Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo 2001->2009 - Przekładka deski/kokpitu

szurumundi 22 Apr 2016 00:16 1086 4
  • #1
    szurumundi
    Level 10  
    Witam,

    W związku z totalną odbudową Citroena Berlingo z roku 2001, który pierwotnie miał silnik DW-8, w tej chwili XUD9TD chciałbym założyć deskę rozdzielczą od Berlingo z 2009. Oczywiście kompletna - z licznikiem, BSI, kalkulatorem, pętlą immo, stacyjką, kluczykami, kierownicą. Mam dostępne wszystkie części z rozbitka z 2009 - również wszystkie potrzebne wiązki.

    Jakie problemy mogę napotkać i czy są one do rozwiązania - -mam na myśli sterowanie klimatyzacją - oryginalna w Berlingo z 2001, ale sterowana ręcznie, obroty silnika, świece żarowe, sterowanie wentylatorami chłodnicy i klimatyzacji...

    "Stary" samochód, czyli Berlingo z 2001 nie ma ABS.
  • #2
    PEPE64
    Level 16  
    Nie wiem czy warto, ale kombinuj.
  • #3
    szurumundi
    Level 10  
    PEPE64 wrote:
    Nie wiem czy warto


    Warto, ponieważ to ma być połączenie trwałości z nowoczesnością. Po prostu hobby, a cena finansowa tych zmian jest drugorzędna. Tak po prawdzie pytanie sprowadza się do tego, czy z takim połączeniem nowoczesności z trwałością poradzi sobie dobry elektryk samochodowy, czy będzie jednak potrzebna ingerencja/pomoc elektronika.
  • #4
    PEPE64
    Level 16  
    Znam przypadek, że mechanik motał się z przełożeniem starszego silnika w nowsze Berlingo...2 lata. A to problemy miał z wiązką przewodów, a to znów z czujnikami przy silniku. W końcu jak oddał, to nie dziłał ABS, prędkościomierz, kierunkowskazy i czujnik temperatury silnika. Może coś jeszcze, muszę zapytać właściciela. Powodzenia.
  • #5
    szurumundi
    Level 10  
    PEPE64 wrote:
    Znam przypadek, że mechanik motał się z przełożeniem starszego silnika w nowsze Berlingo...


    Czyli miał 'drogę w odwrotną stronę'. :D
    Za silnikiem zapewne powędrowało BSI z kalkulatorem, więc podłączenie tego i 'zgranie' z nowszym autem może okazać się w ogóle niemożliwe. Same kabelki, praca przy nich nie jest mi straszna, ale moja wiedza i umiejętności kończą się, kiedy do gry wchodzą multipleksy, CAN, WAN itp. :(
    W tym moim starszym aucie było zamontowane BSI z kalkulatorem i zastanawiam się skąd auto 'wiedziało' z jaką jedzie prędkością, skoro nie ma ABS i żadnego mechanicznego napędu prędkościomierza.

    Chyba źle to napisałem - napęd, sygnał ze skrzyni biegów oczywiście, ale pytanie czy sygnał, zapewne analogowy, "podejdzie" pod BSI z nowego Berlingo, jeśli ten nowy realizuje pomiar prędkości z ABS...