Jak w temacie mam ten dziadowski router od orange i już nie wiem o co w nim chodzi. Normalnie wszytko działa na kilku komputerach/telefonach jest internet i wszystko ok. Niestety kilka razy dziennie coś przestaje działać i nie da się wejść na 192.168.1.1 żeby sprawdzić co się dzieje. Brak internetu i brak możliwości wejścia na funboxa. Połączenia w tym czasie zaniku Funboxa, z innymi np.: dwie drukarki Samsunga, inne komputery, czy innymi access point są bez problemu, można wejść i sprawdzać konfiguracje ( mam tego z 15 sztuk bo duży dom ) natomiast funbox martwy brak takiej strony po jakichś 10min samo się naprawia i tak wkoło.
Zgłosiłem problem w Orange niby wymienili na nowy ale dalej to samo. Miałem wcześniej internet z TV kablowej to nie pamiętam takich problemów, w sieci raczej nic się nie zmieniło. Pytanie czy tylko ja mam taki pech czy da się coś z tym zrobić. Sprawdzane na kilku komputerach w różnych częściach domu na różnych access pointach.
Na początku był funbox i switch i do jego po kablu:
2 x drukarki Samsung
3 x komputery stacjonarne
4 x laptopy
1 x tv Samsung
A po WiFi:
6 x Smartfony
3 x tablety
1 x tv Samsung
wyczytałem gdzieś że warto zmienić IP Funboxa na 192.168.1.254 - nic to nie pomogło.
Gdzieś pisali że funbox ma problemy z DHCP - dołożyłem dodatkowy ruter i cała sieć działa teraz w zakresie IP 192.168.0.1xx - sieć wewnętrzna działa bez problemu, ale dostęp do netu kilkadziesiąt razy dziennie znika na około 10min i jednocześnie dostęp do 192.168.1.254 funboxa. Podczas zaników diody świecą poprawnie.
Nastąpiła kolejna zmiana aby odciążyć Funboxa - WiFi i DHCP obsługuje nowy ruter i do jego dodatkowo dwa AP, bo albo dzieciaki narzekały że nie mają neta , albo babcia, odstęp pomiędzy nimi to kilka pokoi jakieś 40m budynek poniemiecki z grubymi ceglanymi ścianami.
A na wszelkie telefony do Orange to odpowiedz taka sama, że u nich jest wszystko dobrze, i przecież wymieniliśmy panu Funboxa, a mi już ręce i pomysły opadają.
Wielokrotne pingowanie Funboxa potrafi skrócić czas pojawienia się internetu i jego strony konfiguracyjnej.
Jak jest net, to nawet co sobotni zlot małolatów potrafi działać, około 20 smartfonów
Zgłosiłem problem w Orange niby wymienili na nowy ale dalej to samo. Miałem wcześniej internet z TV kablowej to nie pamiętam takich problemów, w sieci raczej nic się nie zmieniło. Pytanie czy tylko ja mam taki pech czy da się coś z tym zrobić. Sprawdzane na kilku komputerach w różnych częściach domu na różnych access pointach.
Na początku był funbox i switch i do jego po kablu:
2 x drukarki Samsung
3 x komputery stacjonarne
4 x laptopy
1 x tv Samsung
A po WiFi:
6 x Smartfony
3 x tablety
1 x tv Samsung
wyczytałem gdzieś że warto zmienić IP Funboxa na 192.168.1.254 - nic to nie pomogło.
Gdzieś pisali że funbox ma problemy z DHCP - dołożyłem dodatkowy ruter i cała sieć działa teraz w zakresie IP 192.168.0.1xx - sieć wewnętrzna działa bez problemu, ale dostęp do netu kilkadziesiąt razy dziennie znika na około 10min i jednocześnie dostęp do 192.168.1.254 funboxa. Podczas zaników diody świecą poprawnie.
Nastąpiła kolejna zmiana aby odciążyć Funboxa - WiFi i DHCP obsługuje nowy ruter i do jego dodatkowo dwa AP, bo albo dzieciaki narzekały że nie mają neta , albo babcia, odstęp pomiędzy nimi to kilka pokoi jakieś 40m budynek poniemiecki z grubymi ceglanymi ścianami.
A na wszelkie telefony do Orange to odpowiedz taka sama, że u nich jest wszystko dobrze, i przecież wymieniliśmy panu Funboxa, a mi już ręce i pomysły opadają.
Wielokrotne pingowanie Funboxa potrafi skrócić czas pojawienia się internetu i jego strony konfiguracyjnej.
Jak jest net, to nawet co sobotni zlot małolatów potrafi działać, około 20 smartfonów