Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada tp link - Zerwany kabel przez pieski...

26 Kwi 2016 19:06 714 6
  • Poziom 1  
    Witam, mam problem dzisiaj moje kochane pieski zerwały nam kabel od internetu który wychodzi z ziemi idzie do puszki i w puszce łączony jest z kablem, który idzie do domu do routera. Zrobiłem fotki, da radę jakoś to samemu domowym sposobem połączyć by wrócił internet? Który kabel z czym? Proszę o pomoc

    Pierwsze foto kable z ziemi 4 sztuki
    Niebieski i biały luzem
    Czerwony i biały połączone jaką pomarańczową kostką.



    Drugie foto kabel od routera, Jeden kabel luzem biały i i biały z pomarańczowym
  • Moderator - Sieci, Internet
    Ważna jest ta para czerwony/biały trzeba ją połączyć z przewodem biegnącym do mieszkania.
  • Poziom 19  
    Tak jak koledzy wyżej pisali:
    - przewody biały i pomarańczowy z kabla czarnego - złączki obciąć bo są jednorazowe
    - z kabla białego ostrożnie zdjąć izolację zewnętrzną (ok 10cm) i odsłonić wszystkie cztery przewody. Wewnątrz kabla będą skręcone ze sobą biały z pomarańczowym i drugi biały z niebieskim.
    - połączyć ze sobą "na skrętkę" odizolowane pary biało-pomarńczowe obydwu kabli
    - skrętki można zabezpieczyć przed wilgocią np. lakierem do paznokci
    - sprawdzić czy jest łączność
    - uszkodzenie zgłosić do operatora, który ma OBOWIĄZEK odtworzyć prawidłowe połączenie obydwu kabli (złączki ETON + puszka hermetyczna)

    Powodzenia w wyręczaniu montera operatora :D
  • Poziom 43  
    adjanctr napisał:
    moje kochane pieski zerwały nam kabel od internetu

    mojepetro napisał:
    uszkodzenie zgłosić do operatora, który ma OBOWIĄZEK odtworzyć prawidłowe połączenie obydwu kabli (złączki ETON + puszka hermetyczna)

    Doprawdy, mają OBOWIĄZEK - tylko zapomniałeś dodać, że za darmo tego nie zrobią - monter nie jest idiotą.
    Uszkodzenia z winy klienta (jak w tym przypadku) - NIE podlegają bezpłatnemu serwisowi.
  • Poziom 19  
    KOCUREK1970 napisał:
    Uszkodzenia z winy klienta (jak w tym przypadku) - NIE podlegają bezpłatnemu serwisowi.

    I tu się mylisz.
    Przez ponad 40 lat mojej pracy w konserwacji sieci u tego operatora (nawet po sprzedaży France Telecom) nie było przypadku obciążania abonenta kosztami usunięcia takiej drobnej usterki sieci (2 złączki po kilka groszy i puszka za kilka zł).
    A że monter zawsze czeka na "drobny dowód wdzięczności" to jest bezsporne.
  • Poziom 43  
    mojepetro napisał:
    I tu się mylisz.

    Cyżby:
    "wprowadziliśmy dla usług szerokopasmowych (Neostrada i pakiety usług stacjonarnych) płatne wsparcie w usuwaniu problemów technicznych, leżących po stronie Klienta. Po zgłoszeniu problemu technicznego na infolinii 801 505 505, konsultant przeprowadzi weryfikację techniczną i jeśli nie stwierdzi usterki po stronie Orange, będziesz mógł skorzystać z pomocy serwisanta w miejscu instalacji usługi. Jeżeli serwisant również nie stwierdzi problemu technicznego po stronie Orange, zapłacisz za Jego wizytę 39 zł z VAT lub będziesz miał możliwość skorzystania z oferty płatnego usunięcia uszkodzenia."
    http://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4003345984,title,Platna-asysta-techniczna,article.html
    Masz tam niżej cennik usług instalatorskich - polecam zapoznać się z punktem 4 i 5.
    Nie przesądzam, że tak będzie - ale z drugiej strony nie można twierdzić, że będzie to za darmo - obiektywnie, zgodnie z ich własnym cennikiem operator MA PRAWO pobrać takie opłaty - czy to zrobi to zupełnie inna kwestia.