Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1.8t - jaki przepływomierz dobrać.

29 Apr 2016 09:14 5232 19
  • Level 15  
    Witam, posiadam Passat B5 z 1999r 1.8t APU
    Mam do wymiany przepływomierz, ale nie jestem pewien jaki zakupić.
    Stary mam o numerach 06A906461DX taki też niby wychodzi po Etce
    Link
    Ale po pierwsze w katalogu inaczej on wygląda, po drugie ten przepływomierz jest pięciopinowy a u mnie w aucie jest wiązka z wtyczką cztero pinową, czy tak powinno być? Nie twierdzę że u mnie w aucie nie jest nic namieszane, samochód nie nowy i kto wie co było z nim robione.
    Może ktoś obeznany w temacie doradzi.
    1.8t - jaki przepływomierz dobrać. 1.8t - jaki przepływomierz dobrać. 1.8t - jaki przepływomierz dobrać.
    Oraz jak widać na ostatnim zdjęciu czegoś brakuje, tam nie powinien być czujnik temperatury albo coś?
    1.8t - jaki przepływomierz dobrać.
    Zamieszczam ten temat bo trochę się naczytałem że ludzie kupują przepływomierz niby do 1.8t i auto jeździ im gorzej niż na starym wadliwym, przez to że jest problem z doborem właściwego.
    Proszę o sugestie, pozdrawiam.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • TermopastyTermopasty
  • Level 26  
    Podjedź do aso i dobierz po numerze WIN.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 23  
    Kup w serwisie, napewno bedzie pasowac
  • Level 43  
    Czujnik masz w innym miejscu. Kup po vin
  • Level 15  
    Właśnie w którymś temacie widziałem opis przepływomierza i tam było podane że tu jest czujnik temperatury.
    W serwisie mi powiedzą jaki ma być? na jakiej zasadzie dobierają? Bo w etce mam trzy przepływomierze do mojego silnika, dziwi mnie tylko że ten co jest u mnie to po numerach pasuje, ale ma pięć złączy a kabel jest na cztery, trochę to dziwne, czy tak może być?
    W ogóle to nie chętnie się udam do serwisu, u mnie są tylko małe warsztaty w których proste rzeczy sprawiają problemy, więc musiałbym jechać 50km.
    Myślałem też o kupnie zamiennika, czy są z nimi jakieś problemy w tych motorach czy można spokojnie kupować.
  • Level 43  
    Kup boscha taki wg vin.
  • Level 15  
    Tak pytam bo mam problemy z mocą, a ostatnio, czasami się dusi, do zupełnego gaśnięcia, jedyny błąd to w Polski Vag 16486
    Wskazania przepływomierza to 0.
    jutro podjadę do sklepu, ale to będzie dobór na podstawie katalogu, zobaczymy, ale to mówicie że zamienniki lepiej omijać? tak pytam bo szkoda mi inwestować 10% wartości auta w jedną część.
  • Level 43  
    No to pozostaje ryzyko iść w używkę lub przesiadka na rower.
  • Level 15  
    Zakupiłem przepływomierz po numerach Bosha.
    Auto już nie szarpie ale dalej jest problem, mam błąd
    " Przepływomierz powietrza- za niskie napięcie "
    Dokładnie jak w tym temacie Link
    Sprawdziłem po schemacie:
    1.8t - jaki przepływomierz dobrać.
    No i trzy piny 3,4,5 mają połączenie z pinami w sterowniku ale 2+ to powinno być 12V? bo nic nie ma, kiepski jestem w schematach, widzę że po drodze jest bezpiecznik i idzie jakiejś linni? oraz przez przekaźnik do zasilania?
    Gdzie on idzie i co po drodze sprawdzić?
  • Level 43  
    Bezpiecznik zasila grzałki sond i przepływkę
  • Level 15  
    Bezpieczniki przy zegarach sprawdzałem, są gdzieś jeszcze? sonda pracuje poprawnie ale nie patrzyłem jeszcze po jakim czasie rusza od odpalenia zimnego silnika, ale to by nie było jeszcze jakiegoś błędu od reszty osprzętu?
  • Level 43  
    Jesli nie masz błędów grzałek sond to raczej szukaj przerwy w instalacji.Napiecie ma być na pracującym silniku
  • Level 15  
    ale skąd idzie zasilanie? bo łatwiej będzie dojść czy to wina kabli czy jakiś przekaźników po drodze
  • Level 43  
    Z pzekaznika pompy na bezpiecznik i z niego na sondy i maf
  • Level 15  
    Przejrzałem instalację i pojawiło się na przewodzie 3,7V.
    Po między pinem we wtyczce a bezpiecznikiem 29 jest 1ohm, jakby przez jakiś opornik szło, myślałem że gdzieś przewód przetarty, ale od przepływomierza do kostki pod sterownikiem silnika jest dobrze, dalej nie wiem, nie mogę wyśledzić drogi kabla w gmatwaninie przewodów.
    Od przepływomierza idzie zielono żółty, a do bezpiecznika, dochodzi czerwono zielony.
    Jak patrzeć na opis przekaźników to jakby połączenie szło przez trzy, ale po kablach to jakby gdzieś indziej.
    Ma ktoś może schemat i umie go czytać i powie przez co idzie, a może puścić napięcie bezpośrednio z bezpiecznika?
    Oraz który to jest przekaźnik pompy? bo znalazłem kilka opisów i nie bardzo pasują mi, a nie mam instrukcji z rozpiską. ale który by nie wyjąć to na przepływomierzu jest 3,7V
  • Helpful post
    Level 43  
    Tam masz mieć normalne napięcie po rozruchu silnika mierz to żarówką 5w.
  • Level 15  
    andrzej20001 Leci "pomógł" nie wiem o co w tym chodzi ale połączyłem przewód w kablu do masy po przez żarówkę 5W i raptem pojawiło się napięcie i to na stałe.
    Ale przepływomierz który kupiłem jest do d.... . Nie podaje żadnych wskazań. szczęście udało się oddać w sklepie, wątpię żeby to było nie dobranie raczej był wadliwy.
    Stary przemyłem kontaktem, teraz działa ale na wolnych obrotach pokazuje 10 a na wysokich zaniża. Podobno w tym silniku na wolnych powinien pokazywać 2,5 - 4 do max 170.
    Podoba mi się taka praca silnika ale to chyba dla niego szkodliwe?
    Mam też przy okazji pytania:
    Mam świece które mają nie wiem ile, jak kupiłem samochód to wyglądały na mocno wypalone, mimo to zrobiłem na nich jakieś 35tys km, teraz postanowiłem kupić jakieś nowe, kupiłem DENSO K20TT i dziwna sprawa. Po założeniu odpalam - ok - a niby co miało by się dziać. Jadę - ok, silnik się zagrzeje depnę w pedał i silnik traci moc że gaśnie, od tego momentu problem, jadę i coraz słabiej naciskać muszę gaz by w ogóle jechać, po ok 10km już w ogóle nie daje się jechać.
    O co chodzi?
  • Level 15  
    Po czasie dopisuję. Nie zaleca się myć przepływomierza, ale jednak to zrobiłem dwa razy po drugim razie na wolnych podaje ok 2,2-3 trochę pływa ale nie stale, znaczy, raz odpalę jest 2,4 innym razem 2,8 ale się w miarę trzyma, nie mam laptopa z dobrą baterią ale jak na postoju depne gwałtownie w podłogę to mam 140, raz widziałem 148, a samochód pracuje jak trzeba, chyba fabryczne przepływomierze są najlepsze. postanowiłem tak zrobić bo po tym niby oryginalnym co kupiłem i potem zamienniku, gdzie żaden nie działał to stwierdziłem że coś nie chalo ze sterownikiem a tu śmiga jak talala.
    Ale ważniejsze, świece Denso - odradzam.
    Kupiłem, założyłem i działo się jak pisałem, do drugiego auta kupiłem też Denso i podobnie, dopiero u mnie zmiana przerwy na 0,6 spowodowało że pracują w miarę jak powinny, czyli tak jak stare.
    Więc albo zawyżają cieplność albo przewodność.
    Temat do zamknięcia.
  • Level 23  
    Moze byc ze silnik masz juz slaby.
    Ile pli ci oleju?
  • Level 15  
    Poci się i to zdrowo ale od wymiany do wymiany dolewać nie muszę, parametry życiowe też w normie :)
    W aucie stare BMW 2.0 ta sama historia.