Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 - Niedziałający 1 z wentylatorów chłodnicy

23 Apr 2016 16:19 5190 44
  • Level 8  
    Witam serdecznie. zakładam nowy temat ponieważ temat o moim przypadku niema a podobne są już zamknięte. Jak w temacie nie działa mi jeden z wentylatorów chłodnicy. ten po stronie kierowcy. Drugi chodzi ale tylko na drugim biegu. Po wyciągnięciu wtyczki z brązowego czujnika przez chwilkę jest cisza a potem tylko jeden chodzi na max obroty. robiłem test według opisu
    Code: text
    Log in, to see the code

    niestety nic z tego. Ponieważ jak zwarłem pin 1 i masę to była cisza a jak zwarłem pin 1 i 10 do masy to tylko ten drugi na maxa obroty. Dodam że zasilanie na pinie 4 +12V ciagle, pin 15 +12V po stacyjce, pin 8 - masa.
    Pomocy bo już mi elektryk chodzi po głowie i pewno rachunek duży nie proporcjionalny do pracy jaką wykona.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 39  
    Sam wiatrak sprawdzany był? Pod akumulator podpiąć.
  • Level 39  
    Na wentylatorze wtyczka. Wypiąć ją i podać z akumulatora napięcie na sam wentylator. Bezpieczniki wszystkie dobre? Możesz obejrzeć wiązkę do tego wentylatora. Miałem przypadek że niebieski przewód spęczniał dziwnie,pod izolacją był zielony.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 39  
    Na środku jest silnik, z niego idą przewody w dół. Powinny być pomiędzy wiatrakami.
  • Level 8  
    kolego byłem teraz zobaczyć i tam żadnej wtyczki na środku niema. Są tylko u góry przekaźniki i po środku idą kable w takiej rurce karbowanej w stronę bezpieczników pod maską.

    Dodano po 45 [minuty]:

    Na innym forum znalazłem opis pozycji wtyczki od wentylatorów, jest ona koło skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Jest tak jak by skręcana i jest w niej 5 pinów.
  • Level 39  
    Tą kostką dochodzą napięcia do tego modułu/przekaźników i one załączają wentylatory.
  • Level 8  
    Widocznie któreś napięcie nie dochodzi do wtyczki przy module-bitronie, albo silniczek jest spalony bo pierwszy bieg jest szeregowo połączone wiatraki a drugi bieg jest równolegle połaczone silniki, Czyli jak mam sprawdzić czy silniczek działa. Do których pinów napięcie 12v i mase?
  • Level 39  
    Kolorów nie pamiętam ale to łatwo sprawdzić jakie kolory idą na niedziałający i potem do przekaźników. Masa napewno idzie dalej do tej kości.
  • Level 8  
    Tam są jeszcze 3 przekaźniki, między wiatrakami. Który jest o tego niedziałającego to bym tam podpiął 12v z aku i zobaczył czy działa. To napięcie prosto z aku trzeba podłączyć nie tam gdzie zasilanie cewki przekaźnika tylko tego obwodu który załącza przekaźnik? nieważne jest w którą stronę ten plus?
  • Level 39  
    Przekażnik ma dwa styki od cewki i trzy wykonawcze. Na jednym wykonawczym musi być plus,ten plus można podać na ten styk który idzie do wentylatora. Jeden przekażnik łączy je w szereg a dwa pozostałe to 2 biegi dla obu oddzielnie
  • User removed account  
  • Level 8  
    Sprawdziłem te trzy przekaźniki i sie okazało że: lewy jest z białymi przewodami, środkowy też a prawy patrząc na silnik z zielonymi. Nie wiem jaką one wszystkie grają ale po dłuższej dedukcji i kombinowaniu się okazało że: Jak z mostkuje lewe gniazdo przy reszcie przekaźników w gniazdach to chodzi lewy wiatrak na drugim biegu. Mostkowanie środkowego gniazda przy lewym i prawym przekaźniku w gniazdach skutkuje tym że chodzą oba wiatraki na pierwszym biegu. Mostkowanie prawego gniazda, reszta przekaźników w gniazdach to nic się nie dzieje. Wszystkie te czynności wykonywałem bez zapłonu.
  • User removed account  
  • Level 8  
    Czyli co jest nie tak? bo zgłupiałem. Dlaczego jak zmostkuje środkowy to działają oba na pierwszym biegu a jak jest normalnie na przekaźniku to na pierwszym biegu nie chodzi zaden, a na drugim biegu przy 100 stopniach chodzi tylko lewy.
  • User removed account  
  • Level 8  
    dobra sprawdze te przekazniki odezwę się jak będę coś wiedział. Z tego co pamiętam i mnie pamięć nie myli to na tym przekazaniu środkowym na przewodach do cewki przekaznika nie było zasilania. tj. jak patrzyłem próbówka podłączoną do + z aku to się nie zaświeciła. Czy tak ma być. czy to jest ten problem
  • User removed account  
  • Level 8  
    Kolego na tych przekaźnikach a raczej na ich cewkach do których dochodzą przewody musi być w pewnym momencie + i - żeby wystartować przekaźniki. Ja sprawdzałem np. próbówką podłączona do + z aku dotykając do styków gniazd i jak się zapaliła to wiedziałem że tam jest masowy. Potem odwrotnie próbówka czyli do masy i znów tam gdzie się zapaliła to wygląda na to że jest dodatnie zasilanie cewki przekaźnika. Jeżeli robię to źle to mnie proszę poprawić. Ten środkowy nie miał zasilania cewki ani przy włączonym zapłonie ani bez.
  • Level 39  
    Środkowy załącza wolny bieg,masa najprawdopodobniej idzie z któregoś czujnika i plus też. W jakimś aucie jak miałem kiedyś. Najłatwiej poszukać po kolorach z czego idą. Może być gdzieś pęknięty przewód lub brak styku.
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 8  
    DAM poszukam ale nie wiem czy cos takiego mam jak na załączniku. Byłem sprawdzić to com pisałeś i wyszło tak. Bez zapłonu na żadnym nie ma zasilania cewki. Po zapłonie lewy i prawy mają zasilanie a środkowy Nic! :?:
  • User removed account  
  • Level 8  
    Czyli rozumiem że trzeba sprawdzić czy ten przewód zasilajacy cewke wychodzący z bezpiecznika nie jest przerwany. Sprawdze to miernikiem takim z pikaczem. Swoją drogą ciekawe czy od bezpiecznik do cewki idzie jeden i ten sam przewód. Jutro zobaczę bo mi się burza rozpętała i leje jak z cebra.
  • Level 8  
    Więc sprawdzałem ten bezpiecznik F15 i okazało się że u mnie ten bezpiecznik odpowiada za światło drogowe. Poszukałem troszke i znalazłem ilustracje jakie i gdzie są bezpieczniki. Okazuje się że bezpiecznik FM 6 i FM 7 są odpowiedzialne za wentyle. Postaram się to sprawdzić dzisiaj i napisze co i jak