Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2011- co wybrać. Opinie i recenzje.

actron 09 Feb 2011 12:02 18984 558
Texa Poland
  • #91
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #92
    matiss
    Level 12  
    Quote:
    I EDC15C2 i EDC15C3 jak i Siemens SID801

    Przepraszam w takim razie za wprowadzenie w błąd - nie było to celowe, osobiście byłem tego świadkiem kilka miesięcy temu i Launch nie chciał się połączyć z Peugeotem 2.0 HDI, Kiedy wyszła aktualizacja do Launcha obsługująca te silniki?
    Posta poprzedniego zmodyfikowałem.
    Pozdrawiam
  • #93
    Alien19999
    Level 11  
    Cześć wszystkim.

    Panowie napiszcie, który tester wybrać na początek

    AUTOBOSS V30 czy
    LAUNCH x431.

    Proszę o konkretne zalety i wady.
    W temacie już tyle informacji, że nie idzie ich ogarnąć, przydało by się jakieś podsumowanie.

    Dziękuję.
  • Texa Poland
  • #94
    Wlodarski
    Level 10  
    Witam,posiadam testery:Launch431Diagun,Tech2,natomiast zastanawiam się jeszcze nad głowicą VAS 5054A .Jestem początkujący w diagnostyce samochodowej dlatego proszę o opinie czy warto dokupić do tego co mam tą głowicę.Launch np.też całkiem nieźle sobie radzi w grupie Volkswagen,ale chodzi mi głównie o to co można zrobić tą głowicą czego nie zrobi Launch.Pozdrawiam.
  • #95
    User removed account
    User removed account  
  • #96
    User removed account
    User removed account  
  • #97
    Karolinex
    Level 10  
    Witam. Przede wszystkim: nie mam żadnego warsztatu, wszystkie rzeczy robie dla siebie, znajomych itp.. Powiem jeszcze że nie znam się zbytnio na tych testerach/skanerach, nie miałem żadnego takiego sprzętu, tylko ELM327 ale to jest badziew lekko mówiąc.

    Mam Lagune II 1.9dci z 2001r. i Peugeota 1007 1.4 hdi 2005r.
    Z Laguną to z pewną biedą, ale zawsze jakoś sobie radzę przez ddt2000 ale z Peugeotem to już lipa całkiem.
    I dlatego zastanawiam się nad kupieniem jakiegoś sprzętu. A konkretniej mam na oku Launch x431 diagun i Lexia, oba ze źródeł typu allegro/ebay albo prosto z Chin, czyli oba piraty, albo powiedzmy subtelniej "wersje oszczędne" :D.

    Przeczytałem większość tego wątku i już wiem że na pewno dla samego Peugeota Lexia będzie dużo lepsza, tzn. pewniejsza że zadziała w pełni. Chodzi mi głównie o błędy ABS, silnika i o możliwość celowego włączania poszczególnych zespołów, np. pompy paliwa, zamykanie drzwi, blokada kierownicy, włączenie wentylatora chłodnicy itp.
    Ale z drugiej strony chciałbym jakiś sprzęt bardziej uniwersalny, taki co obsłuży i Lagunę 2 i tego Peugeota i może jeszcze coś, a z tego co tu czytam o tym Launchu to europejskie auta średnio daje radę. No i jak jeszcze kiedyś kupię inne auto, powiedzmy jakiś VW / Audi / Toyota / Honda, żeby ten sprzęt też dawał radę, przynajmniej ABS i silnik - błędy i sterowanie ręczne.

    Lexia na allegro stoi coś koło 600zł na okrągło (jestem świadomy że raczej napewno nowych Peugeotów/Citroenów tym nie zrobię bo nie będę miał dostępu do aktualizacji, wystarczy mi tyle aut ile ono ma w momencie zakupu, żeby tylko był mój 1007 :D).
    Launch stoi ok 3000zł (też napewno bez aktualizacji, z wersją po "Polsku", z softem podobno z 02.2011). To jest max budżet jaki moge wydać na ten cel, tak więc jakikolwiek oryginalny Launch albo Lexia jest poza moim zasięgiem.

    I mam pytanie: czy Launch diagun obsłuży Peugeota / Renault (te moje) w tym zakresie co napisałem wyżej? Plus jeszcze inne auta (Toyota, Honda, ew. jakieś VW, Audi)? Czy warto go kupić zamiast Lexi na rzecz kilku dodatkowych aut, czy lepiej wziąć Lexie i nie zawracać sobie głowy Launchem za 3000zl? Na pytanie czy Launch obsłuży PSA, ktoś odpisuje że v30 łączy się. A co z Launch:?: Wiem że do Hondy / Toyoty powiniem być ok. ale konkretnie: co z PSA i Renault, łączy się czy nie? Jeśli tak, to co da się nim zrobić?

    Pozdrawiam, karolinex

    P.S. jeśli moje pytanie kogoś denewruje z powodu małego zaawansowania w temacie, to przepraszam ale muszę coś mieć przynajmniej do tego Peugeota, a dobrze by było jakby było też do Laguny, gdyż obydwa się psują że hej :| a chyba bardziej sie opłaci kupić jakiś sprzęt niż jeździć po warsztatach i płacić za diagnozy co chwila :|
  • #98
    Szylo
    Level 12  
    Małe pytanko czy Interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem ""DDT 2000""
    Bedzie mi współgrał z ECU Siemens FENIX 5 S 105300103C HOM 7700860319 Megane 1.6 8v 66kW rok 97 ? Pytałem się gostka z allegro to powiedziałże trzeba sprawdzic w praktyce oczywiście nie jest to CLIP tylko podróba za 50 zł

    --------------------------------------------------------------------------------
  • #99
    rafels666
    Level 10  
    wojteklublinn wrote:
    Quote:
    Witam
    Panowie przeczytałem chyba ze dwa razy forum i....
    Prosze tylko o informację jak rzeczywiście radzi sobie LAUNCH X431 z PSA?
    Potrzebuję tester do aut PSA oraz VW Audi i Opel reszta mnie nie intersuje.
    A może autoboss V30?


    x431 mam i v30 mam ... był oddzielny watke na elektrodzie odnosnie tych urzadzen kiedys z tego co pamietam.

    PSA NA X431 tak sobie (oni nie robia softu w europie) nowe HDI lipa i brak polskiego.

    V30 praktycznie all HDI po ostatniej aktualizacji rowniez z FAP-em + konfig. bsi,
    robi 308, PARTNERY BERLIGA NOWE B9, itp itd pocisneli do przodu.

    No i jak napisal ktos tam na forum Fiaty z kodowaniami wtryskow itd juz latają do 2010 , Ople wszystkie + nowe Astry IV Insygnie itd, Fordt wszystkie TDCI + KODOWANIE POMP TDDI , azja nie ma co pisac poprostu działa i tyle.
    Czasem jakis kwiatek wyjdzie ale nie ma sprzetu doskonalego.

    Tak szczerze nie ma co porownywac x431 do v30... moze jak kupilem x-a w 2002 roku to bylo cos ale teraz ...no coz w koncu.. swiat idzie do przodu

    Jak ktos chce oddam x-a :) tanio bo mi lezy ew... na czesci ..wiecej na priv

    a tak ogolnie ten watek to bicie piany chcesz kupic to sobie sprawdz w realu i tyle





    A moim zdaniem jest co porównynwać cena ,cena i jeszcze raz cena , można kupić x431 plus lexie ,op-coma,vasa , ids, examiner, oczywiście wszystko made in china i za 9 tys. ,które trzeba zapłacić za v30 , masz 1 dobry uniwersal i kilka serwisówek . Moim zdaniem cena v30 zdecydowanie nie jest adekwatna do możliwości tego testera.
  • #100
    matiss
    Level 12  
    Quote:
    A moim zdaniem jest co porównynwać cena ,cena i jeszcze raz cena , można kupić x431 plus lexie ,op-coma,vasa , ids, examiner, oczywiście wszystko made in china i za 9 tys. ,które trzeba zapłacić za v30 , masz 1 dobry uniwersal i kilka serwisówek . Moim zdaniem cena v30 zdecydowanie nie jest adekwatna do możliwości tego testera.

    ...i życzę powodzenia w wypadku kontroli. Legalny V30 jak i Launch kosztuje w Polsce 9-10tys. A myślałem że elektroda nie toleruje piractwa, jednak się pomyliłem...

    Tak jak wspomniał poprzednik, 80% postów jest autorstwa sprzedawczyków którym kiepski towar zalega na półkach więc jeśli chcesz znaleźć tester dla siebie to dokładnie sprawdź każdy sprzęt i wybierz najlepszy, proste.
  • #101
    Alien19999
    Level 11  
    Koledzy właśnie o to chodzi. Ja chcę legalny interfejs. Po wypowiedziach jestem raczej za kupnem V30. Kontaktowałem się z nimi i mają u mnie + za obsługę klienta.
    Na pewno przed kupnem poproszę ich o demonstrację. Mam Fiata palio 1,6 16V, z którym nie wszystkie testery sobie radzą (wtyk 3 pin).
    Z tego co widzę to V30 robi dużo aktualizacji, które naprawdę coś dają.

    Mam jedną prośbę. Chodzi o zestawienie obsługiwanych samochodów przez Autobossa V30. Ma może ktoś takie zestawienie?
  • #102
    Hawaj123
    Level 13  
    Alien19999 wrote:
    Koledzy właśnie o to chodzi. Ja chcę legalny interfejs. Po wypowiedziach jestem raczej za kupnem V30. Kontaktowałem się z nimi i mają u mnie + za obsługę klienta.
    Na pewno przed kupnem poproszę ich o demonstrację. Mam Fiata palio 1,6 16V, z którym nie wszystkie testery sobie radzą (wtyk 3 pin).
    Z tego co widzę to V30 robi dużo aktualizacji, które naprawdę coś dają.

    Mam jedną prośbę. Chodzi o zestawienie obsługiwanych samochodów przez Autobossa V30. Ma może ktoś takie zestawienie?


    Wklejałem ostatnio linka do obsługiwanych aut, ale wkleję jeszcze raz

    http://www.autoboss.net/en/Pro_FunList_v30_EN.asp
  • #103
    Wlodarski
    Level 10  
    Wlodarski wrote:
    Witam,posiadam testery:Launch431Diagun,Tech2,natomiast zastanawiam się jeszcze nad głowicą VAS 5054A .Jestem początkujący w diagnostyce samochodowej dlatego proszę o opinie czy warto dokupić do tego co mam tą głowicę.Launch np.też całkiem nieźle sobie radzi w grupie Volkswagen,ale chodzi mi głównie o to co można zrobić tą głowicą czego nie zrobi Launch.Pozdrawiam.


    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć,co można zrobić głowicą VAS 5054A,czego nie można zrobić diagunem?Czy np.można zaprogramować nowy klucz do aut grupy volkswagen?
  • #104
    rafels666
    Level 10  
    matiss wrote:
    Quote:
    A moim zdaniem jest co porównynwać cena ,cena i jeszcze raz cena , można kupić x431 plus lexie ,op-coma,vasa , ids, examiner, oczywiście wszystko made in china i za 9 tys. ,które trzeba zapłacić za v30 , masz 1 dobry uniwersal i kilka serwisówek . Moim zdaniem cena v30 zdecydowanie nie jest adekwatna do możliwości tego testera.

    ...i życzę powodzenia w wypadku kontroli. Legalny V30 jak i Launch kosztuje w Polsce 9-10tys. A myślałem że elektroda nie toleruje piractwa, jednak się pomyliłem...

    Tak jak wspomniał poprzednik, 80% postów jest autorstwa sprzedawczyków którym kiepski towar zalega na półkach więc jeśli chcesz znaleźć tester dla siebie to dokładnie sprawdź każdy sprzęt i wybierz najlepszy, proste.


    Zarówno Launcha jak i V30 mogę sobie kupić zarówno w Polsce jak i w Maroko , i trudno będzie udowodnić , że jest to nielegalny sprzęt to po 1 , po 2 zarówno lexia ,op-com, jaki vas bez softu są sprzetem legalnym .Widziałem v30 i dalej twierdze , że nie jest to sprzęt warty tej ceny , za 5 tys. jasne że tak , dlatego tym ,którzy znają j.angielski polecam v30 dużo taniej z ebaya....

    Wydaję mi , że jak za samo tłumaczenie aktualizacji firma z żywca żąda zbyt wiele pieniędzy , dużo lepiej jest dołożyć 3 tys. i kupić gutmana.
  • #105
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Alien19999 wrote:
    Koledzy właśnie o to chodzi. Ja chcę legalny interfejs. Po wypowiedziach jestem raczej za kupnem V30. Kontaktowałem się z nimi i mają u mnie + za obsługę klienta.
    Na pewno przed kupnem poproszę ich o demonstrację. Mam Fiata palio 1,6 16V, z którym nie wszystkie testery sobie radzą (wtyk 3 pin).
    Z tego co widzę to V30 robi dużo aktualizacji, które naprawdę coś dają.

    Mam jedną prośbę. Chodzi o zestawienie obsługiwanych samochodów przez Autobossa V30. Ma może ktoś takie zestawienie?


    Co do fiata to bym z tym nie podchodził już lepiej euroscana za 200 zł kupić i FiatEcuScan za 100 zł
    Chyba więcej zdziałasz niż v30 a wydasz z 500 zł

    To nawet starego fiata bravo 1.4 nie ruszy normalnie śmiech na sali żeby sprzęt za 9 kawałów fiata z 96 r nie robił.

    Tez szukałem czegoś do fiata ale to się nie dadaje.
  • #106
    Alien19999
    Level 11  
    spokojnie zanim kupię V30 na pewno zaproszę ich na demonstracje jak nie przejdą fiata to nie mamy o czym gadać.
    Nie kupie sprzętu za 9tyś jak fiata nie ogarnia wole dołożyć kasę na coś lepszego.
  • #107
    matiss
    Level 12  
    Quote:

    Przypominam, że temat nie tyczy się pojedynku X431 vs V30.
    Proszę pisać też o innych sprzętach.


    Bo to w sumie dwa najbardziej popularne testery plus trzeci ale już mniej uniwersalny CDiF 2.

    Wystarczy tylko odblokować zablokowany temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1341281.html i na pewno forum byłoby czytelniejsze, przynajmniej według mnie.
  • #108
    ele5
    Conditionally unlocked
    Mam pytanie,czy w X431 lub V30 zdarzają się wtopy w parametrach? Np. Temp cieczy -235 st,.C????? Albo błędy z błędnym opisem??? Posidam inny niz te, tester,więc pytam?
  • #109
    Hawaj123
    Level 13  
    ele5 wrote:
    Mam pytanie,czy w X431 lub V30 zdarzają się wtopy w parametrach? Np. Temp cieczy -235 st,.C????? Albo błędy z błędnym opisem??? Posidam inny niz te, tester,więc pytam?



    W v30 się kilka razy zdarzyło - nie pamiętam przy jakim aucie, ale parametry z kosmosu były (chyba fiat lub peugeot), ale ostatnio mnie miło zdziwił - bo ładnie korektę licznika zrobił w vw golf 4, a pamiętam że w kilka innych autach próbowałem i tak zwana dupa:)
  • #110
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Jaka jest różnica miedzy oryginalnym tech2 a Vetronix tech2 z chin ?
  • #111
    User removed account
    User removed account  
  • #112
    Krzzysiek1981
    Level 13  
    Można używać tego vetronixa tech2 legalnie w warsztacie ? PO 12 miesiącach vetronix sie nie zepsuje i nie pójdzie do kosza.
  • #113
    autoelektro3
    Level 2  
    Masz racje


    hercules232 wrote:
    Witam
    LEXIA-PROXIA można kupić w citroen Polska. Kosztuje 2400zł
    Trzeba do nich napisać pismo. Według derektywy GTO są zobowiązani sprzedac.

    Program ich kosztuje 800zł jest kiepski dla warsztatów nie zeszonych został bardzo okrojony. trzeba kombinować

    Dodano po 10 [minuty]:

    IDS mozna kupić w US strona motocraft kosztuje 2200$ programik 800$
    i jest legalny ford Polska ma jedynie prawa autorskie do tłumaczenia. Więc po ANG. całkowity legal
    ps mozna kupić także w Polsce w legalu.
    Chinskich IDS nie polecam wysypuje sie, nie ma go kto naprawiac -nie nadaje sie do naprawy
    Podróbka launcha działa 12-18 miesięcy i sie psuje nikt tego nie naprawia szkoda
    6000zł na gx3
    Z chinskich działa Clip, Lexia,
    Chinska Stradiagnoza wysypuje się multiplekser naprawia to człowiek w Opolu koszt 500zł ps w orginalnych też psuje się multiplekser

    GT! nie testowałe prosze o porade



    Orginalny clip w serwisie renault kosztuje 6000-7000 zł Trzeba napisac pismo do Renault Polska po trzech miesiącach dają odpowiedz pozytywna programik trzeba kombinować

    Lub mozna kupić w firmie SPX Zywiec w całości z dostępem do internetu koszt około 28tys zł



    Jeśli chodzi o skaner AUTEL MaxiDAS DS708 jest bardzo dobry nawet lepszy od Launch x431 tyko ANG. W US kosztuje 1300$ i jest bardzo popularny daje rady znam ten tester od 2 lat i w Angli na nim pracuje ma dużo zalet

    --jest szybki
    --wifi sam aktualizuje sie przez internet
    --aktualizacje są za darmo przez 2 lata
    --ma skopiowane jądra programów serwisowych cliap lexie star itd inteligent mut3 consul gt itd ps tą firme pare raży oddano do sądu ale bez efektu
    --te marki które ma w menu robi jak serwisówki imo itd
    --dotykowy ekran



    W moim 15 letnim doświadczeniu z diaskopami klasyfikuje je następująco

    nr 1 MAXIDAS DS 708 dobra cena i duuuuuuużo robi
    nr 2 Launch x431 tylko w ang. cena ok i dużo robi, podróbki odpadają
    nr 3 tester magneti marelii koszt 7000zł to samo co Texa brakuje jedynie schematów opisów itd
    nr 4 SOLUS PRO Kosztuje 13000 robi dużo, aktualizacja nie droga i bardzo dobrze rozwiązana
    nr 5 TEXA Cena duża, aktualizacja droga i sie płaci za każdy rok, a jest to prawie magneti
    nr 6 KTS za swój abonament chociaż do aut niemieckich bardzo dobry, tylko w tych autach wyprzedził go AUTEL MaxiDAS DS708
    nr 7 CDIF ps ostatnia aktualizacja nawet ok
    nr 8 Multidiag ACTIA nie komunikuje się zł doblo 2006r vectrą C 2004 i mercedesa S 200lr i kiepsko robi auta


    Z innych testerów nie korzystamy

    ps planuje kupić delphi macie jakąs opinie



    masz racje robiłem ds 708 i jestem zachwycony komunikuje się i pokażuje prawdziwe parrametry

    nie pokazuje pierdół tak jak launch i autobossa one sie komunikuja ale zawsze pier. pokazują
    ostatnio podłączyłem lagune pokazuje mi uszkodzony wtrysk a jest uszkodzony czujnik położenia wału ten lauch i autoboss są do d..... popłynalbym bym na tysiaka a auto nadal popsute

    dobrze że od kolegi pozyczyłem ds708 zrobił auto rewalacyjnie

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    Hawaj123 wrote:
    ele5 wrote:
    Mam pytanie,czy w X431 lub V30 zdarzają się wtopy w parametrach? Np. Temp cieczy -235 st,.C????? Albo błędy z błędnym opisem??? Posidam inny niz te, tester,więc pytam?



    W v30 się kilka razy zdarzyło - nie pamiętam przy jakim aucie, ale parametry z kosmosu były (chyba fiat lub peugeot), ale ostatnio mnie miło zdziwił - bo ładnie korektę licznika zrobił w vw golf 4, a pamiętam że w kilka innych autach próbowałem i tak zwana dupa:)


    tak bardzo często zwłaszcza w europie do europy lepiej je omijaj nie kupuj
  • #114
    matiss
    Level 12  
    Quote:
    masz racje robiłem ds 708 i jestem zachwycony komunikuje się i pokażuje prawdziwe parrametry

    nie pokazuje pierdół tak jak launch i autobossa one sie komunikuja ale zawsze pier. pokazują


    Zdecyduj się czy masz w końcu Launcha czy Autobossa...
    Jaja sobie robisz człowieku? Porównujesz tester jakim jest Launch z ponad 10 letnią tradycją czy Autobossa V30 który w Polsce jest od 5 lat z takim gniotem który od półtora roku jest nie udolnie robiony (a raczej podrabiany z innych testerów) na kolanie przez garstkę chińczyków którzy na przykład dają w zestawie wtyczkę do Fiata ale nie potrafią już sklonować softu do niego, bo takiej kategorii nie znalazłem...
    Za oprogramowanie do V30 jest odpowiedzialny koncern SPX ten który stworzył np serwisówkę Clipa do renówek czy Techa do Opla, za Launchem znów lata doświadczenia a za tym Autelem? chyba Triada.

    Nick hercules232 jak się później okazało jest identyczny z tym który sprzedaje te "wypasione" DS 708 które "duuuuuuużo robi " na Allegro więc Twoje wypowiedzi w stylu "masz racje robiłem ds 708 i jestem zachwycony komunikuje się i pokażuje" to albo samozachwyt bo jesteś tą samą osobą pod innym nickiem albo silny efekt placebo i tester widziałeś tylko na JU TIUBIE gdzie gość skanuje Toyotę przez OBD a odświeżanie wykresów jest żałosne... kpina.

    Jakoś w połowie roku przy zakupie testera oglądałem u kogoś ten Twój skaner OBD i generalnie wart jest tyle co inny skaner OBD czyli parę stówek, jeśli jest ktoś z okolic Warszawy i miał wątpliwą przyjemność zakupienia tego Autela to zapraszam na porównanie możliwości i szybkości z moim Autobossem V30 a całość nagram kamerą i na forum opublikuję bo w "gębie" to na tym forum każdy mocny a klawiatura przyjmie każdą bzdurę.
  • #115
    User removed account
    User removed account  
  • #116
    krzych2011
    Level 1  
    Witam
    Jestem nowy na forum. Czytam, czytam i mam coraz większy zamęt. Prowadzę warsztat samochodowy i usługi pomocy drogowej, assistance, naprawy na drodze itp. Mam zamiar nabyć w drodze kupna tester diagnostyczny. Polecają mi BrainBee b-Touch ST-9000, Solusa Pro lub Lunch x431. Co wybrać?
  • #117
    gucio952
    Level 2  
    Koledzy mam pytanko, posiadam warsztat mechaniki pojazdowej i chciałbym dodatkowo zająć się elektroniką. Mam ok. 10000zł do wydania i myślałem o vcds ( firmy ad.ko) 1700zł, op-com (ad.ko) 3000zł, clip renault (ok 1000zł), lexia (ok 1000zł), oscyloskop stacjonarny lub przenośny, myślałem o uni-t 81, ale rozważałem też zakup jakiegoś stacjonarnego hanteka, mpps ok 1000zł, programator cos a'la vp-480 albo labtool-48uxp. Zastanawiałem się nad zamianą op-coma na launcha x431 diagun, bo będę miał dziurę w japończykach oraz fiatach, bmw i MB. Będę zajmował się kodowaniem kluczyków, modułów, korekcja liczników, kasowanie błędów, inspekcji, immobilizery itp :/ P.S.Wie ktoś może gdzie i w jakiej cenie można dostać fejs do fiata 2.0?
  • #118
    gucio952
    Level 2  
    Nikt nie potrafi doradzić? Więc który diagun jest legalny?
  • #119
    maddob
    Level 11  
    Koledzy czytam i czytam... i czasami zaklnę sobie pod nosem ale i czasami pokiwam przytakujaco głową. Przyznam się sam handluję chińszczyzną ale mam już trochę doświadczenia w tym temacie...
    Sprzęt typu DIAGUN, V30 ( dostępne na alldrogo ) to są wersje azjatyckie przystosowane przez podwykonawców ( tak, chińczycy też to stosują ) do pracy na europejskim sofcie ( bez wiedzy zleceniodawcy ). Są też tzw. kopie robione z podzespołów zgodnych z oryginalnymi lecz bez należytej kontroli jakości i są one średnio o 30% tańsze w zakupie niż te z "oficjalnych" fabryk. Koszt zakupu DIAGUN'a dobrej jakości to wydatek rzędu 760 - 800USD, koszt zakupu kopii to wydatek pomiędzy 520 - 610USD. Do cen należy doliczyć CŁO i VAT. Ja już się "przejechałem" na tzw "super price", gdy w ubiegłym roku musiałem odesłać na GW 7 sztuk DIAGUN'a i 46 LEXIA do Chin :) W Chinach produkują i kopiują wszystko - ale też każdy towar ma kilka cen w zależności od jakości wykonania...
    LEXIE można kupić za 59USD ale i za 140USD to samo tyczy się VAS'a cena od 73USD do 180USD... MB STAR C3 179USD - 360USD - zgadnijcie czym się one różnią. Najśmieszniejsza jest cena ELM327 marnej jakości - 7USD :) Niestety większość na alledrogo stara się zarobić jak najwięcej - ich wybór. Szkoda tylko, że tracą na tym kupujący... i opinia o chińskim sprzęcie, który może nie jest idealny ale wystarczający dla wielu z Was. Nie pytajcie mnie jaki mam nick na alledrogo... powiem tylko tak, płacę drożej ale teraz już śpię spokojnie.

    p.s. polityka każdej firmy jest taka, żeby sprzedawać jak najdrożej to samo tyczy się LAUNCH'a i AUTOBOSS'a... trudno żeby zachęcali do zakupu po za oficjalną siecią dealerską :)
  • #120
    User removed account
    User removed account