Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2010 - co wybrać. Opinie i recenzje.

niemco 08 Dec 2009 23:23 17463 515
Texa Poland
  • #61
    szopski
    Level 2  
    Witam wszystkich ... z góry sorki ... ale przeczytałem 26 stron i mam mętlik w głowie ... każdy pisze co innego, prawie na każdej stronie zdaża sie że jeden naskakuje na drugiego że jest sprzedawcą jednego lub drugiego urządzenia ... Do końca roku (czyli mi niewiele czasu zostało) musze kupić jakiś sprzęcik diagnostyczny najlepiej do 9000 zł. Nie znam sie na tym, nie bawiłem sie żadnym z urządzeń i na prawde potrzebowałbym opini fachowca, uzytkownika sprzętu ... nie sprzedawcy bo wiadomo co poleci (swój produkt).

    Myślałam i byłem zdecydowany na Launch X431 jednak po przeczytaniu tych wszystkich stron zastanawiam sie czy to bedzie ogólnie dobry wbór ...
    Zdaje sobie sprawę z tego, że jest to uniwersalny sprzęt i że nie bedzie miał 100% pokrycia, ale jednak chciałbym w takim razie kupić sprzęt, który będzie miał to pokrycie najlepsze żeby nie leżał bezużyteczny.

    Teraz zastanawiam sie jeszcze nad AutoBossem V30 (o ile dobrze pamiętam)

    Wady jakie mi sie rzuciły w oczy o LAUNCH X431:
    złe spolszczenie sam sie przełącza na angielski
    dużo podróbek
    stare urządzenie w nowej obudowie
    nie łapie sie nowych renault i merc

    Prosiłbym o jakąś konkretną odpowiedź co polecicie bo musze coś kupić na dniach w tym problem ... Cena tak jak napisałem najlepiej do 9000 zł
    Dzięki i pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #62
    janusz2008
    Level 33  
    Gdy by nie z dofinansowania, nigdy za te pieniądze nie kupił bym żadnego uniwersala od pośredników za ok,10kzł. Kiedy on kosztuje ok 2k zielonych, łatwo policzyć.
  • #63
    wicher
    Level 11  
    co z tymi launchami kupował ktos te wersje gx3 diaguna tez mozna kupic taniej ale nie ma polskiego doradcie czy warto kupic te z prywatnego importu czy moze od dilera w bydgoszczy oferuja osobno azji i europe we viakenie ful wersja doradcie cos
  • #64
    get_uppa
    Level 11  
    Quote:
    Quote:
    Witam!
    Chciałbym się z Wami podzielić następującą refleksją:
    3 miesiące temu jako początkujący, niewiele wiedzący, kupiłem taką zabawkę jak autoboss V30... od miesiąca jest dla mnie mało użytecznym "sprzętem", który zawodzi mnie praktycznie ZAWSZE gdy go naprawdę poptrzebuję... Jest to mocno nadmuchana przez tą firmę bańka mydlana, która dosyć szybko pęknie. Niby jakiś tam język Polski jest, ale to jest tylko taki "tłyt maltetindowy" bo w rzeczywistości 99% urządzenia jest po angielsku (swoją drogą ciekawy jestem co panowie z Daxpolu robią, żeby to się zmieniło...). Jeśli chodzi o obsługę samochodów, to zazwyczaj jestem w stanie zrobić niewiele mniej fejsikiem za 800zł, coć nie powiem, czasami mnie zaskoczy... (choć bardzo rzadko). Za te 11.000zł to mogłem kupić używanego KTSa i zrobiłbym jakieś 7x więcej i w dodatku całkowicie po polsku... Ogólnie NIE POLECAM zakupu tego urządzenia, chyba, że ma ktoś parę tysi do wywalenia w błoto... Jeśli ktoś chce coś zdziałać w dziedzinie diagnostyki samochodowej, to na pewno nie uda mu się za pomocą tego urządzenia...
    Pozdrawiam panów z DaxPol'u... Wspaniali fachowcy...(w dziedzinie wciskania ludziom kitu co to urządzenie potrafi)...


    Mam x431 reflexa v30 i st 6000 i lexie + clipa od kumpla .... i powiem tak....
    chłopie wez se meter gumy i p.... sie w glowe.
    nowe ople ... astra h corsa d tylko v30 boss... reszta padla...
    volvo s70 (dla przykladu) .... reflex silnik i poduchy ... x431 poduchy... abs silnik dupa st6000 dupa... V30 10 MODOŁÓW

    AZJA I USA- GDY PODEPNIESZ TEXE DELPHI REFLEX WIEKSZOSC SILNIKI PRZEZ OBD ROBIA... V30 WCHODZI W WIEKSZOSC MODUŁÓW ABS SLINKI KILMA BODY GEM NAVI ITP... PARKTRONIKI BLOKADY DYFRÓW... ITP
    Pewnie ze czasem przez citroena wchodzi sie do peugeota i alfe robie sie przez fiata ale... jak sie wie co sie chce da sie zrobic duzo... polski po poprawkach z ostatniego tygodnia spoko...
    w nawijajac do fachowcow na rynku, mam konkurencje która do mnie dzwonila i pytala jak podlaczyć KADETA 87!!!!!!
    lub gdzies na tym forum cytat "podlanczam zafire i niedziala..." drugi odpisuje "ja tez i niedziala" hahaha .. dobra ale jaki motor sterownik !! rocznik!! model!! sprawdziles gniazdo!! sterwonik zyje!! (fachowcy ze hej!!)

    AMATORKA WCHODZI NA RYNEK HAHAHA A FINANSUJE TO UNIA ... SZYKUJMY SIE NA POPRAWKI PO PSEUDO FACHOWCACH :))

    Dodano po 41 [minuty]:

    TO INNY CYTAT FACHOWCA!!
    Quote:
    Ktoś wcześniej pytał o Stardiagnozę. Oczywiście, że nie ma nic lepszego. Zastrzeżenia do klimatronika. Wyskakuje jakieś dosowskie okienko po angielsku



    TO JEST HHT!!!!!!!! JAK NIE WIESZ CO TO JEST NIE KUPUJ STARKI :)) SZOK :)


    Drogi kolego... widac jak bardzo sie zaglebiasz w te całe moduły pod które sie podlaczasz.... Spróbuj sobie poczytać parametry bieżące np w jakimś E211 270CDI sprzed 2004r, albo jakąś C203 220CDI albo inne tego typu auta... Można wchodzić dużo rzeczy, ale nie zawsze(a raczej zazwyczaj) są to jakieś bzdury, bądź po prostu brak parametrów. Jak Twoim jedynym zajęciem jest odczytanie błędów w silniku i skasowanie ich, to naprawdę "se wezme METER gumy i strzele w łeb" bo jak mam mieć do czynienia z takimi fachowcami jak Ty, to dziękuję bardzo....
    Najpierw spróbuj zagłębić się w zaawansowane ustawienia sterowników samochodu, a później wypowiadaj się na temat fejsika, jaki jest V30...
    Żenada... Pozdrawiam!
    P.S swoją drogą ciekawy jestem co ciekawego przyniosła nowa aktualizacja MB do wersji 6.5, poza kolejnymi, jakże istotnymi "usługami" kasowania inspekcji olejowej, które to miało miejsce przez ostatnie 3 aktualki... Pożyjemy, zobaczymy... A poza tym, to gdzie są te zapowiadane na koniec roku przeniesienia funkcji obsługi Francji z reflexa do autobossa?
    Pozdro dla wszystkich, którzy dali się nabrać! Jestem z Wami!
  • #65
    skaza6
    Level 11  
    romoo wrote:
    http://www.allegro.pl/item845782596_zestaw_interfejsow_do_citroen.html

    Co to jest bo sie nie spotkałem z tym jeszcze.


    Po wyglądzie powiem Ci tylko tyle, że w salonie podłączali mi takim samym Berlingo
  • Texa Poland
  • #66
    Hiub
    Level 11  
    Dawno nie byłem na tym forum ale to co tu się dzieje (dział opinie i recenzje), to jakiś jeden wielki syf...gdzie jest moderator? dawno temu ten dział komuś służył, był pomocny w wyborze itp. Dziś jeden wielki śmietnik.
    A wracając do tematu, pracowałem i pracuję na kilku urządzeniach i uważam ,że jeżeli tylko macie fundusze to warto zakupić w kolejności :

    1. Mega Macs 50 / 55
    2. Solus-Pro czyli Snap-On
    3. ST-6000
    4. Carman-Scan (auta azjatyckie)

    Jeżeli macie mniej kasy ratuje was tylko Launch (niestety bardzo słaby j. polski), za to bardzo rozbudowane możliwości diagnostyczne w autach azjatyckich, ewentualnie Sun Ethos do podstawowej diagnostyki bo podobno robi wszystko to co solus-pro tylko bez tzw. adaptacji a przecież nie każdy z tego korzysta.

    Nie zgadzam się z większością użytkowników tego forum odnośnie ,że taki super jest Launch, ok, jest fajny ale tylko jeżeli mamy mało kasy do wydania,taki np. Mega Macs czy Solus-Pro, Bosch KTS to urządzenia dużo lepsze od Launcha chyba pod każdym względem no pomijając cenę oczywiście.
  • #67
    autkom

    Level 17  
    Slawuski ma nieco racji co do zaskakiwania przez CDiFa. Na przykład można sobie powróżyć z fusów zamiast zobaczyć paramentry PSG16. Właściwie to jeśli masz aż tyle sprzętów to po co wogóle włączasz CDiFa ?
    A jeśli chodzi o Launch i Mercedesa to proszę mi wierzyć, że naprawdę wymiata. Ja wiem, że nie każdy zna języki i wie co robi , lub co chciałby zrobić. Ludzie nie rozumieją i krytykują chińczyków niepotrzebnie.
  • #68
    User removed account
    User removed account  
  • #69
    adam7009

    Level 40  
    Czy launch sprintera też robi modele 97-2000 ,poduszki ,abs itp..?
  • #70
    saron22
    Trucks specialist
    Witam!! Zastanawiam sie nad zakupem serwisowych testerow (2, moze 3) do samochodow ciezarowych. Od jakiegos czasu zerkam na alle... oraz na pewno zagraniczna strone i co chwila pojawia sie jakas nowa oferta. Stad wlasnie moje pytania:
    w jaki sposob rozpoznac oryginaly od chinskich podrobek??
    te sprzety ktore sie pojawiaja pochodza z prywatnego imprtu czy moze z ... ??
    jak to jest z legalnoscia tego sprzetu??
    jak jest pozniej z ewentualnymi aktualizacjami oprogramowania?? sa ludzie ktorzy sie tym zajmuja?? czy jest ewentualnie mozliwsc zakupu w ASO??
    itp, itd
    Przesledzilem dosc okladnie temat ale na w/w pytania niestety nie znalazlem odpowiedzi.
    Dla mnie jest cenna kazda uwaga i wskazowka. Interesuja mnie tylko samochody ciezarowe. Z gory dzieuje za pomoc. Pozdr
  • #71
    lotnik1984
    Level 10  
    Powinno się najpierw przetestować, zobaczyć możliwości testera, chyba że miałeś styczność z interesującym Cię egzemlarzem. Może się zdarzyć że trafisz na sprzęt niewiadomego pochodzenia(czyt. kradziony, wyniesiony z firmy), i wtedy może być problem z aktualizacjami, bo np. potrzebny jest numer seryjny urządzenia żeby pobrać aktualizacje. Chyba nikt jeszcze nie pytał na forum o testery do ciężarówek, życzę powodzenia, może ktoś inny pomoże.
  • #72
    tatran
    Level 10  
    A jak jest z diagnoskopem silników motocyklowych japońskich, co polecacie?
    w ogóle ktoś z was pracuje na czymś takim? może gutmann MO MACS 50?
  • #73
    cukiereczek00
    Level 11  
    kolego który szukasz coś do ciężarówek muszę cię zasmucić ale nie ma tak dużego wyboru w sprzęcie ja do osobówek ja dłuższy czas szukałem coś do autobusów i ciężarówek i z braku możliwości finansowych mogłem zainwestować max 20koła i dlatego wybrałem texa nie jest to wielkie cudo ale zawszy coś iveco jest całkiem nieźle młode auta jako tako ale większość do 2003 chodzi po kodach błędów migowych można spotkać wiele schematów ale nie wszystkie a z doświadczenie akurat te co potrzebujesz sa niedostępne ale niestety osobówki mają ten sam problem osoby które robią samochody wiedzą o co chodzi a mistrzowie teorii piszą to co słyszeli od znajomych i kolegów co nie ma nic wspólnego z rzeczywistością dlatego niestety trzeba dużo zdrowego rozsądku w interpretacji słowa pisanego na forach dyskusyjnych. pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  • #74
    saron22
    Trucks specialist
    cukiereczek00 dlatego ja wlasnie rozgladam sie za serwisowkami (zauwazylem ze nie zaznacylem tego wyraznie w poprzednim poscie). Co do testerow uniwersalnych to wiem ze z nimi bywa roznie a przewaznie to co jest akurat potrzebne to albo sie nie laczy albo cos innego. Bawilem sie jakis czas Jaltestem, potem ST 6000, widzialem tez MagnetiMareli i jestem zawiedziony mozliwosciami. Dlatego wlasnie stwierdzilem ze moze lepiej bedzie za ta kwote kupic 2 moze 3 testery serwisowe i miec pewnosc ze srawdze w 100% kazdy samochod danej marki jaki podjedzie. Reszta pytan jest nadal aktualna.
  • #75
    078pauline
    Level 1  
    witam klubowiczow ja stosuje urzadzenia diagnostyczne od paru lat i dla mnie najlepszym sa urzadzenia firmy snap-on nie warzne jaki ethos ,solus-pro, czy modus wszystkimi mozna podpiac sie prawie do wszystkich marek samochodow oczywiscie najlepszy z tych co podalem jest modus ale drogi ale warty tych pieniedzy
  • #76
    User removed account
    User removed account  
  • #77
    omeg
    Level 11  
    Witam! A co z tym autobossem? Czy ten sprzet naprawdę wart jest tych 9tys. czy po prostu jest to kolejny chwyt marketingowy sprzedawców. Jak wygląda kwestia języka polskiego w tym urządzeniu i czy naprawdę robi tak dużo jak zachwalają Panowie z Żywca?
  • #78
    sadek1979
    Cars specialist
    Witam koledzy czytałem już naprawdę wiele na temat różnych interfejsów i mam zaj....mętlik w głowie i już sam zaczynam wątpić w to co chcę . Prośba do Was koledzy o pomoc w doborze interfejsu do nowszych aut a mianowicie : brat kupił Audi A4 z 2005 roku i chcę abym znalazł mu jakiś sprzęcik do diagnozowania jego(i jak się uda to innych) auta (silnik i jego parametry , abs ,airbag itp). Ma na wydanie ok 500-700zł Co radzicie kupić ? Jeżeli macie jakiś namiar na taki sprzęt to prosiłbym o linka i radę Wiem że na alledrogo jest wiele ''wspaniałych i cudownych ''fejsów ale trzeba mieć jeszcze wiedzę której mi jeszcze brakuję Posiadam Vaga i daję nim sobie radę to i z czymś nowszym sobie poradzę . Pozdrawiam
  • #79
    User removed account
    User removed account  
  • #80
    sadek1979
    Cars specialist
    koledzy nie spodziewam się sprzętu co będzie robił wszystko nawet przysłowiowego lodzika ale mam coś takiego na myśli i prosiłbym o ocenę tego interfejsu http://www.allegro.pl/item863526369_interfejs_diagnostyczny_euroscan_2010_pl_can_usb.html i jak możecie też ten http://www.allegro.pl/item849461457_interfejs_euroscan_obd2_can_bluetooth_1996_2009_pl.html dziękuję za wszelkie oceny Nie mam warsztatu a głownie zależy mi na kasowaniu błędów i sprawdzenie np wydatku wtrysków , kodowania kluczyków , kasowania inspekcji Dodam że mam w tej chwili inwestora w postaci brata i do puki chcę kupić to trzeba mu ''pomóc''
  • #81
    User removed account
    User removed account  
  • #83
    ele5
    Conditionally unlocked
    Warsztat mam od 2 lat. Wczesniej robiłem u kogos!! Jak na razie to tylko amatorka Vag 4.9 Pl do tego opel tech 2 wiem wiem lipa i carsoft BMW. Jest kasa około 7000zł i mysle o czymś profesjonalnym niż dotychczas. Kolega z Bydgoszczy jest dystrybutorem X431 i to mi poleca ale niestety język to bariera! Jest spolszczenie ale podobno lipne..?? Wiec pozostaje CDIF2 lub Multi diag w walizce? Co wybrać???
  • #85
    User removed account
    User removed account  
  • #87
    User removed account
    User removed account  
  • #88
    Piotr520
    Level 23  
    Dziękuje za szybką odpowiedz.Znaczy kasa w błoto?Czujnik wału czy wałka lub sonda,nic się tym nie sprawdzi?
  • #89
    User removed account
    User removed account  
  • #90
    Piotr520
    Level 23  
    To musze przemyśleć sprawe.Niestety porządny oscyloskop to duży wydatek(a to tylko dla własnych potrzeb).Jeszcze raz dziękuje.