Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 80 B4 - zbieżność a wymiana wahacza

25 Kwi 2016 21:49 1749 9
  • Poziom 6  
    Dobry wieczór.
    Wczoraj był sądny dzień dla mojej audicy. Po wielu latach bezkolizyjnej jazdy podczas wyprzedzania gościowi zachciało się skręcać w lewo przez co dostałem w prawy błotnik i koło. Okazało sie że wygięło wahacz przez co prawe koło było wygięte jak bym skręcał w prawo. Dziś wymieniłem wahacz i sworzeń wahacza i po złożeniu wszystkiego zauważyłem że coś sie popieprzyło ze zbieżnością. Koło nadal leciutko jest skręcone w prawo a podczas jazdy gdy jadę na wprost to kierownica jest lekko skrzywiona w lewo. Również bardzo mocno samochód reaguje na skręcanie.
    W zawieszeniu wszytko sztywne. Kolumna prosta, drążki kierownicze proste, sanki też nie mają żadnych oznak by były pokrzywione a nowy wahacz wszedł w mocowania bez problemu.
    Poradźcie coś bo ręce opadają. Na zbieżność jeszcze nie jadę bo muszę założyć nowy błotnik i zderzak.
    Nie wiem czy po zmianie wahacza i sworznia mogła zmienić sie zbieżność czy może być jakiś inny powód.
  • Admin grupy Samochody
    Zwrotnica, amortyzator też oberwały.
  • Poziom 6  
    Tylko jak to sprawdzić bo oglądałem każdy element zawieszenia i nigdzie nie widać by cokolwiek było krzywe czy luźne.
    Da się takie coś wyciągnąć na zbieżności?
  • Admin grupy Samochody
    qwertykokos napisał:
    Da się takie coś wyciągnąć na zbieżności?

    Tak, kąt pochylenia koła.
  • Poziom 6  
    T5 kąt ustawia się na sworzniu wahacza ale czy ma on wpływ na to że koło jedzie trochę w prawo? Nowy sworzeń starałem się ustawić tak samo jak było w starym wahaczu. Kilka razy już tak robiłem i nigdy nie było takiej sytuacji jak teraz że koło jest rozbieżne... audi 80 B4 - zbieżność a wymiana wahacza
  • Poziom 39  
    Czego ty nie rozumiesz? Miałeś wymienić prawą stronę zawieszenia, a następnie zrobić geometrię przodu. Wymieniłeś sworzeń licząc na co? A do tego próbujesz ustawić na oko...
    Temat na pograniczu kosza.
  • Poziom 25  
    Kup używkę całą kolumnę ze zwrotnicą i podmień. Zwrotnice często się wyginają po kolizji a uszkodzenia nie widać.
  • Poziom 6  
    Manta pytam tylko o to czy kąt pochylenia koła może mieć wpływ na to że koło skręca w prawo?
  • Poziom 11  
    Dostałeś w koło, wbrew pozorom jest to też delikatne miejsce, które przenosi siły uderzenia na wszystkie podzespoły, możesz mieć skrzywionego drążka kierowniczego z końcówką lub kolumnę, przy uderzeniu w koło często wszystko się wymienia żeby było ok, i bez zbieżność raczej się nie obejdzie.
  • Poziom 6  
    Umówiłem się na geometrię. Facet mi powiedział że może być też tak że jak ustawiłem za głęboko sworzeń to ciągnie on zwrotnicę w stronę skrzyni a drążek kierowniczy wypycha ja na zewnątrz przez co prawe koło skręca w prawo.