Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt diagnostyczny - 2008 co wybrać. Opinie i recenzje.

flashh 14 Lip 2009 23:44 9114 436
  • #361 14 Lip 2009 23:44
    get_uppa
    Poziom 10  

    w przyszlym tygodniu jade po autobossa... mam nadzieje ze podejdzie mi pod mietka 204 bo mam tam troszke nagrzebane... Zna ktos jakas stronke do autoryzowanego "dilera" MB star diagnosis? ile takie cudo kosztuje w oryginale itd?

  • #362 17 Lip 2009 10:52
    Yatsu
    Poziom 9  

    Panowie jestem laikiem w tych sprawach i mam takie pytanie

    Czy ten tester jest tak dobry jak go opisują ?

    Tester Sintesys (Reflex Plus 4130)

  • #363 22 Lip 2009 17:09
    _alamo_
    Poziom 10  

    Panowie dołączam sie do prośby kolegi - o wszelkie sugestie odnośnie Reflexa 4130 (Sintesys) na pewno ktoś Was na nim pracuję ...napiszcie czego nie robi spośród tego co ma na liście. Co z kodowaniem wtryskiwaczy w jakich autach faktycznie da radę ? Jak sobie radzi najpopularniejszymi markami Opel, Ford, Reno, Pug, Fiat, VW- grupe można obskoczyć np. VCDSem więc nie jest to dla mnie szczególnie istotne ale może kogoś interesuje.. Jak można go porównać z ST6000 ? - tamten podobno miewa problemy z siadającą w nim elektroniką ( tak twierdzi jednak konkurencja) i podobno bardziej nadaje się do Azji niż Europy.Proszę o wszelkie sugestie i spostrzeżenia zanim wydamy niemałe pieniądze - z góry dzięki !

  • #364 23 Lip 2009 13:24
    gregorianin
    Poziom 27  

    rys140 napisał:
    ludzie którzy produkuja autobossa to grupa która odeszla z launcha kilka lat temu, grupa która nie zrobila wcale lepszego sprzetu, poza ladnieszym wyglądem, darmowe aktualizacje moim zdaniem to nic w tym przypadku dobrego, bo jak cos jest za "free" nigdy nie jest staranne! mam autobossa od kilku miesiecy i do launcha mu jeszcze brakuje, ze wzgledu na cene i akualizacje launch nie ma sobie równych w tej klasie skanerów. mam launcha od 5 lat i w "normalnym warsztacie samochodowym" jest 100% wystarczajacy, a jak ktos ma rozszezona usługe to tylko serwisówki daja w pełni zadowolenie. aktualizacje tez nie sa potrzebne co rok, ma tez wady ale jak ktos go dobrze pozna wie jak sobie z nimi radzic tym sprzetem. nowy launch gx3 jest o tyle lepszy ze jest juz przystosowany do pracy z instalacjami 24V i juz w innych krajach pojawiaja sie roszerzenia do niego. no i wspołpracuje z "LAUNCH SUPER 16".


    Czytałeś sam co napisałeś czy tak tylko piszesz dla samego pisania?
    Grupa produkująca auto boss nie ma nic wspolnego z Launchem, wiesz co to jest koncern SPX? Nie? Google.pl pomoże.
    Aktualizacje są za darmo? 600dol/rok to jest darmo? No może dla Ciebie, sory, dla mnie to zawsze jakiś grosz. A jeśli masz za darmo to pirata, wtedy kto wie czy to w ogóle chociaż grupę VAG podłączy :-) Moim zdaniem bosa w ręce nigdy nie miałeś, gdybyś miał to byś tak z całym szacunkiem nie opowiadał głupot.
    Twierdzisz że lauch w 100% pokrywa Twoje potrzeby na warsztacie? Sorry zapytam JAKIE Ty auta robisz??? Podłącz mi tam 2008 Navarę i zrób diagnostykę łącznie z modułami komfortu, podłącz mi tam E87, E61 i zrób diaga na wylot włącznie z podaniem grubości klocków hamulcowych, zrób cokolwiek z grupy general motors, lub amforda typu Lincoln, bedąc Twoim klientem chyba bym padł ze śmiechu jak bym widział z czym podchodzisz do takiego auta.
    Twój nowy launch to stary launch z kolorowym wyświetlaczem i kilkoma ulepszeniami, trzeba jakoś sprzedać coś co zalega na magazynach nie? Ten stary rupieć nie obsłuży nawet CAN bez atmela w przejściówce nie mówiąc o szybkim CAN gdzie znowu kolejny gadżet w lauchu to dodatkowe 900zł.

    Na koniec. Radzę myśleć, myśleć i jeszcze raz myśleć nim się coś napisze.

    Pozdrowienia

  • #365 23 Lip 2009 16:04
    get_uppa
    Poziom 10  

    Pozdrawiam przedmowce bo dobrze gada... Podlaczylem autobossem mercedesa C klase 204, 2008rok, 200 kompressor i zrobilem wiekszosc tego co potrafi star diagnosis. Lunchem nie podejdziesz nawet do tego auta. W ogole nie podejdziesz do mercedesa po 2005 roku, wiec o czym Ty mi wspominasz?
    Lunch wyrobil sobie marke, bo byl jednym z pierwszych kompaktowych urzadzen tego typu (nie biore pod uwage KTSa), ale jego czasy przeminely z czasem jak pojawily sie inne typu Reflex czy Autoboss... Autoboss pieknie mi zrobil Tourana 2005r... Wiedze mam srednia i swierza ale google nie boli... Polecam ta lekturke wszystkim szukajacym... POZDRO!!!

  • #366 23 Lip 2009 22:52
    tomatoes13
    Poziom 10  

    odnośnie a-bossa
    - widzę że np. w oplu nie programuje kluczyków
    - czy w vw udało się komuś odczytać pin
    - czy w nissanie, toyocie dopisuje klucze
    - czy w fordzie np. tddi udało się połączyć z "patsem", przynajmniej w silniku pokazuje wartości bieżące
    - czy w renaulcie dopisuje klucze, zmienia ustawienia/konfiguracja bsi
    - wiemy już że merca robi ładnie, ale czy można zmieniać/programować w kompach "ustawienia"
    - czy w fiacie można wykonać tzw. "osiowanie" liczników, wykonać kalibrację czujnika kąta skrętu

    proszę nie traktować wypowiedzi jako czepiania się, lecz bardziej o sprostowanie, udzielenia informacji dla przyszłych zainteresowanych.

  • #367 24 Lip 2009 12:30
    gregorianin
    Poziom 27  

    tomatoes13 napisał:
    odnośnie a-bossa
    - widzę że np. w oplu nie programuje kluczyków
    - czy w vw udało się komuś odczytać pin
    - czy w nissanie, toyocie dopisuje klucze
    - czy w fordzie np. tddi udało się połączyć z "patsem", przynajmniej w silniku pokazuje wartości bieżące
    - czy w renaulcie dopisuje klucze, zmienia ustawienia/konfiguracja bsi
    - wiemy już że merca robi ładnie, ale czy można zmieniać/programować w kompach "ustawienia"
    - czy w fiacie można wykonać tzw. "osiowanie" liczników, wykonać kalibrację czujnika kąta skrętu

    proszę nie traktować wypowiedzi jako czepiania się, lecz bardziej o sprostowanie, udzielenia informacji dla przyszłych zainteresowanych.


    ad1 do programowania kluczy są inne urządzenia, szczególnie typu crypto
    ad2 tak
    ad3 patrz ad1
    ad4 nie miałem okazji
    ad5 patrz ad3
    ad6 tak, odblokowanie SBC, regulacja wysokości zawieszenia (w mm), zerowanie czujnika kąta skrętu i wiele innych ciekawych funkcji
    ad7 w fiacie nie wydaje mi się że zerowanie czujnika kąta skrętu da się robić z poziomu testerów uniwersalnych, nie wiem czy w ogóle się to robi w tych autach.

    Pozdrawiam!

  • #368 24 Lip 2009 22:21
    get_uppa
    Poziom 10  

    tomatoes13, przybliz ustawienia o jakie Ci choci w mercedesie, to postaram sie na poniedzialek czy wtorek sprawdzic na W211.
    Co do kodowania kluczykow bylaby to jednak bardzo przydatna funkcja gdyz nie trzeba by kupowac dodatkowego urzadzenia...
    Dodatkowo dodam ciekawostke, ze nie moglem sie bossem podlaczyc do saaba 93 z grudnia 2001r, 2,2TiD. Jeszcze wieksza ciekawostka bylo, ze nie potrafil sie z nim podlaczyc nawet po standardzie OBD... Myslalem juz ze cos z komunikacja na zlaczu jest nie tak, ale Tech z oprogramowaniem Saaba nie mial zadnych problemow...
    Pozdro!

  • #369 24 Lip 2009 22:37
    tomatoes13
    Poziom 10  

    odnośnie p2. i p4 próbowałem kolegi a-bossem wykonać tą procedurę nie udało się,(może dodam że na bazie forda tddi laczek obecnie ma wyłącznie odczyt błędów bez podglądu danych -oczywiście piszę o wersji Europa
    odnośnie p1. wszystkie które wymieniłem bazowałem na praktyce z laczkiem, nie było potrzebne crypto
    odnośnie p7. robi cdif (sam byłem zaskoczony)

    co jeszcze widzę dla porównania,mianowicie laczek dobrze opracował renówką (między innymi), a a-boss merca (jeszcze nie sprawdzałem japończyków)

  • #370 24 Lip 2009 23:22
    get_uppa
    Poziom 10  

    co do japonczyka to niepodlaczyl mi sie z Toyota Land Cruiser z 1997r 3,0TD. No ale tam nie za bardzo jest na co patrzec... ;)
    BMW E60 przelecial mi na wylot, wiec tego typu wynalazki tez robi(podobno te najnowsze tez).

  • #371 25 Lip 2009 21:52
    maxtdi
    Poziom 10  

    Witam
    Mam v.30 od kilku dni no i trochę protestowałem. Bmw E60 robi dobrze podobnie jak Reflex i X431, Citroen C1 tylko z pod OBD II ale nędznie, Nissan Navara raczej średnio, nie przypisuje wtrysków, i nie ma wypalania DPF. Mercedes jest konkretny ale w Sprinterze z 2000r nie odczytuje parametrów w sterowniku silnika podobnie jak C-Dif , ale ten po zmianie modelu na vito pokazał parę danych. Vw Crafter idzie tylko z poziomu OBD II. Hyundai i30 idzie dobrze jest kasowanie adaptacji w silniku 1.6 benz. Przez chwilę żałowałem że nie wziąłem Reflexa. Ponoć ta platforma jest rozwojowa i mocno pracują nad nowymi modelami, więc zaryzykowałem i jeszcze plusem jest to że się nie blokuje po roku.

  • #372 25 Lip 2009 21:57
    marcinlepik
    Poziom 1  

    witam szukam kogos kto nabyl niedawnio luncha x-431. Czy normalne jest to ze w urzadzeniu zakupionym 22.lip.2009 softy poszczegolnych marek sa z 2006 jakies 2 moze 3 marki kilka 2007 oraz 2008 prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam

  • #373 25 Lip 2009 23:57
    tomatoes13
    Poziom 10  

    prawdopodobnie musisz ściągnąć aktualizacje i wgrać na kartę, aby ściągnąć musisz zarejestrować się na stronie x431.com, gdzie jest wymagany nr smartbox i nr dilera.
    pewnie masz kilka softów wgranych dla przeprowadzenia samej demonstracji.

  • #374 26 Lip 2009 16:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #375 27 Lip 2009 18:33
    Yatsu
    Poziom 9  

    Witam ponownie po waszych wypowiedziach na pewno nie kupie x431.

    Był dziś u mnie przedstawicie handlowy i zaproponował w ciekawej cenie F-box i mam takie pytanko czy ta komunikacja bluetooth jest na prawdę wygodna ? Bo sam program jest bardzo prosty i przejrzysty.

    i teraz nie wiem co wybrać na początku myślałem o st6000 troszkę drogi potem znalazłem REFLEX PLUS i dziś własnie pokazał się F-Box

    F-box to samo co st6000 cenowo reflex jest sporo tańszy od f-box ale ciekawi mnie własnie ten bluetooth. Może ktoś na pisać o tej pezprzewodowej komunikacji i pomóc przy pod juncie decyzji ?

  • #376 27 Lip 2009 20:30
    bobson85
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich
    Mam na wydanie 15 tys zł co sądzicie na co wydać otwieram nie długo warsztat i mam zamiar używać bardziej sprzętu uniwersalnego na początek.Za odp dzięki

  • #377 27 Lip 2009 22:56
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    To musisz zdecydować na coś, czy europa, czy europa i azja, czy coś innego.
    Ps-każdemu polecam zapoznać się z testerem DEC Superscan.

  • #378 28 Lip 2009 02:19
    bobson85
    Poziom 9  

    Hej
    Jak każdy by chciał to i to ale wiem ze nie będzie działać w 100%

  • #379 28 Lip 2009 21:30
    AUTOMARCIN
    Poziom 13  

    witam . panowie kazdy pyta , kazdy czyta a ja już mam mętlik w głowie i niewiem co wybrać mam cdif-a i jestem zadowolony za ta kase szybko się zwrócil i zarobił na siebie teraz mysle o lanczku , st6000 , lub booss, co wybrac prosze o konkretne podpowiedzi poprostu jusz mnie głowa boli od czytania marki kture robie to

    gr vw , opel, renault , peugot,bmw ,citroen,ford,mercedes

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jedno pytanko jaki sprzet do kodowania kluczyków
    POZDRAWIAM

  • #380 29 Lip 2009 20:59
    gemiel
    Poziom 21  

    Witam!
    Potrzebuję dobrać sprzęt do dwóch marek: Peugeot i Citroen. Proszę o radę co wybrać na początek.

  • #381 30 Lip 2009 11:33
    gregorianin
    Poziom 27  

    maxtdi napisał:
    Witam
    Mam v.30 od kilku dni no i trochę protestowałem. Bmw E60 robi dobrze podobnie jak Reflex i X431, Citroen C1 tylko z pod OBD II ale nędznie, Nissan Navara raczej średnio, nie przypisuje wtrysków, i nie ma wypalania DPF. Mercedes jest konkretny ale w Sprinterze z 2000r nie odczytuje parametrów w sterowniku silnika podobnie jak C-Dif , ale ten po zmianie modelu na vito pokazał parę danych. Vw Crafter idzie tylko z poziomu OBD II. Hyundai i30 idzie dobrze jest kasowanie adaptacji w silniku 1.6 benz. Przez chwilę żałowałem że nie wziąłem Reflexa. Ponoć ta platforma jest rozwojowa i mocno pracują nad nowymi modelami, więc zaryzykowałem i jeszcze plusem jest to że się nie blokuje po roku.


    Citroena C1 podobnie jak Peugeota 107 robisz toyotą, poduszki, abs, silnik itd.

  • #382 30 Lip 2009 13:13
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    gemiel napisał:
    Witam!
    Potrzebuję dobrać sprzęt do dwóch marek: Peugeot i Citroen. Proszę o radę co wybrać na początek.

    Evolution XS, jest na allegro.

  • #383 30 Lip 2009 22:04
    maxtdi
    Poziom 10  

    Co do C1 to od Aygo zacząłem ale jej na liście nie ma, a Yaris nie ma 3 cyl silnika. Pod OBDII da się jakieś biedne parametry odczytać. Dzisiaj następny zawód bmw e39 525d nie ma wyboru DDE, w E60 zresztą też czyta DME czyli benzyne. Volvo v40 2002r, czyta wszystko oprócz silnika 1.9d. Jak na razie to jeszcze daleka droga do bezproblemowego sprzętu, bo softy jakby nie dotestowane są. Do VAGA też jakiś mało czytelny jest, w stosunku do Ross-techa. W sobotę może pobawię się z EVO IX. Zobaczymy jak wyjdzie. Według mnie to diesle bardzo cienko robi, a na tym mi najbardziej zależy.

  • #384 31 Lip 2009 20:38
    erdaniel
    Poziom 14  

    AUTOMARCIN napisał:
    witam . panowie kazdy pyta , kazdy czyta a ja już mam mętlik w głowie i niewiem co wybrać mam cdif-a i jestem zadowolony za ta kase szybko się zwrócil i zarobił na siebie teraz mysle o lanczku , st6000 , lub booss, co wybrac prosze o konkretne podpowiedzi poprostu jusz mnie głowa boli od czytania marki kture robie to

    gr vw , opel, renault , peugot,bmw ,citroen,ford,mercedes

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jedno pytanko jaki sprzet do kodowania kluczyków
    POZDRAWIAM


    ja mając cdifa dokupiłem launcha ,dobrze się uzupełniają,teraz jeszcze planuje VCDS do VW, Ta.. Un... też sie przydaje.

  • #385 04 Sie 2009 21:55
    lukaszmoto83
    Poziom 1  

    Witam, nie mam doświadczenia w elektronice ale pracuję na v 30. Co mogę powiedzieć, to taki gemboj robi wszystko i nic. podobno jest mocny w VW może ja coś robie nie tak ale kąt wtrysku jest podany zakres tolerancji kilka stopni, przestawiałem pompę w całym zakresie regulacji i nic się nie zmienia. Laguna II dci tyle że się łączy i nic więcej czekam na aktualizację. No ale ciekawe jak inne sobie radzą.

  • #386 05 Sie 2009 11:01
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mam mozliwość zakupu testera GP TOOL 100. Cos wiecie na temat ? Plusy ,minusy?

  • #387 10 Sie 2009 21:26
    ga880
    Poziom 11  

    Witam
    koledzy potrzebuje porady mam zamiar kupic cdif2 lub Launch X431(ktory wybrac) i do tego vag com profesjonal do tej pory pracowalem w serwisie na vas 5051b potrzebuje sprzet w miare uniwersalny
    pzdr

  • #388 11 Sie 2009 21:10
    mech.1975
    Poziom 2  

    ja widze ze na tym forum to juz tylko zostali sami sprzedawcy,jak nie lanczka to v30 itd.to 90%a reszta to ludzie ktorzy chca sie cos dowiedziec,mam v 30 i powiem krotko na samym poczatku bylem zadowolony ale ostatnio przyjezdzaja do mnie takie auta jak mb 202-203-210-211,a sprintek to odpada,w 202 zdiagnozowal mi sonde,wymienilem i dalej to samo,podjechalem do kumpla i okazalo sie ze to przeplywka,w francuzach to juz totalne bzdury,vw,audi,bmw,to narazie bez pretensji,natomiast chryslery tez nie wszystkie czyta przewaznie te nowsze od 2003,a reszta cienko,a i jeszcze opel to tak srednio,pozdrawiam

  • #389 14 Sie 2009 08:44
    mechlepik
    Poziom 9  

    witam wszystkich nedawno nabylem Luncha x-431 tool powiem prawde ze jestem poczatkujacy w dziedzinie diagnostyki komputerowej ale niemyslalem ze urzadzenie za prawie 12-tys bedzie zwyklym "fault read" czyli do niczego i absolutnie niepolecam a wrecz odradzam zakup tego urzadzenia pozdrawiam

  • #390 15 Sie 2009 20:07
    sieman
    Poziom 10  

    Panowie powiedzcie jak wyglada sprawa miedzy ST6000 a x431 (tylko europa), chodzi mi o porównanie tych testerów i jak z kosztami utrzymania(czyt. aktulizacji).?

  Szukaj w 5mln produktów