Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler voyager 2.5 CRD 2001 - Napięcie ładowania aku 16.1 V

24 Kwi 2016 11:31 882 13
  • Poziom 12  
    Witam

    Sprawdziłem tak przy okazji napięcie ładowania i okazało się że jest na poziomie 16 V niezależnie czy pomiar wykonuję przed jazdą czy też na gorącym silniku( ponoć komputer reguluje wartosć V zależnie od temperatury akumulatora) Czy to aby nie za wysoko ? Jaki to ma wpływ na żywotność aku ? Jakieś sugestie odnośnie dalszego sprawdzenia .

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Napięcie powyżej 15 V bardzo negatywnie wpływa na akumulator. Moim zdaniem powinieneś sprawdzić regulator w alternatorze.
  • Poziom 12  
    jak mogę to zrobić? czy na szybko mogę póki co obniżyć je wstawiając jakiś element oporowy ? jechać trzeba ;)
  • Poziom 38  
    marszałekkom napisał:
    Moim zdaniem powinieneś sprawdzić regulator w alternatorze.

    i diody wzbudzenia w alternatorze.
  • Poziom 15  
    Cytat:
    jak mogę to zrobić? czy na szybko mogę póki co obniżyć je wstawiając jakiś element oporowy ?


    No nie bardzo. Trzeba by sprawdzić pozostałe elementy alternatora, stojan, wirnik, diody czy są sprawne. Jeśli są to pozostaje regulator. W 90% przypadków problemem jest regulator.

    Czytam na jakimś forum Voyagera i piszą tam, że alternator nie ma regulatora, a za regulację napięcia odpowiada ECU. Także radziłbym nie jechać tym samochodem tylko dogłębnie sprawdzić alternator (nawet napędzając go np. wiertarką i ręcznie podając napięcie wzbudzenia).

    No i jest jeszcze jedna sprawa, czym sprawdzasz napięcie. Znajomy miał podobny problem, okazało się że jego chiński miernik pokazywał 15 V a w rzeczywistości było 13,8 V.
  • Poziom 12  
    chiński miernik;)

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    zmierzone napięcie na aku wynosi tym samym miernikiem 14.4 V , to jest ok?
  • Poziom 15  
    tak, to jest w normie. Samo się naprawiło?
  • Poziom 12  
    napięcie na aku jest 14.4 na niepracującym motorze . Niestety na włączonym ta wartośc wyższa
  • Poziom 40  
    fajnymarian napisał:
    napięcie na aku jest 14.4 na niepracującym motorze . Niestety na włączonym ta wartośc wyższa


    Ha, ha masz słabą baterię w mierniku, stąd mierzone napięcie jest za wysokie.
    Zmień miernik lub wymień baterię w nim.
  • Poziom 43  
    Nie ma regulatora w alternatorze. Jest w ecu. Sprawdz czujnik temp. akumulatora jest w jego podstawce plastikowy na 2 piny.Lub ta bateria faktycznie.
  • Poziom 12  
    zmierzyłem nim napięcie na prostowniku i jest 12 .3V

    Dodano po 2 [minuty]:

    ładuję baterię miernika na wszelki. jak sprawdzić czujnik temperatury?
  • Poziom 15  
    Ja bym ci radził wywalić w diabła ten miernik, bo jak on pokazuje na prostowniku 12 V to trochę lipa. Napięcie trzeba by zmierzyć czymś porządnym, najlepiej oscyloskopem, wtedy od razu będziesz wiedział czy diody masz dobre. A jeśli faktycznie z ładowaniem coś jest nie tak, to raczej bez komputera diagnostycznego się nie obędzie.
    A jeśli chodzi o sprawdzenie czujnika temperatury to ja to robię w sposób następujący: wyciągam go, wkładam do zamrażarki. Następnie wyciągam z zamrażarki, podłączam miernik ustawiony na sprawdzanie oporu i patrzę jak zmieniają się wartości. Jeśli jest to płynna zmiana, nie ma nagłych przeskoków, ani zmian (w stylu: opór rośnie, potem maleje, potem znów rośnie) to raczej wszystko z nim ok. Oczywiście dobrze jest skonfrontować aktualną temperaturę czujnika i opór z danymi producenta.
  • Poziom 12  
    Aleksander - miałeś rację - wymieniłem baterię w mierniku i teraz napięci ładowania 13.9 V. Panowie bardzo dziękuję za wsparcie mentalne. Na wszelki słuczaj zrobię operację z czujnikiem temp. Pozdrawiam i dzięki