Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2010 - co wybrać. Opinie i recenzje.

niemco 15 Nov 2009 10:44 16761 515
Tespol
  • #31
    auto-moto74
    Level 2  
    Witam ,wszystkich uczestnikow tego forum przed przeczytaniem tych wszystkich wypowiedzi mialem duzy dylemat na co sie zdecydowac czy auto-boss v30 albo launchx431 master a teraz to dopiero mam dylemat prosba o pomoc w wyboze sprzetu i uzasadnienie dlaczego ten anie drugi (jestescie profesjonalistami) i prosze o nie kierowanie sie tym ze mam tego i on najlepszy ,obecnie pracuje na auto-diagnos jest spoko ale szukam czegos dla siebie(auto-diagnos to sprzet warsztatowy)ktory by uzupelnial wyzej wymieniony z gory dziekuje
  • Tespol
  • #32
    darek640
    Level 14  
    Witam.
    Też szukam wiadomości na temat testera WOW wirtch wiem jedynie że dobrze chodzi na francuzach ale mnie interesuje najbardziej adaptacja pompy do forda i wtryskiwaczy delphi .Jaka morze być cenatego cacka.
  • #33
    ga880
    Level 11  
    czyli ogolnie nie polecacie cdif-a??
  • #34
    carsmot
    Level 19  
    co do WOW-a to o jakie kodowanie pompy ci chodzi ? W TDCI czy TDDI ? Wtryskiwacze koduje bezproblemowo , pompa w TDCI raczej sie nie da, pompa w TDDI nie da rady , Fordy ogolnie robi ładnie , VAG bardzo ładnie, francja 4+, opel 4+, włochy 4, mercedes zależy od modelu (im nowszy tym lepiej) chociaz A169 bardzo średnio, BMW dość dobrze, Volvo dosyć dobrze,Japończyki i azja baaardzo średnio, ogólnie dosyc dobrze do diagnostyki ale jest to urządzenie uniwersalne ,następny etap to już serwisówki .
  • Tespol
  • #35
    carrot
    Moderator of Cars
    Ga880, używam cdifa na co dzień, wiadomo, że po uniwersalnym testerze nie można oczekiwać cudów, ale parę marek robi dobrze, rzekłbym nawet, że bardzo. Fiat, wszystkie silniki benzynowe ok, ale już z bravą jtd się nie połączyłem (może akurat felerne auto z ugnitą linią k). Francuskie robi świetnie, ale tylko nowsze (megane, laguna II espace II, peugeot od 206, C5). Z dwoma clio I 1,2 i 1,8 stare, kwadratowe złącze ni chu.. . Do grupy VW nawet nie podłączam, bo szkoda czasu, pokazuje połowę tego co powinien, albo wcale (ale mam vag-a, więc mnie to wali). Ople robi super, podobnie jak Daewoo, Chevroleta aveo, ale tylko z silnikiem Opla. BMW, nie połączyłem się z żadnym starszym od E46. Mercedes, to też loteria (a raczej porażka). Jeśli chodzi o japońce, to Nissan nieźle (micra, almera, primiera), Toyota rav4, yaris ok. Volvo, wczoraj robiłem S40, abs, zegary w ograniczonym zakresie, silnika 1,8 nie ruszył. To wszystko co powyżej napisałem tyczy się starego oprogramowania (09/2009), nowego na razie nie używam, bo już raz byłem czerwony jak burak, jak przy kliencie 10min programował się multiplexer, a potem soft się zawiesił, i kolejne 10min trwał downgrade do starej wersji.
    Zaletą cdifa jest roczny abonament, który kosztuje tylko 700zł i brak blokady urządzenia w przypadku nie opłacenia ww.
  • #36
    slawuski
    Level 11  
    Autokom wydaje mi sie że trochę przesadzasz odnośnie cdif mam go prawie od początku i wtedy to była katastrofa .W tej chwili nadal go używam mimo że mam vag.com, mega macs55, czy carman scan nie licząc innych pierdół.Cdif z aktualnym oprogramowaniem potrafi naprawdę zaskoczyć jeśli chodzi o francuzy ,ople ,fiaty . Można zapomnieć o diagnozie mercedesa ,japonii i ameryki choć są wyjątki.Pozatym ma oscyloskop(jednokanałowy),generator i inne funkcje w jednym nie musisz podłączać kilku urządzeń na raz i plątać się w kablach.Nie wiem co wymiata w lanchu jeśli chodzi o mercedesa.Porzyczałem go od kumpla dla porównania gdy czegoś nie mogłem ruszyć i pozytywnie mnie nie zaskoczył a tłumaczenie(którego lepiej nie używać) woła o pomstę do nieba .Ja w tej chwili kupowałbym serwisówki po kolei do każdej marki nawet chińskie jak padnie to niedrogo a oryginały bmw czy mercedes też się sypią .
  • #37
    berni_tcz
    Level 10  
    A co sądzicie o Gutman Mega Macs 55

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam zamiar kupić jakiś dobry sprzęt diagnostyczny zajmuje sie tylko VW możecie coś polecić ?
  • #38
    carrot
    Moderator of Cars
    Berni, do VW starszych VAG, do nowszych VCP (po can-ie) Link
  • #39
    tatran
    Level 10  
    Witam kolegów.
    1.Jakie różnice są między Bosch KTS 650 a 670?
    i czy warto dołożyć do 670?
    2. Do czego są kable UBOX 1 i 2 ? czy UBOX2 jest zgodny z 1?
    Czy KTS 650 i 670 korzystają z tych kabli?
  • #40
    paweltrapcia
    Level 1  
    tatran wrote:
    Witam kolegów.
    1.Jakie różnice są między Bosch KTS 650 a 670?
    i czy warto dołożyć do 670?
    2. Do czego są kable UBOX 1 i 2 ? czy UBOX2 jest zgodny z 1?
    Czy KTS 650 i 670 korzystają z tych kabli?



    670 to lepsza wersja "ulepszona 650 tka" jesli chodzi o interface ubox to wersja II smiga po canie i niemalze wszystko mozna zczytac a jedynka niestety nie, wiec jesli chodzi o interface to ubox 2 robi wszytsko co ubox 1 plus szyna can, a jesli chodzi o tester wiecej mozna zdzialac nowszym wiec 670.
  • #41
    tatran
    Level 10  
    Nie wiem właśnie co wybrać czy Launch X431 czy KTS 650.
    Z aktualizacją ESI do KTS nie ma problemu, a ile kosztuje kolejna aktualizacja Launcha po roku czasu??
  • #42
    wicher
    Level 11  
    koledzy co polecicie bardziej reflexa plusa czy może gp-100 pracuje ktoś na tym bardziej reflex przemawia bo większa firma a i motocykle diagnozuje nie wiem ile w tym prawdy prosze o jakies podpowiedzi później mysle jeszcze dokupic star diagnoze i launcha ale chciałem podziałac w ojczystym języku troche he he
  • #43
    tatran
    Level 10  
    a do grupy VAG co lepiej zakupić KTS 650 czy VAS 5052??
  • #44
    User removed account
    User removed account  
  • #45
    wicher
    Level 11  
    a jak diagun chodzi ma ktos może podobno ma byc 8 razy szybszy od poprzednika nie zawiesza się? wizualnie to extra cacko
  • #46
    tatran
    Level 10  
    Właśnie to jest ciekawe, po jakiego grzyba firma Launch wypuściła nową zabawkę DIAGUN. X431 chodzi na systemie Linux, który jest o niebo stabilniejszy i wydajniejszy niż Diagun na Windowsie. Po co żółtki mieszają ? może ktoś wie?
  • #47
    get_uppa
    Level 11  
    Witam!
    Chciałbym się z Wami podzielić następującą refleksją:
    3 miesiące temu jako początkujący, niewiele wiedzący, kupiłem taką zabawkę jak autoboss V30... od miesiąca jest dla mnie mało użytecznym "sprzętem", który zawodzi mnie praktycznie ZAWSZE gdy go naprawdę poptrzebuję... Jest to mocno nadmuchana przez tą firmę bańka mydlana, która dosyć szybko pęknie. Niby jakiś tam język Polski jest, ale to jest tylko taki "tłyt maltetindowy" bo w rzeczywistości 99% urządzenia jest po angielsku (swoją drogą ciekawy jestem co panowie z Daxpolu robią, żeby to się zmieniło...). Jeśli chodzi o obsługę samochodów, to zazwyczaj jestem w stanie zrobić niewiele mniej fejsikiem za 800zł, coć nie powiem, czasami mnie zaskoczy... (choć bardzo rzadko). Za te 11.000zł to mogłem kupić używanego KTSa i zrobiłbym jakieś 7x więcej i w dodatku całkowicie po polsku... Ogólnie NIE POLECAM zakupu tego urządzenia, chyba, że ma ktoś parę tysi do wywalenia w błoto... Jeśli ktoś chce coś zdziałać w dziedzinie diagnostyki samochodowej, to na pewno nie uda mu się za pomocą tego urządzenia...
    Pozdrawiam panów z DaxPol'u... Wspaniali fachowcy...(w dziedzinie wciskania ludziom kitu co to urządzenie potrafi)...
  • #48
    adam7009

    Level 39  
    Przesadzasz trochę,powiedz chociaż czego ci nie diagnozuje?Może za dużo oczekujesz od uniwersalnego sprzętu,lub nie potrafisz się nim posługiwac.
  • #49
    User removed account
    User removed account  
  • #50
    tatran
    Level 10  
    Właśnie się tego obawiam abym nie umoczył.
    Także bądź tak dobry i doradź. Bo już sam zgłupiałem.
    VAS raczej odpada, KTS sam nie wiem, golą tym abonamentem jak za mokre zboże, niby jest w sieci dostępny ESItronic ale do legalnej działalności strach coś takiego wgrywać na KTS. Chociaż pewnie większość tak ma to zrobione :D .
    A jaka jest alternatywa do KTS. może VCDS ?
    Może byśmy zrobili przynajmniej porównanie abonamentów do testerów dostępnych na rynku? bo tu także pogubić się można. TEXA,MARELLI,LAUNCH itp?
    Może zróbmy także podział sprzętu w zależności od tego jakie marki pojazdów dany sprzęt robi najlepiej, wtedy łatwiej będzie coś Nam z oferty wybrać, aby nie wdepnąć się w gówno.
  • #51
    Uli3xr
    Level 10  
    Witam aktualnie szukam programów InfoTech praz Autodata może ktoś wie z skąd porać te programiki ;)
  • #53
    lotnik1984
    Level 10  
    pawel2a6 wrote:
    Witam, chciałbym mieć w miare uniwersalne narzędzie tak więc zastanawiam się nad wyborem REFLEXA 4130 + CARMANA LITE, czy ktoś pracuje w takim zestawieniu? Czy ewentualnie poleciłby szukać czegoś innego np Mega Macsa 50 albo 55 -budżet na całość to 20 -25 tys
    Klientela głównie fiat, audi/vw i troche skośnookich


    Macs-em azji nie zrobisz, a za taką kwotę możesz kupić 50-tkę, albo 42 (bez multipleksera, ale dużo tańsze), słyszałem że Magneti Marelli wprowadziło nowe urządzenia dedykowane do azji: Asian Gold i Asian Connect(przystawka do PC).
  • #54
    User removed account
    User removed account  
  • #56
    Dudi2007
    Level 16  
    panowie czy ktoś z was pracuje używając urządzenia Car-Brain C-168 (carbrain)co mogli byś cie powiedzieć o tym sprzęcie
  • #57
    User removed account
    User removed account  
  • #58
    wicher
    Level 11  
    czy kolega wypowie sie na temat swoich testerów mianowicie st-6000 launch i reflex chodzi mi o auta z lat 1995-2005 głównie europa ale toyoty tez oraz dostawcze np iveco który z nich byłby najodpowiedniejszy? prosze o odpowiedz najtanszy z nich to launch a reflex i st 6000 to około 13 tys czemu w launchu nie ma iveco
  • #59
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W ST tyle co miałem z nim styczności to francuzy leżą i kwiczą.
  • #60
    User removed account
    User removed account