Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny 2010 - co wybrać. Opinie i recenzje.

niemco 04 Mar 2010 09:21 10410 515
  • #241 04 Mar 2010 09:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • CControls
  • #242 04 Mar 2010 15:06
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #243 04 Mar 2010 17:15
    Cafisio
    Poziom 2  

    W takim razie co moglibyście poradzić na rozpoczęcie działalności? Chciałbym zajmować się głównie Fordem.

  • CControls
  • #245 04 Mar 2010 17:37
    Cafisio
    Poziom 2  

    Do IDS'a potrzebuje VCM'a lub WDS'a. Czy kupując używanego WDS'a na allegro można z niego legalnie korzystać?

  • #246 05 Mar 2010 05:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #247 05 Mar 2010 21:23
    misiozol
    Poziom 29  

    Witam chciałem zacząć robić kodowanie immo w samochodach rożnych marek zastanawiałem się na początek nad aukcjami popularnym polskim serwisie aukcyjnym nr 931412685 albo 936749353 ale nie mogę się zdecydować co ma większe możliwości i co mi się bardziej przyda każde rady będą mile widziane nawet wskazanie innego sprzętu ,a nie chce dublować możliwości bo mam KTS520 oraz VAG-a i Tech2 bez CAN

  • #248 06 Mar 2010 11:00
    gregorianin
    Poziom 27  

    Obydwa urządzenia robią inną robotę, SBB robisz dopisywanie i usuwanie kluczy z pamięci, zapisywanie transponderów czystych czasem nawet jeśli nie posiadasz oryginału (ostatni klucz lub transponder zgubiony), kopiarka to kopiarka. Nią jak zrobisz klucz to nie trzeba nic mieszać w aucie (dodawać nowego) bo jest on rozpoznawany jako oryginał, czyli kluczyk nr n jest dalej rozpoznawany jako ten pierwszy. Wszystko zależy co chesz robić, ale najlepiej mieć dwa takie ustrojstwa.

  • #249 06 Mar 2010 18:53
    misiozol
    Poziom 29  

    A może coś polecisz innego co by połączyło możliwości obydwu, tak myślałem ze te urządzenia sie raczej będą uzupełniać.

  • #250 08 Mar 2010 01:57
    Tomecki30
    Poziom 10  

    DEC SUPERSCAN II poczytałem troszkę o tym sprzęcie no i wychodzi na to że "żabojady" robi naprawdę super, ale chciałbym aby się ktoś wypowiedział na temat tego sprzętu najlepiej z własnego doświadczenia.

  • #251 11 Mar 2010 22:52
    mory1971
    Poziom 9  

    mory1971 napisał:
    witam,czy istnieja jakies programy oraz interfejsy do diagnostyki silnikow caterpillar oraz deutz..?


    czy zna ktos odpowiedz na moje pytanie ?

  • #252 12 Mar 2010 03:31
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Caterpillar 261-3363 wireless comunication adapter (WCA)
    z oprogramowaniem CatET

    Deutz Interface HS light z oprogramowaniem SERDIA

  • #253 13 Mar 2010 23:18
    rafels666
    Poziom 9  

    Panowie czy pracował ktoś z was na ethosie firmy sun??

  • #254 13 Mar 2010 23:25
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #255 14 Mar 2010 00:18
    jokersmile55
    Poziom 13  

    Sprzęt z pewnością wart uwagi ze względu na cene i uniwersalność.
    Miałem okazję testować na M-B, BMW, VAG, Toyocie, Lexusie i Fordzie.
    ''Silniejszy'' jest vantage pro że nie wspomnę o solusie.
    Ceny niestety już mniej osiągalne.

  • #256 14 Mar 2010 12:45
    _mileq_
    Poziom 9  

    Witam serdecznie !!!

    Jak większość tutaj poszukuję porady jaki kupić sprzęt diagnostyczny !!!

    Posiadam zakład mechaniczny specjalizujący się w naprawie zawieszeń:
    *naprawa zawieszeń,
    *układów - kierowniczych, hamulcowych, napędowych (wymiana półoś, przegubów)
    *komputerowa geometria kół
    *drobne naprawy, wymiany płynów

    Moimi klientami w dużej mierze są komisy (auta po naprawach, drobnych przygodach,) samochody raczej chodliwe: japońce, niemieckie od 2000 roku wzwyż.

    Mam zamiar kupić urządzenie diagnostyczne do 12 tysięcy, bez abonamentu (z abonamentem nie zarobi na siebie - nie będzie to moje główne źródło dochodu) które przede wszystkim będzie kasować błędy:
    - inspekcji serwisowych czyt. olejowych, klocków hamulcowych
    - systemu abs, esp, poduszek powietrznych (crash data też)
    - kluczyki, immo.
    bardzo ważne !!!
    aby miało coś takiego jak CENTROWANIE KIEROWNICY ESP (położenie kąta skrętu kierownicy)


    !!!UWAGA!!!
    nie naprawiam silników, nie mam zamiaru zagłębiać się w takie rzeczy jak diagnostyka silnika, wtrysków, pomp, kątów wtrysków itp.
    nie znam się - zostawiam to dla fachowców!!!


    po przeczytaniu 30 stron lektury wybór padł na LAUNCHA X431 - w miarę uniwersalny i ma dużo wtyczek w zestawie
    ale teraz mam już duże wątpliwości czy nie lepszy byłby AUTOBOSS V30
    a może reflex4130.

    Bardzo proszę o porady i wszelkie podpowiedzi.
    W tej chwili skłaniam się ku AUTOBOSS V30.
    Gdzie polecacie kupno takiego testera - mowa była o braku profesjonalizmu u niektórych importerów.
    Z góry dziękują za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam forumowiczów.

  • #257 14 Mar 2010 21:16
    get_uppa
    Poziom 10  

    Tak więc co do Autobossa, to powinien na Twoje potzreby wystarczyc, choc nie posiada on funkcji czyszczenia crash-daty, bo tego (w wiekszosci aut) nie robi zaden tester uniwersalny (czyba ze w najnowszysch autach).
    Co do centrowania kierownicy ESP nie uzywalem tej funkcji w autobossie zbyt czesto, ale takowa zazwyczaj isnieje. Immo tym nie przekodujesz (chyba tylko w niektórych VW sie uda), kluczyki czasami zakodujesz, a bledy pokasujesz...
    Autoboss nie jest bardzo zaawansowanym sprzetem diagnostycznym, 90% dagnostyki robi raczej po łebkach, ale sie czasami postaraja i potrafia zaskoczyc
    naprzyklad ostatnio skasowalem crash-date w MB sprinterze model 906, ale to dla tego, ze maja one juz nowe sterowniki SRS, ktore info o wypadku traktuja jako zwykly blad i taktez go autoboss kasuje :)
    Innymi slowy niepolecam do tego typu dzialalnosci
    Pozdrawiam!

  • #258 14 Mar 2010 21:49
    rafels666
    Poziom 9  

    Motronic napisał:
    Powiem prawdę, że sam się nim interesuję, podobnie jak Solus Pro. Sprzęt występuje też pod marką Bahco, nie tylko Snap-on.
    Niezły, bo mały, jak trzeba gdzies poza warsztat wyskoczyć.
    Jedna z firm, bodaj Fota udostepnia go do warsztatów na testy, możesz sobie wziąć, przetestowac, pasuje co to kupujesz, niep asuje to oddajesz.

    Dzięki z info napewno zgłosze się do nich, przetestuje i napisze coś więcej.

  • #259 15 Mar 2010 15:23
    naati69
    Poziom 2  

    Witam wszystkich prowadzę sobie mały warsztat i jak narazie robię centralne zamiki auto alarmy, rozruszniki i alternatory. Chce poszerzyć działalność i na ten cel dostałem 20 tyś i chciałbym kupić urządzenie do diagnostyki tak do 15 tyś zastanawiam się nad Launch x431, St 6000, CDiF/2 doradzcie mi co wybrać?? nie chce zagłębiać się w serwis silnika tylko elektronika ABS Air Bag, kasowanie instekcji itp.
    może coś innego polecicie tylko musi być po polsku bo u mnie ang kuleje i w pełni legalne. Prosze o porady i z góry dzięki. pozdrawiam

  • #260 15 Mar 2010 19:25
    rafels666
    Poziom 9  

    naati69 napisał:
    Witam wszystkich prowadzę sobie mały warsztat i jak narazie robię centralne zamiki auto alarmy, rozruszniki i alternatory. Chce poszerzyć działalność i na ten cel dostałem 20 tyś i chciałbym kupić urządzenie do diagnostyki tak do 15 tyś zastanawiam się nad Launch x431, St 6000, CDiF/2 doradzcie mi co wybrać?? nie chce zagłębiać się w serwis silnika tylko elektronika ABS Air Bag, kasowanie instekcji itp.
    może coś innego polecicie tylko musi być po polsku bo u mnie ang kuleje i w pełni legalne. Prosze o porady i z góry dzięki. pozdrawiam
    Jeśli po Polsku to Laczek od razu odpada..., co dla Ciebie znaczy elektronika i air bagi??crash data?? kodowanie kluczyków??

  • #261 15 Mar 2010 20:32
    Przemek_S
    Poziom 10  

    Mam pytanie dotyczace laczka. Czy az tak ciezko jest z jezykiem polskim? I czy ktos z obecnyc na forum przy komunikatywnej znajomosci angielskiego kupił sobie laczka i czy na poczatku było bardzo cieżko?

  • #262 15 Mar 2010 22:50
    naati69
    Poziom 2  

    nie za bardzo rozumiem o co pytasz ale chodzi mi o usuwnie błędów tych wymienionych sterowników i jaki sprzęt będzie do tego dobry

  • #263 16 Mar 2010 08:34
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #264 16 Mar 2010 14:12
    Przemek_S
    Poziom 10  

    Motronic napisał:
    Nie jest ciekawie z polskim tłumaczeniem, posłużę się przykładem- wiesz co to woreczki powietrzne? Wiesz, nietrudno się domyślić, ale wiesz co to jeleń świateł w BMW?
    A widzisz, to przełącznik pod kierownicą.
    W mercedesie też jak wchodzisz do menu wyboru sterowników to masz "lewy kąta skrętu" "prawy kąta skrętu", a chodzi o to po której stronie jest kierownica.
    Takich smiesznostek, ale utrudniających pracę jest więcej.




    dzieki za wytłumaczenie. chyba bedzie lepiej pouczyc sie angielskiego. czy jest może sprzęt godny polecenia podobny do launcza?

  • #265 17 Mar 2010 08:34
    888kf
    Poziom 12  

    Poważnie myślę nad zakupem Cdif2. Powiedzcie czy warto brać tę wersję z oscyloskopem czy lepiej mini i jak się on sprawuje z autami europejskimi (francuskie, opel, bmw, merc, ford,). Myślałem jeszcze nad Lanchem Diagunem. A może lepiej kupić u viakena kilka tańszych fejsów dla różnych marek (tylko brak do francuzów).

  • #266 17 Mar 2010 08:38
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #267 17 Mar 2010 11:49
    888kf
    Poziom 12  

    Motronic, mógłbyś trochę rozwinąć swoją wypowiedź, uzasadnić i polecić coś lepszego. Jestem poważnie zainteresowany kupnem i czytałem trochę po forach to ludzie są raczej zadowoleni z cdif.

  • #268 17 Mar 2010 16:21
    antonio7500
    Poziom 10  

    podpinam się pod temat bo również chce kupić sprzęt diagnostyczny do 15 tyś i jak narazie wybór pada na CDiF\2 z tego z wyczytałem to dużo plusów bo polski bo cały czas są uaktualnienia na podstawie raportów, także starają się każdą dziurę uzupełnić. proszę o konkretną opinie na przykładach tego sprzętu :) a co powiecie o ethosie jak się spisuje??

  • #269 18 Mar 2010 22:29
    Andrzej_quattro
    Poziom 2  

    Witam. koledzy potrzebuje opinii nt urządzenia diagnostycznego do komunikacji z samochodami ciężarowymi. co wybrać? co myślicie o texa truck txt 90 lub czy lepiej delphi ds 150 czy tez inny ds(150-550) z oprogramowaniem heavy duty ? może ktos z was jest użytkownikiem któregoś z urządzen?? prosze o pomoc

  • #270 21 Mar 2010 15:18
    henek155
    Poziom 12  

    kilka słów o st 6000
    jestem posiadaczem St 6000 od pół roku,niedawno zaktualizowałem najnowszą baze ver.101
    mimo że w tym testerze występuje mnóstwo pozycji (ja mam pakiet z azją) to w niektórych zakładkach w st 6000 (czytaj połowa) jest dostępna diagnostyka tylko przez protokół EOBD czyli nie połączymy się z żadnym sterownikiem prócz silnika (o ile połączymy się wogóle z tym silnikiem to zdołamy tylko zobaczyc kody błedow i je wykasować. Moim zdaniem to taka diagnostyka przez to EOBD nie powinna sie nawet nazywać diagnostyką bo ani poduszek ani parametrów bierzacych ani innych podobnych nic nie zdiagnozujemy. to te marki które w st 6000 mają jedynie ogólną diagnostyke EOBD mówie o osobówkach czyli:
    -ALPINA BMW
    -ASTON MARTIN
    -BENTLEY
    -CADILLAC
    -CATHERAM
    -CHEVROLET
    -CHRYSLER
    -CORVETTE
    -DAIHATSU
    -DAIMLER...
    -DE TOMASO
    -DODGE
    -DR
    -FERRARI (chociaż tester jest włoski to można sobie pomarzyć żadnego sterownika tylko jak w kazdej wymienionej marce EOBD tylko)
    -GREAT WALL
    -HUMMER
    -INFINITY
    -ISUZU
    -IVECO
    -JAGUAR
    -JEEP
    -KATAY
    -LAMBORGHINI
    -LOTUS
    -MAHINDRA
    -MARCOS
    -MASERATTI
    -MAYBACH
    -PGO
    -PORSCHE
    -ROLLS-ROYCE
    -SAAB
    -SANTANA
    -SHUANGHUAN
    -SSANGYONG
    -SUBARU

    o tych wyzej wymienionych markach to można zapomniec dodatkowo na nie wszystkie wystarczyła by jedna zakładka EOBD ale z drugiej strony ładnie wygląda lista samochodów które można podpiąć z tym że nie do końca

    Dodatko np.
    -HONDA (tylko niektóre modele można podpiąć reszta to EOBD,a spotkałem sie z accordem na wtyczke 5 i 2 pinową a w testerze wyskoczyło EOBD i kicha nici z podpięcia)
    -LAND ROVER (tylko niektóre modele robi)
    -LEXUS (stare modele robi,noew kicha tylko EOBD)
    -MAZDA (tylko niektóre modele robi)
    -MITSHUBISHI (tylko niektóre modele robi)
    -NISSAN (tylko niektóre modele robi)

    DODATKOWO
    ALFA ROMEO 166 nie można siępodpiąć pod skrzynjie automatyczną bo nie ma nawet zakładki,
    BMW e36 poduszek nie ruszy i sa jakieś błedy bo w wiekszośći bmw tych starszych po podpięciu i oglądaniu parametrów bierzących parametry obrotów szaleją

    to takie moje spostrzeżenia z użytkowania tego g...... sprzętu.
    mam nadzieje że komuś sie przyda to co naapisałem, a producenci ze poprawią chociaż troche bazę aktualizacyjną bo na razie to ani myśle go później aktualizować za 1000zł czy tam ile,bo wole kupić lepszy sprzęt. dodam też że można ten tester wzbogacić i diagnostyke ciężarowych ok 10 tys. zł i autobusów oraz oscyloskop za ok 4 tyś zł ale pewnie to wszystko jest g..... warte jak do osobówek co macie przykład powyzej.
    dodatkowo niektóre błedy nie są opisane i nawet kodu nie ma
    miałem taką sytuacje w lagunie 2 że wyskoczyły błędy:
    "bład nieoznakowany" i szukaj wiatru w polu,a na ktsie pokazało wszystko
    pozdrawiam henek155