Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira A 1.6 16v LPG - Pompa paliwa nie nabija pierwszego ciśnienia

PanRadzio 29 Apr 2016 13:22 5298 9
  • #1
    PanRadzio
    Level 8  
    Witam

    Pacjent:
    Opel zafira A 2000r. 1.6 16V z LPG sekwencyjnym Lovato Smart

    Mój problem to taka historia:
    Podczas jazdy zaczęła wyć pompa paliwa, okazało się że zatarła się / padła i wymieniłem na nową kupioną zgodnie z vinem samochodu (engitech - zamiennik).
    Po włożeniu nowej (dodatkowo wymieniłem filtr paliwa) i przełączeniu na pozycję 2, nie nabija ciśnienia. Choć przekaźnik cyka. Po przełączeniu kluczyka na zapłon auto zapali ale trwa to kilka sekund. A wcześniej zapalał od pierwszego "kopa".
    Co jeszcze można sprawdzić ?

    Pozdrawiam
    Radek
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Wywal zamiennik, wstaw porządną sztukę.
  • #3
    PanRadzio
    Level 8  
    Witam

    Tu raczej nie jest błędem pompa, bo powinna ruszyć i nabić ciśnienie po otrzymaniu sygnału od przekaźnika. Więc problem tkwi gdzie indziej :)
  • #4
    dafit906
    Level 27  
    To szukaj dalej.... Wymień pompę na "porządną sztukę." Zmierz ciśnienie paliwa na listwie
  • #5
    wopik6
    Level 14  
    Sprawdź wężyki które demontowałeś przy pompie, może któryś jest naderwany lub nieprawidłowo zaciśnięty.
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    PanRadzio wrote:
    przełączeniu na pozycję 2, nie nabija ciśnienia. Choć przekaźnik cyka

    W oplu z tego co pamiętam pompa nie pracuje dopóki nie zobaczy obrotów silnika.
  • #7
    wopik6
    Level 14  
    Dokładnie. Podaje dopiero w pozycji rozruch.
  • #8
    kmitki
    Level 22  
    Zgadza się pompa zaczyna pompować dopiero w momencie rozruchu. To że słabo odpala to może być wina tego zamiennika.
  • #9
    PanRadzio
    Level 8  
    Witam :)

    Sprawa wygląda według mnie tak: wcześniej (przed wymiana pompy) samochód odpalał od pierwszego strzała czyli pompa musiała podać paliwa podczas przekręcania kluczyka lub był zamontowany w jakimś elemencie zawór zwrotny. A teraz po całonocnym postoju trzeba go pochechłać zanim zapali.
    Może z innej beczki czy zamienniki nie mają jakiegoś zaworu zwrotnego które mają oryginalne pompy ? lub może filtr paliwa wcześniej miał jakiś zawór zwrotny (bo także wymieniłem filtr na nowy).
    I teraz by rozwiązać mój problem z długim kręceniem może zamontuje zawór zwrotny ? by te paliwo mi nie uciekało do baku ?

    Pozdrawiam
    Radek :)
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Pompa miała i ma zawór zwrotny. Po prostu tandetny zamiennik im się nie udał. Nie montuj żadnego dodatkowego bo:
    - zazwyczaj i tak nie są szczelne,
    - stawia dodatkowy opór,
    - zdarza się że nie wytrzymują ciśnienia i przeciekają na zewnątrz.
    Chyba że zamontujesz wewnątrz zbiornika, to przynajmniej w tym ostatnim przypadku nie stwarza zagrożenia.