Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.4 - Szarpanie na gazie

lanczes 26 Kwi 2016 12:31 1467 23
  • #1 26 Kwi 2016 12:31
    lanczes
    Poziom 8  

    Witam proszę o pomoc w diagnozie usterki.
    Posiadam golfa IV 1.4 z 98 roku.
    Auto szarpie na gazie przy przyspieszaniu. Podpięcie pod komputer nic nie wykazało. Brak błędów. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Sonda też działa poprawnie. Mechanik mówi że układ zapłonu w porządku

  • #3 26 Kwi 2016 19:26
    lanczes
    Poziom 8  

    Ok podjadę do gazownika na komputer. Co do parownika to nie mam pewności ale raczej cieply sprawdzę dziś. Jeszcze jedno czy może ma to związek z moim problemem otóż moje auto wyrzuca dość znaczne ilości wody z wydechu. Nie jest to płyn chłodniczy bo nie ubywa mi go.

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    Reduktor ciepły sprawdzałem przed chwilą

  • #4 27 Kwi 2016 08:39
    sebap
    Poziom 39  

    Reduktor i wtryskiwacze czyste? Nie napisałeś kompletnie nic o instalacji LPG, oprócz tego, że ją posiadasz.

  • #5 28 Kwi 2016 19:47
    Pitol2710
    Poziom 3  

    Dokładnie, w takich przypadkach należy zacząć od wizyty u gazownika i podpięcia sie u niego pod instalacje lpg a nie samochodu przez OBD

  • #6 28 Kwi 2016 21:10
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Pewnie reduktor nie wyrabia i spada ciśnienie przy przyśpieszaniu.
    Rozumiem że na PB jest ok.

  • #7 29 Kwi 2016 04:49
    lanczes
    Poziom 8  

    Tak na paliwie jest w porządku. Być może dlatego że paliwo jest mniej czułe na zapłon. Co do redaktora to wątpię bo silnik ma mała moc i pojemność. Wizyta u gazownika na środę. Wyczyści listwe, sprawdzi regulacje i podepnie auto do kompa.

  • #8 29 Kwi 2016 08:13
    sebap
    Poziom 39  

    Jeśli reduktor jest zanieczyszczony to moc, a już tym bardziej pojemność auta nie mają nic do rzeczy bo i tak będą spadki ciśnienia.
    Wyjawisz jaki posiadasz reduktor i wtryskiwacze? Ile przejechane na instalacji?

  • #9 29 Kwi 2016 09:12
    lanczes
    Poziom 8  

    Muszę sprawdzić papiery bo nazw i modeli nie znam na reduktorrze zrobione około 10k kilometrów na listwe podobnie bo była czyszczena przy okazji wymiany redaktora

  • #11 29 Kwi 2016 19:30
    lanczes
    Poziom 8  

    O właśnie coś takiego od 3 tys szarpie dość odczuwalnie i niekiedy na niższych obrotach złapie taka czkawke. Co do instalacji to reduktor Omvl k901413. Sterownik lovato bodajże Smart. Wtryskiwacze lovato

  • #13 29 Kwi 2016 19:35
    lanczes
    Poziom 8  

    Myślę że tak zaraz sprawdzę dokładnie bo silnik ciepły. Mniej więcej jest tak jak mówisz.

  • #14 29 Kwi 2016 19:49
    misterbociek
    Poziom 21  

    Ja mam golfika IV 1.4 AHW 1998r, gaz sekwencja. Morze się jakoś dogadamy bo denerwuje mnie te auto...
    1. Zimny silnik też ci tak klekocze jakby metal o metal walił ?
    2. Jak u ciebie jest z odmą? Ja swoją odpiąłem bo wali mi olej do filtra. Dodatkowo muszę ją czyścić co miesiąc.
    3. Jedziesz sobie, przyśpieszasz, nagle szybko puszczasz całkowicie gaz- Jest takie irytujące szarpnięcie ?
    4. Jaką masz obecnie cewkę zapłonową?

  • #15 29 Kwi 2016 19:58
    lanczes
    Poziom 8  

    Czyli już jest nas dwóch. Odma to już taka naturalna bolączka tego silnika. Cewka nie wiem jaka siedzi. Gdzieś słyszałem, że może Cewka przebijac na metalowa osłonę bodajże kolektora.. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Co może być przyczyną.

  • #16 29 Kwi 2016 20:08
    misterbociek
    Poziom 21  

    Koniecznie wykręć obecną cewkę i z każdej strony ją oglądnij czy niema spękań czy rys. Ja miałem jakieś chińskie gówno i obudowa się rozlazła. Wymieniłem(wcześniej kupiłem nowe świece i kabelki ale w niczym to nie pomogło) ją na NGK i chyba pomogło z szarpaniem przy przyśpieszaniu ale jutro zobaczę bo nie wiem czy czasem się do tego nie przyzwyczaiłem. Wcześniej byłem na szrocie i wkręcałem stare oryginalne cewki i na nich silnik jeszcze gorzej chodził, niektóre były spękane.
    Ej, u ciebie jest to szarpanie jak puszczasz gaz?

  • #17 29 Kwi 2016 20:13
    lanczes
    Poziom 8  

    Tak jest takie pojedyncze szarpaniecie ale myślę że to wina poduch silnika lub skrzyni. Mi chodzi bardziej o to dlawienie i czkanie silnika.

  • #18 29 Kwi 2016 20:39
    misterbociek
    Poziom 21  

    lanczes napisał:
    Tak jest takie pojedyncze szarpaniecie ale myślę że to wina poduch silnika lub skrzyni

    Ja właśnie kupiłem nowe poduszki i to samo :/
    lanczes napisał:
    Mi chodzi bardziej o to dlawienie i czkanie silnika.

    Ja miałem to samo, jutro się przejadę to sprawdzę, ale chyba wymiana cewki pomogła.

    Mam taką wielką prośbę do ciebie :)
    1. Najlepiej następnego dnia jak silnik na 100% jest zimny. Włącz silnik, poczekaj jakieś 20 sekund, szybko wciśnij gaz do 5-6 tyś obrotów(nie martw się, silnik się nie uszkodzi) i szybko, całkowicie puść gaz. Słuchaj jak silnik schodzi z obrotów. U mnie fajnie równo schodzi z fajnym jednolitym dźwiękiem.
    Potem jak będziesz miał nagrzany silnik obojętnie na jakim paliwie zrób to samo. U mnie właśnie słychać takie przypadkowe pierdnięcia z wydechu. U ciebie jak jest?
    2. Falowanie obrotów na LPG. Na jałowych falują ci czasem obroty? Jeśli tak to rozgrzej silnik, włącz gaz i trzymaj silnik na około 1200 obrotów. Jak ja tak robię to silnik czasem pierdnie z wydechu(jakby jeden gorcek nie pracował), obroty spadną do około 800 i potem znowu się stabilizują.
    3.Test na uszkodzony reduktor- Przy rozgrzanym i pracującym na PB silniku. Tam na reduktorze jest silikonowy wężyk podciśnienia, odepnij go, on prowadzi do korektora ssącego więc lepiej go zaślep żeby syfu nie zassał. Zamiast niego podepnij(do reduktora) inny wężyk i jego drugi koniec zanurz w szklance wody z odrobiną płynu do mycia. Jeśli idą bąbelki to membrana jest pęknięta. Jeśli nie ma bąbelków włącz gaz na chwilę, silnik może nierówno pracować. Jeśli nadal nic to nie ma dziury.
    Jak ci się nie chce bawić w bąbelki to jest druga metoda- Jak na rozgrzany silnik zgasisz i ponownie odpalisz na PB i jak czasem silnik nie będzie mógł odpalić to membrana jest pęknięta i silnik co chwile zasysa gaz.

  • #19 30 Kwi 2016 09:14
    teges

    Poziom 21  

    Witam.Jeżeli silnik szarpie przy przyśpieszaniu na gazie to w pierwszej kolejności wykonuje się prosty test układu zapłonowego.Po przerzuceniu na gaz jedziemy samochodem 40 km/h wrzucamy 5 bieg i wciskamy pedał gazu do dechy,jeżeli następuje szarpanie silnika to na 100% uszkodzony układ zapłonowy.Wymieniamy wtedy w pierwszej kolejności świece bądż przewody wys.napięcia i jeśli nie pomaga to cewki.

  • #20 30 Kwi 2016 09:26
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    teges napisał:
    Witam.Jeżeli silnik szarpie przy przyśpieszaniu na gazie to w pierwszej kolejności wykonuje się prosty test układu zapłonowego.Po przerzuceniu na gaz jedziemy samochodem 40 km/h wrzucamy 5 bieg i wciskamy pedał gazu do dechy,jeżeli następuje szarpanie silnika to na 100% uszkodzony układ zapłonowy.Wymieniamy wtedy w pierwszej kolejności świece bądż przewody wys.napięcia i jeśli nie pomaga to cewki.

    Wiesz o tym że identyczne objawy daje reduktor który nie potrafi utrzymać ciśnienia i pojawia się w tym momencie uboga mieszanka?
    W pierwszej kolejności należało by sprawdzić jakie ciśnienie jest na listwie wtryskowej LPG podczas tego szarpania - ile spada ciśnienie.

  • #21 01 Maj 2016 10:34
    teges

    Poziom 21  

    Witam.Po pierwsze nie zgadzam się z opinią grala1 gdyż nawet przy bardzo zanieczyszczonym reduktorze silnik nie powinien szarpać mając sprawny układ zapłonowy.Podczas kalibracji instalacji gazowej sterownik ustala minimalne ciśnienie gazu przy którym auto będzie pracowało poprawnie.W momencie spadku ciśnienia poniżej tej granicy sterownik gazowy na skutek sygnału z czujnika ciśnienia spowoduje przełączenie na benzynę z jednoczesnym poinformowaniem o tym fakcie kierowcę,lub tak jak np.w instalacjach staga sterownik spowoduje chwilowe wyłączanie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych.Szarpanie silnika nie może być efektem ubogiej mieszanki gazowej, może następować podczas przełączania z gazu na benzynę ale wówczas kierowca jest informowany o tym fakcie poprzez sygnał piszczka.

  • #23 05 Maj 2016 04:00
    lanczes
    Poziom 8  

    Czyszczenie wtryskiwaczy nie pomogło, regulacja w porządku. Biorę się za układ zapłonowy kable ngk już kupiłem dam znać czy coś pomogła wymiana. U mnie cewka w porządku pozmieniałem na nową ngk

  • #24 06 Maj 2016 11:44
    lanczes
    Poziom 8  

    Witam znalazłem przyczynę szarpania. Otóż wtryskiwacze od gazu były zbyt blisko kolektora i część wiązki przewodów dotykamy do kolektora izolacja się utopila i dochodzilo do przebicia na 3 przewodach. Izolacja, koszula termokurczliwa i poprawa montażu listwy załatwily sprawę. Temat do zamknięcia dziękuję wszystkim za sugestie i chęć pomocy

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME