Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 105 - Zmiana dzwięku silnika na zimnym.metaliczny

1991keda 29 Kwi 2016 08:12 1875 24
  • #1 29 Kwi 2016 08:12
    1991keda
    Poziom 14  

    Witam.
    Mam kilka dafów i jeden po odpaleniu chodzi cicho silnik a po dodaniu gazu tak około 800obr/min zaczyna sie metaliczny dźwięk silnika jak pusze gaz to milknie ten dźwięk. Po podaniu gazu tempomatem od razu jest dźwięk metaliczny. Na wolnych tego nie ma ale do czasu aż się trochę rozgrzeje wtedy zaczyna już pracować głośniej na wolnych obrotach.
    A mam inna 105 i tam taki efekt nie występuje.
    Nie wiem czym to jest spowodowane.

    Spotkał się ktoś z takim problemem?

    Pozdrawiam

    0 24
  • #2 29 Kwi 2016 09:35
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 29 Kwi 2016 11:07
    1991keda
    Poziom 14  

    Ale według mnie to jest normalne i pytam was czy tez tak macie. on jest delikatny 5 minut od uruchomienia a potem sam przechodzi na głosna normalna pracę a tak to wczesneij jest łagodna praca.

    0
  • #4 29 Kwi 2016 22:48
    kwantor
    Poziom 38  

    Jest to zwiększona dawka i kąt wtrysku, kompensujący niską temp.silnika. Dla mnie, to właśnie w tym aucie jest ok.

    0
  • #5 30 Kwi 2016 07:00
    olejopalacz2
    Poziom 23  

    Nie jest to normalne skoro dzieje sie tylko w jednym samochodzie
    Trzeba by zaplon sprawdzic i wtryski
    Dalsza eksploatacja moze sie skonczyc z wypalonymi tlokami

    0
  • #6 30 Kwi 2016 07:00
    1991keda
    Poziom 14  

    To pytanie teraz dlaczego nie mam tego efektu w innych dafach?

    Pozdrawiam

    0
  • #7 30 Kwi 2016 16:43
    kwantor
    Poziom 38  

    Trzeba rozróżnić sekwencyjny ostry klang spalania, (tutaj może być lekki odstęp czujnika temp paliwa, lub cieczy) od klekotu jednego cylindra, czy też prawdziwie metalicznie mechanicznego stuku. Nie sposób wyrazić to opisem, kogoś nie wtajemniczonego głębiej w mechanikę motora, tylko in live.

    1
  • #8 30 Kwi 2016 22:00
    olejopalacz2
    Poziom 23  

    1991keda napisał:
    To pytanie teraz dlaczego nie mam tego efektu w innych dafach?

    Pozdrawiam


    Bo inne sa sprawne
    A ten wymaga regulacji / naprawy

    0
  • Pomocny post
    #9 30 Kwi 2016 23:08
    kwantor
    Poziom 38  

    Albo inne są nie sprawne. Wszystko jest możliwe. Silnik zimny i sprawny, wlaśnie objawia się Takim zachowaniem.

    0
  • #10 01 Maj 2016 12:01
    1991keda
    Poziom 14  

    Hej.
    Czyli co mogę sprawdzić w innym dafie ze tego nie mam czy regulacja zaworów ma wpływ.
    Po podpięciu komputera wartości są dobre błędów brak. a delikatny metaliczny dźwięk jest na wszystkich cylindrach i od razu po uruchomieniu.

    0
  • #11 01 Maj 2016 20:54
    kwantor
    Poziom 38  

    Odczytaj temperatury paliwa, cieczy i powietrza doładowanego, także dawki wtryskiwane w mg. czy też timing wtrysków. Prozaiczną przyczyną, może być idealna kondycja wtrysków.. To charakterystyczne ćwierkanie w dafach, świadczy właśnie mndz. inn o tym. O ile chodzi o ten dżwięk. Nie zwracaj na to uwagi, albo jedż do ASO jak cię męczy to. Bał bym się tępego łomotu wynikłego z luzu, lub czegoś innego. Jeśli jest to równa praca 6 garów, jest ok.

    0
  • #12 02 Maj 2016 22:39
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 03 Maj 2016 13:23
    Artur2910
    Poziom 16  

    zrób regulację zaworów i powinno być po kłopocie

    0
  • #14 03 Maj 2016 15:59
    1991keda
    Poziom 14  

    W takim razie jutro z samego rana reguluje zawory u tego w którym
    metaliczny dzwiek jest od razu po uruchomienia. jakie wartosci powinny być na zaworach? Jest jakaś zasada regulacji czy normalnie na mijanke?

    Pozdro

    0
  • #15 03 Maj 2016 20:56
    darfur5
    Poziom 29  

    DAF w ogóle jest hałaśliwy i nie przyjemny dla ucha. Jeśli nie masz układu DEB na klawiaturze to 0,50 dla ssącego i wydechu.Powinno pomóc .Reguluj na mijankę.

    0
  • #16 03 Maj 2016 22:58
    kwantor
    Poziom 38  

    bodek434 napisał:
    1991keda napisał:
    Hej.
    po odpaleniu chodzi cicho silnik a po dodaniu gazu tak około 800obr/min zaczyna sie metaliczny dźwięk silnika
    ....

    Po podpięciu komputera wartości są dobre błędów brak. a delikatny metaliczny dźwięk jest na wszystkich cylindrach i od razu po uruchomieniu.


    Wychodzi na to, że auto jest sprawne, nic w nim nie puka, a jak puka to tak ma być.
    A pozostałe auta, te w których nic nie puka, są niesprawne.
    Ot! Się narobiło. :(
    To rzecz względna - w pozostałych, bo jeśli w dwóch, to tak właśnie może być, (widzisz, silniki Dafa, to nie łańcuchy gumowe..) jeśli w trzydziestu dwóch, to zmienia. Zatem, jeśli tego nie ustalisz, powstrzymaj się od miałkich uwag. Do autora: twój opis "dzwięki metaliczne", można włożyć do bani. Dzwięki metaliczne, z luzem zaworów, mają tyle, co kareta do piernika. Wyciągnąłem od ciebie, że ten dżwięk jest równy z każdego cylindra, więc otrzymałeś kilka możliwych wyjasnień, uniwersalnych, jak twój opis.. Proponuję udać się do kogoś, kto zna się na tym, i umie odróżnić dziwięk spalania, od mechanicznych hałasów. Regulacja zaworów nie wyciszy tego na pewno, co by to nie było.

    0
  • #17 04 Maj 2016 06:54
    1991keda
    Poziom 14  

    Bardzo dobrze to napisałeś bo to dźwięk spalania tylko o innej barwie jest po przekroczeniu chyba 30stopni zmienia się,.

    0
  • #18 04 Maj 2016 23:29
    hubert04
    Poziom 20  

    Zapewne jest to DAF z 2008 lub wyrzej jesli tak to jest to celowa robota programiistów dafa do 30 stopni płynu chłodzącego tak ma byc powyrzej zmienia prace na twardą jest to uzależnione oprogramowaniem w DMCI i jest to zupełnie normalne

    Dodano po 3 [minuty]:

    regulacja nic ci nie pomoże.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a propo w 105 nie masz DEB-a tylko hamulec MX i jest w prawie każdym DEB jest w 95

    1
  • #19 05 Maj 2016 08:00
    1991keda
    Poziom 14  

    Dokładnie jak mówisz tak jest. Daf 2008rok rej 2009 i tak działa. a mam inne 2007 i nie ma tego efektu. Czyli jest to normalne? tylko jak chciałem kupić 2007 to jeden miał takie coś.

    Czyli nie ma możliwości aby zrobic w tych 2007 aby działały jak te z 2008?


    Tak na marginesie macie tez problem z rdzą w kabinie SSC na rynnie łaczacej kabine z dachem? jak temu zaradzić?

    0
  • #20 05 Maj 2016 09:52
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeśli ci na tym zależy, to możesz skorzystać z chip tuning. Są w stanie zrobić wszystko z mapą EDC. Przy okazji zmniejszyć spalanie o ten litr czy półtora..

    0
  • #21 05 Maj 2016 19:01
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 05 Maj 2016 19:33
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    wrzuć link do wideo na Youtube pokazujący jak pracuje ten silnik.Podnieś do tego celu kabinę.

    0
  • #23 21 Cze 2016 18:11
    pudzian_1
    Poziom 6  

    U mnie 2010r i jest tak samo jak piszesz, po odpaleniu na zimno chodzi gladko jak osobowy benzyniak  a po kilku minutach zaleznie jak bardzo zimno jest zaczyna przypominac starego diesla z mercedesa 124
    w 2009r i 2011r jest identycznie .

    0
  • #24 21 Cze 2016 21:08
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Twarda praca po paru minutach pracy jest prawidłowa ale nie powinien mieć metalicznego dźwięku.Twarda praca po paru minutach jest wynikiem obrania strategii pracy zimnego silnika po wstępnym pomiarze parametrów pracy zaraz po zapaleniu.Potrzebuje paru minut zanim zacznie wyprzedzać zapłon a to z uwagi na emisję spalin.)Zbyt wczesny zapłon przez pierwsze parę minut powoduje niezupełne i niecałkowite spalanie co powodowałoby emisję sadzy).Późniejszy zapłon w pierwszych minutach powoduje łagodną pracę silnika.

    2
  • #25 15 Lis 2017 14:09
    1991keda
    Poziom 14  

    Kolego krisbrumm miałeś racje tak właśnie jest jak opisujesz.

    0