Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW, Passat B3, 16V, 2.0, '93, 9A, Automatyczna skrzynia biegów

Rafosyp 23 Apr 2016 16:00 2262 10
  • #1
    Rafosyp
    Level 8  
    Przeszukuje fora i nic nie znalazłem, co by mi pomogło. Dziwna sprawa pomóżcie uratować mi autko

    A więc, ponad miesiąc temu zaczeło cos mi się dziać ze skrzynią tzn. czasami nie wybierał mi biegu podczas jazdy, ale jak go gasiłem i odpalałem było juz dobrze. Po trzech dniach takowej jazdy, nagle zredukował mi się bieg przy predkości 140 km/h i załączył się tryb awaryjny. Podłączyłem go pod komputer i wyszło zwarcie na elektrozaworach 1,2,3,4, zbyt wysoka temperatura ATF, więc pojechałem do mechanika i diagnoza taka, że trzy elektrozawory spaliły się chyba nr. 3,4 i od zmiany biegów w sumie 3. Potem pojeździłem cały dzień, było wszystko dobrze, lecz pod wieczor znowu nie wybierał mi biegów, czasami i zauważyłem, że od góry skrzyni biegów sączy sie olej (skąd nie wiem).
    I tak jeździłem pare dni z myślą, że się coś musi ułożyć po zamontowaniu nowych(1)/używanych(2) elektrozaworów i padły mi światła drogowe, mijania.
    Klakson mi nie działał od dłuższego czasu i zaczeło mi wywalać ten bezpiecznik nr. 13, jeżdze bez tego bezpiecznika poki co
    Wtedy pojechałem do elektromechanika i powiedział, że tutaj przekaźniki są przez kogoś porobione po swojemu i on niewiele zrobi, ale światła działają, bo się tylko kabelki poprzypalały od przekaźnika, on zlutował od nowa i działa.
    Tydzień temu zauważyłem, że wiązka kabli, które idą od przewodnika dymi się i dokładnie czarny kabel miał zwarcie przypalił sie do innych kabli, ale zaizolowalem wszystko i skrzynia spowrotem zaczelo dobrze działać, na trzy dni, potem powtorka z rozrywki, czyli raz zmienia bieg, raz nie, olej się sączy, olej dolewam od czasu do czasu w razie czego, w sumie wlałem 0,5l.

    I teraz jest tak:
    bieg drugi wybiera bardzo szybko, przy 40 km/h. Przy 50 km/h raz jest drugi bieg raz trzeci i tak w kółko (raptownie zmienia co 2s.), gdy dodam wiecej gazu obroty rosną, a bieg wybiera z opóźnieniem lub wogóle, czasem tak czasem nie. Leczy teraz jak już przekrocze 65 km/h wrzuca mi na trzeci bieg normalnie i jest dobrze niby , ale to pewnie tez tak bedzie czasami. Ogólnie to jak nie wybierał mi biegu przy 65km/h to juz wiedziałe, że cos jest nie tak, no jakby zwarcie, ale co gdzie jak, nie wiem co robić o elektromechanicy mowia ze do mechanika od automatów, a mechanicy do elektryka ???? Skrzynia niedawno działała elegancko wybierała na czas bez zrywania i wogole.
    Jak ktos mi powie co to, to flaszke wina swojskiego wysyłam na konkretny adres.

    Jak jest ta wiazka 6 kabli to czarny kabel co robił zwarcie jest luźno podłączony inne są stabilniejsze, przeszedłem juz całą wiązkę i nie ma zwarcia, ale ta wiążka idzie od sterownika, potem za zbiornikiem wyrównawczym, wzdłuż deski rozdzielczej, i przed prawym amortyzatorem chowa się do środka i tam jeszcze nie zagladałem.
  • #2
    Rafosyp
    Level 8  
    w tej chwili na przykład jest wszystko dobrze, ale olej mi sie sączy cały czas, nawet na kostce mam która idzie do góry, wiec tak jakby wywala mi olej ze skrzyni z wyrzutem na co najmniej 3 cm.
    Dolalem plynu chlodniczzego bo mialem za malo i od tamtej pory caly czas dobrze jezdzi z momentalnymi sporadycznymi odchyłami, przy 45 km/h ze przerzuca raz na wyzszy raz na nizszy bieg
  • #3
    Rafosyp
    Level 8  
    znowu problem powrócił działają dwa biegi...
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    Przykro mi to napisać ale naprawa zapewne przekroczy wartość rynkową auta. Samo doprowadzenie elektryki do porządku w tysiące pójdzie. A gdzie ogarnięcia wycieku? I ewentualnie naprawa skrzyni...
  • #5
    Rafosyp
    Level 8  
    no jak byłem w autoryzowanych serwisach to tez mi mówili że nie warto w skrzynie wydawać hajsu a krzyczeli ze z 2k. pojdzie na naprawę skrzyni, ale znalazłem mechanika pod Kazimierzme w Wojszynie, który w rozsądnej cenie wymienił mi 3 elektrozawory, które były wtedy spalone (600zł). Po wymianie przejechałem 300 km. i było dobrze, aż problem się powtórzył. Popaliły mi się kable co idą od sterownika. Myśle że jakiś się starł czy wysoka temperatura i spowodował spięcie. Mechanik tego nie wyczuł wtedy. Ale po izolacji i oczyszczeniu styków było dobrze, aż do połowy czerwca.
    Na kompie wyszło, że czujnik temepratury oleju nie daje Ohm-ow, ale ten sam problem był wtedy kiedy miałem poprzypalane elektrozawory. Na kompie wyszło, żebym sprawdził miernikiem w 18 punkcie?bezpieczniku? w kompie pod tylnym siedzeniem i szukał, który kabel który idzie od sterownika nie daje prądu. Kable ogarnołem wtedy wszsytkie, tylko, że już pod deskę nie zagladałem, bo obawiałem się że mnie to przerośnie manualnie.
    Poszukam w tym pedale gazu...
    poza tym podejrzewam, że może to być wina tłumika, bo pierdzi mi chyba przedni, może cos z odprowadzeniem ma to wpływ... no nie wiem, w czwartek może zawiozę go do elektromechanika, który zna się troche też na automatach. Dam znać tym razem jakie rezultaty wyjdą.
    Nie poddam się tak szybko, jeszcze dam szanse tej skrzyni :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    zapomniałem dodać, że teraz działa mi ta skrzynia ale tak tylko czasami na 3 minuty włącza się czasami rzadko, ale włącza raczej jak jest na zimnym silniku i jest dosyć chłodno, tak jakby jakis kabelek zwarcie robić (hipoteza)
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Rafosyp wrote:
    Popaliły mi się kable co idą od sterownika. Myśle że jakiś się starł czy wysoka temperatura i spowodował spięcie. Mechanik tego nie wyczuł wtedy. Ale po izolacji i oczyszczeniu styków było dobrze, aż do połowy czerwca.


    Czemu nie wymieniłeś wiązki?
  • #7
    Rafosyp
    Level 8  
    ja sam nie potrafie tego zrobić, a elektromechanicy (2) nie dotykają się skrzyń automatycznych no chyba, że ktos zna w okolicach Lublina do 100 km. magika, który by to zrobił i nie policzył za to wiecej niż 500 zł.
  • #8
    Rafosyp
    Level 8  
    Dobra, jak narazie znalazłem przyczynę zwarcia. Od włącznika swiatła jest przekaźnik, który został przez kogos przerobiony i ta kostka robiła mi cały czas zwarcie, spięcie. Pogrzebałem dosłownie nic specjalnego w skrzynce trochę i biegi sie naprawiły. Jeżeli wymienie przekaźnik i problem wróci dam znać, jeżeli nie to znaczy, że przyczyną był wypalony chiński przekaźnik od swiateł.
  • #9
    Rafosyp
    Level 8  
    niestety cuda się nie zdarzają tak często jakbyśmy tego chcieli...
    Dalej to samo, czyli do 50 km/h jak przycisne to redukcja biegu z 2 do 1 powyzej 50 km/h juz tylko 2-gi bieg.
  • #10
    irokezio
    Level 11  
    Jeśli skrzynia jest wyposażona w elektrozawory do zamiany biegów a nie jak stare skrzynie sterowanie tzw. governorem i linką tv cable to podstawowym odczytem jest wskazanie czujnika położenia przepustnicy. Powinieneś to zmonitorować. Albo zaopatrz się w interfejs z którego będziesz mógł odczytać wskazanie wychylenia przepustnicy zarówno jak będzie dobrze działać jak i wtedy kiedy będzie źle. Jeśli nie interfejs to chociaż miernik za kilka złotych, który trzeba zapiąć do czujnika przepustnicy na wyjście sygnału. Starego typu czujnik przepustnicy ma z reguły trzy przewody - zasilanie (np. 5V, 8V, 12V...), masę (warto sprawdzić czy jest dobra masa podłączając do tego kabla żarówkę 21W jednym końcem a drugim do plusa na aku) no i wyjście sygnału i tam powinieneś się wpiąć, waha się w zależności od wychylenia pedału informując sterownik silnika lub skrzyni (czasem jest to jeden sterownik) po czym sterownik ustala bieg włączając jakąś kombinację elektrozaworów. Może być tak, że silnik jeszcze nie będzie wariować bo ważniejsze są odczyty np. z MAP sensora czy innego MAF sensora ale automat już tak.
    W skrzyniach elektronicznych w przypadku wypięcia z niej elektryki jest jakiś tryb awaryjny, czasem 2ka, czasem 3ka. Jeśli przy wyłączonych elektrozaworach jest 3ka to czasem pewne czynności diagnostyczne można wykonać wypinając elektrykę ze skrzyni, np. jeśli skrzynia nie przełącza na 3kę (odpowiednik 4ki w manualu - przełożenie 1:1) i nie ma kodów bo akurat nie ma bo taki kiepski sterownik to wypinając elektrykę ze skrzyni byłem w stanie sprawdzić czy 3ka jest możliwa, czy nie jest coś spalone na amen. Ale to w skrzyniach gdzie awaryjnym biegiem jest właśnie 3ka.
  • #11
    Rafosyp
    Level 8  
    dzięki irokezio, zajmę się w takim razie tą przepustnicą, jak skończe dam znać o wynikach, ale nie będzie to szybko, bo czas goni po piętach.