Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V50 2.4i 140ps B5244S5 - Sonda lambda 1

22 Kwi 2016 19:31 2373 19
  • Poziom 16  
    Witam,
    Mam problem z V50 (silnik B5244S5, 2.4i, 140ps).
    Mam błąd P0171.
    Zbyt uboga mieszanka (bank 1).
    Błąd pojawia się na benzynie i gazie.

    Pierwsza sonda 4pinowa:
    czarny
    czarny
    niebieski
    biały

    Druga sonda 4pinowa:
    czarny
    czarny
    niebieski
    biały

    Na 1 sondzie napięcie na przewodzie sygnałowym (niebieski) napięcie pokazuje cały czas 2,77-2,80V i nie zmienia się nic.

    Na 2 sondzie napięcie na przewodzie sygnałowym (niebieski) napięcie pokazuje w amplitudzie od 0V do 1V. Na postoju skacze od 0,4 do 0,8V, przy przyśpieszaniu schodzi do 0V, przy zwalnianiu bez gazu rośnie do 1V. Sonda działa.

    Jakie wartości powinna mieć sonda pierwsza? To jest sonda 5V czy zwykła?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 24  
    Sam zdiagnozowałeś i widzisz ze sonda pierwsza- regulująca stoi w miejscu , czyli jest zepsuta . Na jakie napięcie , nie ma znaczenia teraz bo i tak musisz , albo kupić oryginał - bardzo droga , albo coś z dedykowanych zamienników .
  • Poziom 16  
    No okej ale żeby kupić zamiennik uniwersalny to muszę znać parametry tej sondy czy to 5V czy 0-1V, 0,8-1,6V itd.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 24  
    Jak będziesz chciał kupić np. u BOSCHA , czy DENSO , czy MAGNET MARELLI to i tak jak nie podasz nr vin to ci nie sprzedadzą.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ogólnie to nie polecam zakupu sondy tzw. uniwersalnej z wtyczką do samodzielnego zarobienia , czyli od twojego auta. Lepiej kup gotową z wtyczką - złączką , ja w peugeocie 406 miałem z uniwersalną kłopot. Dopiero kupno gotowej , znacznie droższej pomogło. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
  • Poziom 16  
    Założona nowa sonda. Nic się nie zmieniło.
    Dalej to samo na sondzie 1.
    Wyskakuje błąd P0171.
    Zbyt uboga mieszanka bank1.

    Sonda 2 oscyluje prawidłowo ubogo-bogato. Sonda 1 stoi w miejscu niezależnie czy się przyśpiesza czy zwalnia z góry na biegu bez gazu.

    Sonda nie działa. Co może być nie tak?
  • Poziom 11  
    Może powinieneś podjechać do gazownika. Pewnie instalacja gazu też jest podpięta i może na kablach coś szwankuje. Sprawdź dokladnie
  • Poziom 16  
    Coś nie tak jest ale nie z gazem tylko z autem.
    Otóż jak się porusza przewody koło wtyczki od komputera samochodu to błędów nie ma.
    Samochód na benzynie teraz chodzi bo nie da się zestroić gazu.
    Jak łapie błąd to silnik się trzęsie, poruszanie kablami pomaga na jakiś czas.
    Gdzieś wtyk niedomaga?
  • Poziom 29  
    Po pierwsze to sprawdza się co widzi sterownik. Jak on widzi pracę sondy. Druga sprawa to tylko sonda dedykowana. Już nie raz okazywało się że sonda uniwersalna różni się od oryginału. Nr z sondy i taka samą trzeba kupić. Potem szukać problemu.
  • Poziom 16  
    przemek25l napisał:
    Po pierwsze to sprawdza się co widzi sterownik. Jak on widzi pracę sondy. Druga sprawa to tylko sonda dedykowana. Już nie raz okazywało się że sonda uniwersalna różni się od oryginału. Nr z sondy i taka samą trzeba kupić. Potem szukać problemu.

    Kupowana w ASO.
    Sonda DOX-0405 Denso.

    W ecu volvo nie idzie wyświetlić parametry sondy 1 na kolektorze, nie ma tej funkcji ani pod chińczykiem ds150e ani pod oryginalnym Volvo VIDA. Druga sonda jest możliwa do wyświetlenia, nie ma z niej problemu. Na wolnych obrotach amplituda bogato-ubogo (0,3-0,8v), przy przyśpieszaniu bogato (ok. 1v) przy zwalnianiu bez gazu ubogo (0v).
    Wyskakuje komunikat:
    "Nieprawidłowa adaptacja sondy, bank1".

    Poruszanie kablami przy ecu poprawia pracę silnika i komunikat znika.
    Na sondzie:
    2x czarne przewody (+12v, masa) to grzałka
    1x biały (masa)
    1x niebieski (sygnał).
  • Poziom 11  
    Kolego tak czy siak czeka cię wydatek około 400zł ja u siebie też kombinowałem z zamiennikami ale komputer stanowczo mówił "niet" i dogadał się dopiero z oryginałem Denso z oznaczeniem DOX 0405 musisz dobrze poszukać ja swoją trafiłem na necie za 350zł :)
  • Poziom 16  
    draka_xD napisał:
    Kolego tak czy siak czeka cię wydatek około 400zł ja u siebie też kombinowałem z zamiennikami ale komputer stanowczo mówił "niet" i dogadał się dopiero z oryginałem Denso z oznaczeniem DOX 0405 musisz dobrze poszukać ja swoją trafiłem na necie za 350zł :)

    Czytaj post wyżej.
    Kupiłem nową sondę denso dox-0405.

    Korekty skaczą na benzynie nawet do +30%. Poruszanie wiązką przy kompie pomaga i wówczas autko normalnie pracuje i korekty w normie od -5 do +10% krótkie, długie w okolicach 0,8%.
  • Poziom 11  
    Oki sory, nie doczytałem. Ogólnie w tych autach jest problem polegający na kiepskim połączeniu w przeróżnych kosteczkach itp, zalecane jest odpięcie, wyczyszczenie, popsikanie preparatem do poprawiania styków i poskładanie, zarówno przy komputerze pod maską jak i nad nogami pasażera. Taki już urok V50 i S40II, Cuda wianki dzieją się też z wiązką klapy bagażnika i ze wskazaniami termometru (również trzeba poprawić styki przy module w drzwiach i przy łączniku elastycznym między drzwiami a ramą).
  • Poziom 16  
    draka_xD napisał:
    Oki sory, nie doczytałem. Ogólnie w tych autach jest problem polegający na kiepskim połączeniu w przeróżnych kosteczkach itp, zalecane jest odpięcie, wyczyszczenie, popsikanie preparatem do poprawiania styków i poskładanie, zarówno przy komputerze pod maską jak i nad nogami pasażera. Taki już urok V50 i S40II, Cuda wianki dzieją się też z wiązką klapy bagażnika i ze wskazaniami termometru (również trzeba poprawić styki przy module w drzwiach i przy łączniku elastycznym między drzwiami a ramą).

    Dlatego zamówiłem już Kontakt U do styków.
    Ogólnie to ulokowanie ECU jest do bani. Dzwon z przodu i kompa nie ma.
  • Poziom 1  
    Witam kolego sorki za odgrzebanie ale jak sb poradziles z tym problemem niestety u mnie rece opadaja i doslownie nie wiem co robic z tym a mam doslownie identyko jak Ty 😉
  • Poziom 16  
    Problem leżał w przepustnicy.
  • Poziom 2  
    Powiedz proszę coś więcej o tej przepustnicy ? Czysciles ? Wymieniłeś ? Sprawdzales Vida? Jakie miała parametry? Jak problem rozwiązany to olewka potomnych :/
  • Poziom 16  
    Czyszczenie nie pomogło. Wymiana na używkę + adaptacja vidą.
  • Poziom 2  
    Kupowałes używkę z tymi samymi numerami? Robiłeś wcześniej jakąś diagnostykę Vida ? Jeżeli tak to jakie miałeś parametry pracy przepustnicy ? Jak wygląda adaptacja Vida ? Można to zrobić chinczykiem (którego mam)? Czy to przebranie softu z starej ?