Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router Huawei B315S Lte bramka voip nie działa

02 Maj 2016 20:45 1917 21
  • Poziom 9  
    Przez wiele lat korzystałam z telefonu stacjonarnego voip, dokładnie za pomocą bramki miałam podłączone dwa telefony i opłaty za minutę 5 gr. Korzystałam z internetu przesyłanego po kablu telefonicznym. Teraz zmieniłam router i dostawcę internetu. Pytając sprzedawca potwierdził mi, że działa voip. Po podłączeniu bramki do routera i telefonu do bramki nie może się zarejestrować. Dzwoniłam do operatora, który podał mi dane do konfiguracji, wprowadziłam je i nic. Dzwoniąc do działu technicznego z plusa proponują mi dodatkową opłatę 18 zł miesięcznie za udostępnienie portów. Podano mi mnóstwo informacji zał. ja nie wiem co mam z tym zrobić.
    Gdzie mogę się zwrócić o pomoc, czy jest możliwe podłączenie bez dodatkowych opłat?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Myślę, że na początek powinnaś przejrzeć dokumenty, które podpisywałaś przy zawieraniu umowy na łącze, czy jest tam coś na temat blokowania niektórych połączeń/portów/protokołów, itp.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    Do telefonii VoIP nie potrzebujesz stałego publicznego IP z dostępem z zewnątrz. W Plusie coś kręcą.
  • Poziom 9  
    W załączniku są potrzebne dane. Sama za żadne skarby nie skonfiguruję routera żeby działał jak należy. Kiedy 2009 zakupiłam sobie bramkę i telefon voip zarejestrowałam się na tym portalu, nic tam nie znalazłam na ten temat. Dlatego dzwoniłam do sprzedawcy i on zdalnie zmienił ustawienia w routerze i korzystałam przez 7 lat. Teraz nawet nie wiem gzie się z tym udać. Jednakże dziękuję za informację.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Czy router pracuje teraz w trybie LTE (lampka 2 świeci błękitnie) czy którymś niższym?
  • Poziom 15  
    Na pewno musisz skonfigurować serwer STUN
  • Specjalista Sieci, Internet
    Jaki model bramki i jaki był dotychczas operator VoIP?
  • Specjalista Sieci, Internet
    A odpowiedź na drugie pytanie?
  • Specjalista Sieci, Internet
    FreecoNet nie wymaga serwera STUN.
    Generalnie Plus powinien umożliwiać połączenia VoIP bez jakiejkolwiek modyfikacji przez operatora.
    Sam do niedawna używałem przez chyba 2 lata, teraz mam światłowód. Z VoIP korzystam już chyba 15 lat przez różnych operatorów. Nigdy nie miałem problemów z uruchomieniem - najwyżej z jakością dźwięku, jeśli łącze było kiepskie.
    Zacząłbym od sprawdzenia, czy Gigaset pobiera adres IP automatycznie, bo może ma jakiś stały adres niepasujący do obecnych adresów z routera.
    Tu jest instrukcja, dzięki której można przynajmniej sprawdzić konfigurację bramki (najpierw sprawdź i daj znać, jeśli coś będzie inaczej - zmodyfikujesz ewentualnie później):
    https://fcn.pl/pomoc/gigaset-a580ip-instrukcja-konfiguracji/
    To dla innego modelu, ale Gigasety mają raczej identyczne menu.
    Jest też konfiguracja z telefonu, bez użycia komputera, ale mniej wygodna:
    https://muff.pl/pliki/Gigaset_c370_pl_POL.pdf
  • Specjalista Sieci, Internet
    graldanuta napisał:
    Mój ip 192.168.1.2
    To adres telefonu? A jaki adres ma komputer? Otwórz okno poleceń:
    http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-vista/open-a-command-prompt-window
    i tam wpisz: ipconfig
    Podaj, co tam wyświetli. Interesuje mnie tylko:
    Adres IPv4
    Brama domyślna

    Jeszcze jedno, ale ważne. LTE jest z Plusa? A skąd jest router? Tez z Plusa, czy gdzieś kupiony?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Podstawowe pytanie, czemu chcesz używać bramki Gigaset? B315 posiada wbudowana bramkę VoIP i po skonfigurowaniu powinna działać.
  • Specjalista Sieci, Internet
    graldanuta napisał:
    LTE I Router z Plusa.
    Adres IPv4 :192.168.8.100
    Bramka domyślna192.168.8.1

    Telefon ma 192.168.1.2 No to chyba mamy. Gigaset ma adres chyba na stałe i nie z tej, co trzeba sieci.
    Albo trzeba mu ustawić na automatyczne (dynamiczne) pobieranie, co by było chyba najlepsze.
    Tu jest pełna instrukcja, na stronie 114 jest opis, jak to zrobić z telefonu, a nie z komputera:
    http://www.telekom.com.pl/siemens/pdf/c470ip_full.pdf
  • Poziom 9  
    Tak grzebałam w tym telefonie, że popsułam to co miałam.
    Dlatego weszłam na stronę routera wpisując numery z tabliczki znamionowej i sprawdziłam swoje konto cały czas trwa rejestracja. Jednak po naciśnięciu lampki na telefonie pojawia się numer 0000. Wchodząc z pozycji telefonu przy dynamicznym IP Address 000.000.000.000