Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra 1.3 cdti alternator kontra mechanicy

Tomek13132 25 Apr 2016 19:30 3234 12
  • #1
    Tomek13132
    Level 7  
    Witam wszystkich i proszę o podpowiedź i werdykt.
    Miałem w styczniu sytuacje że brakło prądu kontrolki padły brak ładowania. Werdykt alternator do regeneracji. OK z perypetiami dojechałem do warsztatu. Auto na 2gi dzień gotowe po regeneracji alternatora.
    Końcem lutego sytuacja podobna problem z odpalaniem. Powrót do mechanika i werdykt urwanie oczko na grubym kablu do rozrusznika. OK przewiercil drugi otwór w tym co zostało i zakrecil.
    Dzisiaj sytuacja podobna kontrolki gasną. A że ładna pogoda była to ja włożyłem łapki i oglądam co i jak. Tym razem poszło oczko na grubym kablu do alternatora.
    Poszedłem do sklepu kupiłem 2 oczka i kawalek kabela. Ponieważ orginalny w oplu astrze jest zaciskania na jednym przewodzie rozrusznik i alternator i wydawało mi się zbyt naprężony odcinek pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem po prostu przyciolem orginalny kabel z instalacji zeby szedł tylko do rozrusznika. A od rozrusznika nowy drugi dałem do alternatora. Usterka usunięta Przy okazji napeawy namacalem ze alternator nie ma 2 srób z dołu i nie chodzi w osi , a wiec pojechałem spowrotem do nich mówiąc co i jak. I aż sam się zaskoczyłem werdyktem. Jedna śruba została wyrwane z gwintem a druga pękła i muszą rozwieracac i kombinować. A przyczyną wyrwania śrub jest zatarty kompresor do klimatyzacji i dlatego śruby powyrywalo. Przyjąłem to ze smutna miną żeby nie zacząć przeklinać i pytać się do czego służy napinacz. Póki co walczą z nim i nie chcę się klucic żeby czegoś więcej nie zbroili.
    Czy komukolwiek się zdazyl żeby przez zatarty kompresor do klimatyzacji której nie używałem mogło dojść do wyrwania 2 śrub, czy to błąd w sztuce i kombinują. Proszę o opinie. Mój samochodzik to opel astra 1.3 cdti w combiku i jak najbardziej z niego jestem zadowolony.

    Proszę o wypowiedzi komentarze opinie.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    ladamaniac
    Level 39  
    Zatarta sprężarka klimatyzacji spowoduje zerwanie paska, a nie powyrywanie śrub. Natomiast niedokręcenie tych śrub może spowodować taki efekt.
    Aha, no i przyciąłem, śrub i oryginalny. O reszcie błędów i interpunkcji nie wspomnę.
  • Helpful post
    #3
    diablo23248
    Level 28  
    Zatarta sprężarka prędzej uszkodziłaby pasek napędzający. Nie chce mi się za bardzo wierzyć, żeby doszło do takich zniszczeń (pasek jest przecież mniej twardy :) ). Pytanie, czy ktoś wyjmując alternator do regeneracji nie wsadził zbyt miękkich śrub (np. 5.6 lub jeszcze gorzej...). Poza tym patrząc na rozmieszczenie elementów wydaje mi się to jeszcze mniej prawdopodobne żeby śruby zostały uszkodzone przez sprężarkę. Zobaczymy co inni powiedzą :)

    Opel astra 1.3 cdti alternator kontra mechanicy
  • Helpful post
    #4
    Ireneo
    Level 42  
    Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
  • Helpful post
    #6
    Ireneo
    Level 42  
    Bzdura wg mnie,ich wina przy robocie alternatora.To tak jak łapiąc kapcia w przednim kole urywa szpilke w tylnym :-)
  • Helpful post
    #7
    Aleksander_01
    Level 42  
    Dziś robiłem santa fe, 2,0 CRDi.
    Przerwa na cewce sprzęgła oraz brak koszyczków w łożysku. Po wymianie łożyska oraz naprawie cewki (padło zabezpieczenie termiczne) montaż, odpalenie auta i ...dym ze sprzęgła. Jak się okazało sprężarka pracowała całkowicie na sucho, no i się zatarła.
    Widziałem już różne zatarcia sprężarek czy łożysk sprężarek, ale nigdy nie widziałem aby takie zatarcie wyrwało alternator z bloku. Niektóre zatarcia są tak mocne że rozrusznikiem nie zrobimy obrotu wału, co najwyżej spali pasek klinowy (wielorowkowy).
    Zrób zdjęcia tych urwanych śrub i zabierz tym szpecom auto.
  • #8
    Tomek13132
    Level 7  
    Dziękuję wszystkim za opinię. Zdjęcia i zabranie autka nic mi nieda, a naprawa nie powinąć przerosnac i chyba mozliwosci. Mam nadzieję że nic nie wymyślą przy wymianie sprężarki. Wszystko wyjdzie w praniu. Czekam na telefon o postepach. Wczoraj mieli gdzieś kupić używaną. A właśnie co do sprężarki klimatyzacji pytanie o opinię co do używanych kompresorów. Będę miał moją zablokowana. Czy opłaca się zregenerować i zostawić ja na pamiątkę?
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #9
    Aleksander_01
    Level 42  
    Jeżeli zatarta sprężarka (nie łożysko) to tylko na złom. Mało tego, po zatarciu sprężarki obowiązkowo trzeba przepłukać układ klimy, jeżeli tego nie zrobią to po jakimś czasie ta nowa też się zatrze.
  • #10
    Tomek13132
    Level 7  
    Dziękuję wszystkim za uwagę niestety używanej sprężarki nie znaleźli więc póki co zostaje mi jeździć na zatarty sprężarce. Pozostaje mi na własną rękę poszukać . Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

    Będę pamiętaj żeby dopilnować przeplukania instalacji przy wymianie.
  • Helpful post
    #11
    tzok
    Moderator of Cars
    W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki).

    Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy - z rozrusznika do akumulatora. Niemniej fabrycznie często jest kabel z akumulatora do rozrusznika i mostek między rozrusznikiem i alternatorem.
  • #12
    Tomek13132
    Level 7  
    I jest tak jak piszesz sprzęgielko jest luźne można by napisać ze lata. Nie bardzo się orientuję ci będzie lepiej zrobić czy wymienić na używana czy tą jakoś zregenerować. Jeśli znacie jakieś orientacyjne ceny napiszcie proszę. Wiadomo to tylko orientacyjna cena .

    Co do plusowego kabla juz zrobione w pieszym dniu niespodzianki jak napisałeś.

    Jeszcze jest kolejny problem w samochodzie wentylator w środku wyłącza się kiedy chce. Na wszystkich 4 stopniach. Kiedy autko jest zimne jest bez zarzutu działa. Dopiero w czasie jazdy zaczyna się zabawa i się włącza i wyłącza kiedy mu się podoba. Jeszcze nie odrobiłem do końca lekcji ale następna usterka którą się zajmę. Proszę o porady i orientacyjne ceny kupna nowego i używanych części.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Tomek13132 wrote:
    I jest tak jak piszesz sprzęgielko jest luźne można by napisać ze lata.
    Jeśli koło pasowe się rusza to zatarła się nie tylko sama sprężarka ale i rozpadło się łożysko, to nie powinno się było wydarzyć.

    Na nową to raczej nie masz co liczyć, to co kupujesz w InterCarsie to są regenerowane. Jeśli opiłki poszły w układ (olej w sprężarce będzie brudny) to czeka Cię kilkukrotne płukanie całego układu, w przeciwnym razie nowa sprężarka zaraz znów się zatrze.