Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Insignia 1.8 + LPG gaśnie przy hamowaniu i na luzie (do 70 stopni, później ok)

22 Kwi 2016 23:39 1998 14
  • Poziom 5  
    Witam.
    Mam taki problem z moją Insignią 1.8 + LPG, że gaśnie na zimnym silniku (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, wrzuceniu na luz, dodaniu gazu na postoju...), po uzyskaniu 70 stopni przez silnik problemy znikają, w serwisie opla walczyli 2 tygodnie sprawdzili przepływomierz, czujnik temperatury, przepustnicę, cewkę, świece i nic nie znaleźli. Silnik jak jest zimny to nie pracuje równo, ale nie jest to regułą. Zrobiłem już na tej instalacji około 80k km i nic się nie działo. Proszę o pomoc, może ktoś miał to samo. Pozdrawiam.
  • Poziom 5  
    Tak, na benzynie też - na gaz nie zdąży się nawet przełączyć czasami, nawet odłączyłem gaz i wyjeździłem dwa baki benzyny i to samo, a jak temperatura podskoczy do 70 stopni, wszystko wraca do normy.
  • Poziom 5  
    W serwisie podmieniali sonde lambda i powiedzieli,ze niby jest ok, resetowali tez komputer silnika, nic nie pomoglo. Dzisiaj rano znowu to samo, zapalil na "raz", po minucie dodalem gazu tak do 2k i obroty spadly do 800, a później do 0 i zgasl, to samo jak rano odpale i wlacze klime to tez gasnie.
  • Poziom 5  
    A tak dla laika, co to są te podciśnienia, co konkretnie sprawdzić? Zapomniałem dodać, że oczywiście komputer nie wykazuje żadnych błędów.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Za gorąco i ubogo na gazie i podparło zawory. Zrzucać pokrywę wałków, szczelinomierz w dłoń i do sprawdzenia luzy zaworowe.
  • Poziom 5  
    To nie przewody podciśnienia, wszystko ok, sprawdzone.
    Co do luzów to w serwisie oczywiście sprawdzali, wydechowe są mniejsze od norm, ale co to ma wspólnego z gaśnięciem na luzie, przy hamowaniu, przy obciążeniu silnika np. klimą jak odpalę rano no i najważniejszym, przy 70 stopniach równo i zawsze - wszystkie objawy ustępują? Szef tegoż serwisu powiedział, że nie da sobie nic obciąć za teorię zaworową. Przypominam, że samochód pali od razu, chodzi równo, nie stracił mocy, nie ma dziwnych odgłosów, a po osiągnięciu magicznej bariery 70 stopni nie gaśnie, nie ma żadnych objawów, jest płynnie i dynamicznie jak na 1.8.
  • Poziom 29  
    Bo tak jak powiedział milejow. Luzy to podstawa. Jeżeli będą nieodpowiednie to będzie problem w szczególności na zimnym. Ostatnio coraz częściej ten problem występuje w samochodach. Dzieje się to przez rozwiązania głowic. Czyli brak hydraulicznej regulacji oraz używanie coraz gorszych materialow
  • Poziom 5  
    No, ale tak równo 70 stopni i wraca do normy? Zawsze 70 stopni, zbyt to trochę symetryczne jak na zawory wydaje mi się...
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    tomsow1 napisał:
    ale co to ma wspólnego z gaśnięciem na luzie, przy hamowaniu

    W ciągu pół roku miałem dwie Insignie i Cruz,a (silnik1.8) z tym problemem, wszystkie trzy przypadki zakończyły się remontem głowic.

    Dodano po 2 [minuty]:

    tomsow1 napisał:
    "]ale co to ma wspólnego z gaśnięciem na luzie, przy hamowaniu

    W ciągu pół roku miałem dwie Insignie i Cruz,a (silnik1.8) z tym problemem, wszystkie trzy przypadki zakończyły się remontem głowic.
    tomsow1 napisał:
    wydaje mi się.

    Skoro ci się wydaje to przyzwyczaj się i jeździj dalej-aż padnie na amen.
  • Poziom 5  
    Serwis zaproponował mi skasowanie luzów na tych wydechowych 8 zaworach - rozumiem, że to zrobić i problem zniknie?
  • Poziom 5  
    Witam ponownie. Zapomniałem o temacie, ale może dla kogoś będzie to przydatne, że problem został rozwiązany. Zgodnie z sugestiami Pana milejow, znajomy mechanik wyregulował luzy zaworowe i po problemie, koszt ok 300 zł. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc, jakoś nie chciałem w to wierzyć, a jednak diagnoza była trafna w 100%, a samochód jeździ jak nowy.