Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spadek ciśnienia w instalacji wodnej.

aficio36 25 Apr 2016 22:30 13062 44
  • #31
    prezes204
    Level 7  
    aficio36 wrote:
    Panowie ,tak po przemysleniach na temat pompy .
    Jeżeli jąmożna ustawić żeby pompowała do np. 0,5 MPa , to możemy spróbować , tylko jak to ustawić ? Wydaje mi sie , że pompa da radę .

    zwiększenie cisnienia nie rozwiąze sprawy ( moze pogorszyc wieksze obciazenie na instalacje filtry) - ciśnienie bedzie wieksze tylko w początkowej fazie tak jak teraz - z tym ze pompa bedzie duuużo dlużej pracować

    Co do sprawdzenia poduszki , po spuszczeniu całkowicie wody i ciśnienia do zera przy wyłączonym hyroforze dopompować do jakiej wartości ? Do 0,22 skoro teraz sie włącza pompa przy 0,26 ?


    Zakreć wodę przed hydroforem od strony pompy( wyłącz pompę) spuść wodę z kranu az przestanie lecieć podłacz kompresor i pompuj aż wyjdzie woda z hydroforu widać na wskazniku ( ponizej nalezy to zrobic na czuja zakrecic zawor za hydroforem ( tam gdzie idzie woda na instalacje ) dobij ciśnienie na 1 bar - odłącz kompresor - otwórz zawór przed hydroforem włącz pompę jak dobije cisnienie otworz zawór za hydroforem na instalacje - w tym przypadku poduszka powinna byc wieksza ze wzgledu na odżelaziacz - woda musi byc dobrze napowietrzona aby żelazo sie wytrącilo.

    Dodano po 12 [minuty]:





    Należy sprawdzić jej wydajność i przeliczyć[/quote]

    Tak to SKA 4 03
    m3/h - 24-45[/quote]



    czyli ta pompa ma wydajnosc od 40 do 75 l/min od min cisnienia do wyłączenia pompa pracuje 1,25 min

    po otwarciu kranu powinno zleciec do 93 l wody do ponownego włączenia ( biorąc pod uwage straty cisnienia nie powinno byc mniej jak 70l
  • #32
    stanislaw1954
    Level 43  
    aficio36 wrote:
    Jeżeli jąmożna ustawić żeby pompowała do np. 0,5 MPa , to możemy spróbować , tylko jak to ustawić ? Wydaje mi sie , że pompa da radę .
    Przytrzymaj kombinerkami na ciśnieniowym za tą blaszkę z tyłu . Ta dźwignia co się podnosi do góry jak ciśnienie wzrasta. Spróbuj dopompować np do 0,5 MPa jak pompa da radę to przyczyna tkwi gdzieś indziej.

    Dodano po 4 [minuty]:

    prezes204 wrote:
    po otwarciu kranu powinno zleciec do 93 l wody do ponownego włączenia ( biorąc pod uwage straty cisnienia nie powinno byc mniej jak 70l
    Przy zbiorniku 200 l wątpię żeby było tam do pobrania "góra" trzy dobre wiadra, na ustawieniu 0,22- 0,4 MPa. A przecież pytałem już ile ma wody w jednym cyklu
  • #33
    aficio36
    Level 8  
    Do 1 bara ? Tylko ?

    O jakim zaworze za hydroferem na instalację mówisz . Nie widzę go . Możesz wskazać na którym zdjęciu jest ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    stanislaw1954 wrote:
    aficio36 wrote:
    Jeżeli jąmożna ustawić żeby pompowała do np. 0,5 MPa , to możemy spróbować , tylko jak to ustawić ? Wydaje mi sie , że pompa da radę .
    Przytrzymaj kombinerkami na ciśnieniowym za tą blaszkę z tyłu . Ta dźwignia co się podnosi do góry jak ciśnienie wzrasta. Spróbuj dopompować np do 0,5 MPa jak pompa da radę to przyczyna tkwi gdzieś indziej.

    Dodano po 4 [minuty]:

    prezes204 wrote:
    po otwarciu kranu powinno zleciec do 93 l wody do ponownego włączenia ( biorąc pod uwage straty cisnienia nie powinno byc mniej jak 70l
    Przy zbiorniku 200 l wątpię żeby było tam do pobrania "góra" trzy dobre wiadra, na ustawieniu 0,22- 0,4 MPa. A przecież pytałem już ile ma wody w jednym cyklu

    Już jutro sprawdzę i będę walczył . Wszystko podam i będę liczył na dalsze konsultacje .
  • #35
    aficio36
    Level 8  
    A czy spadek ciśnienia może spowodować brudna lub zapchana głowica odżeleziacza ? Szukam pomysłów , dlatego pytam.
  • #36
    aficio36
    Level 8  
    Witam ponownie ,
    Nie było czasu wcześniej sie za to zabrać , goście się zwalili , potem długi weekend . Przemęczyłem się , ale trzeba naprawić problem .

    Tak wiec zgodnie z wcześniejszymi sugestiami :

    Pompa napompowała wody do 0,4 MPa , otworzyłem kran i spuściłem 80 l wody do momentu ponownego załączenia pompy .
    Podkręciłem wyłącznik ciśnieniowy do 0,5 MPa , bez problemu dopompował .
    jedyne co dało się zauważyć to odgłos w zbiorniku po zakończeniu pompowania wody , jakbym był w jakiejś jaskini i z góry kapałaby woda ( tak mi przyszło do głowy takie wyobrażenie) .
    Na razie to tyle . Męczy mnie ten odżeleźniacz . Faktem jest jak otworzę bypas to jakby ciśnienie jest lepsze , jednocześnie woda żółtawa . Czy warto go rozebrać , sprawdzić głowicę , czy coś nie jest zapchane . W sumie trochę sie obawiam czy jak wsadzę swoje łapki , to tego nie zepsuję . Może ktoś poradzi jak to rozebrać i nie zepsuć ?

    Włąsnie poszedłem na piętro zrobić próbę , dalej kiszka . Przez chwilę woda leci dobrze , potem ciśnienie się obniża , do tego stopnia , że przy włączonym prysznicu , sam sie wyłącza i leci woda ciurkiem z kranu. Przy tym słychać jakieś odgłosy w rurach . Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?
  • #37
    stanislaw1954
    Level 43  
    Te ostatnie zdania dotyczą próby po ominięciu odżeleźniacza?
  • #38
    aficio36
    Level 8  
    stanislaw1954 wrote:
    Te ostatnie zdania dotyczą próby po ominięciu odżeleźniacza?


    Tak . Przy otwartym bypasie na odżeleźniaczu i zmiękczaczu .
  • #39
    stanislaw1954
    Level 43  
    Oba urządzenia ominięte i nic nie lepiej ? w takim razie przyczyny należy szukać między hydroforem, a bateriami ale gdzie?

    Dodano po 17 [minuty]:

    A jaki są rury w ścianach, takie jak na zdjęciach, czy stare żelazne?
  • #40
    aficio36
    Level 8  
    stanislaw1954 wrote:
    Oba urządzenia ominięte i nic nie lepiej ? w takim razie przyczyny należy szukać między hydroforem, a bateriami ale gdzie?

    Dodano po 17 [minuty]:

    A jaki są rury w ścianach, takie jak na zdjęciach, czy stare żelazne?


    Sprawdzę bo nie wiem .
  • #41
    dobroslaw

    Level 22  
    1.Sprawdź sitka w kranach każdy ma i prysznic też może masz po prostu zapchane.
    2.Wyłącz pompę z prądu , otwórz kran z ciepła wodą , dopuść powietrza do naczynia przeponowego przynajmniej do 2-2,5 bara kran ma być cały czas otwarty, aż woda przestanie lecieć a w baniaku będzie ciśnienie.
    3.Otwórz bajpasy na zmiękczaczu i odżelezniaczu, zamykając jednoczenie dojście na nie wody.
    4.Jeśli ciśnienie w baniaku się nie utrzymuje przy otwartych kranach i wyłączonej pompie (poczekaj z 10 minut) albo z pod wentylka leci woda masz uszkodzone naczynie przeponowe.
    5.Jeśli masz jakiś reduktor ciśnienia (chociaż nie widać ) zwiększ ciśnienie.

    Po tych zabiegach jeśli nie masz innych filtrów ciśnienie powinno być. Nie wiem ile masz po drodze zaworów zwrotnych czasami się zawieszają zwłaszcza te z plastikowym grzybkiem.
    6.Jeśli ciśnienie powróci wyłącz bypassy raz na odżelazniacz a potem zmiękczacz i zobacz co jest bardziej zatkane. Najprawdopodobniej masz zatkane złoża żywiczne.

    Dodano po 3 [minuty]:

    1.Sprawdź sitka w kranach każdy ma i prysznic też może masz po prostu zapchane.
    2.Wyłącz pompę z prądu , otwórz kran z ciepła wodą , dopuść powietrza do naczynia przeponowego przynajmniej do 2-2,5 bara kran ma być cały czas otwarty, aż woda przestanie lecieć a w baniaku będzie ciśnienie.
    3.Otwórz bajpasy na zmiękczaczu i odżelezniaczu, zamykając jednoczenie dojście na nie wody.
    4.Jeśli ciśnienie w baniaku się nie utrzymuje przy otwartych kranach i wyłączonej pompie (poczekaj z 10 minut) albo z pod wentylka leci woda masz uszkodzone naczynie przeponowe.
    5.Jeśli masz jakiś reduktor ciśnienia (chociaż nie widać ) zwiększ ciśnienie.

    Po tych zabiegach jeśli nie masz innych filtrów ciśnienie powinno być. Nie wiem ile masz po drodze zaworów zwrotnych czasami się zawieszają zwłaszcza te z plastikowym grzybkiem.
    6.Jeśli ciśnienie powróci wyłącz bypassy raz na odżelazniacz a potem zmiękczacz i zobacz co jest bardziej zatkane. Najprawdopodobniej masz zatkane złoża żywiczne. Włącz ręczna regeneracje złóż obu stacji. Jeśli to nie zadziała czeka cię wymiana złoża
  • #42
    stanislaw1954
    Level 43  
    dobroslaw wrote:
    2.Wyłącz pompę z prądu , otwórz kran z ciepła wodą , dopuść powietrza do naczynia przeponowego przynajmniej do 2-2,5 bara kran ma być cały czas otwarty, aż woda przestanie lecieć a w baniaku będzie ciśnienie.
    Tylko,ze ten zbiornik wygląda na hydrofor z poduszką powietrzną, a nie przeponowy.
  • #43
    aficio36
    Level 8  
    aficio36 wrote:
    stanislaw1954 wrote:
    Oba urządzenia ominięte i nic nie lepiej ? w takim razie przyczyny należy szukać między hydroforem, a bateriami ale gdzie?

    Dodano po 17 [minuty]:

    A jaki są rury w ścianach, takie jak na zdjęciach, czy stare żelazne?


    Sprawdzę bo nie wiem .


    Rury plastikowe .

    Dodano po 1 [minuty]:

    dobroslaw wrote:
    1.Sprawdź sitka w kranach każdy ma i prysznic też może masz po prostu zapchane.


    Sprawdzone , czyste , nie zasyfione .

    Dodano po 12 [minuty]:

    dobroslaw wrote:
    .Wyłącz pompę z prądu , otwórz kran z ciepła wodą , dopuść powietrza do naczynia przeponowego przynajmniej do 2-2,5 bara kran ma być cały czas otwarty, aż woda przestanie lecieć a w baniaku będzie ciśnienie.
    3.Otwórz bajpasy na zmiękczaczu i odżelezniaczu, zamykając jednoczenie dojście na nie wody.
    4.Jeśli ciśnienie w baniaku się nie utrzymuje przy otwartych kranach i wyłączonej pompie (poczekaj z 10 minut) albo z pod wentylka leci woda masz uszkodzone naczynie przeponowe.
    5.Jeśli masz jakiś reduktor ciśnienia (chociaż nie widać ) zwiększ ciśnienie.

    Więc co mam zrobić ?


    Dodano po 1 [minuty]:

    dobroslaw wrote:
    Najprawdopodobniej masz zatkane złoża żywiczne. Włącz ręczna regeneracje złóż obu stacji. Jeśli to nie zadziała czeka cię wymiana złoża


    jak to zrobić/sprawdzić . Szczególnie ręczną regenerację.
  • #44
    dobroslaw

    Level 22  
    Jeśli to hydrofor bez przepony zasada jest taka sama musi być poduszka powietrzna.Wyłączasz pompę, otwierasz krany z ciepłą wodą i pompujesz powietrze dotąd, aż wypchnie całą wodę z baniaka (widać na szkle wodowskazowym) i z kranu zacznie lecieć powietrze :) Jak ciśnienie spadnie do 0-0,5 zamykasz krany i włączasz pompę i powinno grać. Co do stacji musisz sprawdzić jakie to typy na tabliczce znamionowej i napisać. Stacja musi mieć zasilanie więc sprawdź czy jedna i druga są podłączone do prądu.W nowszych wystarczy dłużej przycisnąć przycisk regen, w starszych trzeba przekręcić pokrętło na fazę początkową płukania. W zmiękczaczu musi być solanka ,czyli kupujesz worek soli w kapsułkach (np w Liroyu) i jeśli nie ma wody najlepiej samemu zalewasz wodą tak by napełnić zbiornik do połowy(różne typy stacji mają napełnianie raz na końcu raz na początku cyklu więc jak dłużej nie używana lepiej napełnić samemu). Potem następują różne fazy płukania ,ze stacji leci rurkami woda więc to normalne. całkowity cykl płukania trwa zazwyczaj do 1,5 godziny. W odżelaziaczu jest podobnie tylko nie ma soli i płucze samą wodą. Njlepiej puszczać 1-2 na miesiąc regeneracji po kolei nie razem obu stacji. w sklepie akwarystycznym kupujesz wskażniki twardości i zawartości żelaza ...? Woda miękka powinna mieć od 2-4 stopni niemieckich (zazwyczaj ma 15-20) inne parametry niepamiętam.
  • #45
    aficio36
    Level 8  
    Szanowni Państwo ,
    wracam do tematu , gdyż po pół roku rozwiązałem problem . To znaczy rozwiązał hydraulik przy okazji wymiany zbiornika na ciepłą wodę .
    Okazało sie , że problemem były zapchane rurki wyprowadzone od hydroforu do odżelźniacza i dalej. Były zapchane mazią ( syfem z żelazem , które wytrąca się z wody - własna studnia ) . Rurki wymienione , bo nie opłacało sie czyscić . Ciśnienie jest teraz takie , że perlatory wyrywa z wylewek.

    Dziękuję za pomoc .