Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 E220D 1996 - ABS, ETS, bezpieczniki (mostek)

28 Kwi 2016 11:00 2802 2
  • Poziom 10  
    Witam,

    Mam problem z ABS, ETS i jakimś grzebaniem w bezpiecznikach. Wiem, że sporo jest tematów na forum o problemach z SAM, modułem komfortu, bezpiecznikami czy czujnikiem pod pedałem Hamulca. Czujnik wymieniłem, bo na małych pinach nie było przejścia po wciśnięciu i nic to nie pomogło. Obecnie sytuacja jest taka:
    Po odpaleniu gasną kontrolki i nic się nie świeci, jednak tempomat, ABS i ETS nie działa (pedał nie pulsuje itp). W skrzynce bezpieczników po prawej pod maską znalazłem mostek zrobiony kabelkiem między bezpiecznikami 15 i 22. Kiedy rozłączę ten mostek przestaje działać radio, wycieraczki, miganie długimi światłami, spryskiwacz szyby i pewnie parę innych rzeczy, ale kierunkowskazy na przykład działają normalnie i włączenie dźwignią od siebie długich też działa. Świeci wtedy też kontrolka ETS (ale ABS gaśnie). Oczywiście ABS, ETS, tempomat nie działa nadal. Moduł zasilania przelutowałem, ale bez zmian. Poza tym nie ma problemów z działaniem licznika, które zwykle też występuje.

    Czy ktoś obeznany w elektryce tego auta może wie o co chodzi z tym mostkiem? Co takiego on omija, że dzięki temu działają wycieraczki itp? Przypuszczam, że jak ogarnę problem ominięty mostkiem to powinno być ok, a jak nie to wtedy zostanie wybrać się na SD, ale obecnie nie widzę sensu podłączania SD skoro mostek zafałszuje zapewne prawdziwy problem.
    Proszę o pomoc.
    skrzynka bezpieczników, gdzie moduł SAM?

    VIN: WDB2100041A169702
  • Sklep HeluKabel
  • Spec od Mercedesów
    To stara stacyjka na kluczyk "scyzoryk". Sprawdź styk 15R w kostce.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    15R w kostce stacyjki jak rozumiem? Ale na co zwrócić uwagę? Jakiś kolor kabli? Faktycznie mam 3 kluczyki, wyglądają identycznie, ale przekręcić mogę tylko jeden z jakiegoś powodu, może faktycznie ktoś coś tam grzebał. Skojarzyłem jeszcze, że jak gaszę auto i przekręcę stacyjkę o jeden stopień w lewo to nie zawsze gaśnie od razu silnik, ale dmuchawa, radio, licznik itp gaśnie zawsze. Silnik po jakimś czasie (np. parenascie sekund) tak chyba tez nie powinno być?

    Elektryka to nie moja mocna strona, czy dobrze się domyślam, że ktoś coś namieszał przy stacyjce i stąd ten mostek, żeby zasilanie po odpaleniu było dla niedziałających elementów?
    W takim razie czemu nie działa ABS, ETS, Tempomat, a kontrolki ni świecą? Czy jednak nie łączyć tych problemów z mostkiem?


    EDIT:

    Dobrałem się do stacyjki, kostka wygląda jak nowa, styki w stacyjce raczej dobrze, mimo wszystko oczyściłem drobnym papierem delikatnie i złożyłem. Rozpięcie mostka i... bez zmian. Dziwne, że świeci wtedy TYLKO ETS, a ABS nie świeci.

    Kostka i stacyjka

    EDIT2:
    Dokopałem się do rozgałęzień pod wykładziną w nogach kierowcy i pasażera, u kierowcy poprawiłem styk i prąd pojawił się na bezpiecznikach, więc mostek między 15 i 22 już zlikwidowany. Podanie prądu na czerwony przewód idący do pompy ABS uruchamia pompę, więc zakładam, że jest sprawna. Opony na wszystkich kołach ten sam rozmiar, kontrolki wszystkie gasną, bezpieczniki całe, a ABS, ETS i tempomat nie działają jakby ich nie było. Poza tym wszystko w wyposażeniu działa, przednie czujniki ABS mierzyłem i mają opór wg specyfikacji. Podobno jest jeszcze czujnik w moście.

    EDIT3:
    Nie daje mi spokoju rzecz, która może być powiązana, otóż zdarza się, że przy gaszeniu silnika o jedną pozycję przekręcając stacyjkę silnik często pracuje nadal, gasną radio, kontrolki, nawiew... czasem od razu, czasem z opóźnieniem. Więc trop prowadzący do stacyjki może mieć sens. Tylko jak sprawdzić czy to stacyjka, czy kostka w rzeczywistości? Pompa lucasa, więc nie podciśnieniem gaszony silnik czyli to też mogłoby pasować do problemu, a jeśli wokół stacyjki problem to jak zdiagnozować dokładnie skoro kostka wygląda dobrze? Co jeszcze można tam sprawdzić?

    EDIT4:
    Nie zdążyłem się jeszcze dalej zabrać za sprawdzanie czegokolwiek i zaczęły teraz świecić kontrolki ABS, ETS i SRS. Czyli nowy objaw w postaci kontrolek. Co ciekawe bezpieczniki wszystkie całe. Czy to np. leci jakiś moduł coraz bardziej? Jakaś loteria w tym aucie.