzwoniłem aby je odblokowali bo jest moim zdaniem bardzo przydatne. A to że narzekają to oczywista sprawa tak samo jak narzekają na ktsa cdifa launcha texe i inne bo nie ma testera do wszystkiego. Opel Omega w moim warsztacie to zjawisko tak częste jak duży Fiat a stara C klasa też jest rzadkim okazem. Głównie robię auta max 8,9letnie i ja jestem z urządzenia zadowolony, Ty masz inne zdanie bo m.in. robisz inne marki, inne roczniki itd choć piszesz że niektóre auta robi perfect i po to jest to forum :)

    Pytanie czy komuś udało się jakimś testerem zdiagnozować starego Mercedesa Sprintera 2,9 TD z 96' czy tam są tylko kody błyskowe?
  • #557
    zun
    Level 12  
    matiss wrote:


    Pytanie czy komuś udało się jakimś testerem zdiagnozować starego Mercedesa Sprintera 2,9 TD z 96' czy tam są tylko kody błyskowe?


    HHT ;) Dla niewtajemniczonych to protoplasta stardiagnosis
  • #558
    User removed account
    User removed account  
  • #559
    emeryt52
    Level 2  
    matiss mam też autobossa v30 i jestem zadowolony jak na uniwersala jest dobry,miałem cdifa 2 ale go sprzedałem

    Ciąg dalszy.