Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b5 FL AWX - Sprzędło dwumasa kolejna wymiana. szarpanie i drganie

24 Kwi 2016 11:06 11880 29
  • Poziom 13  
    Witam. Mam taki oto problem z Passatem który ciągnie się od 3 lat silnik 1.9 TDI 130KM. Kupiłem samochód który szarpał przy przyspieszaniu pod góre np więc dałem dwumasę do regeneracji ( to był błąd) po założeniu nie było różnicy ale uparłem się i stwierdziłem ze to dalej jest problem z dwumasa oddałem ja na gwarancje zregenerowali ja ponowie i problem przestał istnieć !!! :D niestety po przejechaniu 6 tys dwumasa sie rozleciała na cześć pierwsze. Wiec stwierdziłem ze dość tego i kupiłem nowy zestaw sprzęgła i koło dwumasowe LUK. Po założeniu tragedia sprzęgło sie uslizguje ( i nie nie zaoliwiłem powierzchni ) no ale ok im więcej km robiłem to uślizgiwanie było coraz mniejsze az znikło zupełnie tyle ze sprzęgło brało pod sam koniec pedału. Ale niestety po przejechaniu 10tys km zaczęło się od nowa szarpanie podczas przyspieszania a później podczas ruszania :( dodam ze mój Passat jest dość zdrowy jeśli chodzi o silnik i przyspiesza bardzo dobrze :). teraz odesłałem tego nowego luka na gwarancje i czekam na ekspertyzę. (z tego co widziałem tarcza brała połowa powierzchni krzyw docisk) i zastanawiam się co kupić. Czy sachs czy jakieś sztywne valeo? czy może taki zestaw zrobiłem sobie w głowie koło dwumasowe sachs plus tarcza ze sprężynami valeo od sztywniaka? cos co wytrzyma więcej niz 30tys km a możne całość sztywna? znalazłem tez zestawy słabej firmy kamoka ale robią sztywniaki jenomasowe i tarcze ze sprężynami. ktoś cos doradzi? dodam tez ze nie pale gumy samochodem czy coś w tym stylu. normalna jazda jak trzeba wyprzedzić to wiadomo depnę
  • Poziom 9  
    Dlaczego uparłeś się że to sprzęgło , czy sprawdzałeś wtryski , czy komputer nie wykazuje błędów i jakie masz parametry . Co do sprzęgła to nie kombinuj z żadnymi sztywniakami jednomasowymi a co do dwumasy firmy sachs to polecam. Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    na vcds 0 błędów parametry w miarę ok 2 wtryski trochę gorzej ale wszystko w normie. a dlaczego uprałem się ze to dwumas? bo po wymianie na tego nowego luka problemu nie było przez 10tys km tak samo było z tym regenerowanym tyle ze ten sie rozleciał. :D
  • Poziom 22  
    Sprawdź poduszki skrzyni biegów.
  • Poziom 13  
    myślisz ze jak 4 razy wyciągałem skrzynie nie sprawdziłem poduszek i nie wpadłem na to? :D tylko władowałem juz ponad 2500zł w regeneracje i nowe sprzęgło? ( poduszki założyłem nowe po kupieniu samochodu bo były po prostu rozwalone i przy zmianie biegów było typowe targniecie )

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co znaczy ze miałem uślizg ? typówka np. 3-4 bieg gaz do spodu obroty silnika w górę auto nie przyspiesza jak na zdartej tarczy
  • Poziom 21  
    victor923 napisał:
    Kupiłem samochód który szarpał przy przyspieszaniu pod góre

    Ten sam pacjent AWX i takie same objawy- szczególnie (prawie zawsze) przy kiepskim paliwie z bio komponentami ( na zimowym ok)-a przyczyna znana mi od dawna to 4 pompowtrysk. Szarpanie tylko podczas dużego obciążenia pod górę, czasem sporadycznie przy gwałtownym przyspieszeniu.Czasami na zimnym. W parametrach wszystko przyzwoicie. Brak dwumasy. Jak uporasz się ze sprzęgłem i nie będzie poprawy to sprawdź pompki.
  • Poziom 13  
    Wydaje mi sie ze docisk miał jakąś wadę bo wymieniam tego na prawdę duzo i nie spotkałem sie z czymś takim ze nowe ślizga ale jednak. później stopniowo to uslizgiwanie zanikało. Pisałem kiedy szarpie ale ok 4-5 bieg 70-80Km/h gaz do spodu w celu przyspieszanie i zaczyna szarpać na maksymalnych obciążeniach nie wyrabiało. i podczas ruszania z miejsca tez ale to tylko było na tym nowym luku. teraz mam to wyjęte czekam na ekspertyzę luka jak pisałem już wcześniej. ale nie wiem co założyć zęby mieć z tym już spokój bo z tego co pytałem juz po sklepach motoryzacyjnych z lukami jest coraz więcej tego typu problemów. Dlatego zastawiam sie nad mixem takim jaki jest w silniku AVB 101KM z sachs czyli dwumas i tarcza ze sprężynami tak tam jest oryginalnie. ale boje sie ze ten zestaw z 101KM w 130KM możne nie wytrzymać za długo

    Dodano po 10 [minuty]:

    Kolego lemmak możne i to być problem z pompowtryskiem nie mowie nie. ale raczej po wymianie dwumasy pompowtrysk nie zmienia zdania i nie przestaje szarpać. poza tym chyba mówimy o innym rodzaju szarpania bo to które ja miałem to było o w miarę niskiej częstotliwości a szarpanie było bez utraty mocy czy zająknięcia sie silnika i tylko i wyłącznie przy max obciążeniu nie zależnie od paliwa.



    Nie chce sie w dawać w rozmowy na temat tego dlaczego tak jest dlaczego nie ja mam swój problem zdiagnozowany. Chce sie tylko dowiedzieć czy pomysł z tarczą ze sprężynami plus dwumas sachs do awx sie sprawdzi. bo AVF 130KM z 6 skrzynią tez ma sprężyny w tarczy ( niestety nie pasuje do 5 skrzyni) a tylko 130 na 5 skrzyni nie ma sprężyn w tarczy
  • Poziom 25  
    Ja obstawiam przeguby wewnętrzne. Często są przyczyną wibracji podczas przyspieszania pod duzym obciążeniem.
  • Poziom 13  
    Po co odpisywać nie czytając tego co było wcześniej napisane?. Nie proszę o diagnozę. I tak wiem ze przegluby moga być przyczyna i już zostały dawno wymienione.
  • Poziom 25  
    Czytałem 2 razy i nie widzę wpisu o wymianie przegubów wewnętrznych. Prosisz o pomoc i się ciskasz niepotrzebnie. Passata masz pewnie z przebiegiem 185 tys. Daj komuś kumatemu i zrobi . Może najzwyczajniej nie potrafisz złożyć sprzęgła.
  • Poziom 13  
    Nie pisałem nic o tym bo jak pisze 3 raz problem mam zdiagnozowany. I panie kolego jak by Pan Mial chodź trochę pojęcia wiedział by ze tego typu sprzęgło praktycznie nie można zle złożyć co innego z samo nastawnym. Ale kto w ogóle mowi o problemach ze sprzęgłem ?
  • Poziom 20  
    Uwierz, nie takie rzeczy można sp.... znaczy się źle złożyć. Wystarczy, ze nie dokręcisz docisku na przemian śrubami i problem gotowy.
  • Poziom 26  
    Kolego a nie masz problemu z łapom sprzęgła lub pompą sprzęgła. Na nowym zestawie sprzęgło bierze w połowie skoku sprzęgła. Czy dobrze dobrałeś sprzęgło.
  • Poziom 11  
    Sprawdź jeszcze czy walek sprzeglowy nie ma luzu czy nie wyjezdza ze skrzyni mielismy co w innym aucie tez takie szarpanie problem byl w skrzyni biegow .i jeszcze szarpanie a drganie to dwie inne rzeczy bo jezeli szarpie to cos sie slizga albo traci moc silnik a co innego wes pod uwage te pompowtryski moze wypadalo by sie pokusic i podstawic kpl.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Piszesz ze ma moc ale zeby szarpalo nie wiele trzeba utrata czesciowa mocy na jednym cylindrze i gotowe
  • Poziom 13  
    Zacznę od zamontowania nowego sachsa. Jeśli problem nadal będzie będę szukał dalej. Ale kurde problemu nie było po wymianie na nowe koło dopiero po 10tys km powrócił ale było to szarpanie bardziej delikatne. na tym Regenerowanych tez było ok A to ze koło sie rozleciało to tylko winna tych którzy je regenerowali.
  • Poziom 25  
    Sprzęgła SAC znam i montuje z powodzeniem ;). Zajmuję się też elektroniką , więc coś tam pewnie wiem ;) Rób jak uważasz . Twoje auto , Twój problem .
  • Poziom 43  
    Tak bywa z reanimacją trupów. Tanie auto, tania regeneracja zamiast wymiany na nowy podzespół i po kilkunastu tysiącach km powraca stary problem lub pojawia się nowy :(
  • Poziom 13  
    Ja widzę ze ten temat stracił sens a każdy chce swoje 3gr wsadzić i prawdopodobnie opowiada o swoim przypadku albo mechanik mu tak powiedzieć jak mu samochód robił. Pytałem nie o to dlaczego miałem szarpanie. Kto czytał jakie jest pytanie z tych który mi mówi co mam nie tak w samochodzie nie widząc go i nie znając sprawy. ? Pytałem kogoś kto ma pojęcie o tarcze ze sprężynami do tego zestawu czy np tarcza z 101km ze sprężynami wytrzyma przy 130km albo czy zakładać jednomas.
  • Poziom 13  
    W końcu sensowna odp.
  • Poziom 43  
    victor923 napisał:
    W końcu sensowna odp.
    Sorry ale co widzisz sensownego w odpowiedzi:
    krzysztof7011 napisał:
    twoje pytanie czy wytrzyma tarcza na moja wiedze to tak tylko nie wiem ile
    :)
  • Poziom 24  
    Tam masz sprzęgło samonastawne czy zwykłe?
  • Poziom 13  
    Zwykłe. 6 skrzynia miała samonastawne.
  • Poziom 24  
    Jeżeli wszystko złożone ok, to wina sprzęgła. Spotkałem się ze zwichrowanym dociskiem, ale nie tak żeby ślizgało. Pewnie w piśmie gwarancyjnym napiszą co ich zdaniem było przyczyną.
  • Poziom 1  
    witam. Mam podobny problem z szarpaniem.
    Passat b5fl 1.9tdi AWX 2001
    podzczas przyspieszania, szarpie w granicach 1600-2600, najbardziej wyczuwalne 3,4,5 bieg.Podczas spokojnej jazdy szarpania nie ma i na biegu jałowym wchodzi odrazu na obroty.
    wszystko zaczęło sie po wymianie filtra paliwa, włożyli mi knechta, na drugi dzien pojechałem do nich powiedziałem ze jest cos nie tak bo szarpie i zmienili mi na mana i tez to samo. Autko po wymianie odrazu odpaliło , nie było problemów z odpaleniem.
    Auto juz spedziło troche czasu u mechanika i postanowiłem szukac pomocy tutaj
    Sprawdzono juz chyba wszystko co możliwe, komputer zadnych błędów nie pokazuje wtryski w normie się mieszczą, przepływomierz ok, turbina ok (przejechane po regeneracji 17 tys), podcisnienie ok, pompa w baku przeczyszczona i sprawdzona, egr wyczyszczony i został zaslepiony.
    Jezeli można prosić o jakies wskazówki co jeszcze sprawdzic byłbym bardzo wdzieczny
  • Poziom 14  
    victor923 jeśli chodzi o wymianę na jedno masowe sprzegło to jak najbardziej, tyle że bierz komplet a nie docisk taki tarcza inna. Mamy podobne silniki ja mam jeszcze na wtryskach 110 km ale założyłem sztywny zestaw od valeo i mija dobry rok i nie widzę żadnych złych objawów. Biegi wchodzą bez zarzutu, żadnych drgań czy innych opowieści dziwnych treści. Przebieg około 10 000 rocznie
  • Poziom 13  
    Reklamacja uznana kupuje nowe

    Dodano po 4 [godziny] 41 [minuty]:

    Tak jak pisałem ja wiedziałem ze mam uwaloną dwumase co potwierdził producent po miesiącu. Nie mogłem i dalej nie mogę zrozumieć po co ludzie próbowali mi wmówić co mam nie tak z samochodem. A koledze wyżej z AWX podpowiem musisz wyczuć skąd jest szarpanie bo jeśli silnik pracuje równo i nie ma ubytku mocy a samochód szarpie to zostaw silnikw spokoju. Na 80% dumasa nie daje rade przenieść momentu obrotowego. Ja kupuje teraz koło schsa