Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 b6 2.5tdi 180km AKE - Po wymianie głowic auto zgasło i nie chce odpalić

21 Kwi 2016 21:35 1896 9
  • Poziom 9  
    Zakładam nowy temat, gdyż na starym nie mogę otrzymać odpowiedzi, może jest już za mało widoczny.

    A więc po utracie płynu chłodniczego przegrzałem 2.5tdi 180km AKE. Okazało się, że obydwie głowice pękły, tak więc kupiłem używane i oddałem je do regeneracji, tzn. planowanie, szlifowanie gniazd, wymiana uszczelniaczy. Złożyłem auto zakładając nowe uszczelki pod wtryski, głowice, pokrywy zaworów, kolektory dolotowe i wydechowe. Uzupełniłem płyn do układu wspomagania.

    Auto od razu odpaliło, nie było żadnych problemów, więc chciałem się przejechać. Po takim remoncie miałem świadomość, że nie powinienem przeciągć zbytnio auta, więc jechałem spokojnie. Po krótkiej chwili na wyświetlaczu przy zegarach wyskoczyła kontrolka "OIL" swiecila się ok. 3-4sek. po czym znikła, później stało się tak jeszcze z trzy lub cztery razy. Auto cały czas prócz tej kontrolki nie wskazywało żadnych innych objawów, że mogło by być coś nie tak. Jeździłem łącznie ok 15-20min, auto normalnie się zagrzało do 90 stopni, tak jak powinno, kiedy wjeżdżałem na podjazd do siebie na podwórko auto z nieznanych mi przyczyn zgasło.

    Próbowałem go odpalić, ale niestety nic prócz odgłosów rozrusznika. Odkrecilem metalowy przewód do wtrysku, żeby zobaczyć, czy pompa podaje paliwo, podawała normalnie. Wyciągnąłem też przewód z filtra paliwa, ten który idzie z baku, ale też wszystko jest Ok. Pompa paliwa jakoś rok temu była regenerowana. Stan oleju sprawdzałem przed i po jeździe, był normalny, ale trochę dodałem do niepelnego maksimum. Zauważyłem jedynie, że przewód dwużyłowy od wtrysku sterującego jest delikatnie uszkodzony tzn. zdarta jest izolacja na krociutkim odcinku na jednej zyle i wystają tam gołe druty, które były już przez kogoś zaklejone taśmą izolacyjna, tak więc raczej niemożliwym jest, żeby przewody dotykaly bezpośrednio jakiegoś elementu pod pokrywą, a tym bardziej żeby stykaly się dwie żyły między sobą, możliwym jest jedynie to, że żyła miała kontakt z olejem.
    Czy może być to przyczyną tego, że auto nie chce odpalić? Dodam że próbowałem go odpalić na plaka ( tak, wiem, że diesle tego nie lubią, ale już nie miałem pomysłów) i się udało, lecz kiedy przepalil już preparat samochód gasł.
    Co do Vaga, próbowałem go podłączyć, ale niestety podczas czytania błędów wyskakuje komunikat, że program przestał działać.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    program przestał dzialac prawdopodobnie windows 7, zainstaluj wersje vag com 208.1, albo polski vag 4,9 do odczytania bledow wystarczy
  • Poziom 9  
    Ok, dziś po pracy to zrobię zobaczymy jakie błędy wyrzuci.
  • Poziom 9  
    Okazało się, że źle skonfigurowałem Vaga, teraz jest wszystko OK.
    Oto błędy:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 401 D
    Component: 2.5L V6 TDI G000SG 0007
    Coding: 02015
    Shop #: WSC 63351
    00005 C150_1.V79KD1213
    6 Faults Found:
    00542 - Needle lift Sensor (G80)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
    38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    03-00 - No Signal
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    49-00 - No Communications
    00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-00 - -
    Readiness: N/A

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 517 A
    Component: ABS/ESP allrad 1726
    Coding: 04455
    Shop #: WSC 06435
    1 Fault Found:
    01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
    35-00 - -

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 820 043 G
    Component: A4 Klimaautomat 1012
    Coding: 00011
    Shop #: WSC 63351
    5 Faults Found:
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00825 - Drivers Seat Heating Element (Z6)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    01592 - Air Quality Sensor (G238)
    30-00 - Open or Short to B+
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    30-00 - Open or Short to B+

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 279 E
    Component: int. Lastmodul RDW 0305
    Coding: 00011
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    01494 - Bulb for Parking Lamps: Left (M1)
    57-00 - Electric Circuit Failure

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 16 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 953 549 M
    Component: Lenksáulenmodul 0209
    Coding: 02242
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 920 930 JX
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D30
    Coding: 01000
    Shop #: WSC 30011
    WAUZZZ8E02A266419 AUZ6Z0B0040533
    3 Faults Found:
    00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    30-00 - Open or Short to B+
    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 37 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 035 192 B
    Component: RNS 4.2 H06 BNO 0102
    No Faults Found
    or DTCs not supported by controller
    or a communication error ocurred

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 959 433 AF
    Component: Komfortgerát T03 0315
    Coding: 06976
    Shop #: WSC 63351
    4 Faults Found:
    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
    49-00 - No Communications
    00532 - Supply Voltage B+
    37-10 - Faulty - Intermittent
    00938 - Switch for Electric Window: Rear Right (E54)
    27-00 - Implausible Signal
    00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27)
    62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent

    Address 55 -------------------------------------------------------
    Controller: 4Z7 907 357
    Component: dynamische LWR D07
    Coding: 00060
    Shop #: WSC 63351
    2 Faults Found:
    01539 - Headlights Not Adjusted
    35-00 - -
    00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
    31-00 - Open or Short to Ground

    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 035 192 B
    Component: Radio BNO 0001
    Coding: 00017
    Shop #: WSC 62171
    No fault code found.

    Address 76 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 919 283 A
    Component: Parkingsyst. A4 RDW D08
    Coding: 00114
    Shop #: WSC 63351
    6 Faults Found:
    01545 - Sensor for Parking Aid: Rear Left (G203)
    30-00 - Open or Short to B+
    01546 - Sensor for Parking Aid: Rear Mid-Left (G204)
    30-00 - Open or Short to B+
    01626 - Sensor for Parking-Aid: Front Right (G252)
    31-00 - Open or Short to Ground
    01627 - Sensor for Parking-Aid: Front Mid-Right (G253)
    37-00 - Faulty
    01628 - Sensor for Parking-Aid: Front Mid-Left (G254)
    31-00 - Open or Short to Ground
    01629 - Sensor for Parking-Aid: Front Left (G255)
    31-00 - Open or Short to Ground

    End -------------------------------------------------------
  • Poziom 15  
    Skasuj błędy i zobacz co zostanie a następnie napraw instalacje bo masz sporo błędów komunikacji.
  • Poziom 42  
    I sprawdź wszystkie kości coś rozpinal przy robocie głowic. Może która nie dopięta
  • Poziom 9  
    Błędy silnika znikły wszystkie (pompa, immobilaizer, itd.) ale samochód nadal się nie odzywa. Sprawdzałem też kostki, ale wygląda na to, że wszystkie są podłączone, oprócz wtyczki do chłodnicy klimatyzacji, klaksonów i czujnika oleju w misce (jakiś czas temu wtyczka się uszkodziła, ale auto parę miesięcy jeździło bez problemu).

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy możliwe jest to, że na słabym akumulatorze komputer pokazuje niewłaściwe błędy?

    Dodano po 2 [godziny] 19 [minuty]:

    Po usunięciu poprzednich błędów, ukazały się te:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 401 D
    Component: 2.5L V6 TDI G000SG 0007
    Coding: 02015
    Shop #: WSC 63351
    00005 C150_1.V79KD1213
    No fault code found.

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 517 A
    Component: ABS/ESP allrad 1726
    Coding: 04455
    Shop #: WSC 06435
    1 Fault Found:
    01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
    35-00 - -

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 820 043 G
    Component: A4 Klimaautomat 1012
    Coding: 00011
    Shop #: WSC 63351
    5 Faults Found:
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00825 - Drivers Seat Heating Element (Z6)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    01592 - Air Quality Sensor (G238)
    30-00 - Open or Short to B+
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    30-00 - Open or Short to B+

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 279 E
    Component: int. Lastmodul RDW 0305
    Coding: 00011
    Shop #: WSC 63351
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 16 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 953 549 M
    Component: Lenksáulenmodul 0209
    Coding: 02242
    Shop #: WSC 63351
    2 Faults Found:
    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
    49-00 - No Communications
    01304 - Radio
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 920 930 JX
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D30
    Coding: 01000
    Shop #: WSC 30011
    WAUZZZ8E02A266419 AUZ6Z0B0040533
    3 Faults Found:
    00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    30-00 - Open or Short to B+
    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 37 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 035 192 B
    Component: RNS 4.2 H06 BNO 0102
    No fault code found.

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 959 433 AF
    Component: Komfortgerát T03 0315
    Coding: 06976
    Shop #: WSC 63351
    5 Faults Found:
    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
    49-00 - No Communications
    01366 - Opened Due to Crash Signal
    35-00 - -
    00532 - Supply Voltage B+
    37-10 - Faulty - Intermittent
    00938 - Switch for Electric Window: Rear Right (E54)
    27-00 - Implausible Signal
    00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27)
    62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent

    Address 55 -------------------------------------------------------
    Controller: 4Z7 907 357
    Component: dynamische LWR D07
    Coding: 00060
    Shop #: WSC 63351
    4 Faults Found:
    01539 - Headlights Not Adjusted
    35-00 - -
    01535 - Control Circuit for Right Headlight Range Adjusting Motor (V49)
    30-00 - Open or Short to B+
    01534 - Control Circuit for Left Headlight Range Adjusting Motor (V48)
    30-00 - Open or Short to B+
    00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
    31-00 - Open or Short to Ground

    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 035 192 B
    Component: Radio BNO 0001
    Coding: 00017
    Shop #: WSC 62171
    No fault code found.

    Address 76 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 919 283 A
    Component: Parkingsyst. A4 RDW D08
    Coding: 00114
    Shop #: WSC 63351
    6 Faults Found:
    01545 - Sensor for Parking Aid: Rear Left (G203)
    30-00 - Open or Short to B+
    01546 - Sensor for Parking Aid: Rear Mid-Left (G204)
    30-00 - Open or Short to B+
    01626 - Sensor for Parking-Aid: Front Right (G252)
    31-00 - Open or Short to Ground
    01627 - Sensor for Parking-Aid: Front Mid-Right (G253)
    37-00 - Faulty
    01628 - Sensor for Parking-Aid: Front Mid-Left (G254)
    31-00 - Open or Short to Ground
    01629 - Sensor for Parking-Aid: Front Left (G255)
    31-00 - Open or Short to Ground

    End -------------------------------------------------------
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    To nic z silnikiem się nie dzieje. Kompresja jest? Rozrząd prawidłowo?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    wedlug mnie wyglada na przestawiony zapłon. Na plaku odpala poniewaz kompresja jest i wałek, tłok zgrywaja sie , lecz pompa moze dawac paliwo za pozno i auto nie spali dawki tylko ja wyrzuci przez zawory. Moze niech ktos bardziej doswiadczony sie wypowie
  • Poziom 9  
    domino1300 napisał:
    wedlug mnie wyglada na przestawiony zapłon. Na plaku odpala poniewaz kompresja jest i wałek, tłok zgrywaja sie , lecz pompa moze dawac paliwo za pozno i auto nie spali dawki tylko ja wyrzuci przez zawory. Moze niech ktos bardziej doswiadczony sie wypowie


    Nie trzeba nikogo bardziej doświadczonego :) Trafiłeś! Zdjąłem osłony rozrządu i okazało się, że trzy śruby koła pasowego od pompy są luźne. Ustawiłem jeszcze raz silnik na znakach, zablokowałem i mocno dokręciłem te śruby. Jak narazie wszystko jest OK, a auto działa tak samo jak przed awarią.
    Dzięki wszystkim za pomoc :)
    Pozdrawiam!