Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skuter moto ventus prymus 4t - ciężko odpala zimny jak i ciepły

king1988plus 25 Kwi 2016 23:38 1017 3
  • #1 25 Kwi 2016 23:38
    king1988plus
    Poziom 2  

    Witam.
    mam problem jak w tytule posiadam chińskiego skuterka moto ventus prymus 2 4t jak był orginał to silnik był 50cm3 odpalał od 1 kopnięcia i jechał 75-80 km/h nawet z rozwalonym łożyskiem na wale które było przyczyną mojej ingerencji w silnik postanowiłem wyremontować motorek a że różnica między orginalnym rozmiarem 50cm3 a 72cm3 byla minimalna założyłem wiec 72cm3 no i sie zaczęła droga przez męke mianowicie skuter czy zimny czy ciepły bardzo ciężko odpala czasami raz rzadziej raz częściej przerywa a raczej gaśnie jak by mu nagle brakło paliwa lub iskry po jakichś dwóch minutach i wielu energicznych ruchach kopnikiem odpala i jedzie ale nie więcej niż 65km/h
    napiszę co było robione po kolei:

    1.Wymieniony wał łożyska na wzmacniane ( podobno)
    2.Wymieniony tłok,pierścienie,cylinder na 47mm 72cm3
    3.wymieniona głowica,zawory,wałek,panewki na przystosowane do 72cm3
    4.Oczywiście uszczelki
    5.ustawianie rozrządu
    6. ustawienia luzów zaworowych wydech jak i ssący na 0,05
    7.wymiana gaźnika na 72cm3 (odblokowany)
    8.regulacja gaźnika przeze mnie jak i w serwisie autoryzowanym
    9.świeca wymieniona na irydową
    10.sprawdzone wszystkie styki elektryczne dołączona dodatkowa masa na silnik
    11.założony nowy stożkowy filtr powietrza oczywiście przed regulacją gaźnika
    12.wariator,rolki,pasek nowy i to wykluczam bo testowane na kilku rozmiarach nie ma zmian w szybkości
    Generalnie wszystko prócz sprzęgła jest nowe chociaż i ono było wymieniane jakieś 500 km temu.
    Wykluczam kompresję ponieważ jak już uda się odpalić to siły mu nie brakuje nawet pod górkę po dodaniu gazu czuć że ciągnie ładnie ale niestety tylko do 65km/h (manetka gazu gdzieś do połowy) a później już tylko buuuuuuu i nic więcej nie da się wycisnąć,nie zależy mi bardzo na prędkości tylko na tym żeby odpalał lepiej chociaż myślę że jedno z drugim ma coś wspólnego.
    Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

    0 3
  • #2 26 Kwi 2016 12:14
    rafik54321
    Poziom 21  

    Gaźnik źle wyregulowany, nieszczelności przy gaźniku i króćcu...

    Ew może filtr powietrza zapchany...

    0
  • #3 26 Kwi 2016 19:26
    Staszek49
    Poziom 34  

    Odnośnie zapalania silnika i jego mocy, to jak wynika z Twojego opisu zmieniłeś m.in. głowicę na nową, ale czy z "większymi" zaworami. Czy nie połamałeś przypadkiem pierścieni podczas składania silnika, może dla pewności sprawdź ciśnienie w cylindrze. Może coś nie tak z rozrządem, bo przestawienie nawet o 1 ząbek ( co jest b. łatwo) robi różnicę w pracy silnika. O regulacji gaźnika (nawet nowego) i poprawnym jego zamontowaniu chyba nie trzeba przypominać.

    0
  • #4 26 Kwi 2016 20:43
    king1988plus
    Poziom 2  

    Witam
    Zapomniałem dodać że wszystko co robiłem sprawdzałem już po kilka razy dla pewności to nie jest mój pierwszy skuter którego robiłem i nigdy nie miałem takich kłopotów zawsze silnik poskładany odpalał od razu i po robocie ale jak to mówią szewc bez butów chodzi zawsze się udaje a u siebie jak robię to już brak pomysłów

    0