Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

(FAAC) Napęd sprint 05 dziwna reakcja.

sq9cyg 28 Apr 2016 15:43 843 4
  • #1
    sq9cyg
    Level 11  
    Dziwny objaw przy otwieraniu i zamykaniu.
    Brama zamknięta. Naciskam pilota słyszę szczęk silnika, obrót koła, i stop. Za każdym razem tak samo, z tym że przy 3 razie już tylko na ułamek sekundy się załącza.
    Ściągałem obudowę i w zasadzie nic niepokojącego nie widać.
    Świecą się diody FCA, FCC, AUM...Natomiast diody FSW i STOP też się świecą tylko tak jakby troszkę ciemniej, ale to może być moje wrażenie.... dość jasno na dworze...
    Czy ktoś miał podobny efekt lub może podpowiedzieć co się stało?
  • #2
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    A brama jak chodzi po wysprzęgleniu? Nie ma zwiększonych oporów? Jak regulacja mocy -próbowałeś zwiększyć? Kondensator sprawny? Czy obserwowałeś diody w czasie prób z uruchomieniem sprinta?
  • #3
    sq9cyg
    Level 11  
    Brama chodzi leciutko, leciuteńko... Profilaktycznie poszedł smar jeszcze... Nie to nie dało.
    Próbowałem - pr-ka w lewo i w prawo żadnej reakcji....Ten sam efekt.
    Co do kondensatora to nie wiem, jak go sprawdzić?
    Diody cały czas świecą tak samo bez reakcji na naciśnięcie pilota.
    Niestety też silnik tylko w jedną stronę kręci przy przy tych krótkich chwilach.
  • #4
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    No to już coś wiemy...
    Diody FCA i FCC sygnalizują stan wyłączników krańcowych i w skrajnym położeniu powinna gasnąć jedna z nich w zależności czy brama jest otwarta czy zamknięta.
    Kondensator sprawdzisz miernikiem (z możliwością pomiaru pojemności).
    Czy jak wysprzęglisz bramę i ustawisz w pozycji pośredniej to silnik rusza i kręci bez obciążenia (wysprzęglony)?
  • #5
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jeśli masz któreś z FAACowskich radyjek to wyciągnij radio z gniazda centrali i odpal bramę - sprawdzająco - zwierając minus z OPEN A (licząc od lewej drugi zacisk z czwartym). Jeśli pójdzie - możliwe że radio ma zwarcie na wyjściu....