Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 2 2.8 24v VR6 BDE - nie działa obrotomierz oraz kilka innych rzeczy w zegar

rikuelle 29 Kwi 2016 14:34 1086 9
  • #1 29 Kwi 2016 14:34
    rikuelle
    Poziom 9  

    Siemka. Jako że już wszystko chodzi poprawnie po swapie 2.8 24v BDE do mk2 chciałem w końcu wyrzucić zegary z MK4 i wsadzić ori zegary od MK3 od VRa. No i jest problem. Po podłączeniu się adapterami na wtyczki z MK4 nie działa obrotomierz (ani na zegarach z VRa ani z MK3 GTI - chwile wcześniej wsadzane i sprawdzane w mk3 czy aby na pewno działają). Obrotek nie rusza się w ogóle, prędkościomierz raczej ok, bo coś tam wskazuje, poziom paliwa tez coś tam pokazuje no ale np. temperatura rośnie za szybko i zamiast po rozgrzaniu pokazywać +- 90 trzyma 110 i załącza kontrolkę przegrzania (na zegarach z passata b4 pokazuje 90 - więc tranzystor sobie przylutuje i powinno być ok). No i mruga też kontrolka smarowania. Sprawdzałem miernikiem i w MK3 1.8 benzyna pokazuje niby takie same parametry w sumie co ten przy moim silniku. Nie chce latać na zegarach z MK4 no ale chyba to będzie mus, chyba że ktoś to rozwiązał u siebie jakoś.

    0 9
  • #2 02 Maj 2016 11:08
    Gunslinger
    Poziom 29  

    Jaki to adapter? Silnik pochodził z jakiego auta? Wziąłeś go wsadziłeś z kompletną wiązką czy robiłeś nową? Najlepiej wziąć rozpiskę pinów z licznika z golf 3 i 4 a następnie sprawdzić czy jest dobra.

    0
  • #3 02 Maj 2016 21:25
    rikuelle
    Poziom 9  

    Adapter zrobiony z kabli do płytek stykowych - piny wchodzą idealnie pod kostki licznika z wiązki z golfa 4. Silnik z golfa 4 jak to można stwierdzić szybko po oznaczeniu silnika. Wiązka silnika wsadzona kompletna z dawcy czyli golf 4. Z tą rozpiska spędziłem tyle już czasu, że znam ją na pamięć a sprawdzałem za każdym razem po 10 razy czy wsio dobrze podczepione - i było dobrze. :)

    0
  • #5 03 Maj 2016 00:05
    rikuelle
    Poziom 9  

    Nie rozumiem.

    0
  • #6 03 Maj 2016 06:38
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Sygnał prędkości silnika idzie z ECU do licznika po CAN w G4. W G3 jest to zwykły sygnał prostokątny.
    Mógłbyś podpiąć obrotomierz pod czujnik Halla ale raczej obrotek będzie wtedy oszukiwał.

    0
  • #7 03 Maj 2016 13:41
    rikuelle
    Poziom 9  

    Gdzieś przeczytałem, że stare np AAA ma wyjście na obrotomierz na 12V a w MK4 jest na niecałe 4V. Założenie jakiegoś przetwornika napięcia albo jakiegoś emulatora może pomóc? Bo niby nie jestem pierwszy z takim fantem do rozmyślenia, bo wrzucają i VR5 i R32 czy R36 no i wszystko tak samo jest jakby nie patrzeć.

    0
  • #8 03 Maj 2016 13:49
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jaki nr licznika masz od tego G4?
    Pierwsze "czwórki" miały obrotomierz z sygnału prostokątnego z ECU - było to z licznikami bez CAN, później miałeś liczniki z CAN i tam już informacja o prędkości silnika była podawana po CAN z ECU.
    Jeżeli masz licznik od kompletu z ECU na CAN to nie podłączysz tak obrotomierza, musiałbyś podłączyć się pod czujnik wału ale wtedy może oszukiwać.

    0
  • #9 13 Maj 2016 01:11
    rikuelle
    Poziom 9  

    hmmm czyli liczniki (i instalacja) z CAN daje sygnał na obrotomierz właśnie po CANie? Spróbuje się jeszcze wpiąć po pin wychodzący z ecu i idący do kostek na podszybiu.

    0
  • #10 19 Cze 2016 12:04
    rikuelle
    Poziom 9  

    Problem w sumie rozwiązany. Jako, że instalacja z CAN to obrotomierz i cz oleju brały sygnał do czujników właśnie po CANie. Doszedłem do wtyczek z podszybia i tam miałem ucięte właśnie te kable sygnałowe, które są niezbędne, żeby działał licznik z MK3 jak wiadomo nie mający CANa. Co do temperatury są 2 drogi. Wymiana czujnika na taki zgodny z zegarami (np od VR6 AAA) lub przerobienie zegarów (zmiana tranzystora - w tym przypadku wziąłem go z zegarów z Passata B4 Dieslowego).

    0