Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt diagnostyczny - 2008 co wybrać. Opinie i recenzje.

flashh 13 Apr 2009 14:53 13494 436
  • #211
    User removed account
    User removed account  
  • Texa PolandTexa Poland
  • #212
    Kursaxx
    Level 15  
    Te sondy są z chin tak ? Bo jak widzę na zagranicznych portalach są o wiele tańsze i słane z chin . W Polsce jest tak samo , te sondy targają z Chin ??
    Orientuje się ktoś jak to jest
  • #213
    mech2
    Level 1  
    Proszę o opinie na temat urządzenia diagnostycznego Autoboss V30, chciałbym sobie to kupić, ale nie jestem pewien swojej decyzji.
    Jeżeli ktoś ma to urządzenie to proszę o opinie.:idea:
  • #214
    Hawaj123
    Level 12  
    mech2 wrote:
    Proszę o opinie na temat urządzenia diagnostycznego Autoboss V30, chciałbym sobie to kupić, ale nie jestem pewien swojej decyzji.
    Jeżeli ktoś ma to urządzenie to proszę o opinie.:idea:


    Sam się właśnie na tym testerem zastanawiam, myślę jeszcze nad Launch.
    Czytam na necie o różnych testerach i jak przyszło mi się na coś zdecydować to nie mam kompletnie pojęcia co kupić.
    Rozmawiałem z kilkoma osobami na temat auto boss i każdy tylko mówi że jednak lepiej wybrać Launch, bo więcej robi.
    a jak jest naprawdę to pojęcia nie mam:)
  • #215
    Hawaj123
    Level 12  
    Również mnie bardzo ciekawi jak jest z tym autoboss, bo początkiem maja będę kupował tester i muszę w końcu zdecydować co kupić
  • #216
    cardiag
    Level 30  
    no adam, czekamy na raport - tylko dokładnie go przetestuj :)
    Nie orientuje się czy w te tansze autobosy po angielsku można polszczyznę wgrać?
  • Texa PolandTexa Poland
  • #217
    Hawaj123
    Level 12  
    cardiag wrote:
    no adam, czekamy na raport - tylko dokładnie go przetestuj :)
    Nie orientuje się czy w te tansze autobosy po angielsku można polszczyznę wgrać?


    Pisałem do viakena odnośnie autoboss, dlaczego aż tak duża różnica w cenie między nimi a tym za 11900 na allegro i co z polskim językiem i dostałem taką odpowiedz:

    "nasz jest tylko po ang., x431 jest nieporównywalny z autobossem, ma duzo wiecej funkcji i obslugiwanych modeli, autoboss z francja praktcznie nie dziala"
  • #218
    Spiewakos
    Level 10  
    Dziś podłączałem do Cytryny C-5 i śmiga :D
  • #219
    Diablotic
    Level 11  
    Wiadomo ze Viaken bedzie zachwalal X431 bo jest jego dystrybutorem w PL i ma z niego wicej kasy dlatego licze na jakas obiektywna opinie na temat Autobossa V30.
  • #221
    Diablotic
    Level 11  
    Ile dales? Rozumiem ze kupiles od polskiego dystrybutora z polskim menu? Jak wyglada polskie tlumaczenie? Znosne?
  • #222
    adam7009
    Level 39  
    Tłumaczenie dobre ,czytelne z tym ,że tylko menu i kody błędów ale jeszce nie wszystko po polsku,częśc jeszcze po angielsku.(ogólnie nie jest źle).Programy są często aktualizowane i myślę,że to się zmieni w najbliższym czasie.Problem z nowym scenikiem(silnik ,klima ,poduszki)reszta modułów ok.Stasze jak na razie bezproblemowo.Z tego co usłyszałem pracują w tej chwili nad francuzami i może przy następnej aktualizacji będzie już możliwośc.Co do ceny to tyle co na allegro ,przy gotówce zrobili mały rabacik.
  • #223
    Diablotic
    Level 11  
    Czyli ogolnie nie jest zle?
    Dobrze przeczytac wkoncu jakas opinie kogos kto uzytkuje ten skaner.
    Dzieki
  • #225
    Doctor-jarocin
    Level 11  
    Koledzy chce zakupic oscyloskop glownie pod katem pomiarow w motoryzacji. Co myslicie o Fluke 196C badz 199C ? Ma być to zakup na lata tak wole zainwestowac. Pozdrawiam!
  • #227
    User removed account
    User removed account  
  • #228
    User removed account
    User removed account  
  • #229
    pudzianowski
    Level 28  
    elektrit wrote:
    Zartujesz z tym C5!
    I co pokazał w BSI, airbagu, ABS, klimie?
    A toyocie tez przetrzepał co miała na pokładzie?

    A u Ciebie jak ten Interface się sprawuje?
  • #230
    User removed account
    User removed account  
  • #231
    pudzianowski
    Level 28  
    elektrit wrote:
    lLeży pod szafą, kupiłem chyba z 10 lat temu, napewno przed rokiem 2000, szkoda nawet myślec o zastosowaniach tego.
    Zarąbiście jest jak to podpinasz i pokazuje że nie ma byków, a podpinasz prawdziwy tester i błędy są.

    10 lat temu był już ELM327?
    I czy w przeciągu 10 lat nie napisano nowszych programów?
    Rozumiem,że Twoje wypowiedzi opierają się na tym,co robiłeś 10 lat temu?
    Czy C5 podłączałeś tym Interface'em też 10 lat temu?

    Dodano po 8 [minuty]:

    jaworskiauto wrote:
    nawet sondy nie widzi to badziewie

    Poczytaj ten wątek:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1275462.html
  • #232
    User removed account
    User removed account  
  • #233
    User removed account
    User removed account  
  • #234
    tzok
    Moderator of Cars
    Po pierwsze to autor ELM'a jest Amerykaninem (czy tam Kanadyjczykiem), więc jest on przewidziany dla standardu OBD-II, natomiast samochody sprzedawane w Europie są zgodne z EOBD, niby nic wielkiego bo obydwa standardy mają te same podstawowe protokoły transmisji, a w końcu ELM to tylko układ konwertera (tak na prawdę jest to zaprogramowana ATMega8 lub podobny uK).
    Niestety większość programów dla ELMa jest przeznaczona na rynek amerykański, ale to nawet też nie jest problem bo obsługują jedynie diagnostykę silnika i jedynie błędy generyczne (prawda, że fajne słowo ;) ), nie potrafią dekodować błędów specyficznych dla producenta ani diagnozować innych sterowników niż sterownik silnika. Podgląd parametrów niby jakiś jest, ale działa chyba tylko w samochodach koncernu GMC. Co do błędów generycznych to zasadniczo ich znaczenie w OBD-II i EOBD jest takie samo, ale jest kilka różnic. Oczywiście kody błędów są poprawne, tylko programy dekodują ich znaczenie według złej (amerykańskiej) normy ODB-II.

    Samemu ELM327 za wiele zarzucić nie można, obsługuje większość stosowanych protokołów (do CAN potrzebny jest dodatkowy układ) i jedyne jego zadanie to zmiana formatu ramek na zrozumiały dla PC.
  • #235
    tzok
    Moderator of Cars
    pudzianowski wrote:
    tzok wrote:

    Samemu ELM327 za wiele zarzucić nie można, obsługuje większość stosowanych protokołów (do CAN potrzebny jest dodatkowy układ).

    A ja na stronie producenta http://www.elmelectronics.com/
    wyczytałem,że obsługuje CAN.Czy mówimy o tym samy układzie ew. jego wersji?
    A w ogóle,to Autorowi Wątku chodziło o rozwiązanie problemu braku połączenia z wymienionymi przez Niego pojazdami oraz nakierowanie na odpowiednie/sprawdzone programy.
    ...to przeczytaj sobie jeszcze notę aplikacyjną (pełną, nie skróconą) i obejrzyj schemat na jej końcu.

    elektrit wrote:
    tzok daj spokój. Kupują te ELM, sa napaleni jak szczerbaty na suchary, a póxniej się dziwią czemu nie moga skasowac kontrolki poduszki powietrznej.
    Przez powyższe chciałem powiedzieć, że układ jest ok, tylko brak softu. Jeśli znajdzie kogoś, kto mu ten soft (za odpowiednią sumę) napisze to potencjalnie wyjdzie z tego całkiem przyzwoity interfejs lub przenośny diagnoskop. Póki soft jest "home made" robiony przez zapaleńców, bez dostępu do fabrycznych dokumentacji jest niewiele warty.
  • #236
    pudzianowski
    Level 28  
    elektrit wrote:
    tzok daj spokój. Kupują te ELM, sa napaleni jak szczerbaty na suchary, a póxniej się dziwią czemu nie moga skasowac kontrolki poduszki powietrznej.

    Autor tego wątku akurat nie pisze o niemożności skasowania kontrolki poduszki powietrznej,tylko o niemożności jakiegokolwiek połączenia się z Seatem leonem 2000r i VW transporterem 97r przy jednoczesnym prawidłowym działaniu z Fordem Focusem(ja tak to zrozumiałem).I ów Autor chce się dowiedzieć,czy to wina sprzętu/oprogramowania czy czegoś jeszcze innego.
    tzok wrote:
    pudzianowski wrote:
    tzok wrote:

    Samemu ELM327 za wiele zarzucić nie można, obsługuje większość stosowanych protokołów (do CAN potrzebny jest dodatkowy układ).

    A ja na stronie producenta http://www.elmelectronics.com/
    wyczytałem,że obsługuje CAN.Czy mówimy o tym samy układzie ew. jego wersji?
    A w ogóle,to Autorowi Wątku chodziło o rozwiązanie problemu braku połączenia z wymienionymi przez Niego pojazdami oraz nakierowanie na odpowiednie/sprawdzone programy.
    ...to przeczytaj sobie jeszcze notę aplikacyjną (pełną, nie skróconą) i obejrzyj schemat na jej końcu.
    Przez powyższe chciałem powiedzieć, że układ jest ok, tylko brak softu. Jeśli znajdzie kogoś, kto mu ten soft (za odpowiednią sumę) napisze to potencjalnie wyjdzie z tego całkiem przyzwoity interfejs lub przenośny diagnoskop. Póki soft jest "home made" robiony przez zapaleńców, bez dostępu do fabrycznych dokumentacji jest niewiele warty.

    W tej nocie aplikacyjnej nie doszukałem się tego,że Interfejs posiadany przez Spiewakos'a nie obsługuje CAN-czy tak w ogóle potrzebne jest nam CAN do Seata leona 2000r i VW transportera 97r?Czy softu brakuję?Jest kilka darmowych nie do końca amatorskich programów z podstawowymi funkcjami,które do sprawdzenia interface'u według mnie mogą się nadać.
  • #237
    User removed account
    User removed account  
  • #239
    gamoń85
    Level 2  
    Witam!
    Mam do wyboru Autobossa i X431 - który z nich lepiej współpracuje z autami włoskimi i francuskimi?
  • #240
    Diablotic
    Level 11  
    Kolego adam7009,

    Jak tam sprawuje sie Autoboss? Mozesz cos wiecej o nim napisac?