Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2.5 CRD Tryb Awaryjny, max 1100 obrotów!

mas_ter92 23 Apr 2016 16:20 1944 4
  • #1
    mas_ter92
    Level 8  
    Witam.
    Panowie posiadam Chryslera Voyagera 2.5 CRD 2002r. Sprawa wygląda tak że po kluczykowaniu wyświetla mi błąd P0579 ( Układ ster. prędkością ).
    W praktyce wygląda to tak że autko odpala normalnie, i czasami od razu wchodzi w tryb awaryjny i ma cały czas obroty 1100. Pedał gazu nie reaguje. A czasami dzieje się tak że gaz działa i po wciśnięciu wchodzi dopiero w tryb awaryjny, czasami można normalnie gazować ale po przekroczeniu 2500 obrotów wskakuje w tryb awaryjny i spada do 1100 obrotów i tak już zostaje. Stał na warsztacie przez dwa miesiące i mechanicy cały czas twierdzili że potencjometr. Kupiłem drugi i na jednym i na drugim jest tak samo, także raczej nie potencjometr. Sprawdziłem drożność kabli od pedału gazu do wtyczek nad lewym przednim kołem i wszystko jest okej. Przeczyściłem wszystkie wtyczki o których pisałem "Kontaktem" i zakonserwowałem. Wyczyściłem wtyczki od komputera ( silnika ? ) pod maską, bo mechanicy wypsikali go WD40!
    Czy ktoś miał podobny problem już ?
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    Zrób podgląd parametrów, czy sterownik widzi położenie potencjometra, czy widzi obroty wałków rozrządu i wału.
  • #3
    mas_ter92
    Level 8  
    Czy mógłbyś w skrócie opisać jak wykonać te czynności ?
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Połączyć się ze sterownikiem silnika i zrobić podgląd parwmetrow pracy
  • #5
    Doradca ProfiAuto.pl
    Level 10  
    Witam,

    kod błędu, jaki Pan opisuje, wskazuje na układ utrzymywania prędkości. Dokładniej, chodzi o sygnał wejścia przełącznika wielofunkcyjnego. Tutaj faktycznie możemy mieć do czynienia z kilkoma usterkami:
    - Wiązka przewodów
    - Słaby styk
    - Przełącznik wielofunkcyjny
    - Usterka mechaniczna

    To, co najbardziej przychodzi mi do głowy, widząc nieregularność usterki, to kłopoty z wiązkami, przewodami. To, że Pan przemierzył wiązki, to wcale nie oznacza, że z nimi nie może być kłopotu.
    Samochód się nagrzewa, wiązki również - rozszerzalność temperaturowa może mieć tu znaczenie.

    Udałbym się do dobrego elektronika, który będzie w stanie po kolei mierzyć przewody nie tylko na tzw. "przejście" Dodatkowo sprawdziłbym w parametrach rzeczywistych, jak zachowują się one w trakcie powstawania usterki. Usterki tego typu mają to do siebie, że trzeba być skrupulatnym i cierpliwym.

    Ewentualnie zalecam użycie urządzenia, które będzie wstanie rejestrować parametry pracy układu sterowania silnikiem i w odpowiednim momencie, kiedy usterka powstanie, zarejestruje zmianę parametrów, a to pozwoli na sprawną interpretację i diagnostykę.

    Pozdrawiam,

    Doradca ProfiAuto.pl