Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E92 325d - Wyje pompa wspomagania po 5 min pracy silnika.

kubas10 29 Kwi 2016 17:34 1050 6
  • #1 29 Kwi 2016 17:34
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, BMW E92 330d 145kW 2007r. Zatarła się pompa wspomagania (płyn czarny i z opiłkami). Do regeneracji poszła pompa i maglownica. Układ wypłukany benzyną i przelany Mobil ATF 220, wymieniony zbiorniczek na nowy. Po długotrwałym odpowietrzeniu układu na zimno jest ok, przy max. skręcie pompa jest dość cicha. Po ok 5 min pracy (gdy płyn wspomagania lekko się nagrzeje) pompa zaczyna wyć przy minimalnych skrętach kierownicą a przy max. wyje jak najęta. W zbiorniczku nie ma grama pęcherzy powietrza ani "mixera". Płyn jest czysty i spokojny. Co poszło nie tak przy naprawie ???

    0 6
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 29 Kwi 2016 17:47
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jaki typ płynu został zalany?

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 29 Kwi 2016 19:46
    kubas10
    Poziom 25  

    Zalałem Mobil AFT 220 (mineralny), wcześniej był żółty syntetyczny.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wspomaganie jest cały czas takie same, niezależnie od temperatury płynu bądź obrotów silnika. Tylko pompa robi się głośniejsza.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Jutro zmienię na FEBI FE06161

    Dodano po 50 [minuty]:

    rafal.jaro napisał:
    Jaki typ płynu został zalany?


    A jaki ma być zalany ?

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Płyn się nie grzeje.

    0
  • #4 29 Kwi 2016 21:07
    momik12
    Poziom 31  

    Czy pompa jest oryginalna czy regenerka? Czy jest piana w zbiorniczku?

    0
  • #5 29 Kwi 2016 22:24
    kakibara
    Poziom 27  

    Cześć, w 2000 roku jadąc golfem 4 w Eindhoven spadł mi przewód od wspomagania - wiadomo płyn uciekł sobie na drogę, na CPN tylko do kupienia czerwony - wlewam w lewo w prawo odpowietrzony jadę dalej za kilka dni z jednej strony przekładnia cieknie parę km i wyje jak stara k... jestem zmuszony założyć pasek omijając pompę wspomagania i klimę - jakiś znalazłem stary w garażu i tak w Poznaniu nabyłem używaną przekładnie.
    Znajomy poinformował mnie, że fabrycznie jest zielony i uszczelki nie tolerują czerwonego czy brązowego z mercedesa - miał rację, na początku się śmiałem co ty gadasz za głupoty.
    1. zle przeprowadzona regeneracja maglownicy, pompy
    2. musiałbyś sprawdzić ciśnienie pompy,
    3. czy twoja maglownica została zwrócona czy dostałeś inna zamiennie? - może jest od innego modelu, który dodatkowo ma wbudowany np. sensor.
    4. trochę roboty ale może reklamacja? mocno ściągnęli powierzchnie - za mocno wyregulowali LUZ między zębami - który stawia za duży opór pompie?

    0
  • #6 29 Kwi 2016 22:43
    sebap
    Poziom 40  

    Dexron III zalej, nie żaden żółty. Żółty do VW jak najbardziej.

    0
  • #7 30 Kwi 2016 11:29
    kubas10
    Poziom 25  

    momik12 napisał:
    Czy pompa jest oryginalna czy regenerka? Czy jest piana w zbiorniczku?


    Oryginalna pompa poszła do regeneracji, w zbiorniczku nie ma piany. Płyn jest praktycznie nieruchomy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pompa i maglownica wróciła oryginalna po regeneracji.

    Dodano po 5 [minuty]:

    sebap napisał:
    Dexron III zalej, nie żaden żółty. Żółty do VW jak najbardziej.


    Ja zalałem Mobil ATF 220 - mineralny, Dexron III to jest półsyntetyk natomiast na forum BMW piszą żeby lać CHF11S - czyli syntetyczny.

    Dodano po 4 [godziny] 25 [minuty]:

    Po przepłukaniu i zalaniu FEBI FE06161 (zielony syntetyk) jest gorzej niż było. Już na zimnym silniku pompa wyje a kierownica chodzi ciężej. Dzisiaj rano po nocy na Mobil ATF 220 było ok.

    0