Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalWork SafetyMetalWork Safety
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny 2010 - co wybrać. Opinie i recenzje.

niemco 03 Jan 2010 22:33 15333 515
  • #91
    blayders
    Level 13  
    W listopadzie 2008 roku stanolem tak jak wiekszosc ludzi w tym temacie przed zakupek sprzetu do diagnostyki i tez pytalem sie ludzi na tym forum co kupic . Obecnie po ponad roku doswiadczen chce sie podzielic spostrzezeniami .

    1. EuroScan ATTINY do 2000 roku cena 200 zl - sprzet glownie uzywam do podlaczania sie do starych samochodow , glownie fiatow i spisuje sie w tym rewelacyjnie mam go do dzis , minus to laptop z dwoma portami com ja mam do tego celu fujitsu stylistyc 1000 kupiny za 180 zl .
    2. Vag KKL USB cena 100 zl - uzywam go bardzo zadko ale trzymam go .

    Teraz sprzed ktory zakupilem niestety albo stety w firmie daxpol.pl . Sa mi jeszcze dluzni jeden interfejs ktory serwisuja juz 2,5 miesiaca . Plus to kilka sprzetow jak na tamte czasy zalatwili mi dosc tanio .

    1. Launch x431 cena 6500 zl - robie nim wolswagena , japonczyki , amerykance i jak do napraw warszatowych spisuje sie rewelacyjnie czyli bledy , inspekcje , livedata .
    2. Renault CLIP 4900 zl orginal - co tu duzo mowic , nigdy mnie nie zawiod :)
    3. Lexia/PP2000 4500 zl orginal - poprostu bajka , przestrzegam przed klonami wysypuja sie na can'ie i moga zrobic niezly balagan .
    4. Ford VCM 5850 zl orginal - duzo mozliwosci , szkoda tylko ze przy przechodzniu miedzy opcjami mozna dostac bialej goraczki albo usnac ( czasami diagnozowanie moze potrwac nawet ponad godzine )
    5. Star2000 4200 zl bardzo dobrej jakosc klon - duze mozliwosci , niestety po 10 miesiacach padl ale ze jest gwarancja wiec nie ma takiego problemu tylko troche ta naprawa trwa zadlugo :( .
    6. OP-COM 700 zl z allegro - jak na poczatek wystarczy ale zdazyly sie bledy w diagnozie , zostal sprzedany . Powyzej 97 roku identyczne opcje co w Lanchu .
    7. Opel TECH2 7000 zl orginal uzywany - w zestawie mam oprogramowanie do opla , saab , isuzu , gm . Sprzet dziala rewelacyjnie . Dobrze dopupic 1-2 dodatkowe karty pamieci bo zmiana oprogramowania jest czasochlonna .

    Z interfejsow jakie planuje dokupic to orginalny VAS i orginal do nissana bo launch troche w tej marce kuleje .

    Szukam kontaktow w sprawie oprogramowania do powyzszych interfejsow poniewaz za rok , dwa to co mam bedzie za stare , plus kogos kto zna kody 4-cyfrowych do procedur w tech2 oraz kogos kto ma generator kodow do aktywacji oprogramowania do pp2000 . Mam nadzieje ze to co na pisalem komus to pomoze i znajdzie sie ktos kto mi tez pomoze .
  • MetalWork SafetyMetalWork Safety
  • #92
    DarekP 2008
    Level 10  
    Witam wsyzstkich mam pztanie odnośnie testera "Launch V Creader" wiem że to tanie siano ale czy to faktycznie potrafi czytać błędy w tych wszystkich autach tak jak podają jego sprzedawcy na Allegro np? i czy istnieje polska instrukcja do tego?? proszę o pomoc w jej odnalezieniu jeśli tak...
  • #93
    piechu64
    Level 13  
    Witam koledzy czytałem cały temat zaczynam sie zastanawiać nad zakupem testera diagostycznego ,możecie coś powiedzieć na temat tego MULTIDIAG MOBILE ,lub ewentualnie MULTIDIAG ACCESS .Dzięki serdeczne za wszystkie wypowiedzi pozdrawiam
  • MetalWork SafetyMetalWork Safety
  • #94
    orzel-jak
    Level 16  
    Witam pracował ktoś na SNAP ON SOLUS. Jakie ma mocne i słabe strony.
  • #95
    andrzej c.
    Level 10  
    posiada ktos wtyk super 16 do launcha , jesli tak to jak to sie sprawuje?????
    pozdrawiam
  • #96
    piechu64
    Level 13  
    moge jakieś opinie o MULTIDIAG MOBILE ,lub ewentualnie MULTIDIAG ACCESS .Dzięki serdeczne za wszystkie wypowiedzi pozdrawiam
  • #97
    danek23
    Level 17  
    Koledzy a co z gutmanem 45? Chcę coś takiego zakupić co o tym myślicie? Przeważnie chodzi mi o grupę vag, BMW, merca, opla. Japońca raczej nie robie. Czy gutman w tej sytuacji to sensowna inwestycja?
  • #98
    kamil-bucko
    Level 16  
    Witam Ja posiadam Gutmmana mega macs 42.. :)
    co moge powiedziec o tym ;p ? sprzet jak za cene 13 tys extra. robi praktycznie wszystkie marki europejskie i japońskie..

    Sprzet bardzo godny uwagi, sam naprowadza uzytkownika na dana usterke, pokazuje i opisuje gdzie i jakie bledy mogly wystapic przy jakiejs usterce..
    posiada duzo opcji kodowania,(zalezy oczywiscie od marki pojazdu), nie trzeba sie tu glowkowac co i jak kliknac, kazdy krok jest kolejno opisany i jak sie za nim podaza to procedura jest zawsze dobrze zrobiona..

    gdy np siedzi nam jakis czujnik, gutmman go dokladnie opisuje, jego dzialanie i parametry , oraz kiedy bledy mogly wystapic i z jakich przyczyn. oraz jak je usunac i co diagnozowac...

    Quote:
    danek23


    tak z vagiem extra, bmw takze, opel tak srednio ale daje rade, Mercedesa robi najlepiej ze wszystkiego..

    doradze Ci zebys kupowal w jakims autoryzowanym punkcie Gutmman albo np intercars.. dlaczego?

    a dlatego ze nigdzie indziej nie dostaniesz szkolenia (pierwsze uruchomienie, prezentacja i zapoznanie sie z mozliwosciami sprzetu) oraz drugie szkolenie juz pełne po 2 miesiacach. ja mam takie w polowie stycznia.

    co jeszcze jest fajne. jak nie wiesz jak usunac jakas usterke lub wejsc w jakies opcje: dzwonisz do fachowca zajmujacego sie tymi gutmmanami i on Ci mowi co i jak.

    jak chcesz jeszcze cos wiedzeic to pisz chetnie odpowiem (juz jako uzytkownik, a nie na domyslach czy to jest dobry sprzet czy nie) :P
  • #99
    danek23
    Level 17  
    Kamil dokładnie o 42 mi chodziło tylko pomyliłem sie pisząc 45 hehe. Obecnie mam CDiF Inpę, Vag. Chcę kupić coś konkretniejszego i Auto Land zaoferował mi właśnie Mega Macs 42. CDiF radzi dość dobrze z fiatem, peugotem i renault, dlatego chciałem go uzupełnić tym w czym jest kiepski wiec właśnie mercedesem, BMW. No i ta zaleta że bez zbędnych kabli i laptopa. Urządzenie całe z wszystkim w jednym, ze swoim zasilaniem, poręczne i proste w obsłudze. Dzięki wielkie za opinie.
  • #100
    kamil-bucko
    Level 16  
    sprzet naprawde warty... no jesli autoland ma swojego goscia od szkolen Gutmann to bierz bez zastanowienia.. :) ja kupujac ryzykowalem bo to nowosc i nikt tego nie ma.
    dokladnie co do zasilania to Ci powiem ze bateria jest extra bo dlugo trzyma, i co najleprze przy podlaczeniu auta jest automatycznie ladowane z akumulatora,
    Ja jako bajer jeszcze dostalem modem na blutoocha i podlaczajac go do kompa stacjonarnego mozna drukowac wyniki z samochodu w czasie diagnozy :) zasieg wiadomo do 100 m teoretyczne ale wystarcza. :)

    a co jeszcze fajnego :) ze w ciagu 4 miesiecy od zakupu jesli pokaze sie aktualizacja dostajemy ja za darmo :)
    a co do abonamentu.? nie ma takiego, urzadzenie dziala do "smierci" hehe to jego najwieksza zaleta:)

    jesli masz jakeis pytania to pisz na priv chetnie cos sprawdze dla Ciebie np odnosnie jakiegos samochodu czy diagnozy :)
  • #101
    Diablotic
    Level 11  
    A ten Mega Macs to po PL jest? Jezeli tak to jak jest przetlumaczony?
  • #102
    kamil-bucko
    Level 16  
    tak wszystko jest po polsku a napewno 99% czasami jak wyskakuja jakies bledy komunikacji np jezeli nie podlaczymy wtyczki pod obd a juz zaczniemy diagnoze to blad bedzie opisany po niemiecku. ale to tylko w tym komunikacie nie jest przetlumaczone a reszta jest ok. tlumaczenie jest poprawne i zrozumiale.
  • #103
    danek23
    Level 17  
    I z tego co wiem to to co ma na liście tzn marki i modele aut, to wszystko robi. Nie ma tak że na liście jest a nie chodzi. Owszem nie każda marka ma to samo, kiepsko jest jak zwykle z japońcami, choć w każdym jest możłiwość zczytania błędów.
  • #104
    kamil-bucko
    Level 16  
    tak dokladnie... bledy i parametry bierzace sa nawet w japoncach do odczytania. jako ciekawostke powiem ze ja mam reno megane I z 96r. probowalem podlaczac ja na 4 testerach(nie bede wymieniac jakich ale kosztowaly po wyzej 15 tys;o) i zaden nie dal rady sie z nia skomunikowac;/ juz myslalem ze mam walniete zlacze obd a ty prosze gutmman bez problemu ja diagnozuje
  • #105
    adam7009
    Level 39  
    kamil-bucko wrote:
    jako ciekawostke powiem ze ja mam reno megane I z 96r. probowalem podlaczac ja na 4 testerach(nie bede wymieniac jakich ale kosztowaly po wyzej 15 tys;o) i zaden nie dal rady sie z nia skomunikowac;/
    a właśnie powinieneś powiedziec jakie to testery,czekam na odpowiedź.
  • #106
    tomasz0703
    Level 25  
    Witam czy ktoś pobierał w tym roku aktualizacje do LAUNCHA x431 podobno ma być już całkiem spolszczony.Czy ktoś może zaprzeczyć lub potwierdzić czy w tym roku aktualizacja ma być po polsku ?
  • #107
    kamil-bucko
    Level 16  
    Quote:
    a właśnie powinieneś powiedziec jakie to testery,czekam na odpowiedź.


    nie pamietam co to byly za testery bo wtedy nie przywiazywalem do tego uwagi... ale jednym z nich napewno byl ST-6000 i nie dal rady sie polaczyc.

    nie kierujcie sie tym ze ja np oczerniam inne testery itd. bo to nie prawda

    to jest tylko przyklad mojego wlasnego auta...
  • #108
    henek155
    Level 12  
    Ja mam własnie st 6000 i nie jest on tak dopracowany jak kts,guttman czy lunch x431.Wiadomo jest uniwersalny i nie każda marke obsługuje np.z volvem to sie jeszcze żadnym nie połączyłyłem a tylko 2 podpinałem, poduszek w e36 też nie ruszył,i w alfie 166 nie ma funkcji diagnozy automatu i z silnikiem też sie nie połączył a jest to włoskiej firmy tester więc powinien włoskie trzaskać jak talala.
    Również myśle nad rozszerzeniem o drugi tester żeby sie uzupełniały,i pasowałby taki do japońców więć mam dylemat carman scan lub lunchx431 czy ktoś mógłby sie wypowiedzieć jak sie sprawuje carman bo o lunchu było już troche.Jakieś sugestie?
  • #109
    kamil-bucko
    Level 16  
    Quote:
    Ja mam własnie st 6000 i nie jest on tak dopracowany jak kts,guttman czy lunch x431.Wiadomo jest uniwersalny i nie każda marke obsługuje


    Wlaśnie dziwi mnie ze jego cena jest dość spora a nie lączy sie z kilkoma modelami ...
    slyszałęm o Launchu (tez zastanawialem sie nad kupnem) lecz bez znajomości angielskiego jest ciezko. a dlaczego? bo on jest spolszczony ale tak jakby spolszczali go na translatorze komputerowym.


    a jak cenowo ten carman scan z ciekawości?
    jak chcesz np wiedziec czy gutmman sie polaczy z jakims autem to podaj mi jego dane i sprawdze.
  • #110
    roberto123456
    Level 15  
    Witam.A ja bym prosił o namiary na PW gdzie tanio i pewnie kupić Launcha.
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z tego co widzę to chyba najbardziej przyzwoity sprzęt za niewielkie pieniądze.
  • #111
    henek155
    Level 12  
    Carman kosztuje ok 10 tyś.ponoć robi dobrze japońce i troche amerykanców chyba
    znalazłem jakiś opis.Tylko że amerykańców to już trzeba pakiet wykupić i można też wykupić pakiet na europejczyki ale nie ma sensu.bazuje na oprogramowaniu japońskich testerów więc do japońców powinien być dobry.
    .
    "Wprowadzony przez S&K Service do sprzedaży tester diagnostyczny Carman Scan Lite firmy NexTech jest następcą testera Carman Scan II.
    Proponowana wersja przeznaczona jest dla marek azjatyckich takich jak: Honda, Nissan, Toyota, Subaru, Mazda, Kia, GM / Daewoo, Ssangyong, Hyundai, Mitsubishi i innych.
    Jego oprogramowanie w pełni odpowiada oryginalnemu oprogramowaniu, które używane jest w japońskich i koreańskich serwisach.
    Posiada możliwość: odczytu danych bieżących, odczytu kodów błędów i kasowania błędów, zapisywania wybranych parametrów pracy silnika, sterowania elementami wykonawczymi pojazdu, transmisji danych do PC. Diagnostyka pojazdu przeprowadzana jest zgodnie z protokołem OBD II / EOBD. Istnieje możliwość wyboru menu w języku polskim.
    Tester jest urządzeniem niewielkim ( 223 x 125 x 68/43 mm ) posiada podświetlany LCD o rozdzielczości 320 x 240, 25-cio przyciskową klawiaturę, pamięć 256 MB z możliwością rozbudowy do 1 GB, a zasilany jest zewnętrznym napięciem 7 do 36 V DC lub z baterii wewnętrznej zapewniającej pracę przez 2 godziny.
    W komplecie dostarczane są adaptery (14 szt.) umożliwiające współpracę z wcześniej wymienionymi markami, asortyment (7 szt.) kabli zasilających i przyłączeniowych, oraz zasilacz. Wszystko to mieści się w estetycznej i trwałej walizce."

    Kamil a guttman jest drogi?
  • #112
    kamil-bucko
    Level 16  
    no to juz zalezy kto co robi bo ja np same europejce :) japonczykow jest na moim terenie znikoma ilosc.

    gutmman 13 500 brutto od autoryzowanego sprzedawcy.
    znalazlem mozliwosc kupna go za 10 000 brutto na necie ale wolalem nie ryzykowac z taka kasa. wiec wziolem z reki do reki sprzet


    Quote:
    Proponowana wersja przeznaczona jest dla marek azjatyckich takich jak: Honda, Nissan, Toyota, Subaru, Mazda, Kia, GM / Daewoo, Ssangyong, Hyundai, Mitsubishi i innych.


    z tego co wymieniles to u mnie nie ma tylko GM i Ssangyong w oprogramowaniu :) szczerze CI powiem ze nie podlaczalem jeszcze zadnego z wyzej wymienionych aut oprocz Toyoty. Avensis 2.0D4d z 2003r.
    i to co moge diagnozowac to:
    Kody usterek w:
    Silnik
    ABS
    AIRBAG
    IMMobilaizer
    Zabezpieczenia

    A podglad parametrow to:
    Silnik (zprawdzam np cisnienie Common rail na listwie, czas wtrysku wtryskiwaczy, ich napiecie, sprawnosc, no jeszcze pozycja wł\wył przelacznikow swiateł, otwarcia dzwi itd. wiec nie jest ubogo)
    ABS
    Zabezpieczenia
  • #113
    lotnik1984
    Level 10  
    Kolega Kamil pewnie kupił urządzenie w intercarsie? Hella-Gutmann trochę zmieniła swoją politykę i otworzyła się na nieco mniejszych dystrybutorów niż cars, i ceny trochę się zmieniły, ale nie radzę kupować na allegro. "42" można kupić za mniejsze pieniądze od mniejszego dystrybutora. Jeśli kolega Henek155 jest zainteresowany, mogę pomóc.
  • #114
    henek155
    Level 12  
    jeszcze musze sie chwile wstrzymać bo zakupiłem oscyloskop taki w miare,ale nie ukrywam coś bede musiał dokupić w późniejszym czasie do st6000 coś co go uzupełni.
  • #115
    kamil-bucko
    Level 16  
    Quote:
    Kolega Kamil pewnie kupił urządzenie w intercarsie? Hella-Gutmann trochę zmieniła swoją politykę i otworzyła się na nieco mniejszych dystrybutorów niż cars, i ceny trochę się zmieniły, ale nie radzę kupować na allegro. "42" można kupić za mniejsze pieniądze od mniejszego dystrybutora. Jeśli kolega Henek155 jest zainteresowany, mogę pomóc.


    tak dokładnie w intercarsie. no coz zaufana firma i moj dostawca czesci;p
  • #116
    lotnik1984
    Level 10  
    Może jeszcze w tym tygodniu będę miał do testowania "42". Jak będę miał jakieś nowe spostrzeżenia, to się podzielę.
  • #117
    motochrapek
    Level 11  
    Witam wszystkich i ja widzę ze dyskusja się rozgrzała a więc tak jeśli chodzi o temat diagnostyki to jest to bardzo interesujący i rozległy temat !!!.
    A co do porównań Scanerów czy interfejsów to mogę tu powiedzieć tak jedynie to że rzecz polega na odpowiednim oprogramowaniu i oczywiście menu inne najlepiej dla nie znających np. angielskiego to j.Polski. A kto przetestuje i porówna ten wie co jest dla niego najlepsze w zależności od oczekiwań od sprzętu ,wiedzy i jego przeznaczenia.

    A ja osobiście używam interfejsu VAG, OBD II, KTS i jeszcze inne a aktualnie kupiłem V-Scan MULTIDIAG ten nie jest zły na razie testuję go więc przy okazji napiszę o nim więcej a po za tym będę miał do testów Dominatora MAX z rozszerzeniami oprogramowania BMW i inne więc też opiszę i ten.

    Podaję dla info. link do aukcji:
    http://www.allegro.pl/item876570524_v_scan_multidiag_vag_toyota_bmw_obd2_j_polski.html

    I co tu się rozpisywać aby robić wszystkie marki aut osobowych czy busów no to niestety to nie jest realne a dla czego a no dlatego że nie ma Scana czy interfejsu lub na koniec kompleksowego urządzenia by wszystko od A do Z robiło to za nas i tu jest ból, ale nie zgodzę się tu co do nie których wypowiedzi a dlaczego ? a no powiem tak bez np. Scana czy interfejsu na dzień dzisiejszy daję przykład w autach po np. 93r i w górę co można zrobić bez diagnostyki ? i np. czym ? śmiesznym próbnikiem na LED czy czymś podobnym itd... A może z innej beczki a jak koledzy którzy już wiedzą co znaczy diagnostyka samochodowa zdiagnozują np. funkcję komfortu czy też usuną błąd hamulec ręczny, błąd centralnego itp. historie wiele by tu mówić i morzna mnożyć przykłady o wykrywaniu usterek przez Scan czy interfejs !!!.

    Więc na koniec powiem tak zakup nawet dla potrzeb własnych interfejsu jeśli już posiadamy laptopa czy też Scanera jest nie zbędnym do diagnostyki aut starszych czy nowszych i nie muwimy tu np. o kodach błyskowych a nie wspomnę o nowych markach aut które posiadają po np. od 1-6 komputerów, sterowników, modułów itd...

    I niech nikt tu nie mówi o naprawie elektroniki samochodowej np. oscyloskopowej czy jakimiś próbnikami itp.
    Oscyloskop tak ma zastosowanie jak najbardziej ale w skrajnych przypatkach pomiary itd. znawcy wiedzą o czym mówię.
    A po za tym serwisówki to mało kto z nich korzysta z przyczyn nie do końca jasnych mi służą jedynie orientacyjnie do z należenia modułu czy innych rzeczy i to wsio a tak to bez użyteczne są a po za tym kto je ma ?. I tak na marginesie servisy mają problemy z wykryciem usterki. :D

    Pozdrawiam
  • #118
    lotnik1984
    Level 10  
    Wszystkie Mega-Macsy podstawowe mozliwości mają na tym samym poziomie, czyli odczyt,kasowanie,objaśnienia,wyswietlanie parametrów, złącza diagnostycznego itd. Natomiast wraz ze wzrostem numeru dochodzą nowe funkcje i wyposażenie. "50"-tka generalnie różni się od 42 ceną:) i wbudowanym dwukanałowym multimetrem z obrazem graficznym, wyświetla do 4 parametrów równolegle. Ale te informacje możesz znaleźć na stronie Hella-Gutmann. Jeśli nie potrzebny jest Ci multimetr to lepiej kupić "42". Może ktoś się podzieli jak radzi sobie z Azją? Słyszłem że coś miało się poprawic?
  • #119
    piechu64
    Level 13  
    Witam ,a jak wygłąda sprawa abonamentu i aktualizacje MEGA MASC 42 ,ile co kosztuje ,