Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1.8b 2006r - Po wymianie sondy lambda błędy

lukaszroj 27 Kwi 2016 22:42 3195 11
  • #1 27 Kwi 2016 22:42
    lukaszroj
    Poziom 6  

    Witam

    Opel zafira 2006r 1.8b 140 , zapalona kontrolka silnika , po odczytaniu błędów :

    P0136 - obwód sondy lambda -nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 2 )
    - nieciągły

    P0036- uszkodzenie w obwodzie grzania sondy lambda (bank 1 sonda 2)
    -nieciągły

    Wiec wymieniłem sondę za katalizatorem błędy wyczyszczone
    Po przejechaniu kilku km kontrolka silnika zapalona ponownie .
    Po odczytaniu błędów

    P0136 - obwód sondy lambda -sygnał za wysoki (bank 1 sonda 2)
    -stały
    P0141 - obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 2)
    -stały

    Sonda jest nowa złącze wyglądała na czysta. Co może być przyczyną ? Nowa sonda uszkodzona ?

    0 11
  • #2 27 Kwi 2016 22:45
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jakiej firmy nowa sonda? Czy było złącze gotowe czy musiałeś lutować coś? Z błędów wynika że wiązka do sprawdzenia.

    0
  • #3 27 Kwi 2016 22:54
    lukaszroj
    Poziom 6  

    Złącze było gotowe . Sonda bez firmowa ,, china chyba. Link poniżej

    Opel Zafira 1.8b 2006r - Po wymianie sondy lambda błędy Opel Zafira 1.8b 2006r - Po wymianie sondy lambda błędy

    Moderowany przez CameR:

    Usunięto link eBay
    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

    0
  • #4 27 Kwi 2016 22:57
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    No nie wiem ja bym miał mieszane uczucia integrując taką sondę z pojazdem, niby nowa, niby świadom że jak nowe to ma działać, aleee. Nie wiem co poradzić, nie chce Cię w koszta wpędzać w nową sonde ori. Wiązkę sprawdź najpierw.

    0
  • #5 27 Kwi 2016 23:02
    lukaszroj
    Poziom 6  

    Ale dziwna różnica błędów . Myślę o zamianie sąd 1 na 2 i zobaczyć błędy . A na jakich zakresach powinna pracować ta druga sonda ?

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Kwi 2016 23:05
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie mam programu tutaj żeby sprawdzić. Najpierw zobacz ile kabli masz w pierwszej bo możesz mieć szerokopasmową więc podmiana na nic się zda. Zobacz czy w tym chińczyku co kupiłeś nie są pomylone kable, podaj kolory z auta kabli i podaj kolory kabli z sondy, często uniwersalna nie pasuje pinami w wiązkę.

    0
  • #7 27 Kwi 2016 23:10
    lukaszroj
    Poziom 6  

    Tego nie sprawdziłem akurat zerkną jutro . dzieki za pomoc.
    Sonda była dedykowana do tego modelu ale to china sprawdzę dzieki

    0
  • #8 27 Kwi 2016 23:14
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tylko podaj kolory jak są spięte, wiązka z auta będzie innego koloru niż na sondzie.

    0
  • #9 27 Kwi 2016 23:15
    przemek25l
    Poziom 29  

    Sondy tylko dedykowana do danego silnika. Tylko taka jaka była jeżeli siemens to siemens jeżeli bosch to bosch. Sonda z wtyczka i w 90 % rozwiązuje problem. Kiedyś na próbę założyłem sondę no name i powyżej 140km na Godzinę przestawała pracować. Zmiana na drugą no name po 10 minutach padła.

    0
  • #10 28 Kwi 2016 22:53
    lukaszroj
    Poziom 6  

    Witam

    Problem rozwiązany we wtyczce od sondy pomieszane były przewody. Po przejechaniu 5km brak błędów na oscyloskopie pokazuje że sonda zmienia parametry więc działa .

    0
  • #11 28 Kwi 2016 23:31
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czyli miałem racje. Z zamiennikami trzeba uważać ;)

    1
  • #12 13 Maj 2016 22:34
    lukaszroj
    Poziom 6  

    Przepraszam ze tak długo nie odpisywałem . Problem rozwiązany 1 sonda którą kupiłem była uszkodzona lub uszkodziła się po podłączeniu ponieważ piny były pomieszane . Dziękuje wszystkim za pomoc . Pozdrawiam

    0