Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka z silnikiem B&G nierówno pracuje

edi_mun 23 Kwi 2016 19:25 2274 14
  • #1 23 Kwi 2016 19:25
    edi_mun
    Poziom 2  

    Witam. Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem. Mam kosiarkę z silnikiem B&G 450E 125cc, silnik od pewnego czasu bardzo nierówno pracuje. Rozebrałem gaźnik nie ma on membrany tylko pływak wszystko czyste i wygląda okay. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł proszę o odpowiedź.

    1 14
  • #4 03 Maj 2016 17:46
    edi_mun
    Poziom 2  

    Świeca wymieniona, żadnych przebić nie widzę. Spróbuję jeszcze raz rozebrać gaźnik i dobrze go przedmuchać jak nie pomoże to chyba wymiana na nowy.

    0
  • #6 04 Maj 2016 07:01
    SKM 1964
    Poziom 31  

    Z tymi zaworami to jest tak , że nie które nie posiadają żadnej regulacji .
    Pisze o tym gdyż z kilkoma się spotkałem z takim rozwiązaniem . :|
    Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować . :|

    0
  • #7 04 Maj 2016 08:10
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    SKM 1964 napisał:
    Z tymi zaworami to jest tak , że nie które nie posiadają żadnej regulacji .
    Pisze o tym gdyż z kilkoma się spotkałem z takim rozwiązaniem . :|
    |


    W każdym silniku da się ustawić luz zaworowy.

    0
  • #8 04 Maj 2016 08:14
    wojtek1234321
    Poziom 29  

    SKM 1964 napisał:
    Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować

    Punkt zapłonu w pewnym zakresie można regulować zmniejszając lub zwiększając szczelinę pomiędzy cewką zapłonową a kołem magnesowym.

    0
  • #9 04 Maj 2016 08:43
    tadkli9743
    Poziom 20  

    Rycho T nie we wszystkich silnikach można ustawić luz zaworowy.
    W większości tanich kosiarek rozrząd zrobiony jest na krzywce jak na rysunku.
    Można jedynie regulować szczelinę na cewce. Kosiarka z silnikiem B&G nierówno pracuje

    0
  • #10 04 Maj 2016 09:30
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    We wszystkich można ustawić luz, albo jest regulacja, albo szlifuje się trzonek zaworu, dla zwiększenia luzu lub frezuje gniazdo, dla zmniejszenia.

    tadkli9743 napisał:

    W większości tanich kosiarek rozrząd zrobiony jest na krzywce jak na rysunku.


    Każdy rozrząd w silnikach, o których mówimy, jest sterowany krzywkami, czy to z regulacją, czy bez.

    Wypadałoby się trochę zastanowić, zanim się coś napisze.

    0
  • #11 04 Maj 2016 09:51
    eurotips
    Poziom 35  

    Mogę się mylić ale z mojego doświadczenia z kosiarkami, a koszę jeszcze od epoki kosiarek dwusuwowych, każda kosiarka po roku czy dwóch zaczyna nierówno pracować. Ale zaobserwowałem że w większość przypadków ta nierównomierność polega na falowaniu obrotów. Teraz należałoby sprawdzić czy w kosiarce działa regulacja żółw/zając ?

    1
  • #12 04 Maj 2016 10:52
    wojtek1234321
    Poziom 29  

    eurotips napisał:
    każda kosiarka po roku czy dwóch zaczyna nierówno pracować. Ale zaobserwowałem że w większość przypadków ta nierównomierność polega na falowaniu obrotów

    Dzieje się tak czasami z bardzo prostej przyczyny, regulacja bardzo często w "tanich" kosiarkach "realizowana" jest poprzez siłę "wydmuchu" powietrza przez koło magnesowe, po kilku latach użytkowania ten prosty układ regulacji obrotów bardzo często ulega zanieczyszczeniu, zaczyna ciężej pracować i staje się "mniej elastyczny"dlatego obroty zaczynają falować, cały układ regulacji po wyczyszczeniu i doprowadzeniu do stanu "jak nowy" często zapobiega takim objawom.

    0
  • #13 04 Maj 2016 14:25
    eurotips
    Poziom 35  

    Kosiarki robione są z coraz bardziej tandetnych materiałów,
    moja ostatnia z silnikiem B&S już po roku utraciła regulację obrotów,
    wspomniany wcześniej żółw/zając bo.... z dziurki w blaszce gdzie włożona jest sprężynka od drgań zrobiła się łezka na dobre 3mm. Tak samo z regulacją opartą na wydmuchu, przez koło jeszcze nie spotkałem większość działa na zasadzie uchylnej klapki w której jedna sprężynka stawia opór samej klapie a druga idzie do gaźnika niby prosta sprawa ale po dwóch sezonach już tego nie da się ustawić aby obroty nie falowały, i to własnie na wolnych obrotach jest najtrudniej ustawić.

    1
  • #14 04 Maj 2016 15:13
    wojtek1234321
    Poziom 29  

    eurotips napisał:
    Tak samo z regulacją opartą na wydmuchu, przez koło jeszcze nie spotkałem większość działa na zasadzie uchylnej klapki w której jedna sprężynka stawia opór samej klapie a druga idzie do gaźnika niby prosta sprawa ale po dwóch sezonach już tego nie da się ustawić aby obroty nie falowały, i to własnie na wolnych obrotach jest najtrudniej ustawić.

    To właśne jest to, o czym pisałem, na klapkę dmucha wentylator koła magnesowego, wystarczy że "klapka" na ośce gdzie się obraca zacznie się ciut ciężej obracać przez zabrudzenie, podejdzie gdzieś jakieś źdźbło trawy itp przypadki, nawet jak pod klapką a obudową nazbiera się zbyt dużo kurzu tak że klapka trochę ciężej się uchyla i występuje "falowanie" obrotów...
    Więc się jednak spotkałeś bo wiesz o "klapce", a "klapkę" właśnie uruchamia podmuch powietrza z wentylatora chłodzącego silnik, więc się jednak spotkałeś, ale nie poznałeś zasady działania regulatora, im wyższe obroty to pęd powietrza większy i rzeczona klapka bardziej się "uchyla" i poprzez sprężynkę o której piszesz przymyka przepustnicę aby zmniejszyć obroty, mniejsze obroty, mniejszy "podmuch" przepustnica iklapka wraca na swoje miejsce, i obroty znów rosną. Aby działało to stabilnie to rzeczona klapka musi pracować leciutko i bez oporów, bo jak pracuje zbyt ciężko to własnie tak się dzieje jak pisałem wyżej. Zaś napięcie sprężynek o których pisałeś reguluje obroty minimalne/maksymalne na jakich może pracować silnik, jednocześnie regulując położenie przepustnicy i "czułość" regulatora...

    1
  • #15 04 Maj 2016 19:17
    lemmak
    Poziom 20  

    Falowanie na niskich obrotach w kosiarkach B&S z którymi się spotkałem to najczęściej odkształcenie się elementów z tworzyw sztucznych. W kosiarkach z gaźnikiem na zbiorniku paliwa odkształca się podstawa gaźnika, a w mocniejszych - element z pompką paliwa dobrze widoczny na zdjęciach w temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2604946.html.. Nawet nowa uszczelka nie załatwia często sprawy - tylko nowa pompka. Zbyt ciasne zawory, nagar albo wyrobione prowadnice, to następna przyczyna. Do tego jeszcze pęknięta, poluzowana lub nieszczelna rurka dolotowa albo jej oring.

    0