Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia po rozgrzaniu dziwna praca (nie ssanie)

26 Kwi 2016 21:40 1056 10
  • Poziom 12  
    Testy na postoju: Po odpaleniu skody benzyna 1,4 2001r. listwa wtryskowa simens silnik pracował ok, nagle zgasł a po powtórnym odpalaniu odpalił dopiero po 3s kręcenia i niezbyt chciał zbierać się na obroty z obrotów jałowych na 3 tys no bo potem to rozpędem. I dzieje się tak za każdym razem ale gdy jest zimny to chodzi ok. Sprawdzałem czujnik na termostacie i działa ok, bo gdyby było inaczej to wskaźnik na tablicy pokazywał by inną temperaturę a komputer prawdopodobnie pobiera sygnał właśnie z niego (zimny 0,89kohm, ciepły 0,20kohm). Na ucho słychać że po rozgrzaniu przy dodawaniu gazu tak jakby nie palił na jeden, choć to tylko moje odczucie i może być błędne. Ale logicznie myśląc to zostało mi: lambda, czujnik wału (wymieniony rok temu), czujnik koło filtra oleju 3piny (nie wiem co on robi), cewka, świeca, przewody wys. napięcia o ile można je nazwać przewodami bardziej są to gumowe rurki o dł, 10cm Jak byście wskazali które wymienione elementy na pewno nie, a może jest jeszcze coś o czym nie wiem, a może ktoś miał już taki przypadek
  • Testo
  • Poziom 11  
    Witam kolega ma fabie 1.4 mpi i mial podobne problemy padla lambda , i na jego pech ma 5 pinów koszt 450zl gdzie wiekszosc fabii ma 4 piny na lambdzie koszt 150/250zl.
    Skolei ja mialem tez podobny przypadek ale z reno sceniciem zimny palil cieply nawet gazu nie moglem dodac bo strasznie dlawil - okazalo sie ze to zapchany katalizator i faktycznie bez niego autko dostalo wiecej mocy tzn.km i jest zywsze.
  • Testo
  • Poziom 12  
    A jak sprawdzić lambde aby mieć pewność, ma ona dwa grube przewody i dwa cienkie, można to zrobić zwykłym miernikiem tak jak robiłem to w przypadku czujnika termostatu?
  • Poziom 11  
    Sonde można sprawdzić na postoju. Jeżeli jej wartość utrzymuje się pomiędzy 0,1 a 0,8 jest Oki. Jeżeli natomiast wychodzi poza ta wartość np 1,2 lub cały czas jest stał to jest uszkodzona. Musisz znaleźć tylko przewód którym sygnał wraca do kompa bo sa 4. 2 są do grzałki sondy, 1 jeden na którym jest napięcie zasilające stałe i 1 którym napięcie wraca. Na nim należny zmierzyć napięcie. podłączasz sie miernikiem do niego a drugim przewodem miernika do minusa aku i mierzysz. Tylko musisz pogazowac silnikiem i patrzeć jak napięcie skacze jak mieści się w granicy jest oki. Jak nie to wymiana

    Dodano po 5 [minuty]:

    A tu jeszcze podobny temat :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1650728.html
  • Poziom 12  
    Dziwne jest to że nie zaświeca mi się kontrolka silnika, tak czy inaczej sprawdzę lambdę jak wyżej kolega opisuję, komputera nie mam więc tylko to mi pozostaje
  • Poziom 12  
    Samochód pojechał do mechanika, a mechanik rozrząd do wymiany, (pewnie chodziło o pasek) samochód ma ze 106 tys przebiegu Albo to ściema albo nie wiem, przecież skoro tak jest to można coś zmienić w sterowniku aby silnik pracował ok. tak czy nie ?
  • Poziom 31  
    danio8522 napisał:
    Dziwne jest to że nie zaświeca mi się kontrolka silnika,

    Tam nie ma kontrolki silnika.
    danio8522 napisał:
    pewnie chodziło o pasek

    Tam nie ma paska rozrządu.
    danio8522 napisał:
    czujnik koło filtra oleju 3piny (nie wiem co on robi)

    Czujnik ciśnienia oleju.
    danio8522 napisał:
    samochód ma ze 106 tys przebiegu

    7Kkm rocznie. Wózki w tesco kręcą większe przebiegi. Niektóre auta w prywatnych rękach taki przebieg wykręcają w ciągu dwóch lat, o firmówkach już nie wspomnę.
    Jak dawno zmieniałeś filtr paliwa? Zmień go zanim cokolwiek rozgrzebiesz.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    To na pewno nie jest czujnik ciśnienia oleju bo jego mocowanie jest na jedną śrubkę M6 a bardziej w prawo jest czujnik ciśnienia oleju przykręcany normalnym kluczem i widać podkładkę miedzianą, i to nie jest czujnik położenia wału bo jest on w innym miejscu koło sprzęgła a nie koło filtra oleju w połowie silnika. Kolego nie pisz głupot które do niczego nie prowadzą napisałem problem że chcą wymienić coś w rozrządzie a ty wyskakujesz z przebiegiem i tesco ja piszę że taki jest to taki jest przebieg (słyszałeś o niedzielnych kierowcach) Więc jeśli nie macie zamiaru pisać odpowiedzi na problem to nie piszcie w cale
  • Poziom 31  
    Witam.
    danio8522 napisał:
    Kolego nie pisz głupot które do niczego nie prowadzą

    Póki co to Ty piszesz o kontrolce silnika w aucie które jej nie posiada i o pasku rozrządu w silniku na łańcuszku.
    danio8522 napisał:
    ja piszę że taki jest to taki jest przebieg

    Z całego serca życzę Ci aby ten przebieg był rzeczywisty.
    danio8522 napisał:
    To na pewno nie jest czujnik ciśnienia oleju

    Wybacz, masz rację.
    Jest to czujnik położenia wałka rozrządu -G163-. Koło sprzęgła jest czujnik prędkości obrotowej silnika -G28-.
    danio8522 napisał:
    Więc jeśli nie macie zamiaru pisać odpowiedzi na problem to nie piszcie w cale

    sk700 napisał:
    Jak dawno zmieniałeś filtr paliwa? Zmień go zanim cokolwiek rozgrzebiesz.

    A to dlatego, że w filtrze znajduje się regulator ciśnienia paliwa. Jeśli ulegnie on uszkodzeniu ciśnienie przyjmuje krytyczne wartości lub jest niestabilne, a ECU nie posiada czujnika ciśnienia na listwie w związku z czym nie jest w stanie w czasie rzeczywistym modyfikować czasów wtrysku. W praktyce oznacza to, że w dużym stopniu traci kontrolę nad ilością paliwa wtryskiwanego do cylindrów, na zimnym silniku lub wysokich obrotach występuje duży pobór paliwa w zwiazku z czym ciśnienie może przysiadać i wtedy jest wszystko ok.
    danio8522 napisał:
    (słyszałeś o niedzielnych kierowcach)

    Słyszałeś, a nawet widziałem taką jedną wjeżdżająca w bok mojego auta. Nie muszę chyba Ci mówić, że auto które stoi niszczeje bardziej niż jeżdżące?
  • Poziom 12  
    Okazało się że znowu padł czujnik położenia wału