Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak odpalić skuter bez modułu

02 Maj 2016 13:28 8796 20
  • Poziom 4  
    Witam może to nie samochód ale silnik ma :) otóż mam problem ze swoim rexem RS 450 a mianowicie nie ma w nim iskry. Próbowałem wszystkiego i przypuszczenie kieruje na uszkodzony moduł... I tu moje pytanie czy można w ogóle odpalić to cuś bez modułu? Jak tak to proszę o schemat jak to wszystko podłączyć. Pozdrawiam i liczę że ktoś zainteresuje się tym tematem.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    nie odpalisz bez modułu sprawdz czy dochodzi sygnał miernikiem lub oscyloskopem
  • Poziom 4  
    Nie właśnie nie dochodzi napięcie na kable do cewki dlatego chciałem zobaczyć czy można jakoś odpalić skuter bez modułu ponieważ do sklepu mam jakieś 60 km a pożyczyć nie mam od kogo bo każdy jeździ jakimś markowym i wejście nie pasuje

    Dodano po 23 [minuty]:

    Jak odpalić skuter bez modułu to jest właśnie moduł z jakim kupiłem skuter

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak odpalić skuter bez modułu
  • Poziom 28  
    Jak bez modułu? Nie ma możliwości... Kup moduł na allegro, olx, przyślą do domu. Koszt ok. 30zł. A ten złom z fotografii do kosza.
  • Poziom 4  
    Dobrze kupię. A może jakiś moduł polecacie do tej chińskiej technologi...

    Dodano po 2 [godziny] 14 [minuty]:

    Dobra chłopaki udało mi się kupić moduł od kumpla po kosztach. Iskra jest ale teraz powstał nowy problem a mianowicie pali bezpieczniki (nawet samochodowe 30!) proszę o pomoc.
  • Poziom 22  
    Jeżeli ten nowy moduł jest sprawny to może być uszkodzona cewka WN.
  • Poziom 39  
    Prawdopodobnie do złącza modułu doprowadzone jest +12V do zasilania mikrokontrolera w oryginalnym module zapłonowym. Musisz ten przewód wyjąć z wtyczki, gdyż łączy się z masą w nowym module zapłonowym, stąd zwarcie w instalacji.
  • Poziom 21  
    Skuter zapala? Pali bezpiecznik po odpaleniu, czy podłączeniu modułu? W 2t i 4t zasilanie modułu to prąd zmienny ze statora i nie ma nic wspólnego ze stałym zasilaniem 12v. Możliwe, że ktoś namieszał albo zwarcie w instalacji zasilanej stałym napięciem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2189789.html
    W 3 poście masz schemat na podstawie którego uruchomisz skuter.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2611961.html
    Tu masz informację jak podłączyć kabelki do Twojego modułu.
  • Poziom 4  
    Mirek99 skuter przepala bezpieczniki bez cewki wn, od razu po przekręceniu kluczykiem w stacyjce.
    Lemmark skuter odpala ale bardzo ciężko, po złączeniu kabli które są od bezpiecznika
    BANANvanDYK sprawdzę to co napisałeś. Możliwe że trzeba wypiąć tylko ten kabel, ale nie sądzę żeby to coś dało ponieważ bez modułu pali bezpieczniki odrazu po przekręceniu kluczykiem 😞
  • Poziom 21  
    Czyli zapali po spaleniu bezpiecznika? Jeśli tak, to nie musisz wypinać nic z modułu. Odpinaj lepiej kostki od regulatora napięcia, elektromagnesu rozrusznika (jak zapala z rozrusznika to nie musisz), lamp (może być zasilanie na prąd stały, nie wiem, czy w rexie). Szukaj przetarć idąc od kostki stacyjki.
  • Poziom 4  
    Po spaleniu bepiecznika nie zapali ponieważ nawet prądu nie ma... Regulatora też nie mam ponieważ już zmieniałem z 10 razy i za każdym razem spali jak bezpiecznik... Kable w okolicach syacyjki są całe reszta elektryki też. Odepnę kable od świateł i dam znać bo może w tym leży problem...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ps. Odpala jak są złączone kable od bezpiecznika 😞
  • Poziom 35  
    Kolego masz namieszane w instalacji elektrycznej, może, to jakiś składak. Zorganizuj sobie schemat Twego skutera, pooglądaj uważnie instalację i ustalaj ewentualne różnice. Z pomocą miernika szukaj usterki w instalacji. W typowym " chińczyku" silnik można uruchomić bez akumulatora (i bezpiecznika). Jeśli chodzi o zwarcie (palenie bezpiecznika), to sprawdź poprawność podłączenia odbiorników zasilanych napięciem stałym (sygnał, światło "stop", kierunkowskazy, przekaźnik rozrusznika i uruchamianie rozrusznika elektrycznego). Może skuter ma podłączone wadliwie nietypowe, dodatkowe odbiorniki.
  • Poziom 4  
    Staszek49 z całym szacunkiem nie jest to składak kupiłem go w salonie niemieckim w Hannoverze. Dzięki za pomysł z organizacją schematu. Sprawdzę jeszcze raz elektrykę... Wcześniej nic takiego się nie działo i nie było potrzeby ingerowania w elektrykę. Jakieś 2 tygodnie temu zaczęło mi przepalać regulator potem brak iskry, a teraz przepalający się bezpiecznik.
    A jak można odpalić skuter bez bezpiecznika?
  • Poziom 21  
    Prąd stały potrzebny jest tylko do zasilania elektrowlącznika i odpalenia z rozrusznika.Przy zapalaniu z kopniaka nie jest potrzebny. "Chińczyka" skutera nie widziałem z modułem na napięcie stałe, co innego większe quady.
    Podesłałem Ci schemat - przeanalizuj go i zobaczysz co jest potrzebne do uruchomienia skutera. Jeśli moduł na zdjęciach jest z Twojego skutera, to przejrzyj wiązkę od statora - to gdzieś tam może być zwarcie. Idą tam przewody od zasilania modułu i idące na regulator napięcia.
  • Poziom 4  
    Wielkie dzięki za schemat po przeanalizowaniu go znalazłem przyczynę dlaczego skuter palił bezpiecznik bez modułu. Zwarcie robił zielony kabel stykający do masy. Z wpiętym modułem skuter dalej przepala bezpieczniki i właśnie mam kolejny spalony moduł bo znowu nie ma iskry 😔 już nie mam pomysłu co to może być...
  • Poziom 21  
    Wszystkie zielone kable w skuterze chińczyku to przewody masowe. To fałszywy trop. Dałem Ci wszystkie ważne informacje i częściowo podpowiedziałem co ewentualnie masz sprawdzić. Teraz do pracy. Zacznij od statora i jego wiązki.
    Jeszcze jedno - bezpiecznik pali po przekręceniu kluczyka, czy po uruchomieniu startera, czy po naciśnięciu hamulca?
  • Poziom 21  
    Dołączam drugi, dokładniejszy schemat. Prawdopodobnie to masa do automatu ssania (trochę nieczytelne oznaczenie na schemacie). Podłączona pod rezystor gdzieś w okolicy kierownicy - najczęściej. Czy to winowajca- raczej nie.
    Drugi kabel ze zdjęcia - różowy-też podłączony do rezystora -masa na instalacje oświetlenia.