Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki zakupić odkurzacz i jakiej firmy 2008?

ostoja_m 24 Jul 2009 14:16 6957 381
Ochrona Domu
  • #361
    alvaro99
    Level 22  
    A jakiś konkretny Zelmer z funkcją piorącą, tylko nie ten Wodnik, czy jak mu tam jest?

    W gazetce Mix electronics był jakić MPM z funkją piorącą za 550 zł (taki pomarańczowy)... nie pamiętam modelu, bo mama już wyrzuciła ;)

    BTW, na czym polega różnica:
    odkurzacz z filtrem wodnym, a odkurzacz wodny?

    O to jest ten z MPM:
    http://www.ceneo.pl/2162329
  • Ochrona Domu
  • #362
    User removed account
    User removed account  
  • Ochrona Domu
  • #364
    alvaro99
    Level 22  
    No może i tak, tylko cena jak narazie kolo 700-800 zł :|
    Moim zdaniem takie odkurzacze to sa pseudo wodne, ten baniak z woda jakby dodany na siłę, nie mówiąc juz o funkcji "piorącej".

    Chyba nie ma się co oszukiwać, trzeba kupić dużego MPMa gdzie widze że woda filtruje, a nie jakaś kitka, a potem filtr hepa za 100 zł do wymiany :D

    PS
    Dzisiaj to się nawet na cyklona napaliłem, bo tego Philipsa widziałem:
    http://www.ceneo.pl/;015317405-10.htm
    ale cóż z tego jak odkurzacz bez wody to filtry prędzej czy później zabije...
  • #365
    User removed account
    User removed account  
  • #366
    alvaro99
    Level 22  
    No właśnie nie wiem... chętnie bym łyknął coś z zelmera z 4 letnią gwarancją pokroju tego MPMa... może ten Aquawelt, ale wygląda marnie w porównaniu do konkurencji... 6 stóek bym nawet za niego nie dał :|
  • #367
    Radziok
    Level 12  
    Ten MPM Hydra też mnie wcześniej interesował, ale na żywo te plastiki jakieś takie żółto - zielone.. Nie to co mój bursztynowy Aquario :D
  • #368
    User removed account
    User removed account  
  • #369
    alvaro99
    Level 22  
    Może dlatego chce taki odkurzacz, że mając Phoenixa nie jestem przyzwyczajony do jakikolwiek napraw ;) U mnie chodzi do dzisiaj, z silnikiem nie miałem żadnych problemów. Jak ciągnął na początku, tak ciągnie do dzisiaj!
    Jedyne z części zamiennych co potrzebowałem to była to rura i szczotka do odkurzania, bo siłą rzeczy musiała się zużyć.

    Powiedzcie, co się psuje w takich odkurzaczach? Co trzeba wymieniać? Bo na serio nie wiem? Drogie te części?

    Trochę się boję tych Aquaweltów, żeby to nie był taki niewypał jak Wodnik :twisted: Może na razie wstrzymam się jeszcze z decyzją.
  • #370
    User removed account
    User removed account  
  • #371
    User removed account
    User removed account  
  • #372
    marlowe27
    Level 18  
    axelife wrote:
    No i koniec koncow stalem sie posiadaczem Samsunga 6360
    Z minusow trzeba zauwazyc fakt ze ciezko jest kupic worki - w Media dostepne sa co prawda worki do tego odkurzaca ale tylko klasyczne papierowe. Jezeli ktos chce kupic worki z MicroMultiVlies - znalazlem je w jednym jedynym sklepie internetowym (koszt 22 PLN / 5 szt + filtr).



    nadal kupujesz w media markt worki do niego? bo mi do media nie podrodze a w necie szukam i nigdzie nie moge znalezc, niby znany odkurzacz a workow nigdzie nie ma :/
  • #373
    User removed account
    User removed account  
  • #374
    John Smith
    Level 2  
    domgal wrote:
    Wydaje mi się że ten Aquawelt powinien być naprawdę dobray. Może warto zaryzykować?? Przecież ma 4 letnią gwarancję a z częściami do zelmerów nie było nigdy problemów.

    Mam ten odkurzacz od ok. dwóch tygodni. Generalnie jestem zadowolony, nawet coś nim wyprałem bez większego problemu.

    Jedyna wada jaką zauważyłem przy praniu, to mały zbiornik na wodę ze środkiem piorącym.

    Być może mam pecha, ale przestał działać zwijacz przewodu, zdążyłem użyć go może ze 4 razy. Próba oddania go do serwisu skończyła się fiaskiem: nie przyjęli z powodu braku pieczątek sprzedawcy na karcie gwarancyjnej, chociaż miałem też fakturę VAT. No i postraszyli, że jak już przyjmą, gdy będę miał pieczątki to naprawa może trwać nawet miesiąc.
  • #375
    User removed account
    User removed account  
  • #376
    John Smith
    Level 2  
    domgal wrote:
    to iść dop sprzedawcy i poprosić o przystawienie pieczątek-napewno nie będą robić żadnych problemów


    Tak też zrobiłem, tyle, że musiałem wysłać listem do sprzedawcy, bo odkurzacz kupiłem w Zabrzu, a mieszkam w Gdyni... teraz czekam na odesłanie. To przywiązanie do pieczątek dość archaiczne jest...

    Zelmer oferuje coś takiego jak "Golden Service" w ramach którego dają zastępczy odkurzacz na czas naprawy, ale to zapewne fikcja jest, podobnie jak marketingowy kit na stronie internetowej o rzekomej niezawodności i dbałości o klientów. Nawet nie raczą odpowiedzieć na maila. Maią w d.... klienta jak już kupił.

    domgal wrote:
    Swoją drogą to zelmer jedzie już tylko na opinii którą sobie wyrobił przez długie lata. Według mnie o już ta firma powoli robi się przereklamowana i jakość ich wyrobów jest fatalna. Tylko dziwi jedna rzecz-zelmer w tym momencie to takie samo badziewie jak clatronic itd a cena jego produktów jest fenomenalnie wysoka. Do czego to doszło że nowe prodkuty się rozwalają. Kolega kupił syriusa 1600.0st i już do reklamacji poszła turboszczotka. Jeszcze nie wróciła z serwisu i kabel się zaczął zacinać, czyli uszkodzenie zwijacza a mało tego po tygodniu użytkowania zaczęły się ścierać napisy na klawiszach. Szczyt tandety...


    Zelmer Aquwelt robi dobre pierwsze wrażenie, jeśli chodzi o odkurzanie, czy pranie drobnych rzeczy. Podczas prania występuje, niestety, zjawisko zsuwania się plastikowej "rączki" z metalowej rury, poślizg spowodowany jest wodą zbieraną przez ssawkę. Przy odkurzaniu na sucho nic się nie dzieje, przy mokrym podczas odsysania wody metalowa rura potrafi wypaść z rączki, zdarzyło się to kilkakrotnie, pomimo, moim zdaniem, dobrego wciśnięcia rury w rączkę.

    Zanim go kupiłem to brałem pod uwagę jeszcze Karchera SE 4001, zapewne byłby lepszy do prania, ale skusiłem się, miedzy innymi, na ten nieszczęsny zwijacz przewodu :) oraz korzystniejsze (dla mnie) wymiary. Prawie już kupowałem Karchera, ale pojawił się nowy Zelmer. Brałem też pod uwagę niższe koszty eksploatacji i dostępność np. worków.
  • #377
    User removed account
    User removed account  
  • #378
    User removed account
    User removed account  
  • #379
    John Smith
    Level 2  
    BS 1234 wrote:
    Z podbitą kartą gwarancyjną serwis musi naprawić sprzęt w ciągu 14 lub 21 dni ,jeśli naprawy nie wykona możesz żądać zwrotu gotówki lub nowy sprzęt.

    Żądanie pieczątek jest "prawem kaduka". W warunkach gwarancji nie ma o tym mowy:

    http://www.zelmer.pl/warunki_gwarancji/

    Świadczy to o, moim zdaniem, złym traktowaniu klienta.

    Wprawdzie p. 9 nakłada na sprzedawcę obowiązek wypełnienia karty (cokolwiek to nie znaczy), ale na samej karcie nie ma żadnej informacji o pieczątkach, ani o czymkolwiek innym co ma wpisać sprzedawca. Pani w serwisie postawiła "ptaszki" w miejscach, gdzie jej zdaniem powinny być pieczątki.

    Sprzedawca, gdy poprosiłem go o pieczątki stwierdził, że w większości przypadków serwisy nie żądają pieczątek, choć czasami się to zdarza. Z tego wniosek, że serwis do którego próbowałem oddać odkurzacz wykazał się co najmniej brakiem dobrej woli. Producent zaś zignorował całkowicie moją próbę wyjaśnienia sprawy.

    Generalnie jakość obsługi posprzedażnej, gwarancyjnej ma znaczenie przy wyborze producenta towaru do zakupu, szczególnie, że okres gwarancji w przypadku odkurzacza Zelmera to 4 lata. Z wyłączeniami elementów "zużywających" się..., worki, filtry - rozumiem, ale np. rury lub węże czy nawet ssawko-szczotki? Mogły by mieć jakąś gwarantowaną trwałość jednak...

    Co do odkurzacza zastępczego, to w tym "rozlatywaniu się" może coś jest, w końcu mój nowo zakupiony się "rozeleciał" ;)

    Aktualizacja: 26.08.2009, warunki gwarancji zawierają już wymagania odnośnie pieczątek.
  • #380
    pgoral
    Level 26  
    No cóż - każdemu się może wpadka zdarzyć i się coś uszkodzić. Ale faktycznie traktowanie klienta jest rodem jak z dawnej epoki. Nigdy bym nie pomyślał by powiedzieć klientowi, że ma czekać miesiąc na naprawę. Wręcz przeciwnie - staram się aby skrócić czas do minimum nie wykorzystując pełnego okresu. No ale mój zarobek jest uzależniony od zadowolenia klienta. Hmmm...
  • #381
    Norwid
    Level 15  
    Wirtam bardzo serdecznie proszę o pomoc :
    Mój wujek posiada maszynę do czyszczenia dywanów i tapicerki Karcher Puzzi-S z odpieniaczem (trochę przerobiona gdyż posiada włoską pompkę z 20% większym ciśnieneim i działa idealnie) kiedy czyszczę maszyna powinna zasysać wodę do wiaderka robi to owsze ale przy tym zawsze zbiera się troche pod wiadrem czego to może być przyczyna i czy łatwo ją usunąć ? Maszyna także po podłączeniu idzie agregat ssący i pompka omijając guziki bo się popsuły. Serdecznie dziękuje za szybką odpowiedź.

    Jak by ktoś chciał kupić maszynę do czyszczenia tapicerki i dywanów to Karcher Puzzi 100, 00 i Puzzi-S (mimo że Puzzi-S była produkowana 1991) Pozdrawiam serdecznie :D
  • #382
    John Smith
    Level 2  
    pgoral wrote:
    No cóż - każdemu się może wpadka zdarzyć i się coś uszkodzić. Ale faktycznie traktowanie klienta jest rodem jak z dawnej epoki. Nigdy bym nie pomyślał by powiedzieć klientowi, że ma czekać miesiąc na naprawę. Wręcz przeciwnie - staram się aby skrócić czas do minimum nie wykorzystując pełnego okresu. No ale mój zarobek jest uzależniony od zadowolenia klienta. Hmmm...

    Tutaj głównym problemem ze strony firmy, która miała świadczyć serwis była raczej obawa o trudności w rozliczeniach z producentem. I tego padłem ofiarą. Stąd takie, a nie inne podejście do pieczątek. Co do terminu realizacji to nie mam podstaw żeby sądzić, że nie dołożyli by starań żeby załatwić naprawę możliwie szybko. Ostrzegali, po prostu, że może to trwać miesiąc, czyli 21 dni, bo tyle maksymalnie ma gwarant.

    Muszę też przyznać, że Zelmer jednak odpowiedział na mojego maila, niestety dopiero dzisiaj, gdy już zdążyłem wysłać kartę gwarancyjną do sprzedawcy.

    W mailu zaproponowali rozsądne załatwienie sprawy na podstawie faktury + gwarancja (bez pieczątek). Niestety nie zmienia to faktu, że pierwsza próba oddania odkurzacza była nieudana, a duża zwłoka w odpowiedzi na e-maila uczyniła pomoc ze strony producenta nieskuteczną.

    Jednak, gwoli prawdy, należy się Zelmerowi mały plus ;)

    Ciąg dalszy.