Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania XPI 400 błąd 11179

skjodo 23 Kwi 2016 11:31 1173 12
  • #1 23 Kwi 2016 11:31
    skjodo
    Poziom 6  

    Witam. Mam problem ze scania xpi 400, co chwila wyświetla się dymek i usterka silnika nie wpływa to na jazdę ale bardzo denerwuje. Błąd odczytałem 11179.
    Proszę o pomoc

  • Fibaro
  • #2 23 Kwi 2016 16:22
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć

    Ten kod usterki jest generowany w przypadku wystąpienia jednej lub kilku usterek układu kontroli emisji tlenków azotu.
    Ten kod usterki jest wykorzystywany przez władze do sprawdzenia, czy układ kontroli emisji tlenków azotu został włączony, nie jest natomiast wykorzystywany podczas napraw pojazdu.

    Patrz inne aktywne kody usterek dla układu kontroli emisji tlenków azotu.

    Jeśli układ sterowania pracą silnika wykryje usterkę, zapali się lampka ostrzegawcza kontroli emisji tlenków azotu.
    Jeśli kod usterki będzie aktywny przez 36 godz., moment obrotowy silnika zostanie zredukowany o 40%.
    Kodu usterki nie można skasować. Kod zniknie, jeśli będzie nieaktywny przez 400 dni lub 9600 godzin pracy.

    Jeśli kod usterki jest aktywny: Usuń pozostałe aktywne kody usterek.
    Jeśli kod usterki jest nieaktywny: Nie trzeba wykonywać żadnych czynności.



    Nie ma nic więcej?

  • Fibaro
  • #3 23 Kwi 2016 17:00
    skjodo
    Poziom 6  

    Są następujące błędy:
    5381 wystąpień3
    5771 wystąpień 91
    11179. 255
    11180. 7.
    Jeszcze teraz włącz się usterka silnika,
    Ograniczenie działania esp i szarpie przy zmianie
    Biegów czasami.
    Usterka czujnika obrotów turbiny wychodzi po kompie

  • Pomocny post
    #4 23 Kwi 2016 19:55
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    5381

    Czujnik prędkości turbosprężarki T120

    Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana.

    Możliwe przyczyny:
    • Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny.
    • Usterka czujnika prędkości turbosprężarki T120.
    • Usterka przepływomierza T126.
    • Usterka czujnika ciśnienia powietrza doładowującego T121 lub czujnika ciśnienia atmosferycznego w COO E30.

    Moc silnika jest zmniejszona, gdy kod usterki jest aktywny.

    Sprawdź, czy zarejestrowano kody usterek dotyczące czujnika ciśnienia powietrza doładowującego T122 i usuń wskazywane przez nie usterki.
    Zwiększ prędkość obrotową silnika i sprawdź, czy czujnik prędkości obrotowej T120 wysyła sygnał odpowiadający ustawionej prędkości obrotowej.
    Sprawdź przepływomierz T126, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T121 i czujnik ciśnienia atmosferycznego w COO E30.
    Uwaga:
    Zawsze po wymianie przepływomierza lub usunięciu usterki związanej z nieszczelnością w układzie dolotowym silnika należy wprowadzić ustawienia domyślne wartości adaptacji przepływomierza.

    5771

    Turbosprężarka o zmiennej geometrii

    Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego.

    Możliwe przyczyny:
    • Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie.
    • Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii.
    • Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego.
    • Usterka elektryczna silnika turbosprężarki o zmiennej geometrii.

    Może spowodować pogorszenie właściwości jezdnych, problemy ze zmianą biegów przy użyciu układu Opticruise oraz chwilową utratę momentu obrotowego.
    Żółta lampka ostrzegawcza.

    Sprawdź części mechaniczne turbosprężarki, uruchamiając test stanu turbosprężarki o zmiennej geometrii. Uszkodzenie mechaniczne można wykryć w temperaturze pokojowej. Z powodu tolerancji mechanicznych oraz obecności osadów zacinanie się można wykryć tylko wtedy, gdy turbosprężarka jest rozgrzana do wysokiej temperatury pracy. Dlatego test należy przeprowadzić przy rozgrzanej turbosprężarce, tj. przy temperaturze 300 °C (temperatura spalin w turbosprężarce może wynosić do 600 °C). Zmierz temperaturę obudowy turbiny, używając bezkontaktowego wskaźnika temperatury na podczerwień.
    Jeżeli wynik testu stanu jest negatywny:
    Turbosprężarka o zmiennej geometrii jest uszkodzona i należy ją wymienić. Ustal szczegóły wymiany z klientem.
    Jeżeli wynik testu stanu jest prawidłowy:
    1. Odczytaj wartości kalibracji silnika elektrycznego, używając procedury „Odczytywanie wartości kalibracji turbosprężarki o zmiennej geometrii” w SDP3 i zapisz wyniki.
    2. Wymontuj silnik elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii. Sprawdź, czy ramię segmentu zębatego można bez przeszkód przesuwać ręcznie między pozycjami końcowymi.
    Jeżeli ramię segmentu zębatego nie może poruszać się swobodnie: Wymień turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
    Jeżeli ramię segmentu zębatego może poruszać się swobodnie: Sprawdź również, czy nie rozłączył się wałek wyjściowy silniczka elektrycznego. Jeśli zostanie wykryta usterka związana z silnikiem elektrycznym, wymień ten silnik.
    Zamontuj silnik elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii i przeprowadź procedurę jego instalacji za pomocą SDP3. Sprawdź, czy zakres kalibracji indywidualnej pozostał bez zmian. Następnie przeprowadź test stanu turbosprężarki o zmiennej geometrii za pomocą SDP3.
    Jeśli nie powiedzie się procedura instalacji albo wyniki testu stanu nadal będą nieakceptowalne, wymień silnik elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii.
    Jeżeli czas pracy od zarejestrowania ostatniego kodu usterki przekroczył 10 godzin, opróżnij chłodnicę EGR ze względu na ryzyko powstania skroplin wody w chłodzonej powietrzem chłodnicy EGR, gdy układ był wyłączony. Opróżnij chłodnicę EGR zgodnie z instrukcjami w Podręczniku warsztatowym, podgrupa 01-65.



    Jeśli chodzi o ten błąd to warto by zrobić aktualizacje sterownika silnika w ASO po takim zabiegu często zaczynała działać jak należy,jeśli jednak po aktualizacji będzie sie zacinała to tylko wymiana.

  • #5 23 Kwi 2016 20:21
    skjodo
    Poziom 6  

    Dziękuję bardzo będę próbował.

  • #6 09 Maj 2016 23:25
    skjodo
    Poziom 6  

    Witam. Po zrobieniu aktualizacji w serwisie błąd od zmiennej geometrii 5771już się nie pojawia ale ten od obrotów turbiny jest nadal(5381) szc zególnie jak jest zimny silnik szarpie przy zmianie biegów. Jakieś rady? Dziękuję

  • Fibaro
  • #7 09 Maj 2016 23:45
    szaman108
    Poziom 28  

    Do wymiany czujnik turbiny(dwa tygodnie temu miałem podobna sytuacje,wymieniłem sam czujnik i maszyna lata.Czujnik zaczyna mierzyć prętkość dopiero od 20000 obr/min)

  • #8 10 Maj 2016 00:38
    skjodo
    Poziom 6  

    Jeszcze mam dwa błędy 2813 i 5785. Czy mógłbym prosić o opis?

  • #9 11 Maj 2016 13:56
    skjodo
    Poziom 6  

    Witam. Zmieniłem czujnik i dalej ten sam błąd. Jakieś rady?

  • #10 11 Maj 2016 16:48
    kwantor
    Poziom 38  

    skjodo napisał:
    Witam. Zmieniłem czujnik i dalej ten sam błąd. Jakieś rady?
    Sprawdż równieZ okablowanie.. Przerwa, zwarcie do masy.

  • #11 11 Maj 2016 18:03
    skjodo
    Poziom 6  

    Witam. Okablowanie jest ok. Tylko jeszcze czujnik doładowania na zgaszonym pokazuje o,97 bar a jak dam gazu na postoju to bije do 5 barów. Chyba troszkę dużo?

  • #12 11 Maj 2016 20:34
    kwantor
    Poziom 38  

    Zdecydowanie za dużo. Nie mierzyłem w XPI, ale sądzę że podobnie jest jak w R i innych- max. bezwzględne przy depnięciu na gaz do dechy, na luzie, to ok 1,3 bara. Trzeba posprawdzać wszystko, może to silnik kierownic powietrza, może sam czujnik. Wynika z tego, że wymiana czujnika obrotów była nie trafiona.

  • #13 26 Maj 2016 10:45
    skjodo
    Poziom 6  

    Witam. Zmieniłem czujnik doładowania i auto śmiga. Na serwisie chcieli zmieniać mi turbo!!! Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME