Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny 2010 - co wybrać. Opinie i recenzje.

06 Paź 2009 16:38 14220 515
  • Poziom 10  
    Poprzednie posty

    Chciałbym w przeciągu roku zarejestrować mały warsztat. Korzystam obecnie z przestarzałych interface-ów do diagnostyki wybranych grup producentów. Zastanawiam się nad zakupem licencjonowanego produktu który będzie sobie radził z większością aut. Szczególnie chciałbym mieć możliwość obsługi aut z grupy PSA. Czy będę musiał zakupić LEXIA 3 czy może któryś z uniwersalnych testerów radzi sobie z tym doskonale? Z doświadczenia wiem, że może być ciężko.

    Zapoznałem się z opiniami na forum. Mam pytanie odnośnie Launch nowy model X431 GX3. Jeden z Kolegów pisał, że jego sprzedaż nie jest autoryzowana na Europę. Kupując taki tester w dość atrakcyjnej cenie ok 6,5tyś zł jakie będę miał ograniczenia? W sensie dostępu do aktualizacji korzystania w celach profesjonalnych. Czym się różni w porównaniu do LAUNCH X431.

    Czy LAUNCH X431 Tool sprzedawany przez tego samego dystrybutora znanego tu na forum różni się tylko sposobem zapakowania zestawu walizka/stolik?

    Jako uniwersalne urządzenie CDIF/2 czy X431? Cenowo 7-10tyś.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Użytkownik obserwowany
    Tak z własnych doświadczeń:
    Kupił bym citroena-peugeota i renault i fiata w tej samej cenie co launcha czyli ok 12kpln.
    Opel - tech ciągnie mnie do niego ale jest poza zasięgiem.
    Licencjonowane fejsy niestety mają dodatkowe koszta przy zakupie.
  • Poziom 34  
    Ktoś spotkał się z urządzeniem fly108 lub fly100 albo fly200. Czy jest to sprzęt legalny z własnym software, czy tylko chińskie klony serwisówek.
  • Poziom 10  
    W lipcu tego roku kupilem za 2500e pc max-a autobossa.Obiecano mi w ciagu miesiaca jezyk polski-nadal brak .Wsparcie techniczne zerowe.Z okresu uzytkowania:mazda 626 brak komunikacji,fiat punto- kody bledow z kosmosu,opel zafira brak adaptera + pare malych potkniec przy klientach.Nie pomaga mi za bardzo w zbawie w MECHATRONIKA.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Użytkownik obserwowany
    Launch:
    Mazda 626 -silnik poduchy abs - robi
    Fiat punto, punto II -robi wszystko nawet wspomaganie can
    Zafira robi .
  • Poziom 10  
    Witam ;) Jestem właścicielem warsztatu samochodowego i postanowiłem poszerzyć swój zakres usług o komputerową diagnostykę samochodów. Zastanawiam się nad kupnem sprzętu (tak do 10 000 zł) np.
    Bosch KTS 520 ,
    TXT + kable,
    LAUNCH X431,
    co polecacie, który jest najlepszy? w którym można obsługiwać najwięcej marek samochodów? Czym kierować się przy zakupie ? przydał by się oscyloskop do tego może być wbudowany lub osobno może coś polecicie
    Pozdrawiam i liczę na pomoc ;)
  • Poziom 34  
    Uli3xr. Jeżeli trybisz troszeczkę w języku naszej kolonialnej wysepki to weź launcha. Jak nie to KTS z Ubox2 (Ja mam oba) i to załatwia dopiero 80 procent moich potrzeb.
  • Poziom 17  
    od roku pracuje na autocom cdp pro,naprawde zdecydowanie polecam,robi duzo i bezproblemowo,do uzupelnienia cdif2,no i vcds...jesli ktos ma pytania odnosnie autocom chetnie odpowiem na pw
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam
    Poszukuje testera diagnostycznego w cenie ok 4500 zł czy może mi ktoś coś polecić.
  • Poziom 10  
    Czyli ogólnie wywnioskowałem że optymalny będzie Launch. Tylko który wybrać. Skaner X431 GX3 podobno nie ma autoryzacji na Europę (najtańszy w podręcznej walizce) , nowość czyli x431 DIAGUN (całkowicie mobilny pocket pc), czy diaskop x431? Jakie są główne różnice w praktyce pomiędzy tymi urządzeniami?
  • Poziom 9  
    Witam planuje zakup TEXA TXT z oprogramowaniem w wersi "IDC3 plus" na laptop + komplet kabli do aut ciężarowych i osobowych. Liczę na jakieś konkretne opinie użytkowników. Program chce użytkować u siebie w warsztacie. Z góry dzięki
  • Poziom 1  
    a może sprawdź urządzenie tester tech z firmy magneti marelli? JEST TO DOKŁADNIE TO SAMO URZĄDZENIE CO navigator txt, wersja truck ma w standarcie soft do osobówek a walizka kabli do europy powoli jest przeżytkiem, w każdym bądź razie tam nie płaci się dodatkowo za osobówki
  • Poziom 1  
    niemco napisał:
    Czyli ogólnie wywnioskowałem że optymalny będzie Launch. Tylko który wybrać. Skaner X431 GX3 podobno nie ma autoryzacji na Europę (najtańszy w podręcznej walizce) , nowość czyli x431 DIAGUN (całkowicie mobilny pocket pc), czy diaskop x431? Jakie są główne różnice w praktyce pomiędzy tymi urządzeniami?
    .Nie wyrzucaj kasy kupuj sprawdzony x431

    Dodano po 6 [minuty]:

    wawrzyniec33 napisał:
    niemco napisał:
    Czyli ogólnie wywnioskowałem że optymalny będzie Launch. Tylko który wybrać. Skaner X431 GX3 podobno nie ma autoryzacji na Europę (najtańszy w podręcznej walizce) , nowość czyli x431 DIAGUN (całkowicie mobilny pocket pc), czy diaskop x431? Jakie są główne różnice w praktyce pomiędzy tymi urządzeniami?
    .Nie wyrzucaj kasy kupuj sprawdzony x431
    .Mam launcha i kts,okolo 80%pracuje z boschem duzo robi,szczegolnie silniki,zastanow sie
  • Poziom 9  
    Mam pytanie na temat KTS 570 z ESI czy jest wart wydania 23tys zł?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam, a czy ktoś z obecnych na forum pracował bądź pracuje na KTS 200?? Prosiłbym o jakieś opinie na temat tego sprzętu nie sugerując się cena... (poprostu mogę kupić z legalnego źródła w b. atrakcyjnej cenie). Obecnie pracuję na CDIF2 z którego jestem zadowolony a myśle własnie żeby go może zastąpić tym KTS no i dokupić jeszcze Launcha do kompletu...
  • Poziom 14  
    Chciałem się "pochwalić" używanymi przeze mnie testerami..
    TESTER PLUS Magneti-Marelli kolorowy ekran walizka kabli, najnowszy soft podobno jest to to samo co Tester Tech, napewno cenowo wychodzi lepiej bo za 'połowę kupiłem i to z testerem klimatyzacji, funkcją oscyloskopu i walizką kabli na Europę. Za 6000 warto, za 9000 bym się poważnie zastanawiał, w stosunku do Techa ma dużo upierdliwych kabli do połączeń (moduł DataBoX, oddzielnie zasilania itd.)a tam znów trzeba laptopa dźwigać. Wolno się łączy średnio 8min. na odczyt błędów. Rzadko podaje kod jak nie zna błędu. Ma oddzielny wtyk diagnozy obdII trzeba restartować jak dobierzemy zły wtyk albo robimy silnik np.w VOLVO, a później chcemy komfort,SRS.
    Nie diagnozuje niektórych fordów OBDII z lat 90', ostatnio nie mogłem się połączyć ze Sieną (a przecież włoskie auta ma wbudowane) nowym Fordem 1.8tdci nawet po OBD i przez inne modele (VCDS sie połączył), ma dużo w opisie ale nie chce się łączyć-chyba dziury w programie, czasami wchodzę przez inne modele.
    Sprzęt dobrze robi Merce, Bmw, VW, Opel, grupa Fiat Lancia Alfa, busy też natomiast słabo Francuzy poza silnikiem(trzeba czasem wchodzić do systemów przez inne auta), Honda, Toyota, MAzda w miarę, starocie z obd 1 dobrze testuje nawet Francuzy, Rovera, Bmw, Mercedesa, i włoszczyznę natomiast nie łączy się z LT i sprinterem.
    Wada jest taka że np. do najnowszych; VOLVO, PSA, OPEL, FIAT500 trzeba dokupić adaptery can za 300zł od sztuki bo inaczej tylko OBD robi - tak jest we wszystkich testerach MagnetiMarelli. Zaleta kable i tester klimy (przydatny tym bardziej jak się niema stacji) Niedrogie aktualizacje w porównaniu do TEch, czy UniCheck. do 1tyś
    GUTMANn - wada ogromne pieniądze 14-25-35tyś, aktualizacje koło 2tyś. większość marek robi bardzo dobrze, ale jego cena podnosi koszty diagnozy, jak wszystkie testery ma problemy np. z Landroverem, samochody Azjatyckie robi słabiej zależnie od modelu, czasem nie można się połączyć nawet z silnikiem w niektórych Toyotach, ma niewielkie dziury w oprogramowaniu,brak walizki wtyków choć do nowych dodają OPEL, BMW,MERC wyświetla procedury postępowania,wyświetla przyczyny błędów itd.(dla laików trochę),dobrze tłumaczy błędy i ich występowanie, jak nie zna to przynajmniej podaje kod błędu. Ja osobiście za takie pieniądze kupił bym 3 inne testery chyba że miałbym dotacje lub duży warsztat.
    CdiF - Kolega ma porównywaliśmy, za takie pieniądze lepiej kupić TEsterPlus lub kilka fejsów z Can.
    KTS530 - nieduży troszkę z tymi pinami zabawa dla OBD1, europejskie marki robi ekstra, azję troszkę gorzej ogólnie polecam, troszkę drogi przez te abonamenty ale wiadomo...cena chyba z 8000 i abonament od 1500-3000(ten ze schematami el.)
    TEsterTEch - to samo co PLUS o wiele drożej ale ma wygodniejszy warsztatowo bluetooth, trzeba dokupić przejściówki CANII dla systemów innych niż silnik w najnowszych VOLVO,OPEL,PSA,FIAT. Możliwość rozwinięcia o ciężarówki albo lepiej od razu kupić full, nie wiem czym to jest podyktowane, ale zarówno Unicheck jak i TEch raz na dwa lata się psuje...każdy z moich znajomych tak miał (3szt.) kolega testował to i Texę wybrał droższy (niby się nie różnią, ale jednak cena skądś się wzięła).
    VCDS - 1992-2009 Najleprze co może być za taką cenę. Polski troszkę w tyle za wersją USA, ma bogate opisy, ogromną bazę usterek, podpowiedzi do kodowania i do wartości mierzonych, upierdliwe wchodzenie w kanały, trzeba mieć poradnik dla kodów do modułów itd. ale możliwości wręcz nieograniczone w grupie VW, OBDII dobrze skanuje.Szybko się łączy nie wymaga wyboru pojazdu, diagnoza usterek w 5sek.
    OP-COM - Troszkę gorszy jeśli chodzi o zaplecze techniczne i droższy od VCDS, ale za te pieniądze naprawdę warto, robi OPEL i SAAB ma więcej funkcji uproszczonych, co ułatwia obsługę, przydaje się przy programowaniu i funkcjach specjalnych, łączy się o niebo szybciej niż reszta drogich testerów. Ma tryb automatycznego skanu wszystkich modułów w dosłownie 10sek.

    Myślę o LexiaProxiaPPlanet do PSA czy ktoś wie ile kosztuje rocznie fejs z legalnym oprogramowaniem?
    Wersje z chin to podobno badziewie, które kiepsko się łączy i ma ograniczone funkcje kodowania, chyba że ktoś ma inne zdanie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Na początek zabawy polecam zdecydowanie Launch X431 robi bardzo dużo lepiej bądź gorzej ale robi, jeśli ktoś potwierdzi posiadanie lepszego uniwersalnego testera to proszę o uzasadnienie. Proszę o wskazówki czym ewentualnie uzupełnić Launcha, jakim testerem aby się korzystnie mijały w działaniu.
    A co myślicie o CARBRAIN C168 - proszę porównać np z Launchem
  • Poziom 1  
    Witam, chciałbym mieć w miare uniwersalne narzędzie tak więc zastanawiam się nad wyborem REFLEXA 4130 + CARMANA LITE, czy ktoś pracuje w takim zestawieniu? Czy ewentualnie poleciłby szukać czegoś innego np Mega Macsa 50 albo 55 -budżet na całość to 20 -25 tys
    Klientela głównie fiat, audi/vw i troche skośnookich
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam , mam pewien problem z doborem interfejsu/urządzenia diagnozującego ...
    naprawiam ciężarówki oraz samochody dostawcze i chciałbym dobrać jeden sprzęt po te marki : MERCEDES-BENZ(ACTROS) ,VOLVO(FH12,FH16),MAN ....

    Oglądałem ostatnio STAR DIAGNOSIS i szczerzę powiedziawszy to powstrzymałem się od kupna bo mam parę wątpliwości i chciałbym by ktoś mi doradził czy ten sprzęt się nada :)

    i gdzie mógłbym dostać kable do niego oraz oprogramowanie ... jak to z tym wygląda ...

    z Góry dziękuje za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    to co byś mi polecił ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    A czy ktoś miał przyjemność pracować na testerze wow wurtha?
  • Poziom 11  
    a co powiecie na zestaw vag can profesinal z linia k +cdif
    jak cdif gryzie fiaty francje i japonie
    pozdrawiam grzesiek

  • Poziom 17  
    CDiF, hucznie zapowiadany debiut nowego programu się odbył (katastrofa), czyli jest gorzej niż było. Jeśli ktoś chciałby się najeść wstydu używjąc cdifa to polecam. Cena wysoka, jeśli ma się sprawdzić w 20%.
    Ktoś wcześniej pytał o Stardiagnozę. Oczywiście, że nie ma nic lepszego. Zastrzeżenia do klimatronika. Wyskakuje jakieś dosowskie okienko po angielsku. Do tego polecam Laucha, bo wymiata w MB. Naprawdę mało różni się od Stara. Można np. zakodować licznik po wymianie. Niestety nie robi kodowania modułu SRS.
    Jeśli ma ktoś wiedzę o kosztach utrzymania VASa to chętnie się dowiem. Chciałbym kupić legalny , ale nie wiem, czy będzie mnie stać na utrzymanie.